LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl vykdomos eksperimentinės plėtros vertinimo metodikos patvirtinimo

 

2019 m. liepos 8 d. Nr. 4-409

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymo 14 straipsnio 2 dalies 8 punktu,

t v i r t i n u Vykdomos eksperimentinės plėtros vertinimo metodiką (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministras                                                                     Virginijus Sinkevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2019 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. 4-409

 

VYKDOMOS EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS VERTINIMO METODIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Vykdomos eksperimentinės plėtros vertinimo metodika (toliau – Metodika) nustato eksperimentinės plėtros (toliau – EP) vertinimo organizavimo ir atlikimo tvarką. Metodika vadovaujasi Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių ekspertai (toliau – ekspertai) bei valstybės technologijų ir inovacijų politiką įgyvendinančių institucijų (toliau – Įgyvendinanti institucija) vertintojai (toliau – vertintojai), vertindami planuojamų įgyvendinti, įgyvendinamų arba įgyvendintų projektų, finansuojamų Europos Sąjungos struktūrinių fondų, valstybės biudžeto ir (arba) privačiomis lėšomis, veiklas, jas priskirdami arba nepriskirdami EP.    

2Tais atvejais, kai planuojami įgyvendinti, įgyvendinami arba įgyvendinti projektai apima taikomųjų mokslinių tyrimų (toliau – TMT) ir (arba) inovacinę veiklas, kurioms, palyginti su EP veiklomis, taikomas kitoks finansavimo viešosiomis lėšomis intensyvumas ir kurias reikia įvertinti, Metodika numato planuojamų įgyvendinti, įgyvendinamų arba įgyvendintų projektų integralių TMT ir inovacinės veiklų vertinimo aspektus, šias veiklas priskirdami arba nepriskirdami TMT ir (arba)  inovacinei veiklai, kaip tai nurodyta Frascati vadove (angl. Frascati Manual 2015: Guidelines for collecting and reporting data on research and experimental development) ir Oslo vadove (angl. Oslo Manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities)

3. Metodikoje vartojamos sąvokos atitinka 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamente (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas), Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašas), Frascati vadove ir Oslo vadove vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

EP IR (ARBA) TMT, IR (ARBA) INOVACIJŲ VEIKLŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

4. Įgyvendinanti institucija, gavusi paraišką finansuoti arba prašymą įvertinti TMT, EP ir (arba) inovacijų projektą (toliau – projektas), pasitelkia ekspertus arba vertintojus įvertinti, ar įgyvendinamo, planuojamo įgyvendinti arba įgyvendinto projekto veiklos atitinka TMT, EP ir (arba) inovacijoms keliamus reikalavimus.

5. Įgyvendinanti institucija, atsižvelgdama į projektų sudėtingumą, prašomo finansavimo sumą, pobūdį, specialiųjų žinių ir kompetencijų poreikį, gali pasitelkti:

5.1. projektams, kurių vertė yra iki 999 999,99 Eur (devynių šimtų devyniasdešimt devynių tūkstančių devynių šimtų devyniasdešimt devynių eurų ir 99 centų) ir reikalauja specialiųjų žinių ir kompetencijų turėjimo, vertinti iki 3 ekspertų;

5.2. projektams, kurių vertė yra lygi arba viršija 1 000 000 Eur (vieną milijoną eurų), vertinti – iki 5 ekspertų;

5.3. projektams, kurių vertė yra iki 100 000 Eur (vieno šimto tūkstančių eurų) ir nereikalauja specialiųjų žinių ir kompetencijų turėjimo, vertinti – iki 3 vertintojų;

5.4. projektams, kurių vertė yra iki 5 000 Eur (penkių tūkstančių eurų) ir nereikalauja specialiųjų žinių ir kompetencijų turėjimo, vertinti – 1 vertintoją.

6. Įgyvendinanti institucija, pasitelkdama ekspertus arba vertintojus, turi laikytis šių taisyklių:

6.1. ekspertai, skiriami projekto vertinimui atlikti, turi turėti vertinamos srities kvalifikaciją arba ne mažesnę kaip 3 metų darbo patirtį toje srityje, turi būti nešališki (t. y. ne mažiau kaip 1 metus iki ekspertinio vertinimo pradžios neturėję darbo santykių arba jų esmę atitinkančių santykių su projekto vykdytojais, taip pat su projekto vykdytojais nesusiję artimos giminystės ir (ar) svainystės ryšiais (asmenimis, susijusiais artimos giminystės ir (ar) svainystės ryšiais, laikomi sutuoktinis, jų vaikai (įvaikiai), tėvai (įtėviai), seneliai, vaikaičiai, taip pat eksperto ir jo sutuoktinio broliai (įbroliai), seserys (įseserės) ir šių brolių (įbrolių) bei seserų (įseserių) sutuoktiniai, taip pat asmenys, įregistravę partnerystę įstatymų nustatyta tvarka);

6.2. Įgyvendinančios institucijos vertintojai, skiriami vertinti projektą, turi turėti aukštąjį išsilavinimą (magistro kvalifikacinį laipsnį) ir ne mažesnę kaip 2 metų patirtį įgyvendinant arba vertinant TMT ir (arba) EP, ir (arba) inovacijų projektus, turi būti nešališki (t. y. ne mažiau kaip 1 metus iki ekspertinio vertinimo pradžios neturėję darbo santykių arba jų esmę atitinkančių santykių su projekto vykdytojais, taip pat su projekto vykdytojais nesusiję artimos giminystės ir (ar) svainystės ryšiais (asmenimis, susijusiais artimos giminystės ir (ar) svainystės ryšiais, laikomi sutuoktinis, jų vaikai (įvaikiai), tėvai (įtėviai), seneliai, vaikaičiai, taip pat eksperto ir jo sutuoktinio broliai (įbroliai), seserys (įseserės) ir šių brolių (įbrolių) bei seserų (įseserių) sutuoktiniai, taip pat asmenys, įregistravę partnerystę įstatymų nustatyta tvarka);

6.3. skiriant ekspertus ir vertintojus, turi būti užtikrinamas lyčių lygybės ir nediskriminavimo principas, t. y. ekspertams ir vertintojams sudaromos vienodos sąlygos atlikti jiems pavestus vertinimo darbus, neatsižvelgiant į lytį, rasę, tautybę, kalbą, kilmę, socialinę padėtį, amžių, lytinę orientaciją, negalią, etninę priklausomybę, religiją, tikėjimą, įsitikinimus ar pažiūras.

7.    Ekspertais ir vertintojais neskiriami asmenys, pateikę paraišką Įgyvendinančiai institucijai dalyvauti Įgyvendinančios institucijos administruojamoje priemonėje arba programoje, kurios projektus reikia įvertinti. Ekspertais taip pat neskiriami asmenys, kurie dalyvavo rengiant paraišką, prašymą įvertinti veiklas ir (arba) kitaip dalyvavo vertinamo projekto veiklose, taip pat galintys gauti tiesioginę arba netiesioginę naudą, jeigu vertinamas projektas būtų įvertintas teigiamai.

8.    Įgyvendinanti institucija, atlikusi ekspertams vertinti skirtų dokumentų administracinį vertinimą, dokumentus ekspertams pateikia per 14 dienų. Su ekspertais Įgyvendinanti institucija bendrauja ir vertinimui skirti dokumentai jiems perduodami elektronine forma. Ekspertų vertinimas organizuojamas pagal Įgyvendinančios institucijos nustatytą tvarką. Jeigu ekspertas dėl tam tikrų priežasčių vertinimo darbo atlikti negali, jis privalo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumentų gavimo datos pranešti apie savo sprendimą Įgyvendinančiai institucijai.

9.    Visa eksperto gauta informacija, skirta vertinimui atlikti, yra konfidenciali. Ji negali būti jokia forma nei visa, nei dalimis viešinama, tiesiogiai ar netiesiogiai naudojama kitais, su ekspertiniu vertinimu nesusijusiais, tikslais, išskyrus teisės aktų nustatytais atvejais. Ekspertas ar Įgyvendinančios institucijos vertintojas turi būti pasirašęs konfidencialumo pasižadėjimą arba konfidencialumo sutartį, kuriuose numatyta, kad ekspertas ar Įgyvendinančios institucijos vertintojas nenaudos suteiktos konfidencialios informacijos jokiems kitiems tikslams, taip pat savo ar kitų asmenų naudai; neatskleis konfidencialios informacijos asmenims, kurie neturi teisės susipažinti su konfidencialia informacija; užtikrins tinkamą konfidencialios informacijos apsaugą – laikysis konfidencialios informacijos apsaugą reguliuojančių teisės aktų reikalavimų ir imsis visų galimų priemonių, siekdamas apsaugoti konfidencialią informaciją nuo neteisėto atskleidimo; sužinojęs, kad konfidenciali informacija dėl bet kokių priežasčių buvo atskleista asmenims, kurie neturi teisės susipažinti su konfidencialia informacija, nedelsdamas informuos Įgyvendinančią instituciją ir vykdys jos nurodymus.

10Baigus vertinimą ir priėmus sprendimą ir (arba) sudarius projektų sutartis, projektų veiklas vertinę ekspertai ir vidaus vertintojai skelbiami Įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje arba kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

EP IR (ARBA) TMT, IR (ARBA) INOVACIJŲ VEIKLŲ VERTINIMAS

 

11Ekspertas ar Įgyvendinančios institucijos vertintojas, gavęs užduotį įvertinti projektą, turi įvertinti atitiktį kriterijams, nustatytiems Metodikos 13–16 punktuose, ir užpildyti Metodikos 1 priede nustatytos Pavyzdinės ekspertinio vertinimo išvados formą dėl projekto veiklų atitikties sumaniai specializacijai ir (arba) eksperimentinei plėtrai, ir (arba) taikomiesiems moksliniams tyrimams, ir (arba) inovacijoms keliamiems reikalavimams (toliau – EVI forma).

12Vertindamas, ar projekto metu planuojamos įgyvendinti, įgyvendinamos arba įgyvendintos veiklos atitinka EP, TMT ir (arba) inovacinės veiklos kriterijus, ekspertas ar Įgyvendinančios institucijos vertintojas, turi vadovautis Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 85 ir 86 punktais, Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašu, Frascati vadovu ir Oslo vadovu, taip pat Metodikos 2 priede pateiktais paaiškinimais.

13Jeigu to reikalaujama pagal priemonės ir (arba) programos taisykles, ekspertas ar Įgyvendinančios institucijos vertintojas, vertindamas projekto atitiktį Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“, nuostatoms turi vadovautis šia programa.

14Ekspertas ar Įgyvendinančios institucijos vertintojas, vertindamas, ar projekto veiklos priskirtinos EP ir (arba) TMT (jeigu būtina atskirti) ir pildydamas EVI formą, turi įvertinti veiklų atitiktį šiais aspektais (atsakyti į klausimus):

14.1 Ar projekto veiklomis siekiama (buvo siekiama, jeigu vertinamas įgyvendintas projektas) įgyti naujų arba papildomų žinių? Atitikties vertinimo aspektai:

14.1.1. Ar esama (buvo) mokslinių ir (arba) technologinių problemų, kurioms spręsti žinios nėra (nebuvo) viešai prieinamos, ir (arba) dar netaikytos atitinkamame pramonės ir (arba) paslaugų sektoriuje, kurioms spręsti reikalingas projektas?

14.1.2.                 Ar projektu yra (buvo) siekiama sukurti tokių naujų ar papildomų žinių, kurias pritaikius galėtų (galėjo) būti gaunami nauji produktai arba procesai ar jie būtų (buvo) iš esmės patobulinti arba būtų (buvo) siekiama specifinių praktinių tikslų?

14.2. Ar projekto veikla grindžiama originaliomis idėjomis ir (arba) hipotezėmis? Atitikties vertinimo aspektai:

14.2.1.                 Ar projekte yra (buvo) tikrinama originali, neakivaizdi hipotezė, leidžianti išspręsti mokslinę-technologinę problemą siekiant sukurti naują produktą arba procesą ar esamus iš esmės patobulinti arba siekiant specifinių praktinių tikslų sprendimo?

14.2.2.                 Ar naujų ar papildomų žinių paieškos metodais (literatūros analizė ir (arba) eksperimentas, ir (arba) stebėjimas, ir (arba) apklausa) sukuriama (sukurta) papildoma vertė?

14.2.3.                 Ar vykdant projekto veiklas dalyvaus (dalyvavo) reikiamos kompetencijos tyrėjas / tyrėjų komanda, gebantys vykdyti numatytas veiklas ir pasiekti planuojamus rezultatus?

14.3. Ar galima teigti, kad projekte numatytiems pasiekti rezultatams yra (buvo) būdingas bent vienas šių neapibrėžtumų? Atitikties vertinimo aspektai:

14.3.1.                 Ar esama (buvo) tikimybės, kad nepavyks gauti pakankamos kokybės arba kiekybės naujų ar papildomų žinių?

14.3.2.                 Ar esama (buvo) tikimybės, kad nepavyks pasiekti planuotų rezultatų su planuojamomis sąnaudomis?

14.3.3.                 Ar esama (buvo) tikimybės, kad nepavyks pasiekti planuotų rezultatų per numatytą laikotarpį?

14.4. Ar veikla yra (buvo) sisteminga? Atitikties vertinimo aspektai:

14.4.1Ar projekto veiklos yra (buvo) nuoseklios ir grįstos logine struktūra? Ar projekto veiklų kokybė atitinka (atitiko) SMART principus (angl. SMART: Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Timed)?

14.4.2.                 Ar projekto veiklos susijusios (buvo susijusios) su EP ir TMT etapais pagal Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašą?

14.5Ar projekto veiklos rezultatus bus (yra) įmanoma atkartoti ir perduoti? Ar žinių kūrimo dokumentacija sudarys (sudaro) galimybes jas perduoti, užtikrinant jų panaudojimą ir galimybę kitiems tyrėjams atkartoti rezultatus savo veikloje? 

15Jeigu tenkinami visi Metodikos 14 punkte nurodyti aspektai, vertinama:

15.1. Ar numatyta (įvykdyta) veikla atitinka EP apibrėžtį? Vertinimo aspektai:

15.1.1.                 Ar yra (buvo) tikėtina, kad papildomų žinių pagrindu galėtų būti sukurti nauji ar patobulinti esami produktai ar procesai?

15.1.2.                 Ar projekte yra (buvo) numatyta pritaikyti turimas žinias, kurios galėtų būti panaudojamos ieškant naujų turimų žinių panaudojimo galimybių?

15.1.3.                 Ar projekto veiklos yra (buvo) pagristai priskirtos EP veikloms vertinant pagal Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašą? Jeigu ne – nurodyti, kurios projekto veiklos nėra (nebuvo) pagrįstai priskirtinos EP veikloms ir kodėl.

15.2. Jeigu vertinama atitiktis TMT apibrėžčiai, reikia įvertinti:

15.3. Ar numatyta (vykdyta) veikla atitinka TMT apibrėžtį? Atitikties vertinimo aspektai:

15.3.1.                 Ar projekte numatyti tyrimai atliekami (atlikti) siekiant įgyti naujų žinių ir yra (buvo) nukreipti į praktinį realių problemų sprendimą? Ar gautos naujos žinios galėtų būti pritaikytos produktams ir procesams kurti arba tobulinti?

15.3.2.                 Ar projekto veiklos pagristai priskirtos TMT veikloms vertinant pagal Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašą? Jeigu ne – nurodyti, kurios projekto veiklos nėra (nebuvo) pagrįstai priskirtinos TMT veikloms ir kodėl.

16Ekspertas ar Įgyvendinančios institucijos vertintojas, vertindamas ar projekto veiklos priskirtinos inovacijoms ir pildydamas EVI formą, turi įvertinti šiuos kriterijus (atsakyti į klausimus):

16.1Ar kuriama potenciali (sukurta) inovacija? Ar kuriama (sukurta) inovacija priskirtina vienam iš šių inovacijų tipų: produkto inovacija (gaminys, paslauga); proceso inovacija (technologija arba metodas pagal taikymo sritį). Pažymimas inovacijos tipas (-ai) (galimi keli atsakymai): produkto inovacija (gaminys, paslauga); proceso inovacija (technologija arba metodas pagal taikymo sritį: gamyba ir (arba) paslaugų teikimas; paskirstymas ir logistika; rinkodara ir pardavimai; informacijos ir ryšių sistemos; valdymas ir administravimas; produktų ir procesų tobulinimas.

16.2Ar vykdoma (įvykdyta) inovacinė veikla apima bent vieną iš šių veiklų:

16.2.1. mokslinių tyrimų ir (arba) EP veiklas;

16.2.2. inžineriją, dizainą ir kitas kūrybines veiklas;

16.2.3. rinkodarą ir prekių ženklo plėtojimo veiklas;

16.2.4. intelektinės nuosavybės formavimo ir apsaugos veiklas;

16.2.5. darbuotojų mokymo veiklas;

16.2.6. informacinių technologijų ir duomenų bazių plėtojimo veiklas.

16.3 Ar inovacija turės (turi) bent vieną iš šių naujumo požymių:

16.3.1. Ar inovacija bus (yra) nauja ją sukūrusiam subjektui, t. y. ar vertinant pagal pateiktus inovacijos parametrus tikėtina, kad inovacija bus (yra) nauja arba patobulinta, palyginti su esamais (jau anksčiau buvusiais) ją sukūrusio subjekto produktais arba procesais (vertinama lyginant kuriamus (sukurtus) ir esamus (buvusius) produktus arba procesus)?

16.3.2.                 Ar kuriama inovacija bus (yra) nauja rinkoje, t. y. ar produktas arba procesas, vertinant pagal pateiktus inovacijos parametrus, leis (leido) subjektui įgyti konkurencinį pranašumą, palyginti su kitais subjektais rinkoje, kurioje veikia subjektas?

16.3.3.                 Ar kuriama inovacija bus (yra) nauja pasaulyje (ar atitinka bent vieną sąlygą):

16.3.3.1Ar kuriama inovacija bus (yra) patentuojama tarptautiniu mastu?

16.3.3.2Ar pagrįstai tikėtina, kad sukurta ir subjekte planuojama taikyti (pritaikyta) arba planuojama pateikti (pateikta) rinkai inovacija, vertinant pagal pateiktus planuojamos kurti (sukurtos) inovacijos parametrus, yra nauja pasaulyje atitinkamame pramonės ir (arba) paslaugų sektoriuje (pavyzdžiui, iš esmės keičia procesus tame pramonės sektoriuje, regione; sukuria naujas rinkas; leidžia realizuoti naujus verslo modelius)?

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17Įgyvendinanti institucija gali detalizuoti EVI formą ekspertų ir Įgyvendinančios institucijos vertintojų darbui, pagal poreikį pritaikydamos Metodikos 13–16 punktuose pateiktus klausimus (numatyta vykdyti ar įvykdyta veikla) ir įtraukdamos papildomus klausimus (pagal priemonės specifiką).

__________________

 

 

Vykdomos eksperimentinės plėtros vertinimo metodikos

1 priedas

 

PAVYZDINĖ EKSPERTINIO VERTINIMO IŠVADOS FORMA DĖL PROJEKTO VEIKLŲ ATITIKTIES SUMANIAI SPECIALIZACIJAI IR (ARBA) EKSPERIMENTINEI PLĖTRAI, IR (ARBA) TAIKOMIESIEMS MOKSLINIAMS TYRIMAMS, IR (ARBA) INOVACIJOMS KELIAMIEMS REIKALAVIMAMS

 

Pareiškėjo pavadinimas:

 

Projekto pavadinimas:

 

Paraiškos kodas:

 

 

I SKYRIUS

projekto VEIKLŲ atitiktis sumaniai specializacijai

 

 

1. Ar projekto veiklos atitinka Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“ (toliau – Sumanios specializacijos krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programa), nuostatas?

Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės eksperto ar valstybės technologijų ir inovacijų politiką įgyvendinančios institucijos vertintojo (toliau kartu – ekspertas) vertinimas (Pažymėkite „X“, kurios Sumanios specializacijos krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programoje nurodytos sumanios specializacijos krypties nuostatas projekto veiklos atitinka):

Energetika ir tvari aplinka

Įtrauki ir kūrybinga visuomenė

Agroinovacijos ir maisto technologijos

Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos

Sveikatos technologijos ir biotechnologijos

Transportas, logistika ir ryšių technologijos (IRT)

 

Projekto veiklos neatitinka Sumanios specializacijos krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos nuostatų

 

Vertinimo komentaras (privalomas):

Pateikiami argumentuoti vertinimai ir formuluojamos įrodymais pagrįstos išvados. Jeigu įvertinimui trūksta informacijos, ji neaiški, ekspertas turėtų suformuluoti klausimus pareiškėjui ir galutinį vertinimą pateikti tik gavęs papildomos informacijos.

 

 

II SKYRIUS

PROJEKTO VEIKLŲ ATITIKTIS EKSPERIMENTINEI PLĖTRAI IR (ARBA) TAIKOMIESIEMS MOKSLINIAMS TYRIMAMS

 

2. Ar planuojamos įgyvendinti (įgyvendintos) projekto veiklos priskiriamos eksperimentinei plėtrai (toliau – EP) ir (arba) taikomiesiems moksliniams tyrimams (toliau – TMT)?

Eksperto vertinimas (Pažymėkite „X“. Jeigu projekto veiklos atitinka ir EP, ir TMT kriterijus – pažymėkite „X“ abu variantus):

Projekto veiklos atitinka EP kriterijus

Projekto veiklos atitinka TMT kriterijus

 

Projekto veiklos neatitinka nei EP, nei TMT kriterijų

 

Vertinimo komentaras (privalomas):

Nurodomi argumentuoti eksperto vertinimo komentarai (įvardijamas ir pagrindžiamas kiekvienas Vykdomos eksperimentinės plėtros vertinimo metodikos 14 ir 15 punktuose nurodytas kriterijus) ir formuluojamos įrodymais pagrįstos išvados. Jeigu įvertinimui trūksta informacijos, ji neaiški, ekspertas turėtų suformuluoti klausimus pareiškėjui ir galutinį vertinimą pateikti tik gavęs papildomos informacijos. Jeigu planuojamos vykdyti (vykdytos) tiek TMT veiklos, tiek EP veiklos, papildomai nurodoma, kurios veiklos priskirtinos TMT, kurios – EP).

Vertinant, ar planuojamos įgyvendinti (įgyvendintos) projekto veiklos atitinka TMT ir (arba) EP kriterijus, vadovaujamasi 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) 2 straipsnio 85 ir 86 punktais, Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“, ir Frascati vadovu (angl. Frascati Manual 2015: Guidelines for collecting and reporting data on research and experimental development).

 

III SKYRIUS

PROJEKTO VEIKLŲ ATITIKTIS INOVACINEI VEIKLAI

 

3. Ar planuojamos įgyvendinti (įgyvendintos) projekto veiklos priskiriamos inovacinei veiklai?

Eksperto vertinimas (Pažymėkite „X“):

Projekto veiklos atitinka inovacinės veiklos kriterijus

Projekto veiklos neatitinka inovacinės veiklos kriterijų

 

Vertinimo komentaras (privalomas):

Nurodomi argumentuoti eksperto vertinimo komentarai (įvardijamas ir pagrindžiamas kiekvienas Vykdomos eksperimentinės plėtros vertinimo metodikos 16 punkte nurodytas kriterijus) ir formuluojamos įrodymais pagrįstos išvados. Jeigu įvertinimui trūksta informacijos, ji neaiški, ekspertas turėtų suformuluoti klausimus pareiškėjui ir galutinį vertinimą pateikti tik gavęs papildomos informacijos.

Vertinant, ar planuojamos įgyvendinti (įgyvendintos) projekto veiklos atitinka inovacinės veiklos kriterijus, vadovaujamasi Oslo vadovu (angl. Oslo Manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities).

 

Data:

 

Ekspertas:

 

 

 

 

 

 

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 

 

________________________

 

 

Vykdomos eksperimentinės plėtros vertinimo metodikos

2 priedas

 

PAVYZDINĖS EKSPERTINIO VERTINIMO IŠVADOS FORMOS DĖL PROJEKTO VEIKLŲ ATITIKTIES SUMANIAI SPECIALIZACIJAI IR (ARBA) EKSPERIMENTINEI PLĖTRAI, IR (ARBA) TAIKOMIESIEMS MOKSLINIAMS TYRIMAMS, IR (ARBA) INOVACIJOMS KELIAMIEMS REIKALAVIMAMS LOGINĖ SCHEMA IR VARTOJAMŲ TERMINŲ PAAIŠKINIMAS

 

1.    Naujomis žiniomis pabrėžiama, kad siekiant žinių bus (buvo) atliekamas pirminis tyrimas, nukreiptas visų pirma į specifinių praktinių tikslų pasiekimą ar uždavinių įgyvendinimą (taikomieji moksliniai tyrimai).

2.    Papildomomis žiniomis pabrėžiama, kad žinios bus (buvo) kuriamos vykdant mokslinių tyrimų ir praktinės patirties pagrindu sukauptu pažinimu pagrįstą sistemingą veiklą, nukreiptą į naujų produktų ar procesų kūrimą ar jų patobulinimą (eksperimentinė plėtra).

3.    Pritaikant naujas ir papildomas žinias siekiama specifinių praktinių tikslų ir uždavinių arba kuriami nauji produktai ar procesai, arba jie iš esmės patobulinami, ir neapsiribojama tik įprastų techninio pobūdžio problemų sprendimu.

4.    Pavyzdinės ekspertinio vertinimo išvados formos dėl projekto veiklų atitikties sumaniai specializacijai ir (arba) eksperimentinei plėtrai, ir (arba) taikomiesiems moksliniams tyrimams, ir (arba) inovacijoms keliamiems reikalavimams loginė schema:

 

Eksperimentinė

plėtra

Taikomieji moksliniai tyrimai

 

5.    Naujos ir papildomos žinios apima visas žinias, kurias kuriant siekiama užpildyti žinių spragas, nustatomas prireikus išspręsti, sprendžiant ar išsprendus esamą problemą, įskaitant ir:

5.1. turimų žinių pritaikomumą patvirtinančias arba paneigiančias žinias;

5.2. jei numatomi nauji panaudojimo būdai perkeliant žinias į naujus produktus ir procesus, kituose pramonės ir paslaugų sektoriuose ir kitose rinkose;

5.3. kai prireikus išspręsti esamą mokslinę ir (arba) technologinę problemą žinios nėra viešai prieinamos.

________________________