LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NACIONALINIŲ NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ INSTITUCINIO STIPRINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2021 METAIS ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. lapkričio 17 d. Nr. A1-1113

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. A1-950 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.1.2 papunktyje nurodytą priemonę:

1. Tvirtinu Nacionalinių nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų finansavimo 2021 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2. Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Laikinai einantis socialinės apsaugos

ir darbo ministro pareigas                                                                   Linas Kukuraitis

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2020 m lapkričio 17 d. įsakymu Nr. A1-1113

 

 

NACIONALINIŲ NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ INSTITUCINIO STIPRINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2021 METAIS ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Nacionalinių nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų finansavimo 2021 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) veiklos projektų finansavimo 2021 metais atrankos konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus, projektų turinio reikalavimus, paraiškų teikimo tvarką, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams ir projektų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo projektams, projektų vykdymo ir kontrolės tvarką, projektų įgyvendinimo kriterijus.

2.  Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainėje https://socmin.lrv.lt.

3.  Konkurso tikslas – stiprinti NVO sektorių, konkurso būdu finansuojant nacionalinių NVO institucinio stiprinimo projektus: didinti nacionalinių NVO darbo efektyvumą, teikti konkrečius pasiūlymus dėl viešųjų paslaugų teikimo ir piliečių įtraukimo į sprendimų priėmimo procesus, stiprinti teikiamas viešąsias paslaugas, gerinti šių paslaugų kokybę ir vykdyti savanoriškos veiklos plėtrą.

4.  Projektas gali būti įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), juridiniu (-iais) asmeniu (-imis), kuris (-ie) kartu su pareiškėju pagal pasirašytą sutartį įgyvendins dalį projekte numatytų veiklų ir (ar) kuriam pareiškėjas perves dalį projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

5.  Nuostatuose vartojamos sąvokos:

5.1.    informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

5.2.    paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiškos forma;

5.3.    pareiškėjas – nacionalinė nevyriausybinė organizacija (toliau – nacionalinė NVO), veikianti vienoje ar keliose viešosios politikos srityse Lietuvos Respublikos mastu;

5.4.    partneris – juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų, prekių ir (ar) daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai; Konkurse dalyvaujančios nacionalinės NVO negali būti kito (kitų) šiame Konkurse dalyvaujančio (-ių) pareiškėjo (-ų) (projekto vykdytojo (-ų) partnerės;

5.5.    projektas – tikslinė nacionalinės NVO veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;

5.6.    projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Ministerijos kanclerio sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su SPPD.

6Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme.

7Nuostatai parengti vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m.
birželio 6 d. įsakymu Nr. A1‑155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), todėl tam tikros procedūros, jei Nuostatuose jos neaptartos, atliekamos vadovaujantis Taisyklėmis.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO DYDIS IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS

 

8.    Vienam projektui mažiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 30 000 (trisdešimt tūkstančių) Eur, didžiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) Eur.

9.    Konkursui numatyta valstybės biudžeto lėšų suma – 700 000 (septyni šimtai tūkstančių) Eur.

10Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo 2021 m. sausio 1 d. iki sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d.

 

III SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS, SIEKTINI RODIKLIAI IR FINANSAVIMO PRIORITETAI

 

11Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos ir siektini rodikliai:

Nr.

Finansuotinos veiklos

Iki 2021 m. gruodžio 31 d. pareiškėjai pagal įgyvendinti pasirinktas finansuotinas veiklas įsipareigoja pasiekti šiuos rodiklius:

11.1.

NVO kompetencijų tobulinimas, siekiant kokybiškai teikti viešąsias paslaugas ir gerinti savanoriškos veiklos organizavimo kokybę.

Įgyvendintos ne mažiau nei 5 NVO kompetencijų tobulinimo veiklos, kuriose dalyvauja ne mažiau nei 250 dalyvių.

Parengtos rekomendacijos dėl savanoriškos veiklos organizavimo krizių ir (ar) pandemijos metu, jei pareiškėjas (projekto vykdytojas) numato įgyvendinti Nuostatų 13.7 papunktyje nurodytą prioritetą.

11.2.

NVO teikiamų viešųjų paslaugų stiprinimas ir jų kokybės gerinimas, iniciatyvų socialiniam verslui plėtoti kūrimas.

Atliktas bent 1 tyrimas (studija ar analizė) ir (ar) sustiprinta bent 1 jau teikiama viešoji paslauga, pagerinta jos kokybė ir (ar) sukurta bent 1 nauja socialinio verslo veikla.

Įgyvendinta bent 1 veikla ne mažiau nei 5  savivaldybėse, jei pareiškėjas (projekto vykdytojas) numato įgyvendinti Nuostatų 13.3 papunktyje nurodytą prioritetą.

11.3.

NVO, valstybės (savivaldybių) institucijų ir (ar) verslo subjektų (pvz., įmonių) bendradarbiavimo mechanizmų kūrimas ir stiprinimas, siekiant ilgalaikės strateginės jų partnerystės.

Gerųjų skirtingų sektorių bendradarbiavimo patirčių viešinimas.

Užmegztas arba sustiprintas bendradarbiavimas su bent 2 valstybės ar savivaldybės įstaigomis ir (ar) institucijomis ir (ar) verslo subjektais, parengti ir pateikti ne mažiau nei 5 pasiūlymai šioms įstaigoms ir (arba) institucijoms.

Įvykdyta bent 1 gerosios viešojo (privataus) ir NVO sektorių bendradarbiavimo patirties sklaidos veikla, užtikrinant ne mažesnį nei 300 unikalių žinutės gavėjų skaičių.

11.4.

Nacionalinių NVO institucinių gebėjimų, reikalingų dalyvauti priimant viešojo valdymo sprendimus, stiprinimas.

Atliktas bent 1 tyrimas (studija ar analizė) ar parengtos rekomendacijos ir (ar) suorganizuoti bent 5 mokymai, kuriuose dalyvauja ne mažiau nei 100 dalyvių.

11.5.

Siūlymų ir (ar) rekomendacijų dėl paskatų sistemos, užtikrinančios NVO ir bendruomenių teikiamų paslaugų kokybės gerėjimą, sukūrimą ir veiksmingą viešųjų išteklių viešosioms paslaugoms teikti paskirstymą, teikimas kompetentingai (-oms) valstybės ar savivaldybės institucijai (-oms) ir (arba) įstaigai (‑oms).

Parengti ir kompetentingai (-oms) valstybės ar savivaldybės įstaigai (-oms) ir (ar) institucijai (-oms) pateikti ne mažiau nei 3 pasiūlymai ir (ar) suorganizuotos bent 3 veiklos, kuriose dalyvauja ne mažiau nei 60 dalyvių.

11.6.

Į NVO strateginį ir (ar) veiklos planą įtrauktos veiklos, susijusios su 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“ (toliau – Nacionalinis pažangos planas), tikslais, uždaviniais ir poveikio rodikliais.

Įgyvendinta ar įgyvendinama (jei veiklos numatytos ilgesniam nei vienų metų laikotarpiui, nurodomas iki 2021 m. gruodžio 31 d. numatomas pasiekti rezultato rodiklis) bent 1 su Nacionaliniu pažangos planu susijusi veikla.

 

11.7.

Savanoriškos veiklos organizavimas ir plėtra nacionaliniu ir regioniniu lygmenimis.

 

Sustiprinti bent 10 NVO gebėjimai pritraukti savanorius ir užtikrinti kokybišką savanoriškos veiklos vadybą organizacijoje (organizuoti mokymus, konsultacijas ar kitą gebėjimus stiprinančią veiklą).

Atliktas bent 1 tyrimas (studija ar analizė) ar parengtos rekomendacijos dėl 29 metų amžiaus ir vyresnių savanorių pritraukimo ir kokybiškos savanoriškos veiklos vadybos organizavimo.

Parengtos rekomendacijos dėl savanoriškos veiklos organizavimo krizių ir (ar) pandemijos metu, jei pareiškėjas (projekto vykdytojas) numato įgyvendinti Nuostatų 13.7 papunktyje nurodytą prioritetą.

 

12Pareiškėjas privalo paraiškoje numatyti vykdyti, o projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, – įgyvendinti pasirinktinai bent 1 veiklą, nurodytą Nuostatų 11 punkte.

13Finansavimo prioritetai, už kuriuos vertinant projektus skiriami papildomi balai, teikiami pareiškėjams, kurie:

13.1.  iki Konkurso paskelbimo dienos dirba socialinės atskirties ir skurdo mažinimo srityje, įgyvendino ne mažiau kaip 2 veiklas (renginiai, mokymai, tyrimai, konsultacijos, viešinimo akcijos) šioje srityje;

13.2.  iki Konkurso paskelbimo yra įregistruoti juridinių asmenų registre kaip NVO  ir veikia ne mažiau kaip 5 metus;

13.3.  numato inicijuoti, plėtoti ir (ar) stiprinti viešųjų paslaugų teikimą ne mažiau nei 5 savivaldybėse;

13.4.  2018–2020 metais yra įgyvendinę ne mažesnės kaip 15 000 (penkiolikos tūkstančių) Eur vertės projektą;

13.5.  bendradarbiauja viešųjų paslaugų teikimo ir (ar) savanoriškos veiklos organizavimo srityje su valstybės ir (ar) savivaldybių institucija (-omis);

13.6.  viešai internete skelbia 2018 ar 2019 metų išorinio audito audituotą metinį finansinių ataskaitų rinkinį kartu su auditoriaus išvada (paraiškoje pateikia aktyvią (-ias) nuorodą (-as), leidžiančią (-ias) susipažinti su viešai paskelbtu (-ais) dokumentu (-ais) internete);

13.7.  numato organizuoti bent vieną savanoriškos veiklos organizavimo veiklą, skirtą COVID-19 sukeltoms pasekmėms valdyti ir (ar) ilgalaikėms ekstremalių situacijų, paskelbtų dėl pandemijos, paskemėms šalinti.

14.     Konkursui negali būti teikiami projektai, kurie:

14.1.  tikslingai skirti atostogoms ir (ar) turizmui;

14.2.  kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;

14.3.  bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tiesioginę ir netiesioginę diskriminaciją, priekabiavimą lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos pagrindu, išreiškia neapykantą ir prievartą, nepagarbą Lietuvos Respublikos simboliams;

14.4.  bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, alkoholį, tabaką ir (ar) psichotropines medžiagas;

14.5.  bet kokiomis formomis ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos tarptautinius įsipareigojimus bei kitus teisės aktus;

14.6.  skirti politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, siekiant propaguoti politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių idėjas.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTO PARTNERIAMS

 

15Konkursui paraišką teikiantys pareiškėjai privalo atitikti šias sąlygas:

15.1.  pareiškėjas yra Lietuvos Respublikoje registruota NVO;

15.2.  pareiškėjas yra nacionalinė NVO, veikianti vienoje ar keliose viešosios politikos srityse Lietuvos Respublikos mastu (informacija pateikiama paraiškoje);

15.3.  pareiškėjo vykdoma veikla prisideda prie savanoriškos veiklos plėtros, NVO teikiamų viešųjų paslaugų kokybės gerinimo ir plėtros ir (ar) NVO atstovavimo ir visuomenės įsitraukimo į sprendimų priėmimo procesus stiprinimo (informacija pateikiama paraiškoje);

15.4.  pareiškėjas yra viešai internete paskelbęs 2018 ir (ar) 2019 metų metinį finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą (paraiškoje pateikia aktyvią (-ias) nuorodą (-as), leidžiančią (-ias) susipažinti su viešai paskelbtu (-ais) dokumentu (-ais) internete);

15.5.  pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

15.6.  pareiškėjas paskutinę Konkurso skelbime nurodytą paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 150 Eur;

15.7.  pareiškėjo projektui prašoma skirti suma nėra mažesnė negu Nuostatų 8 punkte nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už numatytą didžiausią projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

16Konkursui paraišką teikiančių pareiškėjų partneriai (jei yra) nėra kito (kitų) šiame Konkurse dalyvaujančio (-ių) pareiškėjo (projekto vykdytojo) partneris (informacija pateikiama Nuostatų priede).

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

17Projektų vykdytojai iki 2021 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti Nuostatų 11 punkte nurodytus rodiklius pagal pasirinktas vykdyti veiklas ir, teikdami SPPD pusmečio ir metinę projekto veiklos ataskaitas, nurodyti projekto įgyvendinimo metu pasiektus rezultatus pagal Nuostatų 11 punkte išvardytus veiklų įgyvendinimo rodiklius.

18Pareiškėjas (projekto vykdytojas) privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą. Projekto vykdytojas, gavęs Ministerijos ir (ar) SPPD prašymą raštu pateikti informaciją apie projekto įgyvendinimą, privalo ją pateikti vadovaudamasis šiame Nuostatų punkte nurodytuose teisės aktuose nustatytais reikalavimais.

19Projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą projekto vykdytojas turi:

19.1. nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos, nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Ministerija, taip pat kokiu tikslu ir kiek lėšų buvo panaudota vykdant projektą;

19.2. užtikrinti viešą projekto pasiektų rezultatų (tyrimų, metodologijos, rekomendacijų, pokyčio rezultatų) pristatymą ir projekto metu pasiektų rezultatų perdavimą Ministerijai.

20Projekto vykdytojas privalo, viešindamas projektą jo įgyvendinimo metu ir (ar) naudodamasis įgyvendinant projektą pasiektais rezultatais, bent 6 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti, tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.

21Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, įgydamas prekes ir paslaugas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

22Lėšos projektams skiriamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos, jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

23Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

24Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

25Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:

25.1.  projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 25 procentai nuo visos projektui įgyvendinti iš Ministerijos prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):

25.1.1.   projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas;

25.1.2.   asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

25.1.3.   buhalterinės apskaitos paslaugos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, jeigu asmuo su programos vykdytoju nėra sudaręs darbo sutarties buhalterinės apskaitos paslaugoms atlikti);

25.2.      projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte numatyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 11 punkte numatytų veiklų vykdymu):

25.2.1.   asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas, darbo užmokestis:

25.2.1.1.                 darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

25.2.1.2.                 projekto vykdytojo partnerio (-ių) darbuotojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

25.2.2.   prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto veiklomis ir būtinos projektui įgyvendinti (vadovaujantis Europos socialinio fondo agentūros prekių ir paslaugų kainų rinkos analize), įskaitant išlaidas savanoriškai veiklai organizuoti:

25.2.2.1.                 ryšio paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto) išlaidos;

25.2.2.2.                 išlaidos transportui išlaikyti (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir išlaidos transporto paslaugoms įsigyti (autobuso ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju). Užsienyje patirtos išlaidos gali būti kompensuojamos tik tuo atveju, jei projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų visų dalyvavimo renginyje ar veikloje užsienyje išlaidų apmoka iš savo ir (ar) kitų teisėtų finansavimo šaltinių (tai pagrįsdamas renginio programa, kelionių bilietais, organizatorių kvietimais ar kitais susijusiais dokumentais);

25.2.2.3.                 komandiruočių išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai). Dalyvavimo užsienyje vykstančiuose renginiuose išlaidos gali būti kompensuojamos tik tuo atveju, jei pareiškėjas ne mažiau kaip 30 procentų visų dalyvavimo renginyje išlaidų apmoka iš savo ir (ar) kitų teisėtų finansavimo šaltinių (tai pagrįsdamas renginio programa, kelionių bilietais, organizatorių kvietimais ar kitais susijusiais dokumentais);

25.2.2.4.                 materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų organizacijos biurui ar renginiams nuoma);

25.2.2.5.                 išlaidos kvalifikacijai kelti (lėšos projekto vykdytojo darbuotojų ar narių mokymams, seminarams, skirtiems kvalifikacijai kelti, organizuoti ar juose dalyvauti, įskaitant išlaidas, skirtas savanorių kvalifikacijai kelti);

25.2.2.6.                 išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, lektorių, teisininkų, konsultantų) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;

25.2.2.7.                 organizacijos biuro ar projektui vykdyti naudojamų patalpų komunalinės paslaugos (šildymo, elektros energijos tiekimo, vandentiekio, nuotekų šalinimo išlaidos);

25.2.2.8.                 kitos išlaidos Nuostatų 25.2.2.2–25.2.2.3 papunkčiuose neišvardytoms, bet  projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui (kanceliarinėms, ūkio prekėms, taip pat maisto produktams) įsigyti;

25.2.2.9.     kitos Nuostatų 25.2.2.1–25.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:

25.2.2.9.1maitinimo paslaugos (pietūs kavinėje, valgyklos maitinimo paslaugos). Užsienyje patirtos išlaidos gali būti kompensuojamos tik tuo atveju, jei projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų visų dalyvavimo renginyje ar veikloje užsienyje išlaidų apmoka iš savo ir (ar) kitų teisėtų finansavimo šaltinių (tai pagrįsdamas renginio programa, kelionių bilietais, organizatorių kvietimais ar kitais susijusiais dokumentais);

25.2.2.9.2apgyvendinimo paslaugos. Užsienyje patirtos išlaidos gali būti kompensuojamos tik tuo atveju, jei projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų visų dalyvavimo renginyje ar veikloje užsienyje išlaidų apmoka iš savo ir (ar) kitų teisėtų finansavimo šaltinių (tai pagrįsdamas renginio programa, kelionių bilietais, organizatorių kvietimais ar kitais susijusiais dokumentais);

25.2.2.9.3projekto sklaidos ir viešinimo paslaugos;

25.2.2.9.4kitos tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos: mokesčiai už banko paslaugas, atstovavimo tarptautinėse organizacijose nario mokesčiai, vertimo paslaugos, šorinio audito paslaugos.

26Išlaidos, kartu nurodytos Nuostatų 25.1.1–25.1.2 ir 25.2.1.1–25.2.2.1 papunkčiuose ir skirtos darbo užmokesčiui, iš viso gali sudaryti iki 80 procentų iš Ministerijos projektui įgyvendinti prašomų ir skirtų valstybės biudžeto lėšų.

27Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

27.1.  išlaidos pareiškėjo (projekto vykdytojo) ir (ar) partnerio skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

27.2.  transporto priemonių techninės apžiūros, draudimo ir remonto išlaidos;

27.3.  statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir einamojo remonto, statinių priežiūros ir (ar) aplinkos tvarkymo išlaidos;

27.4.  išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką Ministerijai, taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2020 m. gruodžio 31 d. imtinai;

27.5.  išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui (projekto vykdytojui), nuomai projekto veiklai vykdyti;

27.6.  išperkamosios nuomos išlaidos;

27.7.  išlaidos ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;

27.8.  kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

28Pareiškėjas paraišką pildo informacinėje sistemoje. Pareiškėjo paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas. Informacija apie gautas paraiškas skelbiama SPPD interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos.

29Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, tačiau ne vėlesnė, nei nurodyta Nuostatų 32 punkte. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

30Paraiškoje turi būti nurodyta:

30.1.  projekto pavadinimas;

30.2duomenys apie pareiškėją ir pareiškėjo vadovą (valdymo organą);

30.3.  banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

30.4.  pareiškėjo deklaracija (Nuostatų priedas);

30.5informacija apie projekto partnerius (jeigu projektas vykdomas su partneriais);

30.6informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 15.2–15.4 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams;

30.7informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 13 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti nurodytą (-us) finansavimo prioritetą (-us);

30.8.  informacija apie projekto įgyvendinimo dalyvius (partnerius);

30.9.  prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

30.10trumpas projekto aprašymas (santrauka);

30.11trumpas projekto veiklų aprašymas ir veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodyta:

30.11.1. projekto uždaviniai;

30.11.2. projektu sprendžiamos problemos iškėlimas ir pagrindimas;

30.11.3. projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės);

30.11.4. projekto tikslai;

30.11.5. projekto veiklų turinys (aprašymas);

30.11.6. veiklų vykdymo laikotarpis (pradžia ir pabaiga);

30.11.7. projekto vadovas ir veiklų vykdytojas (-ai);

30.11.8. laukiami projekto veiklų įgyvendinimo rezultatai (kiekybiniai, nurodyti Nuostatų 11 punkte, ir pareiškėjo nustatyti kokybiniai rodikliai), taip pat informacija apie planuojamą projekto veiklų ir rezultatų viešinimą;

30.11.9. bendra projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma skirti iš valstybės biudžeto;

30.11.10projekto veiklos (-ų) vykdymą užtikrinantys ištekliai: finansiniai ištekliai, projekto vadovo, projekto veiklų vykdytojo (-ų) kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;

30.11.11informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);

30.11.12kita papildoma su projektu susijusi informacija, teikiama pareiškėjo nuožiūra.

31Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių dokumentų elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurias būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:

31.1.    jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

31.2.    dokumento, įrodančio pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-iais) (jeigu projektas vykdomas bendradarbiaujant su partneriu (-iais);

31.3.    pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą patvirtinančių dokumentų;

31.4.    Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ne anksčiau kaip likus 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo Konkursui dienos išduotos pažymos, patvirtinančios, kad pareiškėjas neturi mokesčių (išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas) mokėjimo įsipareigojimų (skolų), viršijančių 150 Eur;

31.5.    pareiškėjo atitiktį finansavimo prioritetams (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 13.1, 13.4–13.5 papunkčiuose nurodytą (-us) finansavimo prioritetą (-us)) pagrindžiančių dokumentų:

31.5.1. dokumentų, įrodančių ne mažiau kaip 2 pareiškėjo įgyvendintas veiklas socialinės atskirties ir skurdo mažinimo srityje (renginiai, mokymai, tyrimai, konsultacijos, viešinimo akcijos) (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 13.1 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);

31.5.2. dokumentų (pvz., įgyvendinto projekto sutarties), įrodančių, kad pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) 2018–2020 m. yra įgyvendinę (-ęs) bent vieną ne mažesnės kaip 15 000 (penkiolikos tūkstančių) Eur vertės projektą (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 13.4 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);

31.5.3. dokumentų (pvz.: sutarties, susitarimo, įsakymo), patvirtinančių, kad pareiškėjas bendradarbiauja su valstybės ir (ar) savivaldybių institucija (-omis) viešųjų paslaugų teikimo ir (ar) savanoriškos veiklos organizavimo srityje (jei pretenduoja atitikti Nuostatų 13.5 papunktyje nurodytą finansavimo prioritetą);

31.6.    teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba vertimo (-ų), jei toks (-ie) yra ir jei jie turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

31.7.    kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

32Paraiška turi būti pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 23 val. 59 min. (įskaitytinai) Lietuvos Respublikos laiku.

33Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su Konkursu susijusiais klausimais, kurias teikia Ministerijos Nevyriausybinių organizacijų plėtros skyriaus vyriausioji specialistė Vilija Terezaitė (tel. 8 620 63 976, el. p. Vilija.Terezaite@socmin.lt), jos laikinai nesant – Ministerijos Nevyriausybinių organizacijų plėtros skyriaus vyriausioji specialistė Milda Saudargė (tel. 8 658 60 494, el. p. Milda.Saudarge@socmin.lt). Informacija pareiškėjams teikiama darbo dienomis iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos pabaigos.

34.  Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti projektą, kuris jau finansuotas dalyvaujant kituose Ministerijos, Ministerijai pavaldžių įstaigų ar viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ projektų / programų finansavimo konkursuose.

35.  Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad paraiškoje pateikta informacija (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su Konkursu susijusioje Ministerijos informacinėje medžiagoje, renginiuose. 

 

VIII SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS IR PROJEKTŲ TURINIO BEI LĖŠŲ VERTINIMAS

 

36Paraiškų, pateiktų informacinėje sistemoje, atitiktį formaliesiems kriterijams ne ilgiau nei 5 darbo dienas nuo Konkurso skelbime nurodytos paskutinės Konkurso paraiškų pateikimo dienos Taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka vertina SPPD, kuris atlieka Taisyklėse numatytas Konkursą administruojančios įstaigos funkcijas.

37Jei pateikta paraiška, pridedami dokumentai, pareiškėjas ir (ar) partneris, Taisyklių nustatyta tvarka SPPD pateikus prašymą patikslinti paraiškoje nurodytą informaciją ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus, atlikus formaliųjų kriterijų vertinimą, neatitinka bent vieno iš Nuostatų 15.1, 15.4–15.7, 16, 28–29, 31–32, 34 punktuose nustatytų reikalavimų (išskyrus paraiškos, pareiškėjo ir (ar) partnerio pateiktos informacijos netikslumus, kurie iš esmės netrukdo vertinti atitikties formaliesiems kriterijams, t. y. klaidingai nurodyta atsiskaitomosios sąskaitos numeris ar kredito įstaigos rekvizitai, paraiškos surašymo data, yra rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimai, paraiškos priedai pateikti kita, nei Nuostatuose nustatyta, forma), paraiška toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

38Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami Nuostatuose nustatyta tvarka.

39Projektus vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertu negali būti asmuo, dirbantis Ministerijoje ar SPPD, susijęs su pareiškėju, kurio projektą vertina (pvz.: iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys gauna bet kokios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos, ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys).

Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD direktoriaus įsakymu patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Ekspertai, prieš pradėdami vertinti paraiškas, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus, nešališkumo deklaracijas ir atlieka kitas (ekspertų informavimą ir darbo tvarką nustatančias) Taisyklėse numatytas procedūras. SPPD ekspertų pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų kopijas perduoda komisijos sekretoriui.

40Vertintinus projektus SPPD paskirsto ekspertams. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui Taisyklių 20 punkte nurodytais pagrindais.

41Jeigu ekspertams vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant projektą, ekspertai raštu arba elektroniniu paštu kreipiasi į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydami savo prašymo motyvus. SPPD elektroniniu paštu nurodo pareiškėjui elektroniniu paštu pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma tik tos informacijos, kurios pats SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant projektus. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, SPPD apie tai informuoja komisiją ir nurodo priežastis, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ar nepaaiškinta informacija turi esminę įtaką vertinant projektą. Apibendrinęs SPPD argumentus dėl projekto atmetimo, pareiškėjui nepatikslinus ar nepateikus informacijos, komisijos sekretorius pateikia komisijai SPPD siūlymą tokį projektą atmesti. Komisija, atsižvelgdama į SPPD siūlymą ir argumentus, pritaria arba nepritaria paraiškos atmetimui.

42Ekspertai projektų turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD, užpildydami Konkurso paraiškos turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą informacinėje sistemoje. Kiekvienas eksperto skirtas balas vertinimo anketoje privalo būti išsamiai pagrįstas. Jeigu eksperto siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos tokio siūlymo priežastys.

43Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už šias aplinkybes:

43.1.    Pareiškėjo atitiktį Nuostatų 15.2–15.3 papunkčiuose nurodytiems reikalavimams. Jei bent vienas punktas įvertinamas neigiamai, paraiška toliau nevertinama;

43.2.    numatyto projekto tikslo, uždavinių ir trumpo aprašymo aiškumą, atitiktį Konkurso tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka, 1–7 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka, 8–10 – aiškūs, atitinka;

43.3.    projekto atitiktį nustatytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą vertinant 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais;

43.4.    projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams pasiekti; 1–10 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams pasiekti; 11–15 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams pasiekti;

43.5projekto vertinimo rodiklių ir planuojamų rezultatų aiškumą bei konkretumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs ir nekonkretūs, 1–7 – iš dalies aiškūs ir konkretūs, 8–10 – aiškūs ir konkretūs;

43.6.    sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą ir sąsają su veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–10 – iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 11–15 – aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;

43.7.    pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) patirtį, kvalifikaciją ir gebėjimus įgyvendinti projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–3 – iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 4–5 – visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti.

44Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 90, privaloma surinkti minimali balų suma – 50. Paraiškos, kurios nesurinko 50 balų, nefinansuojamos.

45Įvertinti projektai reitinguojami ekspertų skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

Projektas, kuriam neužteko Konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Valstybės biudžeto lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos Nuostatų 60 punkto antrojoje pastraipoje nustatytais atvejais. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjimo tvarka).

46Paraiškos turi būti įvertintos per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų paraiškų pateikimo ekspertams dienos iki SPPD parengtos ekspertų vertinimo suvestinės pateikimo komisijai dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

47SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas projektų vertinimo suvestinę (joje nurodydamas dviejų paraišką vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį), ją kartu su ekspertų vertinimo anketomis ir jų vertintomis paraiškomis (elektroninėmis jų versijomis) pateikia komisijai ir komisijos pirmininko prašo organizuoti komisijos posėdį.

48Gavęs projektų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas ir vertintas paraiškas (elektronines jų versijas su patikslintais dokumentais), komisijos sekretorius komisijos pirmininko pavedimu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas organizuoja komisijos posėdį, kurio metu SPPD atstovas (-ai) ir (ar) ekspertas (-ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina komisiją su ekspertų vertinimais, išvadomis ir siūlymais, atsako į komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.

49Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgusi į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis, kitą su paraiškomis, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti projektams įgyvendinti sumų vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymus dėl lėšų skyrimo.

50Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, komisijos argumentuotu sprendimu paraiška perduodama SPPD, kuris paraišką skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai. Jeigu komisija priima sprendimą nepritarti trečiojo eksperto vertinimui, ji sprendžia klausimą dėl pakartotinio vertinimo, kurį atlieka komisijos nariai. Atliekant pakartotinį vertinimą, vieną paraišką turi vertinti ne mažiau kaip du komisijos nariai. Paraiškas komisijos nariams paskirsto komisijos pirmininkas. Komisijos nariai šį vertinimą atlieka užpildydami vertinimo anketą, kurią pristato kitame komisijos posėdyje.

51Jeigu Taisyklių 20.1–20.3 papunkčiuose nurodytais atvejais projektui įvertinti paskiriamas trečiasis ekspertas, jo siūlymas dėl projekto įvertinimo pateikiamas komisijai. Komisija, įvertinusi trečiojo eksperto siūlymus, pritaria arba nepritaria jo skirtam balui ir (ar) jo išvadai dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo. Jei trečiasis ekspertas pasitelkiamas Taisyklių 20.4 papunktyje nurodytu atveju, dėl projektui skiriamos sumos dydžio sprendžia komisija.

52Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, priima sprendimą siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, nurodydama, kokias projekto veiklas ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti.

53Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną nuo komisijos sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų priėmimo dienos, informacinės sistemos priemonėmis informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios projekto (veiklos) ir (ar) išlaidos siūlomos finansuoti, taip pat nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) projekto veiklų planus.

54Jei pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) projekto veiklų planą.

55Komisijai gavus pareiškėjo patvirtinimą, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, patikslintas sąmatas ir (ar) projekto veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) projekto veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams SPPD patvirtinto ekspertų darbo reglamento nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) projekto veiklų planus įvertina, SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia ir kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) projekto veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę ir ekspertų vertinimo anketas, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) projekto veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.

56Pareiškėjui per Nuostatų 54 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) projekto veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) projekto veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

57Jeigu, įvertinus paraišką, siūlytina skirti suma yra mažesnė nei Nuostatų 8 punkte nurodyta mažiausia galima skirti suma, tokio projekto siūloma nefinansuoti.

58Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.

Ministerijos kanclerio potvarkio turinys turi atitikti Taisyklių 31 punkte nurodytus reikalavimus.

59Pareiškėjai raštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos, pateikiant Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.

Esant būtinybei (pvz., pareiškėjui pateikus skundą dėl paraiškų vertinimo ir (ar) projektui įgyvendinti skiriamų lėšų), SPPD, rengdamas atsakymus pareiškėjams, gali pasitelkti ekspertus.

60Informacija apie Konkurso rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.

Ministerijos interneto svetainėje skelbiamas finansuojamų ir rezervinių projektų sąrašas. Rezervinių projektų sąraše esantiems projektams finansavimas skiriamas vadovaujantis Nuostatų 61 punktu, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, jo atsisako, per Nuostatų 62 punkte nurodytą terminą nepasirašo Sutarties, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, arba skiriamas papildomas finansavimas.

61.       Pareiškėjui nesudarius Sutarties per Nuostatų 62 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą Sutartį, taip pat Nuostatų 56 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezervinių projektų sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų, sąmata ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planas tikslinami Nuostatų 53–55 punktuose nustatyta tvarka. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos siūlymo gavimo dienos.

 

IX SKYRIUS

SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

62.  Sutartis tarp pareiškėjo, kurio projektui įgyvendinti skirtas finansavimas, ir SPPD informacinės sistemos priemonėmis sudaroma ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos. Sutartyje turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.

63.  Pareiškėjui, kuriam skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per Nuostatų 62 punkte nurodytą terminą, nutraukus sudarytą Sutartį, SPPD teikia Ministerijos kancleriui siūlymą panaikinti sprendimą skirti valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti.

64Nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams įgyvendinti priėmimo dienos iki Sutarties sudarymo dienos paaiškėjus, kad pareiškėjas nėra atsiskaitęs už 2020 m. iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ar viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka, SPPD ar viešoji įstaiga „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ raštu apie tai informuoja Ministeriją. Konkurso komisijos sekretorius nedelsdamas informuoja komisiją apie susidariusią situaciją ir organizuoja komisijos posėdį dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo pareiškėjui arba Ministerijos kancleris, vadovaudamasis SPPD pateikta informacija, gali pakeisti savo sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo pareiškėjui. Tokiu atveju iki Sutarties pasirašymo dienos pareiškėjo patirtos išlaidos nėra kompensuojamos ar finansuojamos.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

65Konkurso komisiją sudaro komisijos pirmininkas, komisijos pirmininko pavaduotojas, komisijos nariai ir pakaitiniai nariai, sekretorius bei pakaitinis sekretorius. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, kaip tai numatyta Taisyklių VI skyriuje. Komisijos sekretoriaus, komisijos narių ir komisijos posėdžių stebėtojų teisės įgyvendinamos ir pareigos vykdomos, kaip numatyta Taisyklių VI skyriuje.

Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Taisyklėmis, Nuostatais, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais.

66Pagrindinė komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku ir yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Posėdžiai komisijos narių sprendimu gali būti organizuojami nuotoliniu būdu. Komisijos posėdžiuose dalyvauja SPPD atstovas (-ai) ir projektus vertinę ekspertai. Jeigu SPPD atstovas arba projektus vertinę ekspertai negali dalyvauti posėdyje, komisija Nuostatų 71 punkte nustatyta tvarka sprendžia, ar rengti posėdį SPPD atstovui ir (ar) projektą (-us) vertinusiems ekspertams nedalyvaujant, ar posėdį atidėti iki tol, kol galės dalyvauti SPPD atstovas ir (ar) projektus vertinę ekspertai.

67Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka, bet dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, komisijos sprendimai gali būti priimami remiantis visų komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

68Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai ir kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik toje posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo projekto klausimas. Komisija posėdžio pradžioje nustato, kuriuos klausimus svarstant gali dalyvauti kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas turi teisę pareikšti komisijai pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu projektu, taip pat pastabas dėl komisijos posėdžio eigos, kurie įrašomi į posėdžio protokolą. Pareiškėjo atstovui pateikus komisijai pastabą dėl komisijos posėdžio eigos, komisija pastabą įvertina ir į ją atsižvelgia ar neatsižvelgia (jei neatsižvelgia, nurodo neatsižvelgimo priežastis). Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti komisijos posėdyje, komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad komisijos posėdyje ketinantis dalyvauti asmuo yra pareiškėjo vadovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu.

69Ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo SPPD pateiktų įvertintų projektų suvestinių, ekspertų vertinimo anketų ir įvertintų paraiškų gavimo dienos šaukiamas komisijos posėdis. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

Komisijos nariams, SPPD atstovui (-ams) ir ekspertams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu posėdžio dalyviams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais. Informacija apie planuojamą posėdį taip pat skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.

70Pirmojo posėdžio metu, prieš pradėdami darbą, komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus (Taisyklių 2 priedas) užtikrinti Konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaracijas (Taisyklių 3 priedas) dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimus pasirašo ir komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjų atstovai, SPPD atstovas (-ai), kiti posėdžio dalyviai, taip pat projektus vertinantys ekspertai.

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti vertinimo suvestinę, vertinimo anketas ir vertintus projektus, turi nusišalinti nuo dalyvavimo sprendžiant pritarimo ar nepritarimo ekspertų siūlomiems balams, išvadoms ar sumoms, atitinkamo projekto finansavimo dydžio ir kitus komisijos nario funkcijoms priskirtus klausimus, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs (-ę) komisijos pirmininkui. Jeigu ekspertas (-ai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (projektus) vertina kitas SPPD paskirtas ekspertas. Jeigu komisijos narys nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, komisija iš naujo priima sprendimus ir balsuoja. Nenusišalinusio komisijos nario balsas, komisijai priimant sprendimus pakartotinai, į bendrą balsų skaičių neįskaičiuojamas.

71Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių dviejų trečdalių komisijos narių balsų dauguma. Jei komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

72Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertinę valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius. Projektų vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu, kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

73Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti SPPD apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo SPPD dienos sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui projektui įgyvendinti. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai raštu pranešus SPPD, tęsiamas sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas. Per šį laikotarpį patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.

74Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis ir (ar) elektroniniu paštu, ir (ar) raštu SPPD pateikia pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, pateikdamas lyginamąjį tikslinamos projekto išlaidų sąmatos variantą. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus. Apie leidimą tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD informuoja projekto vykdytoją informacinės sistemos priemonėmis ir (ar) elektroniniu paštu.

75Prašymai tikslinti sąmatą teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

76.  Jei dėl tikslinamos projekto išlaidų sąmatos keičiasi projekto vykdytojo projekto veiklų planas (pvz.: mokymai nesuorganizuoti; renginiui organizuoti skirtos lėšos perskirstytos kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti jo keitimą su SPPD. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas turi informacinės sistemos priemonėmis ir (ar) elektroniniu paštu, ir (ar) raštu pateikti SPPD pagrįstą prašymą leisti tikslinti projekto veiklų planą. Apie leidimą tikslinti projekto veiklų planą SPPD informuoja projekto vykdytoją informacinės sistemos priemonėmis ir (ar) elektroniniu paštu, ir (ar) raštu. SPPD turi teisę kreiptis į Ministerijos paskirtą asmenį, atsakingą už Konkursą, dėl veiklų plano tikslinimo tinkamumo įvertinimo.

77.  Prašymai leisti tikslinti projekto veiklų planą gali būti teikiami iki 2021 m. gruodžio 15 d. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) projekto veiklų tikslinimo.

78.  SPPD konsultuoja projektų vykdytojus projektų administravimo klausimais.

79SPPD tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų gavęs projekto vykdytojas laikosi Nuostatų reikalavimų ir Sutartyje nustatytų įsipareigojimų SPPD nustatyta tvarka.

80.  Projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas projekto vykdytojas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.

81.  SPPD nustačius, kad skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas panaudojo ne pagal paskirtį, projekto vykdytojas privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per SPPD raštu nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti projektus ir gauti finansavimą pagal visus Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ projektus trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

82.  Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d., ir, kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas, taip pat, pirmajam ataskaitinių metų pusmečiui pasibaigus, iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. pateikti pusmečio ir metų projekto veiklos ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

82.1.  valstybės biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį); 

82.2išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį); 

82.3buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodyta valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

82.4veiklos ataskaita (teikiama po ataskaitinio pusmečio (už projekto vykdymo laikotarpį iki einamųjų metų birželio 30 d.) iki 2021 m. liepos 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

82.4.1. informacija apie Nuostatų 11 punkte išvardytų kiekybinių rodiklių ir projekto vykdytojo nustatytų kokybinių rodiklių pasiekimą;

82.4.2.   informacija apie įgyvendintas projekto veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu tik teikiant metų projekto veiklos ataskaitą, t. y. pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį) pagal projekto tikslus.

83.  SPPD nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, reikalavimus, Ministerija arba SPPD apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją, o SPPD sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju SPPD nustato projekto vykdytojui protingą terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus ir pateikia tai patvirtinančius įrodymus. SPPD, įvertinęs iš projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

84.  SPPD nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei:

84.1SPPD nustato, kad nesilaikoma esminių Taisyklių, Nuostatų reikalavimų ir (ar) Sutarties su SPPD įsipareigojimų, ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, reikalavimų;

84.2paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo arba, sudarius Sutartį, įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos;

84.3vadovaujantis Nuostatų 83 punktu, sustabdomas Sutarties vykdymas;

84.4nustatoma, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

84.5nustatoma, kad projekto vykdytojas pateikė klaidinančią ar melagingą informaciją apie projekto vykdymą;

84.6nustatoma, kad projekto vykdytojas nėra atsiskaitęs už 2020 m. iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir Taisyklėse nustatyta tvarka.

85Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisingumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu ir jo įgyvendinimu (paraišką, buhalterinės apskaitos dokumentus ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti Konkursui pateiktų dokumentų ir su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po projekto įgyvendinimo pabaigos (po 2021 m. gruodžio 31 d.).

86Projekto vykdytojas privalo informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti jo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis jo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

87Ministerija tvarko fizinių ir juridinių asmenų duomenis Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

88Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

89Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą lėšų panaudojimą ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam Konkursui, ar kitiems dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo (projekto vykdytojo) skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus pareiškėjo (projekto vykdytojo) paraišką.

90Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

91Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl pareiškėjo (projekto vykdytojo) paraiškoje ir (arba) Sutartyje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono, elektroninio pašto adreso ir kt.) jo nepasiekia laiškai arba su juo negalima susisiekti kitu būdu.

92.  Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių jam nepakanka skirtų valstybės biudžeto lėšų numatytoms projekto veikloms įvykdyti, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, projekto vykdytojui gali būti skiriama papildomų valstybės biudžeto lėšų.

Papildomų valstybės biudžeto lėšų skiriama esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui. Šiame Nuostatų punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos ir pateikia pasiūlymą Ministerijos kancleriui dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo.

Sprendimą dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų projektų vykdytojams skyrimo Ministerijos kancleris priima per 3 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

93.  Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių jis negali vykdyti numatytų projekto veiklų taip, kaip numatyta projekto veiklų plane, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, jis gali keisti tų veiklų įgyvendinimo būdus (veiklas vykdyti pasitelkęs elektroninių ryšių ar bekontaktes priemones), jei dėl to nereikia atlikti projekto išlaidų sąmatos tikslinimo. Projekto veiklų įgyvendinimo būdai gali būti keičiami esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui, pateiktam Ministerijai. Šiame Nuostatų punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos ir pateikia sprendimą dėl leidimo keisti projekto veiklos vykdymo būdą. Komisijai priėmus sprendimą leisti keisti projekto veiklos vykdymo būdą, projekto veiklos vykdymo būdas turi būti keičiamas Nuostatų 76 punkte nurodyta tvarka.

94Ministerija savo interneto svetainėje skelbia bendrą visiems projektams įgyvendinti konkrečiais metais skirtą lėšų sumą.

95Ministerija savo interneto svetainėje pagal SPPD pateiktą formą skelbia apibendrintas atitinkamų priemonių / konkursų įgyvendinimo ataskaitas.

96Jei Nuostatuose nereglamentuotas su Konkursu susijęs klausimas, vadovaujamasi Taisyklėmis.

97Nuostatai gali būti keičiami socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

_________________________

 

Nacionalinių nevyriausybinių organizacijų

institucinio stiprinimo projektų finansavimo

2021 metais atrankos konkurso organizavimo

nuostatų

priedas

 


(Pavyzdinė deklaracijos forma)

 

 

DEKLARACIJA

 

(data)

 

 

Aš, _____________________________________________ , veikiantis (-i) pareiškėjo

(vardas ir pavardė)

_________________________________________________________ (toliau – Pareiškėjas) vardu,

(pareiškėjo pavadinimas)

 

patvirtinu, kad nėra toliau nurodytų aplinkybių:

1)       Pareiškėjas nėra likviduojamas (-a), sudaręs (-iusi) taikos sutarties su kreditoriais, sustabdęs (-džiusi) ar apribojęs (-usi) savo veiklos;

2)       Pareiškėjo partneris (jei yra) nėra kito (kitų) Nacionalinių nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų finansavimo 2021 metais atrankos konkurse (toliau – Konkursas) dalyvaujančio (-ių) pareiškėjo projekto vykdytojo partneris;

3)       Pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra neįvykdęs (-džiusi) mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų (išskyrus įsipareigojimus ne didesnius kaip 150 eurų) pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

4)       Pareiškėjas pateikė programą, kuri nebuvo finansuota dalyvaujant kituose Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija), Ministerijai pavaldžių įstaigų ar viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ programų (projektų) finansavimo konkursuose;

5)       Pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje bei atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka (pagal Ministerijos administracijos padalinių, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“, administruojančių konkursus, pateiktą informaciją);

6)       nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas Pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;

7)       Pareiškėjas paraiškoje ir jos prieduose nepateikė klaidinančios arba melagingos informacijos;

8)       Pareiškėjo paraiškoje pateikta informacija sukurta ir parašyta remiantis potencialių programos dalyvių poreikiais, kaip unikalus ir kokybiškas Pareiškėjo produktas;

9)       Pareiškėjas per paskutinius trejus metus iki paraiškos pateikimo Ministerijai nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos Ministerijos valstybės tarnautojams ir (ar) darbuotojams, komisijų nariams;

10)     Pareiškėjas turi Konkurso nuostatuose nustatytus reikalavimus atitinkančius reikalingus žmogiškuosius išteklius ir tinkamus administracinius gebėjimus įgyvendinti programą;

11)     asmuo, turintis teisę veikti Pareiškėjo vardu, neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo už nusikaltimus, numatytus Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso XXXIII skyriuje (nusikaltimai valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams), taip pat už nusikaltimus, numatytus Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 205 straipsnyje (apgaulingas pareiškimas apie juridinio asmens veiklą), 206 straipsnyje (kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimas ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką), 207 straipsnyje (kreditinis sukčiavimas), 219 straipsnyje (mokesčių nesumokėjimas), 220 straipsnyje (neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas), 222 straipsnyje (apgaulingas apskaitos tvarkymas) bei 223 straipsnyje (aplaidus apskaitos tvarkymas);

12)     gavęs (-usi) finansavimą programai įgyvendinti, įgyvendindamas (-a) programą, įsipareigoja nepažeisti Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų;

13)     gavęs (-usi) finansavimą, įsipareigoja buhalteriją tvarkyti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

Man žinoma, kad jeigu mano pateiktoje deklaracijoje yra klaidinga ar melaginga informacija, pateikta paraiška bus atmesta arba sudaryta valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis bus vienašališkai nutraukta.

Man žinoma, kad projektui skirtos lėšos negali būti naudojamos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti.

Patvirtinu, kad kartu su paraiška pateikti dokumentai, taip pat dokumentų užsienio kalba vertimai yra tikri.

_____________________                       __________________       ____________________

(pareiškėjo vadovo ar jo                        (parašas)                            (vardas ir pavardė ) 

įgalioto asmens pareigų pavadinimas)