APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROS DIREKTORIUS

 

 

ĮSAKYMAS

dėl APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROS DIREKTORIAUS 2010 M. GRUODŽIO 30 D. įsakymo nr. av-263 „dėl ASMENŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2022 m. liepos 26 d. Nr. AV-179

Vilnius

 

 

Pakeičiu Asmenų skundų nagrinėjimo Aplinkos apsaugos agentūroje tvarkos aprašą, patvirtintą Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus 2010 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. AV-263 „Dėl Asmenų skundų nagrinėjimo Aplinkos apsaugos agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktorė                                                                                                                     Milda Račienė

 


 

 

PATVIRTINTA

Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus

2010 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. AV-263

(Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus

2022 m. liepos 26 d.  įsakymo Nr. AV-179

redakcija)

 

 

ASMENŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų skundų nagrinėjimo Aplinkos apsaugos agentūroje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) skundų, išskyrus skundų dėl Aplinkos apsaugos agentūros administracinių sprendimų, nagrinėjimą Aplinkos apsaugos agentūroje (toliau – Agentūra).

2. Agentūros valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartys (toliau – darbuotojai), nagrinėdami skundus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu ir jame įtvirtintais viešojo administravimo principais, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme įtvirtintais valstybės tarnautojų veiklos ir tarnybinės etikos principais, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), šiuo Aprašu ir kitais galiojančiais teisės aktais.

3. Darbuotojas nuo skundo nagrinėjimo nusišalina pats arba gali būti nušalinamas Agentūros direktoriaus arba jo įgalioto asmens sprendimu, jeigu atsiranda Viešojo administravimo įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Darbuotojas nuo skundo nagrinėjimo nusišalina pats arba gali būti nušalinamas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 11 straipsnyje ir Viešųjų ir privačių interesų derinimo Aplinkos apsaugos agentūroje tvarkos aprašo, patvirtinto Agentūros direktoriaus 2021 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. AV-61 „Dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo Aplinkos apsaugos agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“ V skyriuje nustatytais atvejais ir tvarka, taip pat darbuotojas nuo skundo nagrinėjimo gali būti nušalinamas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 34 straipsnio 2 dalyje nurodytais atvejais.

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Viešojo administravimo įstatyme.

5. Aprašas skelbiamas Agentūros interneto svetainėje https://aaa.lrv.lt/ ir Teisės aktų registre.

 

II SKYRIUS

SKUNDŲ PATEIKIMAS

 

6. Asmenų skundai gali būti pateikiami žodžiu asmeniui tiesiogiai atvykus į Agentūrą, tokiu atveju atsakingas už dokumentų registravimą Agentūros darbuotojas priimdami asmenų skundus turi vadovautis Taisyklių 17 – 23 punktuose nustatyta tvarka), raštu (asmeniui tiesiogiai atvykus į Agentūrą, paštu ar per atstovą), elektroninio ryšio priemonėmis (elektroniniu paštu, per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo informacinę sistemą E. pristatymas (toliau – E. pristatymo sistema) ar kt.). Asmens skundas pateiktas elektroniniu būdu ir pasirašytas elektroniniu parašu ar per E. pristatymo sistemą, prilyginamas skundui pateikiamam raštu. Agentūros darbuotojai jiems suteiktu elektroninio pašto adresu ar kitomis Agentūros naudojamomis elektroninių ryšių priemonėmis gautus asmenų skundus ne vėliau kaip artimiausią savo darbo dieną persiunčia Agentūros elektroninio pašto adresu aaa@gamta.lt registruoti.

7. Asmenų skundai turi būti:

7.1. parašyti valstybine lietuvių kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio tikrumas būtų paliudytas Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka (vertimo nereikalaujama, kai skundas parašytas anglų kalba ar kitomis užsienio kalbomis, kuriomis Agentūroje skundai gali būti priimami);

7.2. parašyti įskaitomai;

7.3. asmens pasirašyti, nurodytas fizinio asmens vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba juridinio asmens pavadinimas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti;

7.4. kai atstovaujamojo asmens vardu į Agentūrą kreipiasi asmens atstovas, jis savo skunde turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamojo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją. Atstovaujamojo asmens vardu pateiktas skundas turi atitikti šio Aprašo reikalavimus. Kai skundą Agentūrai pateikia asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti patvirtintas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“.

8. Elektroninio ryšio priemonėmis ar E. pristatymo sistema skundas pateikiamas taip, kad būtų galima:

8.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;

8.2. atidaryti ir apdoroti jį Dokumentų valdymo bendrąja informacine sistema (toliau – DBSIS) ar kitomis Agentūros naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

8.3. atpažinti skundo turinį;

8.4. identifikuoti elektroninį parašą ir skundą pateikusį asmenį arba patikrinti skundo autentiškumą.

 

III SKYRIUS

SKUNDŲ PRIĖMIMAS, PERDAVIMAS NAGRINĖTI IR NAGRINĖJIMAS

 

9. Asmenų skundai priimami nagrinėti ir nagrinėjami pagal Agentūros kompetenciją vadovaujantis Viešojo administravimo įstatyme nurodytais reikalavimais administracinei procedūrai atlikti, Taisyklėmis ir šiuo Aprašu.

10. Skundai pateikti raštu, elektroninio ryšio priemonėmis ar E. pristatymo sistema registruojami DBSIS atitinkamame dokumentų registre, laikantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro priimtų teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, reikalavimų. Skundai, pateikti žodžiu, į kuriuos galima atsakyti arba kuriais galima išspręsti asmeniui rūpimus klausimus iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią institucijos darbo dieną, nepažeidžiant asmenų ar institucijos interesų, institucijoje gali būti neregistruojami, jeigu institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo nenustato kitaip.

11. Elektroniniu būdu Agentūros elektroninio pašto adresu aaa@gamta.lt pateikti skundai, neatitinkantys Aprašo 8.1 – 8.3 papunkčių reikalavimų, neregistruojami. Neregistruojami elektroniniu būdu Agentūros elektroninio pašto adresu aaa@gamta.lt pateikti skundai, neatitinkantys Aprašo 8.4 papunkčio reikalavimo, išskyrus atvejus, kai Agentūros direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu nuspręsta juos nagrinėti. Neregistruoti skundai nedelsiant grąžinami asmeniui elektroniniu būdu, nurodant grąžinimo priežastis, ir nenagrinėjami.

12. Atsakingas už dokumentų registravimą Agentūros darbuotojas pateikia užregistruotus skundus Agentūros direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui Agentūros darbo reglamento, patvirtinto Agentūros direktoriaus 2006 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. V-72 „Dėl Aplinkos apsaugos agentūros vidaus tvarkos taisyklių ir darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Darbo reglamentas), V skyriuje nustatyta tvarka. Šiame registre nurodoma skundo gavimo Agentūroje data, dokumento data, jį pateikęs asmuo, jį nagrinėti paskirtas Agentūros administracinis padalinys ar komisija.

13. Priėmus skundą asmens pageidavimu įteikiamas, o jeigu skundas gautas (per E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, paštu), asmens pageidavimu per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo Agentūroje asmens nurodytu adresu (arba elektroninio pašto adresu, jeigu skundas pateiktas kitomis elektroninių ryšių priemonėmis) išsiunčiamas skundo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas pažyma (informacija) arba su spaudu pažymėta skundo kopija, išskyrus atvejus, kai į skundą atsakoma iš karto.

14. Asmens skundas gali būti nenagrinėjamas Viešojo administravimo 11 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais.

15. Administracinę procedūrą pradeda Agentūros direktorius arba jo įgaliotas valstybės tarnautojas, valstybės tarnautojas ar darbuotojas, arba Agentūros direktoriaus ar jo įgalioto asmens sudaryta komisija rašytiniu pavedimu (įsakymu, rezoliucija) per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos. Draudžiama perduoti skundą nagrinėti Agentūros padaliniui arba perduoti nagrinėti Agentūros darbuotojui, kurio veiksmai yra skundžiami. Agentūros direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos apie gautą skundą gali būti informuojamas Agentūros darbuotojas, kurio veiksmai (neveikimas) yra skundžiami.

16. Agentūros darbuotojas, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami, ir kiti suinteresuoti asmenys, kurių teisėms ir pareigoms skundo nagrinėjimas ir atsakymas turės tiesioginį poveikį, turi teisę pateikti prašymą susipažinti su skundu ir jo priedais, priimtu sprendimu ir jo priedais. Agentūra pateikia nurodytų dokumentų kopijas, iš kurių privalo pašalinti fizinį asmenį ar asmenis galinčius identifikuoti duomenis (vardą ir pavardę, asmens kodą, gyvenamosios vietos adresą bei kitus duomenis, pagal kuriuos fizinio asmens tapatybė gali būti tiesiogiai ar netiesiogiai nustatyta). Jei minėti asmenys teikia prašymą nurodyti tokią informaciją, kurioje yra fizinį asmenį ar asmenis identifikuojančių duomenų, jie privalo nurodyti susipažinimo su tokiais duomenimis tikslą, teisinį pagrindą ir prašomų pateikti asmens duomenų apimtį. Asmens duomenys tvarkomi įgyvendinant 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatas. Asmens kodas tvarkomas vadovaujantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo 3 straipsnio nuostatomis.

17. Jeigu Agentūra pagal kompetenciją negali priimti administracinės procedūros sprendimo (toliau – Sprendimas) dėl skunde išdėstyto klausimo, ji jo nenagrinėja ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos persiunčia jį kompetentingam viešojo administravimo subjektui (pasilikdama jo kopiją) ir apie tai praneša asmeniui. Jeigu nėra kito viešojo administravimo subjekto, kuriam galėtų perduoti skundą nagrinėti pagal kompetenciją, Agentūra ne vėliau kaip per 5 darbo dienas skundo gavimo dienos apie tai praneša asmeniui paaiškindama jo skundo nenagrinėjimo priežastis. Skundai, kuriuose yra informacijos, susijusios su asmens duomenimis ir (arba) ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms Asmens duomenų tvarkymo Aplinkos apsaugos agentūroje taisyklių, patvirtintų Agentūros direktoriaus 2018 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. AV-279 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo Aplinkos apsaugos agentūroje taisyklių patvirtinimo“, 32 punkto nustatyta tvarka informavus fizinį asmenį apie asmens duomenų tvarkymą.

18. Jeigu Agentūra, užregistravusi asmens skundą, nustato, kad jis grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba skundo turinys nekonkretus ir nesuprantamas, ir dėl to Agentūra negali tokio skundo išnagrinėti, skundo nagrinėjimas Agentūros direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu nutraukiamas. Apie skundo nagrinėjimo nutraukimą Agentūra nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, praneša asmeniui.

19. Asmenų skundai išnagrinėjami per 20 darbo dienų nuo jų gavimo Agentūroje.

20. Kai dėl objektyvių priežasčių per Aprašo 19 punkte nustatytą terminą administracinis sprendimas negali būti priimtas, Agentūros direktoriaus sprendimu terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Asmeniui apie tokį termino pratęsimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti terminą priėmimo dienos pranešama raštu ir nurodomos pratęsimo priežastys.

211. Agentūros direktorius ar jo įgaliotas asmuo Aprašo 14 ir 17 punktuose nurodytais atvejais kreipiasi išvados į Teisės skyrių dėl skundų pagrįstumo pradinio įvertinimo sprendimui dėl skundo priimtinumo nagrinėti. DBSIS užregistruoti skundai perduodami Teisės skyriaus vedėjui dėl skundo pagrįstumo ir priimtinumo pradinio įvertinimo ir rezoliucijai per DBSIS įrašyti. Teisės skyriaus vedėjas per 2 darbo dienas nuo dokumento DBSIS pateikimo dienos priima sprendimą dėl administracinės procedūros pradėjimo ar nepradėjimo ir DBSIS skundo kortelėje įrašo rezoliuciją.

212. Esant Teisės skyriaus vedėjo DBSIS rezoliucijai „Parengti sprendimą“ užduotis vykdymui DBSIS paskiriama Agentūros Darbo reglamento nustatyta tvarka vykdymui atsakingam Agentūros administracijos padalinio vadovui arba komisijai.

213. Esant Teisės skyriaus vedėjo DBSIS rezoliucijai „Parengti atsakymą“, užduotis DBSIS vykdymui paskiriama Agentūros Darbo reglamento nustatyta tvarka Teisės skyriui nagrinėti. Jei Agentūra pagal kompetenciją negali priimti Sprendimo dėl skunde išdėstyto klausimo, Teisės skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos persiunčia jį kompetentingam viešojo administravimo subjektui ir apie tai praneša asmeniui. Skundai, kuriuose yra informacijos, susijusios su asmens duomenimis ir (arba) ypatingais asmens duomenimis persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms laikantis Aprašo 17 punkto nuostatų. Jeigu nėra kito viešojo administravimo subjekto, kuriam galėtų perduoti prašymą ar skundą nagrinėti pagal kompetenciją, Teisės skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos apie tai praneša asmeniui paaiškindamas jo prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis. Jeigu asmens skundas gali būti nenagrinėjamas Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais, Teisės skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo Agentūroje dienos parengia Agentūros sprendimo dėl skundo nenagrinėjimo projektą, nurodydamas atsisakymo skundą nagrinėti motyvus, priežastis ir apskundimo tvarką, ir per 5 darbo dienas nuo skundo užregistravimo Agentūros DBSIS informuoja asmenį apie skundo nenagrinėjimo priežastis ir pateikia asmeniui Agentūros sprendimą ar jo skaitmeninę kopiją, išskyrus atvejus, kai skunde nenurodyta jokių asmens kontaktinių duomenų. Jeigu skundas neatitinka Aprašo 7 ir 8 punktuose nurodytų reikalavimų, siunčiamoje asmeniui informacijoje apie skundo nenagrinėjimo priežastis turi būti teikiamas siūlymas ištaisyti nustatytus skundo trūkumus. Skundas ir kartu su skundu pateiktų dokumentų originalai grąžinami asmeniui ar jo atstovui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Agentūra pasilieka skundo ir gautų dokumentų kopijas. Jeigu skunde nenurodytas adresas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, informacija apie skundo nenagrinėjimo priežastis teikiama pagal kitus skunde nurodytus asmens kontaktinius duomenis, išskyrus atvejus, kai skunde jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.

22. Jeigu skundo reikia sudaryti komisiją, sušaukti posėdį, organizuoti faktinių duomenų patikrinimą vietoje ar imtis kitų organizacinių priemonių ar yra kitų objektyvių priežasčių, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau, nei nurodyta Aprašo 19 punkte, Agentūros direktorius ar jo įgaliotas valstybės tarnautojas turi teisę pratęsti šį terminą, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Asmeniui apie administracinės procedūros termino pratęsimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti administracinės procedūros terminą priėmimo dienos pranešama raštu ir nurodomos pratęsimo priežastys.

23. Nagrinėjant asmenų skundus turi būti užtikrinamas konfidencialumas.

24. Agentūros darbuotojai arba komisija iš skundą pateikusio asmens gali reikalauti duomenų ir informacijos, reikalingų Sprendimui priimti, kurių nėra valstybės registruose ar kitose valstybės ar savivaldybių informacinėse sistemose, išskyrus atvejus, kai tokius dokumentus ir informaciją privaloma pateikti pagal įstatymus. Agentūros darbuotojas arba komisija kreipiasi į asmenį raštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Agentūroje dienos, prašydami pateikti šią informaciją ir dokumentus, ir per 3 darbo dienas praneša, kad skundo nagrinėjimas stabdomas, iki bus pateikta skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai. Kai per Agentūros  nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, skundui išnagrinėti būtina informacija ir dokumentai negaunami, skundas nenagrinėjamas. Per 3 darbo dienas nuo Agentūros nustatyto termino suėjimo dienos skundo ir kartu su skundu pateiktų dokumentų originalai grąžinami asmeniui ar jo atstovui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Agentūra pasilieka skundo ir gautų dokumentų kopijas. Pakartotinai reikalauti dokumentų ir informacijos iš asmenų, dėl kurių pradėta administracinė procedūra, galima tik tinkamai motyvuojant šių dokumentų ir informacijos pateikimo būtinumą.

25. Prieš priimant Agentūrai Sprendimą, asmuo, dėl kurio galimai pažeistų teisių ir teisėtų interesų yra pradėta administracinė procedūra, taip pat kiti asmenys gali būti apklausiami, siekiant išsiaiškinti ginčijamo klausimo esmę ir su juo susijusias aplinkybes. Jeigu skunde nėra aiški ginčijamo klausimo esmė ir su juo susijusios aplinkybės arba asmuo, dėl kurio galimai pažeistų teisių ar teisėtų interesų yra pradėta administracinė procedūra, arba asmuo, kuris su skundu kreipėsi dėl kito asmens galimo teisių ar teisėtų interesų pažeidimo, išreiškė pageidavimą būti apklausiamas, sprendimas priimamas tik tokį asmenį apklausus. Jeigu dėl objektyvių priežasčių apklausti asmenį per administracinei procedūrai nustatytą laiką neįmanoma, administracinė procedūra sustabdoma Viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnyje nustatyta tvarka ne ilgesniam kaip 6 mėnesių terminui.

26. Sprendimas be apklausos priimamas, jeigu:

26.1. skundas patenkinamas iš karto ir Sprendimas nepažeidžia kitų asmenų teisių ir teisėtų interesų;

26.2. sprendimas turi būti priimtas nedelsiant.

27. Agentūros darbuotojas arba komisija, kuriai pavesta atlikti administracinę procedūrą dėl skundo, prireikus gali faktinius duomenis patikrinti vietoje. Asmeniui, dėl kurio galimai pažeistų teisių ar teisėtų interesų yra pradėta administracinė procedūra, arba pareiškėjui, kuris su skundu kreipėsi dėl kito asmens galimo teisių ar teisėtų interesų pažeidimo, turi būti pranešta apie patikrinimo laiką, kad jis galėtų, jeigu pageidauja, dalyvauti tikrinant faktinius duomenis vietoje. Jeigu šio patikrinimo metu gali būti paskelbta informacija, kuri pagal įstatymus negali būti vieša, pareiškėjui, dėl kurio galimai pažeistų teisių ar teisėtų interesų yra pradėta administracinė procedūra, arba pareiškėjui, kuris su skundu kreipėsi dėl kito asmens galimo teisių ar teisėtų interesų pažeidimo, sudaroma galimybė susipažinti su faktinių duomenų patikrinimo vietoje rezultatais. Paaiškinimai ir patikrinimo vietoje metu nustatyti faktiniai duomenys turi būti užfiksuoti ir kartu su tikrintojų parašais pridedami prie patikrinimo akto (išvados).

28. Administracinė procedūra sustabdoma Viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnyje nurodytais pagrindais.

29. Sustabdžius administracinę procedūrą, sustabdomi ir šio Aprašo 19 punkte nustatyti terminai. Administracinę procedūrą atnaujinus, jai nustatyti terminai atnaujinami.

30. Apie sprendimą sustabdyti administracinę procedūrą ir apie sprendimą ją atnaujinti per 3 darbo dienas nuo atitinkamo sprendimo priėmimo dienos raštu informuojamas asmuo, dėl kurio pradėta administracinė procedūra. Administracinę procedūrą atnaujinus, jai nustatyti terminai taip pat atnaujinami.

31. Jeigu paaiškėja, kad, pradėjus administracinę procedūrą, skundą tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti ir teismas, administracinė procedūra nutraukiama ir per 5 darbo dienas nuo tokio paaiškėjimo dienos apie tai raštu informuojamas skundą pateikęs asmuo.

 

IV SKYRIUS

ADMINISTRACINĖS PROCEDŪROS SPRENDIMO PARENGIMAS IR IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIMS

 

32. Išnagrinėjęs asmens skundą, Agentūros darbuotojas arba komisija, kuriai pavesta nagrinėti skundą, nustatęs, kad turimų duomenų (pridėtų prie gauto skundo dokumentų, šalių žodinių ar/ir rašytinių paaiškinimų, gautų elektroniniu paštu ir kitokiais būdais) pakanka skundo ar visapusiškam išnagrinėjimui, priimama motyvuotą Sprendimą, parašytą valstybine kalba ir pateikia asmeniui tokiu būdu, kokiu pateiktas skundas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymą kitu būdu. Prireikus sprendimas gali būti parašytas ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais skundą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija arba kai skundas parašytas anglų kalba ar kitomis užsienio kalbomis, kuriomis Agentūroje skundai gali būti priimami.

33. Sprendimas parengiamas atsižvelgiant į skundo esmę, pagal Agentūros kompetenciją atsakant į visus asmens skunde pateiktus klausimus ir vadovaujantis galiojančiais teisės aktais įvertinus skunde nurodytus faktus, aplinkybes bei nurodyta kur ir kokia tvarka šis Sprendimas gali būti apskųstas. Sprendime apie nepatenkintą skundą turi būti nurodyti skundo nepatenkinimo motyvai, pagrįsti teisės aktų nuostatomis bei nurodyta kur ir kokia tvarka šis sprendimas gali būti apskųstas.

34. Sprendimas parengiamas vienu egzemplioriumi. Pasirašytas Agentūros direktoriaus ar jo įgalioto asmens išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui su lydraščiu per DBSIS arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos ir laikantis asmens duomenų apsaugos reikalavimų bei vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo nuostatomis.

35. Sprendimas siunčiamas naudojant elektroninių ryšių priemones, turi būti pasirašytas Agentūros direktoriaus arba jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas naudojant tokias informacines technologijas, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą. Sprendimai, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta arba saugiu elektroniniu siuntimo būdu. Sprendimas turi būti taip pat pateikiamas ir asmenims, kuriems administracinis sprendimas turi tiesioginį poveikį.

36. Išnagrinėjus grupės asmenų skundą, galima atsakyti viešo paskelbimo būdu laikantis atitinkamų kategorijų duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų arba, jeigu tai nereikalauja neproporcingai didelių Agentūros sąnaudų, skundą pateikusios grupės asmenų nurodytu būdu kaip yra nustatyta Viešojo administravimo įstatymo 13 straipsnyje.

 

V SKYRIUS

KLAIDŲ IŠTAISYMO PROCEDŪRA IR SPRENDIMO APSKUNDIMAS

 

37. Sprendime esančių spausdinimo, skaičiavimo, faktinių duomenų neatitikimo ir kitos techninės klaidos taisomos vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 15 straipsniu, vykdant Klaidų taisymo Aplinkos apsaugos agentūros sprendimuose tvarkos aprašą, patvirtintą Agentūros direktoriaus 2016 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. AV-184 „Dėl Klaidų taisymo Aplinkos apsaugos agentūros sprendimuose tvarkos aprašo patvirtinimo“. Tuo atveju, jeigu techninė klaida gali turėti esminės įtakos sprendimo vykdymui, sprendimo vykdymas yra sustabdomas iki klaidų ištaisymo. Jeigu klaidos ištaisymas pakeistų Sprendimo turinį iš esmės, klaidų ištaisymo procedūra negalima, o Sprendimas gali būti pripažintas netekusiu galios vadovaujantis Viešojo administravimo 16 straipsniu ar kitų teisės aktų nuostatomis.

38. Asmeniui, ar asmenų grupei, kuriems, buvo skirtas sprendimas, tokiu pačiu būdu, kaip ir buvo įteiktas su klaidomis buvęs Sprendimas, įteikiamas pataisytas administracinis sprendimas per 3 darbo dienas nuo klaidų ištaisymo dienos.

39. Asmuo, nesutinkantis su Agentūros priimtu Sprendimu, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą skundo nagrinėjimo terminą asmeniui nepateikiamas priimtas Sprendimas, turi teisę paduoti skundą Viešojo administravimo įstatymo 14 straipsnyje nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo sprendimo įteikimo dienos. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Už asmenų skundų išnagrinėjimą, laikantis nustatytų reikalavimų ir terminų atsako Agentūros darbuotojai, komisija, kuriems Agentūros direktoriaus ar jo įgalioto valstybės tarnautojo rašytiniu pavedimu yra pavesta asmenų skundus nagrinėti.

___________________

 

part_c56269bb47104d29ad7fe9d39936b326_end