Pagėgių savivaldybės taryba

 

sprendimas

DĖL PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS 2016–2018 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS  PROGRAMOS IR PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO PLANO PATVIRTINIMO

 

2016 m. vasario 18 d. Nr. T-43

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu,18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos korupcijos prevencijos įstatymo 5 straipsnio 2 punktu, 7 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015−2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015−2025 metų programos patvirtinimo“, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, atsižvelgdama į Pagėgių savivaldybės antikorupcinės komisijos 2016 m. sausio 6 d. protokolą Nr. 1, Pagėgių savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Pagėgių savivaldybės 2016–2018 metų korupcijos prevencijos programą ir programos įgyvendinimo priemonių planą (pridedama).

2. Pripažinti netekus galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 10 d. sprendimą Nr. T-15 „Dėl Pagėgių savivaldybės 2015–2017 metų korupcijos prevencijos programos ir programos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“.

3. Sprendimą su priedais paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                    Virginijus Komskis


 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2016 m. vasario 18  d.

sprendimu Nr. T-43

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS 2016–2018 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA

 

I.          BENDROSIOS PROGRAMOS NUOSTATOS

 

1. Pagėgių savivaldybės 20162018 metų korupcijos prevencijos programos (toliau – Programa) tikslas yra užtikrinti korupcijos prevencijos kontrolės, antikorupcinio švietimo, informuotumo antikorupcijos temomis sistemą Pagėgių savivaldybėje.

2. Programoje vartojamos sąvokos:

2.1. Korupcija – korupcija yra laikomas piktnaudžiavimas įgaliojimais siekiant asmeninės naudos – tiek viešajame tiek privačiame sektoriuose.

2.2. Korupcinio pobūdžio teisės pažeidimai – korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos ir kiti tokio pobūdžio teisės pažeidimai, už kuriuos numatyta administracinė, drausminė ar kitokia teisinė atsakomybė.

2.3. Korupcijos prevencija – korupcijos priežasčių, sąlygų atskleidimas ir šalinimas, sudarant bei įgyvendinant atitinkamų priemonių sistemą, tai pat poveikis asmenims siekiant atgrasinti nuo korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų darymo.

2.4. Antikorupcinis švietimas – tai veikla, kuria siekiama mažinti korupciją, ugdyti individualią ir kolektyvinę atsakomybę, pilietiškumą bei supažindinti su asmens teisėmis ir pareigomis visuomenei.

3. Kitos Programoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

4. Pagėgių savivaldybės 20162018 metų korupcijos prevencijos programa skirta korupcijos prevencijai Pagėgių savivaldybės (toliau Savivaldybė) biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, kurių savininkė arba viena iš dalininkių yra Savivaldybė, akcinėse bendrovėse, uždarosiose akcinėse bendrovėse, kuriose Savivaldybei priklauso daugiau kaip 50 procentų balsų (toliau – Savivaldybės įstaigos).

5. Programa siekiama aktyvinti visuomenės paramą numatytoms kovos su korupcija priemonėms įgyvendinti, plėtoti glaudų Savivaldybės bendradarbiavimą su nevyriausybinėmis ar kitomis organizacijomis, fiziniais asmenimis, skatinti visuomenės nepakantumą korupcijai. Nemažas dėmesys skiriamas antikorupciniam švietimui, siekiama, kad pilietiškumas būtų pradedamas ugdyti bendrojo lavinimo mokyklose pagal integruotą programą, susijusią su kitomis švietimo ir mokslo programomis.

6. Programos pagrindinės kryptys:

6.1. korupcijos prevencija;

6.2. antikorupcinis švietimas.

7. Korupcijos prevencija ir antikorupcinis švietimas įgyvendinamas vadovaujantis šiais principais:

7.1. teisėtumo – korupcijos prevencijos priemonės Savivaldybėje įgyvendinamos laikantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų ir užtikrinant pagrindinių asmens teisių ir laisvių apsaugą;

7.2. visuotinio privalomumo – korupcijos prevencijos subjektais gali būti visi juridiniai ir fiziniai asmenys;

7.3. sąveikos – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumas užtikrinamas derinant visų korupcijos prevencijos subjektų veiksmus, keičiantis subjektams reikalinga informacija ir teikiant vienas kitam reikiamą pagalbą;

7.4. pastovumo – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumo užtikrinimas nuolat tikrinant ir peržiūrint korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo rezultatus bei teikiant pasiūlymus dėl priemonių veiksmingumo didinimo institucijai, kuri pagal savo kompetenciją įgaliota įgyvendinti tokius pasiūlymus.

 

II.        SAVIVALDYBĖS VEIKLOS SITUACIJOS ANALIZĖ ANTIKORUPCINIU POŽIŪRIU

8.  Transparency International Korupcijos suvokimo indekso tyrime 2013 metais Lietuvai skyrė 57 balus ir užėmė 43 vietą iš 177 valstybių, 2014 metais – 58 balus iš 100 galimų ir 39 vietą 175 šalių sąraše. Aktualiausios Lietuvos problemos yra alkoholis – 48 procentai, emigravimas iš Lietuvos – 42 procentai, biurokratizmas – 37 procentai, maži atlyginimai – 33 procentai, korupcija – 30 procentų ir t.t. Efektyviausiomis priemonėmis korupcijos masto Lietuvoje mažinimui, 2014 metais gyventojų vertino: baudžiamosiomis priemonėmis − 58 procentai, prevencinėmis priemonėmis – 25 procentai, antikorupcinio švietimo priemonėmis – 9 procentai. Pagėgių savivaldybės korupcijos suvokimo indekso niekas netyrė, tačiau galima teigti, kad šis indeksas yra panašus kaip ir Lietuvos.

Savivaldybės veiklos situacijos analizė antikorupciniu požiūriu nagrinėjama pagal

aktualiausias sritis.

9. Korupcijos prevencija. Savivaldybėje ir Savivaldybės administracijoje priimti norminiai teisės aktai iš dalies užtikrina korupcijos prevencijos įstatymo įgyvendinimą savivaldybėje. Pagėgių savivaldybės tarybos 2015 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. T-127 sudaryta Pagėgių savivaldybės Antikorupcijos komisija ir patvirtinti šios komisijos veiklos nuostatai. Bendrojo ir juridinio skyriaus vyriausiajai specialistei pavesta įgyvendinti ir vykdyti korupcijos prevenciją Pagėgių savivaldybėje. Savivaldybė vykdo Lietuvos Respublikos prevencijos įstatymo nuostatas: einamųjų metų III ketvirtyje nustatoma korupcijos pasireiškimo tikimybė; kreipiamasi į Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybą dėl privalomo asmenų, pretenduojančių eiti arba einančių vadovo ar padalinio vadovo ar pavaduotojo pareigas, turint tikslą įvertinti asmens patikimumą ir mažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę Savivaldybėje.

Kitokia padėtis Savivaldybės įstaigose, jose antikorupciniu požiūriu nevertinami vidaus norminiai teisės aktai, nevykdomas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymas, t. y. einamųjų metų III ketvirtyje nenustatoma korupcijos pasireiškimo tikimybė ir nesiunčiama Specialiųjų tyrimų tarnybai, nesikreipiama į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą dėl privalomo asmenų, pretenduojančių eiti arba einančių vadovo ar padalinio vadovo ar pavaduotojo pareigas, siekiant įvertinti asmens patikimumą ir mažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę Savivaldybėje.

10. Korupcinio pobūdžio teisės pažeidimai. 2015 metais korupcinio pobūdžio teisinių pažeidimų Savivaldybės įstaigose nenustatyta.

11. Viešieji pirkimai. Tai viena iš veiklos sričių, kurioje tikėtina labiausiai galimos korupcijos apraiškos. Rekomenduoti Savivaldybės administracijos direktoriui viešųjų pirkimų srityje:

11.1. Darbuotojų pareigybių aprašymuose atskirti viešųjų pirkimų vykdymo funkcijas nuo priežiūros ir kontrolės funkcijų.

11.2. Tiekėjų pretenzijų nagrinėjimo funkciją pavesti atlikti Savivaldybės padaliniams ar darbuotojams, nesusijusiems su viešųjų pirkimų organizavimu, nesantiems Viešųjų pirkimų komisijos nariais, arba sudaryti komisiją nagrinėti minėto pobūdžio pretenzijas.

11.3. Svarstyti galimybę prekių, paslaugų ir darbų viešuosius pirkimus atlikti naudojantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros, vykdančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektroniniu katalogu, kai elektroniniame kataloge siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka Savivaldybės poreikius.

11.4. Svarstyti galimybę išplėsti viešuosius pirkimus, vykdomus Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (CVP IS) priemonėmis, kad viešųjų pirkimų apimtis siektų ne tik Viešųjų pirkimų įstatymo nustatytą lygį (t. y. pusę vykdomų viešųjų pirkimų atlikti CVP IS priemonėmis nuo visų viešųjų pirkimų sumos), bet, pvz., pusę Savivaldybėje atliekamų viešųjų pirkimų nuo visų atliekamų pirkimų skaičiaus.

11.5. Siekiant išvengti situacijos, kai Komisijos nariams gali būti daroma neteisėta įtaka, Reglamentuose nustatyti, kad Komisijos pirmininku ar nariu negali būti asmuo, jei daugiau kaip trečdalis Viešojo pirkimo komisijos narių struktūriškai yra jam pavaldūs.

11.6. Kad būtų suderinta perkančiosios organizacijos ir tiekėjų atsakomybė, vykdant visus viešuosius pirkimus pirkimo dokumentuose tiekėjams nurodyti, kad pageidautina pateikti ir tiekėjo deklaraciją, ir viešai skelbti tiekėjų, pasirašiusių sąžiningumo deklaracijas, sąrašus.

11.7. Siekiant užtikrinti, kad, atliekant viešojo pirkimo procedūras, būtų tinkamai įgyvendinamos Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių viešuosius pirkimus, nuostatos, kad nebūtų sudaromos galimybės darbuotojų korupcijai ir piktnaudžiavimams, vykdyti nuoseklesnę kontrolę.

11.8. Viešųjų pirkimų kontrolės vykdymo metu nustačius pažeidimus, kurių tyrimas nėra Savivaldybės kompetencija, medžiagą perduoti tirti institucijoms pagal jų kompetenciją.

12. Panaši situacija ir Savivaldybės biudžetinėse įstaigose. Įstaigose yra paskirti darbuotojai, atsakingi už viešuosius pirkimus, tačiau nėra atskirtos viešųjų pirkimų vykdymo funkcijos nuo priežiūros ir kontrolės funkcijų, nesilaikoma Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų, kad prekių, paslaugų ir darbų viešieji pirkimai būtų atlikti naudojantis elektroniniu katalogu, kai elektroniniame kataloge siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka Perkančiųjų organizacijų poreikius.

13. Antikorupcinis švietimas. Savivaldybės Antikorupcijos komisija inicijuos, kad kiekviename Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės įstaigų pastatuose būtų įrengtos specialios informacinės dėžutės su užrašu „Pranešk apie korupciją“. Savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt sudaryta galimybė pranešti Specialiųjų tyrimų tarnybai apie korupcinio pobūdžio prasižengimus. Tačiau pranešimų negaunama. Žmonių nenorą bendradarbiauti su atitinkamomis institucijomis ar pranešti apie korupcinio pobūdžio nusikaltimus sąlygoja menkas korupcijos suvokimo lygis, baimė sulaukti darbdavių nemalonės.

Didelis dėmesys Pagėgių savivaldybėje skiriamas antikorupciniam švietimui savivaldybės mokyklose. Organizuojami įvairūs konkursai, susitikimai, paskaitos, vykdomi ar įvykdyti projektai. Pagėgių Algimanto Mackaus gimnazijos vyresniųjų klasių mokiniai dalyvavo respublikiniame projekte „Skrydis verslo klase“, teisinių žinių konkurse „Temidė“. Pagėgių savivaldybės Stoniškių pagrindinėje mokykloje pravesti renginiai: piešinių konkursas „Korupcija vaiko akimis“, „Būk sąžiningas“, pokalbiai: „Neapgaudinėk draugų ir tėvų“, „Korupcija naikina mus“. Piktupėnų pagrindinėje mokykloje pravestas konkursas 9-10 klasių mokiniams „Pinigų plovimas ir sukčiavimas“. Natkiškių Zosės Petraitienės pagrindinėje mokykloje buvo paminėta Tarptautinė Tolerancijos diena, buvo suorganizuoti susitikimai su teisėtvarkos atstovais, pravesta 10 klasės mokiniams klasės valandėlė „Emigracija: UŽ ir PRIEŠ“. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos mokytojų ir mokinių delegacija 2014 m. gruodžio 11 d. lankėsi LR Seime ir susitiko su Antikorupcijos komisijos nare Laima Ragauskiene, kuri skaitė paskaitą apie korupciją ir kovą prieš ja.

14. Galimos korupcijos pasireiškimo prielaidos Savivaldybėje:

14.1. paviršutiniškai praktikoje taikomos teisės aktų, susijusių su korupcijos prevencija, nuostatos. Formaliai atliekamas teisės aktų projektų vertinimas antikorupciniu požiūriu,

Savivaldybės įstaigose teisės aktų projektai iš viso nevertinami.

14.2. nėra tinkamai taikomi teisės aktų viešumo ir skaidrumo reikalavimai. Savivaldybės interneto svetainėje nėra skelbiami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymai ir mero potvarkiai.

14.3. gyventojų nenoras naudotis Savivaldybės siūlomomis e-demokratijos priemonėmis. Gyventojai nenoriai naudojasi Savivaldybės teikiamomis elektroninėmis administracinėmis paslaugomis, kas padėtų sumažinti administracinę naštą Savivaldybės administracijos specialistams, o gyventojams lengviau ir greičiau gauti norimą paslaugą.

14.4. nepakankama viešųjų pirkimų kontrolė. Savivaldybėje ir Savivaldybės įstaigose neatskirtas viešųjų pirkimų organizavimo, vykdymo funkcijos nuo kontrolės funkcijų. Nepakankamas vykdomų ir įvykdytų viešųjų pirkimų viešumas.

14.5. nepakankama viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevencija. Neatliekama privačių interesų deklaracijų duomenų analizė, nėra parengta Savivaldybės vadovybės informavimo apie privačių interesų konfliktus savivaldybės Tarybos ir Savivaldybės administracijos veikloje.

14.6. nepakankamas antikorupcinis švietimas. Antikorupcinis švietimas nevykdomas Savivaldybės administracijos vadovams ir darbuotojams, Savivaldybės įstaigų vadovams ir darbuotojams, savivaldybės bendruomenės nariams.

 

III.       PROGRAMOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

15. Korupcijos prevencijos Programos tikslai:

15.1. įgyvendinti veiksmingą antikorupcinių priemonių sistemą, užtikrinti glaudų ryšį tarp Savivaldybės, Savivaldybės administracijos, Savivaldybės įstaigų, Pagėgių savivaldybės bendruomenės siekiant sumažinti korupcijos pasireiškimo galimybę.

15.2. siekti, kad Savivaldybės administracijoje ir savivaldybės biudžetinėse įstaigose būtų tinkamai įgyvendinamos Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių viešuosius pirkimus, nuostatos, kad būtų užtikrinimas viešumas, nebūtų sudaromos galimybės darbuotojų korupcijai.

15.3. Siekti, kad vykdomos korupcijos prevencijos priemonės būtų nuoseklios, į antikorupcinę veiklą įtrauktų visuomenę ir žiniasklaidą, didintų visuomenės pasitikėjimą Savivaldybės institucijomis.

16. Programos tikslai antikorupcinio švietimo srityje:

16.1. plėtoti antikorupcinio švietimo veiklą, įtraukti į ją ne tik švietimo įstaigas, bet ir Savivaldybės įstaigų darbuotojus, visuomenės atstovus, žiniasklaidos priemones.

17. Korupcijos prevencijos Programos uždaviniai:

17.1. užtikrinti antikorupcinę kontrolę, parengti priemones, užtikrinančias antikorupcinės kontrolės ir prevencijos mechanizmo skaidrumą;

17.2. didinti viešųjų pirkimų organizavimo ir atlikimo viešumą, skaidrumą ir kontrolę;

17.3. didinti viešumą ir atskaitingumą visuomenei;

17.4. gerinti gyventojų aptarnavimą Savivaldybėje.

18. Antikorupcinio švietimo Programos uždaviniai:

18.1. didinti Savivaldybės tarnautojų ir darbuotojų, Savivaldybės įstaigų vadovų korupcijos prevencijos srities žinias, organizuoti jiems antikorupcinius mokymus.

18.2. formuoti Savivaldybės tarnautojų ir darbuotojų, Savivaldybės įstaigų vadovų ir darbuotojų antikorupcijos elgsenos modelį, skatinti juos laikytis profesinės etikos.

 

IV.       PROGRAMOS TIKSLŲ IR UŽDAVINIŲ VERTINIMO KRITERIJAI

 

19. Programos efektyvumas, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai matuojami jų

įgyvendinimo kiekybės ir kokybės rodikliais.

20. Padidėjęs viešųjų pirkimų skaidrumas:

20.1. Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų, skelbiančių apie vykdomus, įvykdytus viešuosius pirkimus skaičius;

20.2. Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų vykdytų pirkimų CVP IS priemonėmis bei naudojantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros, vykdančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektroniniu katalogu.

21. Įvykdytų korupcijos prevencijos priemonių skaičius:

21.1. kiekvienų einamųjų metų III ketvirtyje nustatytų korupcijos pasireiškimo tikimybės tyrimų Savivaldybėje ir Savivaldybės įstaigose skaičius;

21.2. antikorupciniu požiūriu įvertintų teisės aktų skaičiaus pokytis;

22. Pagerėjusi gyventojų aptarnavimo kokybė:

22.1. skundų dėl Savivaldybės institucijų priimtų sprendimų skaičiaus pokytis;

22.2. Savivaldybės elektroniniu būdu teikiamų administracinių paslaugų teikimo internetu indekso didėjimas;

22.3. dokumentų, pasirašytų elektroniniu parašu, Savivaldybėje skaičiaus pokytis;

22.4. gyventojų prašymų, išnagrinėtų naudojantis „Vieno langelio“ sistema, skaičiaus pokytis;

22.5. gyventojų naudojimosi Savivaldybės įdiegtomis elektroninės demokratijos priemonėmis skaičiaus pokytis.

23. Padidėjęs gyventojų nepakantumas korupcijai:

23.1. gautų pagrįstų gyventojų pranešimų skaičius apie korupcinio pobūdžio nusižengimus:

23.2. žiniasklaidos priemonėse straipsnių, padėjusių atskleisti korupcinio pobūdžio pažeidimus, skaičius.

23.3. visuomenės nuomonių tyrimų ir apklausų rezultatai.

24. Pagerėjusi antikorupcijos švietimo veikla:

24.1. įgyvendintų antikorupcinio švietimo priemonių skaičiaus pokytis;

24.2. mokymuose dalyvavusių Savivaldybės tarnautojų ir darbuotojų, Savivaldybės įstaigų darbuotojų skaičius.

25. Sustiprėjusi antikorupcijos kontrolė:

25.1. parengtos Savivaldybės valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, etikos taisyklės.

26. Kiekvienas konkretus korupcijos prevencijos ir antikorupcinio švietimo uždavinys ir priemonė vertinami pagal Programos priemonių plane nustatytus vertinimo kriterijus.

 

V.        PROGRAMOS ADMINISTRAVIMAS

 

27. Programa įgyvendinama pagal Programos priede pateiktą Programos įgyvendinimo priemonių planą.

28. Už Programos įgyvendinimą atsakingas Pagėgių savivaldybės administracijos direktorius. Programos įgyvendinimą koordinuoja Savivaldybės padalinys, atsakingas už korupcijos prevencijos įgyvendinimą ir vykdymą Pagėgių savivaldybėje.

29. Programos įgyvendinimo kontrolę vykdo savivaldybes Tarybos sudaryta Antikorupcijos komisija jos nuostatuose ir kituose teises aktuose nustatyta tvarka.

 

30. Už konkrečią Programos priemonės įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai.

31. Programos įgyvendinime dalyvaujančios Savivaldybes įstaigos Programos plane

numatytas priemones įtraukia į savo veiklos planus.

32. Už korupcijos prevencijos įgyvendinimą ir vykdymą Pagėgių savivaldybėje atsakingas Savivaldybės padalinys ar paskirtas atsakingas darbuotojas apibendrintą iš vykdytojų gautą informaciją apie priemonių įgyvendinimą, jų veiksmingumą, pasiektus rezultatus ir susistemintus duomenis pateikia Savivaldybes administracijos direktoriui ir Antikorupcijos komisijai.

33. Antikorupcijos komisija pagal reikalą išklauso Programos vykdytojų ataskaitas ir pateikia savivaldybes Tarybai Programos priemonių vykdymo ataskaitą už einamuosius metus ne vėliau kaip iki rugsėjo 1 d.

34. Programos veiksmingumo stebėseną, korupcijos rizikos valdymo vertinimą Savivaldybėje atlieka Savivaldybes centralizuotas vidaus audito skyrius.

35. Atsižvelgiant į Antikorupcijos komisijos veiklos ir Programos įgyvendinimo ataskaitas, sociologinių tyrimų, apklausų rezultatus ir kitą reikšmingą informaciją, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas gali būti atnaujintas iki einamųjų metų IV ketvirčio pabaigos.

 

VI.       PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

36. Programa finansuojama iš patvirtintų bendrųjų savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų finansavimo šaltinių.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37. Programa su priedais skelbiama Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt. Įgyvendinus priemonių plane numatytą priemonę – Savivaldybės interneto svetainėje ir / ar spaudoje informuojama visuomenė.

38. Su programa ir priemonių planu supažindinami Savivaldybės administracijos padaliniai, Savivaldybės įstaigos.

 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2016 m. vasario 18 d.

sprendimu Nr. T-43

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 20162018 M.

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

Eil.

Nr.

Priemonės pavadinimas

Vykdytojas (-ai)

Vykdymo laikas, lėšų poreikis

Laukiami rezultatai

Vertinimo kriterijai

1. 1.

2.

3.

4.

5.

6.

I. KORUPCIJOS PREVENCIJA

TIKSLAS − ĮGYVENDINTI VEIKSMINGĄ ANTIKORUPCINIŲ PRIEMONIŲ SISTEMĄ, UŽTIKRINTI GLAUDŲ RYŠĮ TARP SAVIVALDYBĖS, SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS, SAVIVALDYBĖS ĮSTAIGŲ, PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS BENDRUOMENĖS, SIEKIANT SUMAŽINTI KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO GALIMYBĘ.

1. UŽDAVINYS − UŽTIKRINTI ANTIKORUPCINĘ KONTROLĘ, PARENGTI PRIEMONES, UŽTIKRINANČIAS ANTIKORUPCINĖS KONTROLĖS IR PREVENCIJOS MECHANIZMO SKAIDRUMĄ.

1.

Atlikti Savivaldybės, Savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymą ir korupcijos pasireiškimo jose nustatymą.

Savivaldybės meras, administracijos direktoriaus įgalioti subjektai.

Kiekvienų metų III ketvirtis.

 

Lėšos nereikalingos.

Nustatytos Savivaldybės, Savivaldybės įstaigų veiklos sritys, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, pateiktos rekomendacijos, jos įgyvendintos. Užkirstas kelias pasireikšti korupcijai.

Surašytų motyvuotų išvadų dėl Savivaldybės, Savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė skaičius (per metus patikrinti 2 savivaldybės įstaigas, surašant motyvuotą išvadą).

2.

Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai (toliau STT) apibendrintą ir Savivaldybės mero pasirašytą motyvuotą išvadą dėl Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė.

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.

 

Antikorupcinė komisija.

Kiekvienais metais iki spalio 31 d.

 

 

Lėšos nereikalingos.

Kasmet nustatomas korupcijos rizikos įvertinimo būtinumas.

Nustatyta tvarka parengtų, apibendrintų, motyvuotų ir išsiųstų STT išvadų skaičius (parengti 3 išvadas).

3.

Atlikti Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų priimtų teisės aktų projektų vertinimą antikorupciniu požiūriu.

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę, Savivaldybės įstaigų vadovai, teisės aktų rengėjai.

Nuolat.

 

Lėšos nereikalingos.

Sumažintos prielaidos korupcijai pasireikšti reguliuojamuose visuomeniniuose santykiuose atsirasti.

Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų priimtų teisės aktų, įvertintų antikorupciniu požiūriu, per vienerius metus skaičius (įvertinti 5 įstaigų priimtus teisės aktus).

4.

Kreiptis į STT dėl informacijos apie asmenis, siekiančius eiti Savivaldybėje ar Savivaldybės įstaigose pareigas, numatytas Korupcijos prevencijos įstatymo 9 str. 6 d.

Savivaldybės meras, Savivaldybės įstaigų vadovai.

Privaloma tvarka, įstatyme nustatytais atvejais.

Lėšos nereikalingos.

Korupcijos pasireiškimo tikimybės sumažėjimas, priimti į pareigas tik nepriekaištingos reputacijos asmenys.

Kreipimųsi į STT skaičius, pagal

poreikį.

5.

Bendradarbiauti su Specialiųjų tyrimų tarnyba korupcijos prevencijos klausimais.

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.

Antikorupcijos komisija.

Nuolat.

 

Lėšos nereikalingos.

Korupcijos prielaidų ir sąlygų mažinimas.

Visi iš Specialiųjų tyrimų tarnybos gauti raštai korupcijos prevencijos klausimais apsvarstyti Komisijoje.

6.

Tirti skundus, pranešimus, kitą gautą informaciją apie korupcinio pobūdžio pažeidimus.

Antikorupcijos komisija, institucijos pagal kompetenciją.

Gavus skundą, pranešimą ar kitą informaciją.

 

Lėšos nereikalingos.

Nustatomi ir šalinami korupcinio pobūdžio pažeidimai ir pažeidėjai, įgyvendinamas teisinės atsakomybės neiš- vengiamumo principas.

Išnagrinėtų skundų skaičius

(1 pažeidimą).

7.

Teikti informaciją apie nusižengimus Valstybės tarnautojų registrui ir Juridinių asmenų registrui.

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.

 

Nuolat.

 

Lėšos nereikalingos.

Korupcijos prielaidų ir sąlygų mažinimas.

Pateikta visa būtina informacija.

8.

Vykdyti Programos prevencinę priežiūrą Savivaldybės įstaigose.

Antikorupcijos komisija.

Ne mažiau kaip vienoje įstaigoje per metus.

Lėšos nereikalingos.

Įvykdytos korupcijos prevencijos priemonės Savivaldybės įstaigose, pateiktos rekomendacijos.

Atliktų patikrinimų skaičius

(1 įstaigą per metus).

9.

Skelbti išleistus Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymus ir mero potvarkius veiklos klausimais savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt

Savivaldybės administracijos Bendrojo ir juridinio skyriaus vyresnysis specialistas.

Atnaujinti ne rečiau kaip kartą į mėnesį.

 

Lėšos nereikalingos.

Įgyvendintas viešumo principas, korupcijos prevencijos priemonės.

Paskelbtų Savivaldybės administracijos direktoriaus ir mero potvarkių veiklos klausimais per metus skaičius.

TIKSLAS − SIEKTI, KAD SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE IR SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖSE ĮSTAIGOSE BŪTŲ TINKAMAI ĮGYVENDINAMOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO IR KITŲ TEISĖS AKTŲ, REGLAMENTUOJANČIŲ VIEŠUOSIUS PIRKIMUS,

NUOSTATOS, UŽTIKRINAMAS VIEŠUMAS, NEBŪTŲ SUDAROMOS GALIMYBĖS DARBUOTOJŲ KORUPCIJAI.

2. UŽDAVINYS − DIDINTI VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR ATLIKIMO VIEŠUMĄ, SKAIDRUMĄ IR KONTROLĘ.

1.

Skelbti informaciją apie viešųjų pirkimų vykdymą, įvykdytus viešuosius pirkimus Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų interneto svetainėse.

Savivaldybės administracijos Bendrojo ir juridinio skyriaus vyresnysis specialistas, Savivaldybės įstaigų darbuotojai, atsakingi už viešuosius pirkimus.

Iki einamųjų metų kovo 15 d. paskelbti įstaigų viešųjų pirkimų planus, po įvykdytų pirkimų skelbti informaciją.

Lėšos nereikalingos.

 

Padidėjęs viešumas, sumažėjusi tikimybė pasireikšti korupcijai, viešųjų pirkimų skaidrumas.

Įstaigų, skelbiančių informaciją apie vykdomus ir įvykdytus viešuosius pirkimus, skaičiaus pokytis.

2.

Didinant Savivaldybės administracijos padalinių ir jų darbuotojų, dalyvaujančių investicinių projektų rengimo ir įgyvendinimo procese, atsakomybę, parengti teisės aktus, kuriuose būtų numatytas konkretus kiekvieno investicinių projekto rengimo etapo darbų atlikimo grafikas ir konkreti kiekvieno padalinio ir jo darbuotojų atsakomybė kiekviename investicinio projekto rengimo etape.

Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, rengiantys projektinę, techninę dokumentaciją ir vykdantys projektus.

Nuolat.

 

 

Lėšos nereikalingos.

Bus numatyta Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių ir jų darbuotojų atsakomybė už projekto rengimo stadijas, pagal skyrių vykdomas funkcijas.

Parengtų teisės aktų skaičius

(parengti grafikus).

3.

Išplėsti viešųjų pirkimų arsenalą, daugiau pirkimų vykdyti CVPIS priemonėmis ir naudojantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros, vykdančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektroniniu katalogu, kai jame siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka Perkančiosios organizacijos poreikius.

Savivaldybės administracijos padaliniai, Savivaldybės įstaigų specialistai, vykdantys viešuosius pirkimus.

Vykdant prekių, paslaugų ir darbų viešuosius pirkimus.

 

 

Lėšos nereikalingos.

Padidėjęs viešųjų pirkimų skaidrumas.

Pirkimų, vykdomų CVPIS priemonėmis ir elektroniniu katalogu CPO.lt™, skaičius per metus (ne mažiau kaip 3 pirkimus).

4.

Įrašinėti viešųjų pirkimų komisijos posėdžius, kuriuose susipažįstama su tiekėjų (teikėjų) pasiūlymais, dalyvauja tiekėjų (teikėjų)  atstovai ar jų įgalioti asmenys (perkamų prekių ir paslaugų vertė didesnė nei 58 tūkst. Eur (be PVM), o darbų – 145 tūkst. Eur (be PVM).

Antikorupcijos komisija.

Kartą per pusmetį.

 

 

 

Lėšos nereikalingos.

Pagerėjęs Viešųjų pirkimų komisijų darbas, pagerėjusi perkamų prekių, paslaugų ir darbų kokybė.

Įrašyti visi viešųjų pirkimų komisijos posėdžiai svarstomi Antikorupcijos komisijos posėdyje ir skelbiama savivaldybės internetiniame puslapyje (įrašyti ne mažiau kaip 6 posėdžius).

5.

Viešai skelbti tiekėjų, pasirašiusių sąžiningumo deklaracijas, sąrašus Perkančiųjų organizacijų interneto svetainėse.

Savivaldybės administracijos Bendrojo ir juridinio skyriaus viešųjų pirkimų specialistė, Savivaldybės įstaigų darbuotojai, atsakingi už viešuosius pirkimus.

Nuolat vykdant viešuosius pirkimus.

 

Lėšos nereikalingos.

Užtikrinti, kad būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo principų.

Viešųjų pirkimų skaidrumas.

7.

Parengti ir pateikti viešuosiuose pirkimuose dalyvavusiems tiekėjams (anonimines) anketas, kuriose jie galėtų pateikti savo pastabų dėl Viešųjų pirkimų komisijos bei kitų Savivaldybės darbuotojų darbo.

Antikorupcijos komisija.

Kartą per metus.

 

 

Lėšos nereikalingos.

Padidėjęs viešųjų pirkimų skaidrumas.

Anoniminių anketų skaičius, suvestinė ir analizė (pateikti 15 anketų).

 

TIKSLAS − SIEKTI, KAD VYKDOMOS KORUPCIJOS PREVENCIJOS PRIEMONĖS BŪTŲ NUOSEKLIOS, Į ANTIKORUPCINĘ VEIKLĄ ĮTRAUKTŲ VISUOMENĘ IR ŽINIASKLAIDĄ, DIDINTŲ VISUOMENĖS PASITIKĖJIMĄ SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJOMIS.

3. UŽDAVINYS − DIDINTI VIEŠUMĄ IR ATSKAITINGUMĄ VISUOMENEI.

1.

Tirti gyventojų nuomonę vykdant apklausas, visuomenės nuomonės tyrimus korupcijos pasireiškimo tema.

Savivaldybės administracijos Bendrasis ir juridinis skyrius.

Kasmet, ne rečiau po vieną kartą.

Lėšos reikalingos.

 

Pareikšta viešoji nuomonė, Nustatytos korupcijos rizikos sritys.

Atliktų apklausų, tyrimų skaičius. Paskelbtų apibendrintų išvadų skaičius (atlikti 2 apklausas, paskelbti 2 išvadas).

2.

Vykdyti Programoje numatytas priemones, kontroliuoti kaip jas vykdo Savivaldybės įstaigos, teikti ataskaitas apie korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimą, jas viešinti.

Antikorupcijos komisija.

Teisės aktų nustatyta tvarka.

 

Lėšos nereikalingos.

Įgyvendintas viešumo principas.

Atliktų patikrinimų skaičius, pateiktų ir paviešintų ataskaitų skaičius (atlikti 4 patikrinimus).

3.

Inicijuoti konsultacijas su visuomeninių organizacijų, savivaldybės bendruomenės atstovais korupcijos prevencijos tema.

Antikorupcijos komisija.

 

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.

Kasmet.

Įgyvendintas viešumo principas, galimybė atsižvelgti į gyventojų nuomonę.

Konsultacijų būdai ir skaičius

(inicijuoti 2 konsultacijas).

4. UŽDAVINYS − GERINTI GYVENTOJŲ APTARNAVIMĄ SAVIVALDYBĖJE.

1.

Savivaldybės pavaldžiose įstaigose sudaryti galimybes pateikti gyventojams anonimines anketas apie korupcinio pobūdžio apraiškas savivaldybėje, įstaigose ar įmonėse.

Savivaldybei pavaldžių įstaigų vadovai, vyr. specialistė kultūrai, viešųjų ryšių specialistė.

Nuolat.

 

Lėšos reikalingos.

Sudaryta galimybė pavaldžių įstaigų interneto tinklapiuose bei įstaigų patalpose pateikti gyventojams anonimines anketas apie korupcijos apraiškas.

Gyventojai, būdami užtikrinti dėl anonimiškumo, galės saugiai reikšti nuomonę apie jiems žinomas korupcijos apraiškas šioje priemonėje nurodytose įstaigose (pravesti 3 apklausas).

2.

Skatinti gyventojus naudotis Savivaldybės  internetu teikiamomis administracinėmis paslaugomis.

Savivaldybės administracijos padaliniai. Gyventojai.

Nuolat.

 

Lėšos nereikalingos.

Gyventojų aptarnavimo kokybės gerėjimas, paslaugų suteikimo laiko trumpėjimas.

Paslaugų, teikiamų internetu, brandos lygio didėjimas. Paslaugų, teikiamų internetu, skaičiaus pokytis (kasmet kilimas po 4 procentus).

3.

Parengti Savivaldybės priimamų individualių teisės aktų antikorupcinio vertinimo metodiką.

Bendrojo ir juridinio skyriaus vyriausiasis specialistas.

2016 m. rugsėjo

mėnesį.

 

Lėšos nereikalingos.

Padės efektyviai nustatyti priimamų ir jau priimtų teisės aktų korupcijos pasireiškimo riziką ir imtis priemonių ją sumažinti.

Nustatytu terminu parengtas ir pateiktas svarstyti, pagal kompetenciją, tarybos sprendimo projektas dėl tarybos, kolegijos, mero, administracijos direktoriaus teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo metodikos pakeitimo.

4.

Plėtoti elektroninės demokratijos priemones Savivaldybėje, teikti išsamią ir būtiną informaciją jose ir skatinti gyventojus naudotis jomis.

Bendrojo ir juridinio skyriaus viešųjų ryšių specialistas.

Gyventojai.

Kas pusmetį.

 

 

Lėšos nereikalingos.

Administracinės naštos gyventojams mažinimas, aptarnavimo kokybės gerinimas. Grįžtamojo ryšio tarp Savivaldybės ir gyventojų stiprinimas.

Savivaldybės įdiegtos informacijos elektroninėmis demokratijos priemonėmis skaičiaus pokytis. Gyventojų, pasinaudojusių elektroninės demokratijos priemonėmis, skaičiaus pokytis 2 procentais kasmet.

TIKSLAS − PLĖTOTI ANTIKORUPCINIO ŠVIETIMO VEIKLĄ, ĮTRAUKTI Į JĄ NE TIK ŠVIETIMO ĮSTAIGAS, BET IR VISUOMENĘ,

ŽINIASKLAIDOS PRIEMONES.

 

5. UŽDAVINYS − DIDINTI SAVIVALDYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, SAVIVALDYBĖS ĮSTAIGŲ VADOVŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS SRITIES ŽINIAS, ORGANIZUOTI JIEMS ANTIKORUPCINIUS MOKYMUS.

1.

Didinti antikorupcinio švietimo priemonių vykdymą Švietimo ir Savivaldybės įstaigose.

Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjas, Antikorupcijos komisija.

Kasmet.

Lėšos reikalingos.

Supratimo apie korupciją didėjimas tarp mokinių ir gyventojų.

Antikorupcinio švietimo priemonių skaičių per metus padidinti 5 procentais.

2.

Surengti mokymus korupcijos prevencijos tema Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų darbuotojams.

Savivaldybės administracijos direktorius,

asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.

Kasmet.

 

Lėšos reikalingos.

Žinių apie korupciją, korupcinio pobūdžio pažeidimus, prevencijos priemones didėjimas.

Mokymų skaičius Programos galiojimo laikotarpiu (surengti 3 mokymus).

3.

Teikti informaciją korupcijos prevencijos temomis Savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt

Asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę.

Nuolat.

Lėšos nereikalingos.

Supratimo apie korupciją didėjimas.

Pateiktos informacijos kiekio skaičius.

6. UŽDAVINYS − FORMUOTI SAVIVALDYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, SAVIVALDYBĖS ĮSTAIGŲ VADOVŲ IR DARBUOTOJŲ ANTIKORUPCIJOS ELGSENOS MODELĮ, SKATINTI JUOS LAIKYTIS PROFESINĖS ETIKOS.

1.

Organizuoti mokymus, teikti konsultacijas asmenims, dirbantiems Pagėgių savivaldybėje, apie elgesio ir etikos normų laikymosi.

 

Savivaldybės administracijos direktorius.

Kasmet.

 

 

Lėšos reikalingos.

Kils Savivaldybės darbuotojų  profesinė etika.

 

Savivaldybės  tarnautojų ir darbuotojų  autoriteto ir visuomenės pasitikėjimo didinimas (pravesti 2 mokymus).

 

 

2.

Kontroliuoti kaip asmenys, dirbantys valstybės tarnyboje, vykdo privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo nuostatas.

Savivaldybės administracijos atsakingas Bendrojo ir juridinio skyriaus vyresnysis specialistas, Etikos komisija.

Nuolat.

 

Lėšos nereikalingos.

Bus išvengta interesų konflikto, padidės visuomenės pasitikėjimas Savivaldybės institucijomis.

Viešųjų ir privačių interesų

derinimo valstybinėje tarnyboje

įstatymo nuostatų pažeidimų

nebuvimas.