PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

Dėl PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŽELDYNŲ IR ŽELDINIŲ APSAUGOS TAISYKLIŲ PAtvirtinimo

 

2022 m. sausio 27 d. Nr. T3-9

Prienai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 36 punktu, Lietuvos Respublikos želdynų įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Prienų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Prienų rajono savivaldybės želdynų ir želdinių apsaugos taisykles (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Prienų rajono savivaldybės tarybos 2020 m. spalio 22 d. sprendimą Nr. T3-244 „Dėl Prienų rajono savivaldybės želdynų ir želdinių apsaugos taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Alvydas Vaicekauskas

 

 

PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės

tarybos 2022 m. sausio 27 d.

sprendimu Nr. T3-9

 

PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŽELDYNŲ IR ŽELDINIŲ

APSAUGOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Prienų rajono savivaldybės želdynų ir želdinių apsaugos taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Prienų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje ne miškų ūkio paskirties žemėje esančių želdynų ir želdinių apsaugos, tvarkymo, želdynų kūrimo ir želdinių veisimo teisinio reguliavimo pagrindus, saugotinų medžių ir krūmų kirtimo, persodinimo ar kitokio pašalinimo, šių darbų vykdymo, leidimų šiems darbams išdavimo, želdynų kūrimo, priežiūros ir apsaugos tvarką bei kitas nuostatas vadovaujantis Lietuvos Respublikos želdynų įstatymu (toliau – Želdynų įstatymas), šio įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais ir kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais.

2.  Taisyklių tikslas – išsaugoti želdynus ir želdinius kaip estetiškai, ekologiškai, istoriškai ir kultūrai svarbius kraštovaizdžio elementus, kurie užtikrintų gamtinio ir kultūrinio kraštovaizdžio stabilumą, gyventojų teisę į jų gyvenimo kokybę gerinančias aplinkos sąlygas.

3.  Taisyklės yra privalomos visiems Savivaldybės teritorijoje esančių želdynų ir želdinių savininkams ir valdytojams, želdynus ir želdinius prižiūrinčioms įmonėms, fiziniams ir juridiniams asmenims.

4.  Fiziniai ir juridiniai asmenys želdynus ir želdinius saugo, tvarko ir prižiūri patys arba sudaro sutartis su atitinkamą kvalifikaciją turinčiais asmenimis, kuriems Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nustatyta tvarka yra suteikta teisė vykdyti šiuos darbus, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos želdynų įstatymu, šio įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais, kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais ir Taisyklėmis.

5.  Už želdinių išsaugojimą, tinkamą jų priežiūrą ir tvarkymą atsako žemės sklypo savininkai ir valdytojai, valdantys žemę nuosavybės ar kita valdymo teise, ar žemę naudojantys įstatymų, administracinių aktų, teismo sprendimo, sandorių pagrindu, ar faktiškai ją naudojantys kitu pagrindu.

6.  Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos galiojančiuose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

ŽELDYNŲ IR ŽELDINIŲ KLASIFIKACIJA

 

7.    Želdynų sistema kuriama, siekiant geriau subalansuoti urbanistinio ir gamtinio karkaso struktūras. Želdynų sistema, pagal želdynų augimo vietą, skirstoma:

7.1. Atskirasis želdynasparkas, miesto ar miestelio sodas, skveras ar kitoks želdynas, esantis žemės sklype, kuris pagal jo naudojimo būdą priskiriamas prie atskirųjų želdynų teritorijų.

7.2. Priklausomasis želdynas želdynas, esantis statiniams ir įrenginiams skirtame žemės sklype.

7.3. Žaliosios jungtys – želdynų, pavienių želdinių ir vertikalių ir (ar) stogo želdinių visuma, užtikrinanti rekreacinius ir (ar) ekologinius ryšius tarp atskirųjų želdynų, miško masyvų ir (ar) kitų gamtinio karkaso struktūrų.

8.    Želdynų sistema planuojama Prienų rajono savivaldybės ir vietovės lygmens kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentuose, įvertinus vietovei būdingus gamtinius ir kultūrinius kraštovaizdžio elementus, istorinę raidą, urbanistinę erdvinę struktūrą, bendruosius teritorijų naudojimo ir apsaugos reikalavimus.

9.    Atskiriesiems želdynams formuojami jiems skirti žemės sklypai, kuriuose rekreaciniams, mokslo, mokymo, kultūros, švietimo, pažinimo, aplinkos kokybės gerinimo, sveikatinimo, estetiniams ir kitiems visuomenės poreikiams tenkinti kuriami ir tvarkomi želdynai.

10.  Priklausomieji želdynai kuriami ir tvarkomi atsižvelgiant į žemės sklypo pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ir naudojimo būdą, vadovaujantis teritorijų planavimo dokumentų sprendiniais.

11.  Miestų, miestelių ir kurortų teritorijose minimalų privalomą viešųjų atskirųjų želdynų plotą vienam gyventojui ir didžiausius jų pasiekiamumo atstumus (toliau – atskirųjų želdynų norma), privalomus rengiant teritorijų planavimo dokumentus, tvirtina aplinkos ministras.

12.  Draudžiama keisti žemės sklypo, kuris pagal naudojimo būdą priskirtas atskirųjų želdynų teritorijoms, pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ir (ar) naudojimo būdą, skaidyti tokį žemės sklypą į mažesnius žemės sklypus, jeigu dėl to sumažėtų viešojo atskirojo želdyno plotas, išskyrus atvejus, kai kartu su sprendimu dėl žemės sklypo, kuris pagal naudojimo būdą priskirtas atskirųjų želdynų teritorijoms, pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir (ar) naudojimo būdo pakeitimo ar tokio žemės sklypo suskaidymo į mažesnius žemės sklypus, priimamas sprendimas dėl lygiaverčio sumažėjusiam plotui naujo viešojo atskirojo želdyno sukūrimo ne didesniu kaip 500 metrų atstumu nuo žemės sklypo, kuris pagal naudojimo būdą priskirtas atskirųjų želdynų teritorijoms ir kurio pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ir (ar) naudojimo būdą nuspręsta pakeisti ar kurį nuspręsta suskaidyti į mažesnius žemės sklypus.

13.  Priklausomųjų želdynų minimalų privalomą santykinį plotą žemės sklype, skirtą išimtinai tik želdiniams augti (toliau – priklausomųjų želdynų norma), jo apskaičiavimo tvarką ir teritorijas, kurioms priklausomųjų želdynų norma nenustatoma, tvirtina aplinkos ministras. Priklausomųjų želdynų norma nustatoma atsižvelgiant į teritoriją, kuriai rengiamas teritorijų planavimo dokumentas, esamą ar numatomą žemės sklypo naudojimo būdą (būdus), žemės sklype esančių ir projektuojamų pastatų paskirtį. Priklausomųjų želdynų norma gali būti kompensuojama vertikaliuoju pastatų apželdinimu, su žemės sklypu besiribojančių ar ne didesniu kaip 200 metrų atstumu nuo žemės sklypo ribos esančių ar numatytų įveisti atskirųjų želdynų arba rekreacijai pritaikytų miškų plotais – didžiausius leidžiamus kompensuoti priklausomųjų želdynų normų dydžius ir jų apskaičiavimo tvarką nustato aplinkos ministras. Priklausomųjų želdynų norma privaloma rengiant teritorijų planavimo dokumentus.

14.  Ne rečiau kaip kartą per 5 metus Savivaldybės administracijos Architektūros ir urbanistikos skyrius patikrina, ar Savivaldybės želdynų ir želdinių teritorijose priklausomųjų želdynų normos įvykdytos, ir iki kitų po patikrinimo metų pirmojo ketvirčio pabaigos Savivaldybės interneto svetainėje paskelbia informaciją apie priklausomųjų želdynų normos įvykdymą Savivaldybės želdynų ir želdinių teritorijose, ir, jeigu priklausomųjų želdynų normos Savivaldybės želdynų ir želdinių teritorijose neįvykdytos, pateikia informaciją apie numatytą problemos sprendimą ir terminą jam įgyvendinti.

15.  Iki kiekvienų metų pirmojo ketvirčio pabaigos Savivaldybės interneto svetainėje paskelbiama atnaujinta informacija apie atskirųjų želdynų normų įvykdymą jos teritorijoje ir, jeigu atskirųjų želdynų normos Savivaldybės teritorijos dalyje neįvykdytos, pateikiama informacija apie numatytą problemos sprendimą ir terminą jam įgyvendinti, siekiant, kad atskirųjų želdynų normos būtų įvykdytos, teisės aktų nustatyta tvarka turi būti inicijuojami Prienų rajono savivaldybės teritorijos ar jos dalies bendrojo plano pakeitimai, formuojami žemės sklypai naujiems atskiriesiems želdynams, įgyvendinami kiti veiksmai. Savivaldybės interneto svetainėje pateikti informaciją apie atliktus veiksmus, siekiant atskirųjų želdynų normų įvykdymo.

 

III SKYRIUS

ŽELDYNŲ KŪRIMAS, ŽELDYNŲ IR ŽELDINIŲ APSAUGA, PRIEŽIŪRA IR TVARKYMAS, ŽELDYNŲ IR ŽELDINIŲ INVENTORIZAVIMAS IR BŪKLĖS STEBĖSENA

 

16.  Želdynų kūrimas apima želdynų planavimo, želdynų projektavimo ir želdynų projekto įgyvendinimo procesus.

17.  Želdynų sistemos ar jos dalių ribos numatomos, saugomi ir saugotini želdiniai gali būti pažymimi, sprendiniai dėl atskirųjų ir priklausomųjų želdynų gali būti nustatomi šiuose teritorijų planavimo dokumentuose: Prienų rajono savivaldybės teritorijos bendrajame plane, detaliuosiuose planuose, inžinerinės infrastruktūros vystymo planuose, specialiojo teritorijų planavimo žemėtvarkos dokumentuose (žemėtvarkos schemose, kaimo plėtros žemėtvarkos projektuose), saugomų teritorijų specialiojo teritorijų planavimo dokumentuose, nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos specialiojo teritorijų planavimo dokumentuose.

18Naujiems viešiesiems atskiriesiems želdynams įrengti ar esamiems viešiesiems atskiriesiems želdynams pertvarkyti privaloma parengti želdyno projektą. Viešųjų atskirųjų želdynų statiniams ir įrenginiams rengiami statinių projektai, kai tokių projektų rengimą numato Lietuvos Respublikos statybos įstatymas.

19.  Priklausomųjų želdynų įrengimas ar pertvarkymas numatomas statinių ir įrenginių projektuose, kuriuose būtina įvertinti želdinių inventorizavimo duomenis ir nepriklausomo želdynų ir želdinių eksperto išvadą, kai tokią išvadą parengti būtina, vadovaujantis priklausomųjų želdynų normomis, teritorijų planavimo dokumentų sprendiniais, statybą ir teritorijų planavimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimais.

20.  Privatiems želdynams įrengti, prižiūrėti ir tvarkyti želdynų projektų rengti neprivaloma. Įrengiant ar pertvarkant privačius želdynus, veisiant želdinius privačioje žemėje, būtina laikytis želdinių sodinimo minimalių atstumų ir priežiūros reikalavimų, nustatomų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro tvirtinamose Želdynų įrengimo ir želdinių veisimo taisyklėse.

21.  Viešųjų atskirųjų želdynų projektavimo tvarka ir etapai yra aprašyti Želdynų įstatyme.

22.  Viešieji želdynai įrengiami ar pertvarkomi vadovaujantis želdynų projektais, kai tokius privaloma parengti, vadovaujantis šių Taisyklių 18 punktu ir Želdynų įrengimo ir želdinių veisimo taisyklėmis. Želdynų statiniai ir įrenginiai įrengiami pagal statinių projektus, kai tokių projektų rengimą numato Lietuvos Respublikos statybos įstatymas.

23.  Sodmenų kokybės reikalavimus viešųjų želdynų įrengimui ir želdinių viešosiose erdvėse sodinimui nustato Lietuvos Respublikos aplinkos ministras.

24.  Už želdynų ir želdinių apsaugą atsako želdynų ir želdinių savininkai ar valdytojai.

25Želdinių apsaugos reikalavimai vykdant statybos darbus, įskaitant valstybinės reikšmės kelių ir viešosios geležinkelių infrastruktūros kelių ir jų įrenginių statybos ir remonto darbus, nustatomi Lietuvos Respublikos aplinkos ministro tvirtinamose Želdinių apsaugos, vykdant statybos darbus, taisyklėse.

26.  Saugomais gamtos paveldo objektais želdiniai ir želdynai skelbiami, prižiūrimi ir tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymu ir Želdynų įstatymu. Saugomais kultūros paveldo objektais želdynai skelbiami, prižiūrimi ir tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu ir Želdynų įstatymu.

27.  Medžiai ir krūmai, atitinkantys Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus kriterijus dėl augimo vietos, rūšies, matmenų ir būklės, priskiriami saugotiniems želdiniams.

28.  Dendrologiškai, ekologiškai, estetiškai vertingi, kultūros paveldui ir kraštovaizdžiui reikšmingi medžiai ir krūmai Savivaldybės tarybos skelbiami saugotinais želdiniais, vadovaujantis aplinkos ministro nustatytais kriterijais. Per 20 darbo dienų nuo Savivaldybės tarybos sprendimo dėl medžių ir krūmų paskelbimo saugotinais želdiniais priėmimo raštu informuojami saugotinais paskelbtų želdinių savininkai ir valdytojai. Informacija apie sprendimą dėl medžių ir krūmų paskelbimo saugotinais želdiniais, laikantis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, per 20 darbo dienų nuo sprendimo dėl medžių ir krūmų paskelbimo saugotinais želdiniais priėmimo paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

29.  Želdynų ir želdinių priežiūros ir tvarkymo darbai vykdomi vadovaujantis šiomis Taisyklėmis, želdynų projektais, kai tokius projektus privaloma parengti, vadovaujantis šių Taisyklių 18 punktu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro tvirtinamomis Medžių ir krūmų, vandens telkinių, esančių želdynuose, priežiūros taisyklėmis. Želdynų statiniai ir įrenginiai prižiūrimi ir tvarkomi vadovaujantis statinių projektais ir (ar) tokių objektų priežiūrą ir tvarkymą reglamentuojančiais teisės aktais.

30.  Viešieji atskirieji želdynai tvarkomi ir prižiūrimi pagal želdynų projektus, išskyrus šiuos želdinių priežiūros ir tvarkymo darbus: kasmetinį medžių ir krūmų genėjimą, nudžiūvusių, pavojų gyventojams, jų turtui, statiniams ar eismo saugumui keliančių, invazinių medžių ir krūmų kirtimą, medžių ir krūmų atžalų pašalinimą, tręšimą, želdynų statinių ir įrenginių tvarkymą ir kitus želdynų ir želdinių priežiūros darbus, skirtus gerai fizinei ir estetinei želdyno būklei palaikyti.

31.  Želdynai ir želdiniai nuo ligų ir kenkėjų saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro tvirtinamomis Želdynų ir želdinių sanitarinės apsaugos taisyklėmis.

32.  Valstybinės reikšmės parkų, kitų viešųjų želdynų, kapinių, gatvių želdinių priežiūrą ir tvarkymą, kitoje negu privačioje žemėje augančių saugotinų želdinių genėjimą gali atlikti tik Želdynų įstatyme numatytą kvalifikaciją turintys želdynų ir želdinių priežiūros ir tvarkymo specialistai.

33.  Želdinius, kurie auga viešosios geležinkelių infrastruktūros kelių ir jų įrenginių, geležinkelio želdinių apsaugos zonose, tvarko ir naujus želdinius šiose zonose veisia viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas. Želdinius, kurie auga privažiuojamųjų geležinkelio kelių ir jų įrenginių apsaugos zonose, saugo ir tvarko privažiuojamųjų geležinkelio kelių savininkas ar valdytojas.

34.  Valstybinės reikšmės automobilių kelių želdiniai prižiūrimi ir tvarkomi vadovaujantis Želdynų įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių įstatymu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintu Kelių priežiūros tvarkos aprašu.

35Privačiuose žemės sklypuose želdinius prižiūri, tvarko ir saugo žemės savininkai ar naudotojai.

36.  Visuomeninės paskirties teritorijų (mokyklų, ligoninių, vaikų darželių ir kt.) želdinius prižiūri, tvarko ir saugo šių valdų savininkai, valdytojai arba pagal sutartį samdomos įmonės.

37Savivaldybės teritorijoje (išskyrus privačiuose žemės sklypuose) sodinti, prižiūrėti, pertvarkyti želdinius galima tik suderinus su tos vietos seniūnu, Savivaldybės administracijos Architektūros ir urbanistikos bei Statybos ir ekonominės plėtros skyriais, pateikus apželdinimo projektą arba schemą ir vadovaujantis galiojančiais teritorijų planavimo dokumentais bei teisės aktais.

38Parkus, skverus, gatvių ir kitus bendrojo naudojimo želdinius prižiūri ir jų tvarkymą organizuoja tos teritorijos seniūnija.

39.  Želdynų ir želdinių inventorizavimo ir apskaitos tikslas – surinkti, apibendrinti ir nustatyta tvarka viešinti duomenis apie želdynų ir želdinių rūšinę sudėtį, plotus, želdinių parametrus, būklę, sudaryti sąlygas šiuos duomenis naudoti planuojant ir projektuojant želdynus, planuojant želdinių apsaugą, priežiūrą ir tvarkymą, vertinant želdynų plotų atitiktį teisės aktuose nustatytoms želdynų normoms ir nustatant želdynų ir želdinių būklės pokytį.

40.  Želdynų ir želdinių inventorizavimo darbai ir informacija apie inventorizaciją skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

41.  Želdynai ir želdiniai inventorizuojami visoje Savivaldybės teritorijoje, neatsižvelgiant į žemės, kurioje jie yra, nuosavybės formą. Želdynai ir želdiniai inventorizuojami surenkant pagrindinius duomenis (želdinio rūšį, želdyno rūšinę sudėtį, plotą) apie neurbanizuotoje teritorijoje esančius želdynus ir želdinius, žaliųjų jungčių želdinius, privačioje žemėje esančius želdynus ir želdinius ir išsamius duomenis (be pagrindinių duomenų, surenkami duomenys apie želdinių kiekį, amžių, aukštį, skersmenį, būklę, tvarkymo priemones) apie viešųjų atskirųjų ir priklausomųjų želdynų, viešųjų ir konfesinių kapinių, kelių, gatvių želdinius, kitus miestų, miestelių ir kaimo gyvenamųjų vietovių viešuosius želdynus ir želdinius. Želdynų ir želdinių inventorizavimo ir apskaitos taisykles tvirtina Lietuvos Respublikos aplinkos ministras.

42.  Želdynų ir želdinių inventorizavimą gali atlikti asmenys, baigę kraštovaizdžio architektūros, biologijos, ekologijos, gamtinės geografijos, miškininkystės, agronomijos krypties studijas ir įgiję aukštąjį koleginį arba aukštąjį universitetinį išsilavinimą ar turintys tarptautinės arboristikos asociacijos sertifikavimo centro išduotą medžių techninio eksperto ar medžių rizikos vertinimo specialisto sertifikatą, ir turintys ne mažesnę kaip vienų metų patirtį želdynų priežiūros ir tvarkymo srityje. Jeigu inventorizavimas atliekamas nenuotoliniu metodu ir yra būtinybė patekti į teritorijas, kuriose auga želdiniai, želdynus ir želdinius inventorizuojantys specialistai, pateikę asmens dokumentą ir Savivaldybės išduotą patvirtinimą raštu apie Savivaldybės vykdomosios institucijos pavedimu atliekamus inventorizavimo darbus, turi teisę darbo dienomis šviesiu paros metu įeiti į teritorijas, kuriose auga želdiniai, atlikti inventorizavimo darbus.

43.  Želdynų ir želdinių inventorizavimas atliekamas reguliariai, siekiant, kad Savivaldybės vykdomosios institucijos  tvarkomi duomenys apie neurbanizuotoje teritorijoje esančius želdynus ir želdinius, žaliųjų jungčių želdinius, privačioje žemėje esančius želdynus ir želdinius būtų ne senesni kaip 10 metų, o duomenys apie viešųjų atskirųjų ir priklausomųjų želdynų, viešųjų ir konfesinių kapinių, kelių, gatvių želdinius, kitus miestų, miestelių ir kaimo gyvenamųjų vietovių viešuosius želdynus ir želdinius būtų ne senesni kaip 5 metų.

44Savivaldybės želdynų ir želdinių teritorijose esančių želdynų ir želdinių būklės stebėsena vykdoma pagal Savivaldybės želdynų ir želdinių būklės stebėsenos planą, parengtą pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro tvirtinamą Želdynų ir želdinių būklės stebėsenos programą.

45. Fiziniai ir juridiniai asmenys, vykdantys želdinių laistymą, tręšimą, genėjimą, dirvožemio purenimą, mulčiavimą ir kitus priežiūros darbus, turi vadovautis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. D1-45 patvirtintomis Medžių ir krūmų priežiūros, vandens telkinių, esančių želdynuose, apsaugos, vejų ir gėlynų priežiūros taisyklėmis.

46. Želdynai ir želdiniai nuo ligų ir kenkėjų saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. D1-675 patvirtintomis Želdynų ir želdinių sanitarinės apsaugos taisyklėmis.

47. Vykdant statybos darbus, fiziniai ir juridiniai asmenys turi laikytis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. D1-193 patvirtintų Želdinių apsaugos, vykdant statybos darbus, taisyklių reikalavimų.

 

IV SKYRIUS

SAUGOTINŲ ŽELDINIŲ KIRTIMO, KITOKIO PAŠALINIMO IŠ AUGIMO VIETOS AR INTENSYVAUS GENĖJIMO LEIDIMŲ IŠDAVIMO IR PRAŠYMŲ DĖL ŽELDINIŲ atkuriamosios vertės kompensacijos dydžio perskaičiavimo nagrinėjimo ir sumokėtos želdinių atkuriamosios vertės kompensacijos grąžinimo TVARKA

 

48.  Saugotinų želdinių kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar intensyvaus genėjimo darbai turi būti vykdomi turint Savivaldybės vykdomosios institucijos išduotą leidimą kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti saugotinus želdinius (toliau – Leidimas), kurio forma yra Taisyklių 2 priede, ar turint Savivaldybės vykdomosios institucijos išduotą sprendimą dėl saugotinų želdinių kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar intensyvaus genėjimo (toliau – Sprendimas), kurio forma yra Taisyklių 3 priede, ir sumokėjus Savivaldybės vykdomosios institucijos pagal aplinkos ministro tvirtinamus Želdinių atkuriamosios vertės įkainius apskaičiuotą želdinių atkuriamosios vertės kompensaciją.

49.  Saugotinų medžių ir krūmų kirtimo, persodinimo ar kitokio pašalinimo, genėjimo darbus gali vykdyti žemės ar želdynų ir želdinių savininkas ar valdytojas, gavęs Savivaldybės Leidimą ar Sprendimą ir sumokėjęs želdinių atkuriamosios vertės kompensaciją.

50.  Saugotinus želdinius kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti be Leidimo ar Sprendimo galima, kai:

50.1.    jie auga elektros tinklų, šilumos perdavimo tinklų, magistralinių dujotiekių ir naftotiekių (produktotiekių) apsaugos zonose ir šiuos darbus atlieka, prieš darbų pradžią apie juos raštu informavę žemės, kurioje auga saugotini želdiniai, savininką ar valdytoją, elektros tinklus, šilumos tinklus, magistralinius dujotiekius ir naftotiekius (produktotiekius) eksploatuojantys asmenys ar jų įgalioti tretieji asmenys;

50.2.    šiuos darbus reikia atlikti nedelsiant – dėl gamtinio, eismo ar kito įvykio pakitus saugotinų želdinių būklei, kai dėl to jie kelia pavojų gyventojams, jų turtui, statiniams ar eismo saugumui. Šiuo atveju darbus atlikę asmenys per 3 darbo dienas privalo raštu informuoti savivaldybės vykdomąją instituciją, nurodydami saugotino želdinio vietą (adresą ar koordinates) ir pateikdami 3 nuotraukas, kuriose būtų užfiksuotas vaizdas prieš atliekant darbus ir iš skirtingų pusių užfiksuotas nukirstas, kitaip pašalintas iš augimo vietos ar intensyviai nugenėtas saugotinas želdinys.

51.  Saugotinų želdinių atkuriamosios vertės kompensacija neskaičiuojama ir apie tai pažymima Leidime arba Sprendime, kai saugotini želdiniai:

51.1. nebus kertami – leidimas ar sprendimas išduotas intensyviam želdinių genėjimui;

51.2. kertami, kitaip pašalinami iš augimo vietos ar intensyviai genimi šių Taisyklių 50 punkte numatytais atvejais;

51.3. yra pažeisti stiebo ir šaknų puvinio arba vabzdžių kenkėjų ar grybinių ligų (išskyrus biologinei įvairovei svarbius želdinius, kurie nekelia pavojaus gyventojams, jų turtui, statiniams ir eismo saugumui);

51.4. yra pasvirę didesniu kaip 45 laipsnių kampu;

51.5. kertami vykdant teritorijų planavimo dokumentuose, viešųjų atskirųjų želdynų projektuose numatytus kraštovaizdžio formavimo kirtimus;

51.6. auga ant piliakalnių, pilkapių;

51.7. auga kapinėse ir ardo paminklus, antkapius, kitus kapinių statinius ar įrenginius;

51.8. gadina pastato pamatus ar kitas jo dalis;

51.9. auga apsaugos zonose, kai tai nesuderinama su šioms apsaugos zonoms Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nustatytais apribojimais;

51.10. auga geležinkelio kelių ir jų įrenginių, geležinkelio želdinių apsaugos zonoje;

51.11. auga teritorijoje, kuri naudojama valstybinės reikšmės keliams eksploatuoti;

51.12. auga valstybinės ar vietinės reikšmės kelio juostoje ir dėl blogos būklės kelia grėsmę užvirsti ant kelio;

51.13. nurodyti saugomų teritorijų planavimo, saugomų rūšių ar buveinių apsaugos priemonių įgyvendinimo dokumentuose kaip kertami ar kitaip pašalinami iš augimo vietos;

51.14. auga žemėje, kurioje teisės aktų nustatyta tvarka leidžiama veisti mišką;

51.15. kertami ar kitaip pašalinami iš augimo vietos įgyvendinant krašto apsaugos ar valstybės sienos apsaugos tikslus.

52.  Privačios žemės sklypo savininkas, ketinantis kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti saugotinus želdinius, Savivaldybės vykdomajai institucijai pateikia prašymą kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti saugotinus želdinius (toliau – Prašymas), kurio forma yra Taisyklių 1 priede.

53Savivaldybės administracijai įvertinus pateiktą Prašymą ir nustačius, kad asmuo pateikė netinkamai užpildytą Prašymą, Savivaldybės vykdomoji institucija per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos raštu informuoja apie tai asmenį ir nustato 5 darbo dienų terminą patikslintam Prašymui pateikti.

54Savivaldybės vykdomoji institucija patikrinusi, ar numatomas saugotinų želdinių kirtimas, kitoks pašalinimas iš augimo vietos ar intensyvus genėjimas neprieštarauja Savivaldybės strateginiams plėtros ir veiklos planams, Savivaldybės ir (ar) vietovės lygmens kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentams, apskaičiuoja pašalinamų želdinių atkuriamąją vertę ir rengia Leidimą.

55.  Taisyklių 52 punkte nurodytų asmenų Prašymai turi būti išnagrinėti ir Leidimas turi būti išduotas per 20 darbo dienų nuo tinkamai užpildytų Prašymų gavimo dienos. Leidimas galioja neterminuotai.

56Taisyklių nustatyta tvarka ir terminais išnagrinėjus Prašymus ir nustačius, kad numatomas saugotinų želdinių kirtimas, kitoks pašalinimas iš augimo vietos ar intensyvus genėjimas prieštarauja Savivaldybės strateginiams plėtros ir veiklos planams, Savivaldybės ir (ar) vietovės lygmens kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentams, asmenys apie atsisakymą išduoti Leidimą informuojami Savivaldybės vykdomosios institucijos raštu, nurodant motyvus.

57.  Jeigu per nustatytą terminą pagal tinkamai užpildytą Prašymą Leidimas neišduodamas arba Taisyklių 56 punkte nustatyta tvarka motyvuotai neatsisakoma jį išduoti, laikoma, kad Leidimas išduotas.

58Savivaldybės vykdomoji institucija, laikydamasi asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, privalo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Leidimo išdavimo dienos Savivaldybės interneto svetainėje paskelbti informaciją apie išduotą Leidimą, nurodydama numatomų kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti saugotinų želdinių vietą, rūšį, skaičių, skersmenį.

59.  Leidime numatyti saugotinų želdinių kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar intensyvaus genėjimo darbai gali būti pradėti ne anksčiau kaip po 10 darbo dienų nuo įsigaliojusio Leidimo paskelbimo Savivaldybės interneto svetainėje.

60.  Jei Prašymas pateiktas kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti saugotinus želdinius valstybinėje žemėje, Leidime nurodomas jo įsigaliojimo terminas, kuris gali būti ne ankstesnis kaip po 20 darbo dienų nuo sprendimo išduoti Leidimą priėmimo dienos. Savivaldybės vykdomoji institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Sprendimo išduoti Leidimą priėmimo dienos Savivaldybės interneto svetainėje paskelbia informaciją apie priimtą Sprendimą išduoti Leidimą, nurodydama numatomų kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti saugotinų želdinių vietą, rūšį, skaičių, skersmenį, želdinių atkuriamosios vertės kompensacijos dydį bei numatomą Leidimo įsigaliojimo dieną. Kartu su Sprendimu dėl Leidimo išdavimo Savivaldybės interneto svetainėje paskelbiama Prienų rajono savivaldybės želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisijos (toliau – Komisija) išvada ir (ar) želdynų ir želdinių būklės ekspertizės išvada, kai šias išvadas teisės aktų numatytais atvejais privaloma gauti ir įvertinti iki Sprendimo dėl Leidimo išdavimo priėmimo.

61Jeigu per Taisyklių 60 punkte nustatytą terminą Savivaldybės vykdomoji institucija gavo rašytinį suinteresuotos visuomenės prašymą atlikti želdynų ir želdinių būklės ekspertizę arba suinteresuotos visuomenės pranešimą apie jos iniciatyva užsakytą želdynų ir želdinių būklės ekspertizę ir tai patvirtinančius dokumentus, leidimo įsigaliojimas atidedamas laikotarpiui, reikalingam želdynų ir želdinių būklės ekspertizei atlikti. Gavusi želdynų ir želdinių būklės ekspertizės išvadą, Savivaldybės vykdomoji institucija per 5 darbo dienas susipažįsta su želdynų ir želdinių būklės ekspertizės išvada ir, atsižvelgusi į ekspertizės išvadas, siūlo Savivaldybės vykdomajai institucijai priimti Sprendimą nekeisti Leidimo, pakeisti Leidimą arba panaikinti Sprendimą dėl Leidimo išdavimo ir jį kartu su želdynų ir želdinių būklės ekspertizės išvada paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje. Jeigu į Komisijos išvadą ir (ar) želdynų ir želdinių būklės ekspertizės išvadą neatsižvelgiama ar atsižvelgiama tik iš dalies Sprendime dėl Leidimo išdavimo privaloma nurodyti tokio Sprendimo priežastis ir motyvus. Leidimas galioja neterminuotai. Leidime numatyti želdinių kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar intensyvaus genėjimo darbai gali būti pradėti ne anksčiau kaip po 10 darbo dienų nuo įsigaliojusio Leidimo paskelbimo Savivaldybės interneto svetainėje.

62Kai Savivaldybės želdynų ir želdinių teritorijose arba ne Savivaldybės valdomoje valstybinėje žemėje ketinama kirsti ar kitaip pašalinti iš augimo vietos 10 ar daugiau saugotinų želdinių, viešuosiuose atskiruosiuose želdynuose augančius saugotinus želdinius, privaloma gauti Komisijos išvadą dėl būtinybės kirsti ar kitaip pašalinti iš augimo vietos saugotinus želdinius. Komisija išvadą privalo pateikti per 20 darbo dienų.

63.  Daugiabučių namų savininkų bendrijų pirmininkų, daugiabučių gyvenamųjų namų administratorių, jungtinės veiklos sutarties įgaliotinių, fizinių ir juridinių asmenų prašymai kirsti geros būklės, nekeliančius pavojaus želdinius nagrinėjami tada, kai kartu su prašymu pateikiama bendrijos ar gyventojų susirinkimo protokolo kopija arba jo išrašas, patvirtinantis, kad sprendimas dėl želdinių tvarkymo priimtas teisės aktų nustatyta tvarka.

64.  Želdynų ir želdinių būklės ekspertizė privaloma kai:

64.1.    numatoma pertvarkyti didesnius kaip 1 hektaro ploto viešuosius želdynus urbanizuotose teritorijose;

64.2.    numatoma kirsti ar kitaip pašalinti iš augimo vietos gatvių želdinius ilgesniame kaip 100 m gatvės ruože, kai numatomame pertvarkyti gatvės ruože auga 10 ir daugiau saugotinų želdinių;

64.3.    suinteresuotos visuomenės reikalavimu, kai pateikiamas rašytinis prašymas dėl numatomų tvarkyti viešųjų želdynų ir želdinių būklės ekspertizės atlikimo, kurį pasirašė ne mažiau kaip 100 asmenų, kai numatoma kirsti viešuosius želdinius miesto ar miestelio teritorijoje, arba kurį pasirašė ne mažiau kaip 40 asmenų, kai numatoma kirsti viešuosius želdinius kurorto ar kaimo teritorijoje.

65.  Suinteresuota visuomenė turi teisę savo iniciatyva užsakyti viešųjų želdynų ir želdinių būklės ekspertizę, kai jos atlikti neprivaloma, ir perduoti ekspertizės išvadą Savivaldybės vykdomajai institucijai. Apie užsakytą ir numatomą atlikti viešųjų želdynų ir želdinių būklės ekspertizę suinteresuotos visuomenės atstovai privalo informuoti Savivaldybės administraciją raštu, pateikdami pranešimą, iki Leidimo įsigaliojimo termino arba iki viešojo atskirojo želdyno projektavimo parengiamojo etapo pabaigos.

66.  Želdynų ir želdinių būklės ekspertizė atliekama parengiamuoju viešųjų atskirųjų želdynų projektų rengimo etapu. Planuojant viešųjų atskirųjų želdynų pertvarkymą, želdinių kirtimą ar kitokį pašalinimą iš augimo vietos ir (ar) tvarkymą Savivaldybės vykdomoji institucija privalo atsižvelgti į želdynų ir želdinių būklės ekspertizės išvadą arba nurodyti priežastis ir motyvus, jeigu nuspręsta atsižvelgti tik iš dalies arba nuspręsta neatsižvelgti į želdynų ir želdinių būklės ekspertizės išvadą.

67.  Prašyme pateiktoms priežastims pagrįsti iš želdynų ir želdinių savininko ar valdytojo, prašančio kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti želdinius, Savivaldybės vykdomoji institucija gali prašyti papildomos informacijos.

68Želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisijos nariais gali būti asmenys, patvirtinti Tarybos sprendimu ir atitinkantys 69 Taisyklių punkte bei Prienų rajono savivaldybės tarybos patvirtintuose želdynų ir želdinių apsaugos ir priežiūros komisijos nuostatuose nurodytus kriterijus.

69.  Komisijos nariais gali būti Savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, bendruomeninių organizacijų ir asociacijų ar kitų viešųjų juridinių asmenų (išskyrus valstybės ar Savivaldybės, jų institucijų įsteigtus juridinius asmenis), kurie įsteigti teisės aktų nustatyta tvarka ir skatina aplinkos apsaugą, atstovai, Savivaldybės gyventojai. Į Komisijos sudėtį privaloma įtraukti bendruomeninių organizacijų ir asociacijų ar kitų viešųjų juridinių asmenų (išskyrus valstybės ar Savivaldybės, jų institucijų įsteigtus juridinius asmenis), kurie įsteigti teisės aktų nustatyta tvarka ir skatina aplinkos apsaugą, raštu pareiškusių iniciatyvą dalyvauti Komisijos veikloje, atstovus. Bendruomeninių organizacijų ir asociacijų ar kitų viešųjų juridinių asmenų (išskyrus valstybės ar Savivaldybės, jų institucijų įsteigtus juridinius asmenis), kurie įsteigti teisės aktų nustatyta tvarka ir skatina aplinkos apsaugą, atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip pusę Komisijos narių skaičiaus, išskyrus atvejus, kai šie asmenys raštu neišreiškė iniciatyvos dalyvauti Komisijos veikloje. Į Komisijos posėdžius privalo būti kviečiamas Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos atstovas nuomonei pateikti, kai Komisija rengia išvadą dėl ketinimo Savivaldybės želdynų ir želdinių teritorijose arba ne Savivaldybės valdomoje valstybinėje žemėje kirsti ar kitaip pašalinti iš augimo vietos 20 ar daugiau želdinių arba kai viešuosiuose atskiruosiuose želdynuose ketinama kirsti ar kitaip pašalinti iš augimo vietos 10 ar daugiau želdinių.

70.  Saugotinų medžių ir krūmų vertę teisės aktų nustatyta tvarka nustato Savivaldybės vykdomoji institucija. Jeigu želdinį nukirtus ar kitaip pašalinus iš augimo vietos paaiškėja, kad privačios žemės sklypo savininkui ar valstybinės žemės valdytojui išduotame Leidime nurodytas želdinių atkuriamosios vertės kompensacijos dydis yra netikslus arba neturėjo būti skaičiuojamas, privačios žemės sklypo savininkas ar valstybinės žemės valdytojas turi teisę kreiptis į Savivaldybės vykdomąją instituciją dėl želdinių atkuriamosios vertės dydžio perskaičiavimo ir dalies ar visos sumokėtos želdinių atkuriamosios vertės kompensacijos grąžinimo. Savivaldybės vykdomoji institucija privalo privačios žemės sklypo savininko ar valstybinės žemės valdytojo prašymą dėl želdinių atkuriamosios vertės kompensacijos perskaičiavimo išnagrinėti ir priimti sprendimą dėl želdinių atkuriamosios vertės kompensacijos permokos grąžinimo per 20 darbo dienų nuo tinkamai užpildyto prašymo (Taisyklių 4 priedas) gavimo bei grąžinti želdinių atkuriamosios vertės kompensacijos permoką per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo. Jeigu nukirtus ar kitaip pašalinus iš augimo vietos Savivaldybės želdynų ir želdinių teritorijoje buvusį želdinį paaiškėja, kad Sprendime nurodytas želdinių atkuriamosios vertės kompensacijos dydis yra netikslus arba neturėjo būti skaičiuojamas, Savivaldybės vykdomoji institucija jį perskaičiuoja ir atitinkamai sumažina ar padidina želdinių atkuriamosios vertės kompensacijos dydį. Želdinių atkuriamosios vertės kompensacijos dydis perskaičiuojamas tokia tvarka: gavusi prašymą Savivaldybės vykdomoji institucija įvertina ir apskaičiuoja nukirsto medžio atkuriamosios vertės kompensacijos dydį ir grąžina permoką į nurodytą sąskaitą.

71.  Asmuo, kuriam išduotas Leidimas, prieš saugotinų želdinių, nurodytų Leidime, kirtimą ar kitokį pašalinimą turi sumokėti jų atkuriamąją vertę į Savivaldybės nurodytą sąskaitą.

72.  Leidimas neišduodamas arba nenagrinėjamas, kai:

72.1.    želdynų ir želdinių savininkas ar valdytojas netinkamai užpildo prašymo formą (Taisyklių 1 priedas), nepateikia prašymo formoje prašomos informacijos ar papildomos informacijos priežastims, pateiktoms prašyme, pagrįsti pagal 67 punktą arba pateikia klaidingą informaciją apie prašomo kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti saugotino želdinio būklę;

72.2.    vadovaujantis Želdynų įstatymu visuomenė nebuvo supažindinta su želdynų ir želdinių būklę keičiančiais projektais, dar nepasibaigęs projektų viešinimo terminas;

72.3.    vadovaujantis Želdynų įstatymu, nebuvo atlikta želdinių būklės ekspertizė;

72.4.    parengti atskirųjų ir priklausomųjų želdynų tvarkymo ir kūrimo projektai neatitinka Atskirųjų ir priklausomųjų želdynų kūrimo ir tvarkymo projektų rengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-719 „Dėl Atskirųjų ir priklausomųjų želdynų kūrimo ir tvarkymo projektų rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, reikalavimų.

73.  Leidimo galiojimas panaikinamas:

73.1.    kai įsiteisėja teismo sprendimas;

73.2.    kai Savivaldybės vykdomoji institucija išduoda naują leidimą;

73.3.    privataus žemės sklypo savininko ar valstybinės žemės valdytojo prašymu.

V SKYRIUS

BENDROJO NAUDOJIMO ŽELDYNUOSE DRAUDŽIAMA

 

74.  Atskiruosiuose (parkuose, skveruose, kituose poilsiui skirtuose, memorialinės, apsauginės ir ekologinės paskirties želdynuose, kurie žymimi bendrajame ir specialiuosiuose planuose) bei priklausomuosiuose (gyvenamosios, visuomeninės, komercinės, pramoninės paskirties, inžinerinės infrastruktūros, rekreacinių ir kitų teritorijų) želdynuose draudžiama:

74.1.  sodinti invazinius augalus, teršiančius aplinką žiedadulkėmis, žiedynais ir vaisiais, medžius ir krūmus, intensyviai plintančius šaknų atžalomis augalus;

74.2.  fiziniams ir juridiniams asmenims savavališkai sodinti, persodinti, genėti, kirsti ar kitaip šalinti želdinius;

74.3.  kirsti, laužyti ar kitaip žaloti (kalti vinis, tvirtinti reklaminius skydus ir kt.) medžius, krūmus, jų šakas, skinti lapus, žiedus, vaisius, pažeisti šaknis, trypti pomedį;

74.4.  leisti iš medžių sulą, pjaustinėti medžio žievę, daryti kitus mechaninius medžio pažeidimus;

74.5.  valyti sniegą nuo stogų, neapsaugojus želdinių;

74.6.  sandėliuoti statybines ir kitas medžiagas, prekių atsargas ir tarą.

 

VI SKYRIUS

SU ŽELDYNAIS IR ŽELDINIAIS SUSIJĘS VIEŠASIS INTERESAS IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

75.  Vykdant tinkamą želdynų ir želdinių apsaugą, priežiūrą ir tvarkymą, įgyvendinant skaidrų želdynų kūrimo ir pertvarkymo procesą užtikrinamas viešasis interesas, kuris įgyvendinamas:

75.1.    išsiaiškinant ir įvertinant visuomenės poreikius prieš pradedant planuoti, projektuoti ir įgyvendinti viešųjų želdynų projektus;

75.2.    Teritorijų planavimo įstatymo ir Vyriausybės patvirtintų Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatų nustatyta tvarka vykdant teritorijų planavimo dokumentų, kuriais planuojami želdynai, viešinimo procedūras ir šių Taisyklių nustatyta tvarka informuojant visuomenę apie numatomą viešųjų želdynų projektų rengimą ir įgyvendinimą;

75.3.    šių Taisyklių nustatyta tvarka informuojant visuomenę apie priimtus sprendimus ir išduotus leidimus kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti saugotinus želdinius, želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisijos išvadas, želdynų ir želdinių būklės ekspertizės išvadas ir numatomus atlikti viešųjų želdynų ir želdinių tvarkymo darbus;

75.4.    skelbiant želdynų ir želdinių inventorizavimo ir apskaitos duomenis ir juos patikslinant šių Taisyklių nustatyta tvarka;

75.5.    šių Taisyklių nustatyta tvarka viešai skelbiant Savivaldybės želdynų ir želdinių teritorijose esančių želdynų ir želdinių būklės stebėsenos duomenis, želdynų ir želdinių būklės ekspertizės išvadas, želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisijos išvadas.

76.  Viešųjų želdynų projektavimas yra viešas. Viešųjų atskirųjų želdynų projektavimo viešumą užtikrina želdyno projekto užsakovas. Viešųjų priklausomųjų želdynų projektavimo viešinimas įgyvendinamas rengiant teritorijų planavimo dokumentus arba statinių statybos projektus Teritorijų planavimo įstatymo ir Statybos įstatymo nustatyta tvarka.

77.  Viešųjų želdynų ir želdinių tvarkymo, želdinių kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar intensyvaus genėjimo bei viešųjų želdynų įrengimo ar pertvarkymo darbai gali būti pradėti ne anksčiau kaip po 10 darbo dienų nuo informacijos apie numatomus darbus paskelbimo savivaldybės interneto svetainėje arba nuo įsigaliojusio Leidimo ar Sprendimo paskelbimo Savivaldybės interneto svetainėje. Nurodytas terminas netaikomas, kai viešųjų želdynų ir želdinių tvarkymo, viešųjų želdinių kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar intensyvaus genėjimo darbus atlikti reikia nedelsiant, kai dėl gamtos sąlygų, eismo ar kito įvykio želdinio būklė pakito ir želdinys kelia pavojų gyventojams, jų turtui, statiniams ar eismo saugumui.

78.  Savivaldybės interneto svetainėje paskelbiama informacija apie numatomus keisti žemės sklypo, kuriame yra atskirasis želdynas ar viešasis priklausomasis želdynas, pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ar žemės sklypo naudojimo būdą; želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisijos išvadas; sodmenų, reikalingų želdynų ir želdinių tvarkymo, želdynų kūrimo ir želdinių veisimo darbams atlikti, einamąjį (iki 3 metų laikotarpiui) ir perspektyvinį (iki 10 metų laikotarpiui) poreikį; numatomą želdynų ir želdinių inventorizavimo konkrečiose teritorijose laiką; informaciją apie atliktą želdynų ir želdinių inventorizaciją ir apibendrintus jos rezultatus. Inventorizavimo duomenys vieną kartą per kalendorinius metus turi būti patikslinti atsižvelgiant į per kalendorinius metus išduotus Leidimus, pagal kuriuos iškirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos želdiniai, taip pat įtraukiant per paskutinius kalendorinius metus įrengtus viešuosius želdynus ir pasodintus viešuosius želdinius, nurodant duomenų patikslinimo datą.

79.  Savivaldybės interneto svetainėje kiekvienais metais ne vėliau kaip iki vasario 1 dienos paskelbiama informacija apie želdinių atkuriamosios vertės kompensacijų lėšų panaudojimą per praėjusius kalendorinius metus.

 

VII SKYRIUS

TAISYKLIŲ KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ UŽ JŲ PAŽEIDIMUS

 

80.  Taisyklių laikymosi kontrolę užtikrina Savivaldybės administracijos Statybos ir ekonominės plėtros skyrius, seniūnai.

81.  Fiziniai ir juridiniai asmenys, pažeidę šių taisyklių reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

82Taisyklės gali būti keičiamos, pildomos ir naikinamos Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

_______________