LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2015 M. LIEPOS 24 D. ĮSAKYMO NR. 3D-598 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „INVESTICIJOS Į MIŠKO PLOTŲ PLĖTRĄ IR MIŠKŲ GYVYBINGUMO GERINIMĄ“ VEIKLOS SRITIES „MIŠKAMS PADARYTOS ŽALOS PREVENCIJA IR ATLYGINIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. liepos 10 d. Nr. 3D-455

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Investicijos į miško plotų plėtrą ir miškų gyvybingumo gerinimą“ veiklos srities „Miškams padarytos žalos prevencija ir atlyginimas“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. 3D-598 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Investicijos į miško plotų plėtrą ir miškų gyvybingumo gerinimą“ veiklos srities „Miškams padarytos žalos prevencija ir atlyginimas“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Jei pareiškėjas mirė po paramos paraiškos pateikimo, paramos paraiška išregistruojama. Tuo atveju, jei paramos gavėjas mirė po sprendimo skirti paramą priėmimo ir nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama, priklauso paramos gavėjo sutuoktiniui arba paramos gavėjui ir jo sutuoktiniui jungtinės nuosavybės teise, arba paramos gavėjui bendrosios dalinės nuosavybės teise, paramos paraiška gali būti išregistruojama tik gavus sutuoktinio sutikimą. Jei sutuoktinis nesutinka su paramos paraiškos išregistravimu, jis paramos gavėjo įsipareigojimus galėtų perimti ir tęsti veiklą tik su sąlyga, jei atitiks pareiškėjo tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus bei projektų atrankos kriterijus įsipareigojimų perėmimo metu.“

2. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Paramos gavėjui mirus ar esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms, dėl kurių paramos gavėjas negali vykdyti prisiimtų įsipareigojimų po sprendimo skirti paramą priėmimo, suderinus su Agentūra ir pateikus Agentūrai rašytinį prašymą dėl įsipareigojimų perėmimo, paramos gavėjo prisiimti įsipareigojimai gali būti perduoti ir parama mokama asmeniui, perimančiam paramos gavėjo įsipareigojimus ir tęsiančiam veiklą, jei jis atitiks pareiškėjo tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus ir projektų atrankos kriterijus įsipareigojimų perėmimo metu. Nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės turi būti įrodomos dokumentais.“

3. Pakeičiu 14.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.5. pareiškėjas užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – skolintas lėšas, paramos lėšas, nuosavas lėšas, nurodytas ir pagrįstas paramos paraiškoje. Skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paramos paraiška pateikiant finansų įmonės arba kredito įstaigos paskolos suteikimo galimybę patvirtinančius dokumentus, o iki paramos sutarties pasirašymo arba sprendimo skirti paramą priėmimo, kai sutartis nesudaroma, paramos gavėjas turi pateikti su finansų įmone arba kredito įstaiga pasirašytą paskolos sutartį arba raštu patvirtinti, kad atitinkamą projekto dalį įgyvendins nuosavomis lėšomis;“.

4. Pakeičiu 14.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.7. pareiškėjas savo vardu, kaip valdos valdytojas, yra įregistravęs valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 27 d. nutarimu Nr. 1351 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka;“.

5. Pakeičiu 14.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.9. parama neteikiama, jei pareiškėjas turi finansinių sunkumų, t. y. pareiškėjas bankrutuoja arba yra likviduojamas;“.

6. Pakeičiu 14.11 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.11. nekilnojamasis turtas (miškas (miško žemė) ir (ar) statiniai), į kurį investuojama, turi priklausyti pareiškėjui nuosavybės teise, bendrosios dalinės arba jungtinės nuosavybės teise, būti valdomas panaudos ar kitais pagrindais arba nuomojamas nuo paramos paraiškos pateikimo dienos ne trumpesniam kaip 10 metų laikotarpiui. Kai pareiškėjas investuoja į bendrosios dalinės nuosavybės teise valdomo turto dalį, teisė į nekilnojamąjį turtą turi būti nustatyta notaro patvirtintoje ir Nekilnojamojo turto registre įregistruotoje sutartyje (paramos paraiškos pateikimo dieną Nekilnojamojo turto registre turi būti įregistruota notarinė naudojimosi nekilnojamuoju turtu tvarka). Kai nekilnojamasis turtas (miškas (miško žemė) ir (ar) statiniai), į kurį investuojama, valdomas bendrosios dalinės arba jungtinės nuosavybės teise, vienas iš bendraturčių, teikdamas paramos paraišką, turi pateikti laisvos formos bendraturčių sutikimą, kuriame išdėstomas sutikimas numatytai veiklai jų nekilnojamojo turto (miško (miško žemės) ir ar statinio) dalyje vykdyti. Jei nekilnojamasis turtas (miškas (miško žemė) ir (ar) statiniai) yra valdomas nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, nuomos, panaudos ar kitos valdymo teisę suteikiančios sutartys iki paramos paraiškos pateikimo turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, panaudos sutartyje ar kituose valdymo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti aptartos miškų ūkinės veiklos galimybės;“.

7. Pakeičiu 14.13 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.13. kai pagal teisės aktų reikalavimus miškų priešgaisrinės apsaugos infrastruktūros kūrimui ir miškų gaisrų stebėsenos ir pranešimo apie juos įrangai įdiegti yra privalomas statybą leidžiantis dokumentas, kartu su paramos paraiška pateikiamas bendras visam projektui atitinkamas statinio projektas (pateikiamos statinio techninio projekto bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano), architektūros, konstrukcijų, statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys) ar supaprastintas projektas, bei statybą leidžiantis dokumentas, skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizės aktas, parengtas įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla. Jei pirmiau nurodyti dokumentai su paraiška nepateikiami, jie turi būti pateikiami ne vėliau kaip su pirmu mokėjimo prašymu, o su paraiška turi būti pateikti projektiniai pasiūlymai (aiškinamasis raštas, sklypo planas su pažymėtais esamais ir projektuojamais statiniais, vaizdinė informacija) su statybos vertės skaičiavimais. Kai pagal teisės aktų reikalavimus statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas, su paraiška turi būti pateikti kiti bendrieji projektiniai dokumentai (aiškinamasis raštas, sklypo planas su pažymėtais esamais ir projektuojamais statiniais, statybos vertės skaičiavimai);“.

8. Pakeičiu 14.14 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.14. parama prevencinėms priešgaisrinėms priemonėms (Taisyklių 8.1 ir 8.2 papunkčiuose nurodytai veiklai) skiriama tik toms miško teritorijoms, kurios pagal Lietuvos Respublikos miškų gaisringumo žemėlapį priskirtos prie didelės ar vidutinės gaisrų rizikos plotų. Kartu su paramos paraiška turi būti pateikta VĮ Miškų urėdijos (jei pareiškėjas yra VĮ Miškų urėdija – Generalinės miškų urėdijos) pažyma apie miško plotų priskyrimą prie didelės ar vidutinės gaisrų rizikos grupės;“.

9. Pakeičiu 14.22 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.22. pareiškėjas / paramos gavėjas privalo turėti želdinamų medžių rūšių, nurodytų Miško dauginamosios medžiagos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. 521 „Dėl Miško dauginamosios medžiagos nuostatų patvirtinimo“, 1 priede, tiekėjo išduotą Pagrindinio miško dauginamosios medžiagos kilmės sertifikato kopiją. Taip pat privaloma turėti visų želdinamų medžių įsigijimo dokumentus (jei pareiškėjas / paramos gavėjas miško sodmenų nepirko, jis privalo pateikti jų krovinio važtaraštį ar perdavimo–priėmimo aktą);“.

10. Papildau 14.24 papunkčiu:

14.24. parama miško keliams su žvyro danga įrengti ir (arba) rekonstruoti neskiriama atskiruose iki 5 ha ploto lapuočių miškuose;“.

11. Papildau 14.25 papunkčiu:

14.25. parama Taisyklių 8.2 papunktyje nurodytai veiklai bei atvirų vandens paėmimo vietų įrengimui ir (arba) rekonstrukcijai teikiama, jei pareiškėjas yra valstybinių miškų valdytojas.“

12. Pakeičiu 15.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

15.1. apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti buvo panaudota parama, nuo turto įsigijimo pradžios iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos (didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas). Reikalavimas gali būti netaikomas, jei pareiškėjas įrodo, kad apdrausti paramos lėšomis įgytą ar sukurtą turtą nėra galimybių, ir kartu su mokėjimo prašymu pateikia bent tris šio fakto patvirtinimo oficialius skirtingų draudimo įmonių atsisakymo suteikti draudimo paslaugas raštus. Jei turtas, kuriam įsigyti ar sukurti buvo panaudota parama, buvo sunaikintas, prarastas, sugadintas ar pan., paramos gavėjas įsipareigoja atkurti savo lėšomis turtą ne blogesnių techninių parametrų ir ne mažesne negu atkuriamąja turto verte projekto įgyvendinimo laikotarpiu, o likutine verte – įgyvendinus projektą. Šis punktas netaikomas vykdant Taisyklių 8.3 papunktyje numatytą veiklą;“.

13. Pakeičiu 15.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

15.2. nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, vykdyti numatytą veiklą nuo sutarties pasirašymo arba sprendimo skirti paramą priėmimo, kai sutartis nesudaroma, iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos;“.

14. Pakeičiu 15.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

15.3. neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto nuo paramos sutarties pasirašymo arba sprendimo skirti paramą priėmimo, kai sutartis nesudaroma, iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos, išskyrus Taisyklių 12 punkte nustatytą atvejį. Leidimą įkeisti turtą finansų įmonei arba kredito įstaigai  Agentūra gali suteikti tik tiems paramos gavėjams, kurie paramos paraiškoje finansų įmonės arba kredito įstaigos suteiktą paskolą įvardijo kaip vieną iš projekto finansavimo šaltinių. Agentūros sprendimu pareiškėjui gali būti leista įkeisti paramos lėšomis įsigytą turtą tik tai finansų įmonei arba kredito įstaigai, kuri suteikė paskolą projektui įgyvendinti. Įkeičiamas turtas turi būti skirtas paskolos, kuria finansuojamas projekto įgyvendinimas, grąžinimui užtikrinti;“.

15. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Suteikiamos paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant į tinkamas finansuoti projekto išlaidas.“

16. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Pareiškėjas, paramos gavėjas projekto įgyvendinimo laikotarpiu tuo pačiu metu negali įgyvendinti projektų pagal kitas investicines Programos priemones ir (arba) veiklos sritis, išskyrus atvejus, kai kreipiamasi paramos tik pagal Taisyklių 8.3 papunktyje nurodytą veiklą.“

17. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Jei pareiškėjas naudojasi finansų įmonių arba kredito įstaigų išduotais kreditais projektui, kuriam prašoma paramos, finansuoti ir pareiškėjui teikiama valstybės pagalba, kompensuojant dalį finansų įmonei arba kredito įstaigai sumokėtų palūkanų ir (arba) dalį garantinio užmokesčio, didžiausia paramos, skiriamos pagal Taisykles, ir valstybės pagalbos lėšų suma bendrai bei intensyvumas projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms negali viršyti Taisyklių 17 ir 18 punktuose nustatytų dydžių.“

18. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Projekto įgyvendinimo trukmė turi būti nurodyta paramos paraiškoje ir negali viršyti 24 mėnesių laikotarpio nuo paramos sutarties pasirašymo dienos arba sprendimo skirti paramą priėmimo, kai sutartis nesudaroma.“

19. Papildau nauju 30¹ punktu:

„30¹. Perkant prekes, paslaugas, kurių vertė nesiekia 58 000 Eur be PVM, ar perkant darbus – nesiekia 145 000 Eur be PVM (išskyrus atvejus, kai pagal teisės aktų nuostatas reikia atlikti pirkimų procedūras), mažiausią kainą nurodančio komercinio pasiūlymo konkretūs pagrindines technines savybes apibūdinantys techniniai parametrai bus įrašomi į paramos sutartį ar sprendimą dėl paramos skyrimo. Šis punktas taikomas paraiškoms, pateiktoms nuo 2017 m. rugpjūčio 1 d.“

20. Pakeičiu 32.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

32.4. bendrosios išlaidos, kurios yra tiesiogiai susijusios su projekto parengimu ir administravimu ir kurios yra patirtos ne anksčiau kaip prieš vienus metus iki paramos paraiškos pateikimo dienos. Tačiau, jei parama projektui neskiriama arba jei pirkimai atlikti nesilaikant pirkimo procedūrų, numatytų teisės aktuose, bendrosios išlaidos nefinansuojamos. Šis punktas netaikomas kreipiantis paramos vykdyti Taisyklių 8.3 papunktyje nurodytai veiklai;“.

21. Pakeičiu 32.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

32.5. faktiškai padarytos ir paramos gavėjo apskaitoje užfiksuotos išlaidos, kurios gali būti nustatytos patikros vietoje metu. Šis punktas netaikomas kreipiantis paramos vykdyti Taisyklių 8.3 papunktyje nurodytai veiklai;“.

22. Pakeičiu 33.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

33.4. bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali būti ne daugiau kaip 10 proc. kitų tinkamų finansuoti projekto išlaidų vertės be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), ir tinkamų finansuoti bendrųjų išlaidų suma – ne didesnė kaip 1 800 Eur (vienas tūkstantis aštuoni šimtai eurų) be PVM. Tuo atveju, kai projekte numatyti statybos ar infrastruktūros įrengimo darbai, tinkamų finansuoti bendrųjų išlaidų suma be PVM gali būti ne didesnė kaip 3 000 Eur (trys tūkstančiai eurų) be PVM. Projekto viešinimo išlaidos finansuojamos vadovaujantis Suteiktos paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą viešinimo taisyklėmis. Šis punktas netaikomas kreipiantis paramos vykdyti Taisyklių 8.3 papunktyje nurodytai veiklai;“.

23. Pakeičiu 34.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

34.3. išlaidos, viršijančios Ministerijos 2014–2020 metų laikotarpiui nustatytus įkainius, jei tokie įkainiai nustatyti. Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra didesnė už nustatytus įkainius, finansuojama pagal nustatytus įkainius. Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra mažesnė negu pagal nustatytus įkainius ir neviršija vidutinės rinkos kainos, finansuojama pagal pasiūlyme pateiktą kainą.“

24. Pakeičiu 34.11 papunktį ir jį išdėstau taip:

34.11. miškų gaisrų stebėsenos ir pranešimo apie juos įrangos diegimas teritorijose, gavusiose paramą įrangai pagal priemonės veiklos sritį arba pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Miškininkystės potencialo atkūrimas ir prevencinių priemonių įdiegimas“ veiklos sritį „Bendrosios valstybinės miško priešgaisrinės apsaugos sistemos gerinimas;“.

25. Papildau 34.14 papunkčiu:

„34.14. išlaidos, kurių technines savybes apibūdinantys techniniai parametrai skiriasi nuo nurodytų paramos sutartyje ar sprendime dėl paramos skyrimo, jei jos patirtos perkant prekes, paslaugas ir (ar) darbus pagal Taisyklių 30¹ punkto nuostatas.“

26. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Paramos paraiškas priima iš pareiškėjų ir registruoja Agentūros Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniai paramos administravimo skyriai adresais, nurodytais interneto svetainėje www.nma.lt. Paramos paraiška ir (arba) papildomi dokumentai turi būti pateikti asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paraiškos nepriimamos.“

27. Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

46. Paramos paraiškų atrankos pirmumo eilės sudarymas atliekamas Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Papildomas paramos paraiškų atrankos vertinimas atliekamas pirmenybę skiriant pareiškėjams:

46.1. kurie yra negavę ES investicinės paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą;

46.2. pagal mažiausią prašomą paramos sumą.“

28. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:

49. Priėmusi sprendimą suteikti paramą, Agentūra, vadovaudamasi Administravimo taisyklių nustatyta tvarka, rengia paramos sutartį. Paramos sutartis nesudaroma, kai vykdoma tik Taisyklių 8.3 papunktyje nurodyta veikla.“

29. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Pareiškėjas, pasirašęs paramos sutartį, šios sutarties įsigaliojimo dieną tampa paramos gavėju. Kai paramos sutartis nesudaroma, pareiškėjas tampa paramos gavėju, kai priimamas sprendimas suteikti paramą.“

30. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje arba paraiškoje, pateikia nustatytos formos mokėjimo prašymą Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Jei projekte numatytos statybos, jos turi būti vykdomos vienu etapu be tarpinių mokėjimų, tačiau, jei technologiškai statybas galima išskirti į kelis etapus, gali būti pateikiami keli mokėjimo prašymai. Jei numatyta kelių atskirų statinių statyba, ji gali būti vykdoma etapais, ir mokėjimo prašymas pateikiamas užbaigus kiekvieną statybų etapą.“

31. Pakeičiu 52¹ punktą ir jį išdėstau taip:

„52¹. Paraiškų, pateiktų nuo 2016 m. spalio 17 d., mokėjimo prašymai kartu su reikiamais priedais turi būti pateikti tik per ŽŪMIS Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.“

32. Pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:

54. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti paramos sutartyje arba paraiškoje nustatytais terminais.“

33. Pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:

55. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai, jis užregistruojamas, tačiau yra taikomos sankcijos. Sankcijos dėl pavėluoto mokėjimo prašymo pateikimo nustatomos vadovaujantis Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-929 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodika).“

34. Pakeičiu 60 punktą ir jį išdėstau taip:

60. Taikant išlaidų kompensavimo mokėjimo būdą, paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą iš nuosavų arba skolintų lėšų ir paramos sutartyje arba paraiškoje nustatytu periodiškumu Agentūrai teikia mokėjimo prašymus Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka, kuriuose deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus. Šis punktas netaikomas kreipiantis paramos vykdyti Taisyklių 8.3 papunktyje nurodytai veiklai. Vykdant Taisyklių 8.3 papunktyje nurodytą veiklą kartu su mokėjimo prašymu turi būti pateikta VMT Miškų kontrolės skyriaus teritorinio poskyrio valstybinių miškų pareigūnų pažyma apie atkurto miško atitiktį Miško želdinimo ir žėlimo projektui, tiekėjo išduota Pagrindinio miško dauginamosios medžiagos kilmės sertifikato kopija ir sodmenų įsigijimo dokumentai (jei pareiškėjas / paramos gavėjas miško sodmenų nepirko, jis privalo pateikti jų krovinio važtaraštį ar perdavimo–priėmimo aktą), o išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų pateikti nereikia.“

35. Pakeičiu 68 punktą ir jį išdėstau taip:

68. Jei vykdant Taisyklių 8.3 papunktyje nurodytą veiklą patikros vietoje metu stichinių nelaimių pažeisto miško atkurtas plotas nepažymėtas stulpeliais ar kitais aiškiai matomais ženklais, plotas matuojamas pagal natūralias atkurto miško ploto ribas, o parama mokama pagal faktinį patikros metu nustatytą plotą. Jei neįmanoma nustatyti stichinių nelaimių pažeisto miško atkurto ploto natūralių ribų, matavimai nevykdomi bei parama už tokį plotą neteikiama.“

36. Pakeičiu priedo II skyriaus „Informacija apie projektą, kuriam prašoma paramos“  lentelės 4 punktą ir jį išdėstau taip:

„4. Projekto įgyvendinimo vieta (duomenys patikrai vietoje atlikti) ), sklypo (-ų), į kurį (-iuos) investuojama, unikalus (-ūs) numeris (-iai)

Savivaldybės pavadinimas

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Seniūnijos pavadinimas

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Vietovės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|“

Sklypo (-ų) unikalus (-ūs) numeris (-iai)

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

37. Pakeičiu priedo X skyriaus „Kita informacija“ lentelės 4 punktą ir jį išdėstau taip:

„4.

Ar įsipareigojate apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, nuo turto įsigijimo pradžios iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos (didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas)? Reikalavimas gali būti netaikomas, jei pareiškėjas įrodo, kad apdrausti paramos lėšomis įgytą ar sukurtą turtą nėra galimybių, ir kartu su mokėjimo prašymu pateikia bent tris šio fakto patvirtinimo oficialius skirtingų draudimo įmonių atsisakymo suteikti draudimo paslaugas raštus. Ar įsipareigojate, jei turtas, kuriam įsigyti ar sukurti buvo panaudota parama, bus sunaikintas, prarastas, sugadintas ar pan., atkurti savo lėšomis turtą ne blogesnių techninių parametrų ir ne mažesne negu atkuriamąja turto verte projekto įgyvendinimo laikotarpiu, o likutine verte – įgyvendinus projektą? Šis punktas netaikomas vykdant Taisyklių 8.3 papunktyje nurodytą veiklą.

Taip Ne

 

Neaktualu“.

 

38. Pakeičiu priedo X skyriaus „Kita informacija“ lentelės 8 punktą ir jį išdėstau taip:

„8.

Ar įsipareigojate nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, vykdyti numatytą veiklą, neparduoti, neįkeisti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto nuo paramos sutarties pasirašymo arba sprendimo skirti paramą datos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos?

 

Taip Ne“.

 

39. Pakeičiu priedo XI skyrių ir jį išdėstau taip:

XI. PATEIKIAMi DOKUMENTAI (paraiškos priedai)

(Šioje lentelėje Pareiškėjas pasitikrina, ar jo pateikiama paraiška yra sukomplektuota, ir pažymi (kryželiu), kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas pateikiamų dokumentų puslapių skaičių) 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Pažymėti X

Puslapių skaičius

1.

Pareiškėjo asmens tapatybės patvirtinimo dokumentas (pasas ar asmens tapatybės kortelė)

 

|__|__|

2.

Juridinio asmens registravimo pažymėjimas

 

|__|__|

3.

Vidinės miškotvarkos projektas

 

|__|__|

4.

Dokumentai, kuriais užtikrinamas tinkamas projekto finansavimo šaltinis

 

|__|__|

5.

Bendraturčių sutikimas (įgaliojimas) (pateikiama, jei miško valda, į kurią investuojama, valdoma bendrąja daline arba jungtine nuosavybės teise)

 

|__|__|

6.

Prekių, darbų ar paslaugų teikėjų komerciniai pasiūlymai, pagrindžiantys numatytų tinkamų finansuoti išlaidų vertę

 

|__|__|

7.

Dokumentai, kuriuose patvirtinama narystė asocijuotoje miško savininkų organizacijoje

 

|__|__|

8.

Dokumentai, kuriuose patvirtinama narystė miško savininkų kooperatyve

 

|__|__|

9.

Pažyma dėl miško teritorijos priskyrimo prie didelės ar vidutinės gaisrų rizikos plotų (jei paramos prašoma gaisrų prevencinėms priemonėms)

 

|__|__|

10.

Miško želdinimo ir žėlimo projektas, kai prašoma paramos pažeistam miškui atkurti

 

|__|__|

11.

Nekilnojamojo turto (miškas (miško žemė) ir (ar) statiniai), į kurį investuojama, valdymo patvirtinimo dokumentai

 

|__|__|

12.

Su statybomis susiję dokumentai, kaip nurodyta Taisyklių 14.13 papunktyje ir 30 punkte

 

|__|__|

13.

Pirkimų dokumentai, jei bendrųjų išlaidų atveju prekių, paslaugų ir (arba) darbų pirkimai atlikti iki paraiškos pateikimo

 

|__|__|

14.

Dokumentai, pagrindžiantys pažeisto miško rūšinę sudėtį (kirtimų žiniaraščiai ar kiti dokumentai), jei buvusi miško sudėtis nenurodyta Miško želdinimo ir žėlimo projekte (teikiami Taisyklių 44.1.1 ir 44.1.2 papunkčiuose nurodytiems atrankos kriterijams pagrįsti)

 

|__|__|

15.

Notaro patvirtinta naudojimosi nekilnojamuoju turtu (mišku) tvarka (pateikiama, jei miško valda, į kurią investuojama, valdoma bendrosios dalinės nuosavybės teise ir investuojama tik į dalį turto (miško)

 

|__|__|

16.

Kiti dokumentai

 

|__|__|“

 

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                  Bronius Markauskas