VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2011 M. SPALIO 21 D. ĮSAKYMO NR. VA-106 „DĖL MOKESČIŲ MOKĖTOJO PRAŠYMO PRITARTI BŪSIMOJO KONTROLIUOJAMOJO SANDORIO KAINODAROS PRINCIPAMS PATEIKIMO, PRAŠYMO NAGRINĖJIMO, MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO PRIĖMIMO IR PAKEITIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“

PAKEITIMO

 

2017 m. liepos 21 d. Nr. VA-63

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 17 punktu ir 18.11 papunkčiu,

pakeičiu Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2011 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. VA-106 „Dėl Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Viršininko pavaduotojas,

atliekantis viršininko funkcijas                                                                          Artūras Klerauskas

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės mokesčių inspekcijos

prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

viršininko 2011 m. spalio 21 d.

įsakymu Nr. VA-106

(Valstybinės mokesčių inspekcijos

prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

viršininko 2017 m. liepos 21 d.

įsakymo Nr. VA-63 redakcija)

 

 

MOKESČIŲ MOKĖTOJO PRAŠYMO PRITARTI BŪSIMOJO KONTROLIUOJAMOJO SANDORIO KAINODAROS PRINCIPAMS PATEIKIMO, PRAŠYMO NAGRINĖJIMO, MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO PRIĖMIMO IR PAKEITIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato mokesčių mokėtojo kreipimosi į mokesčių administratorių dėl Sprendimo dėl būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų formos (FR1096 forma, patvirtinta Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2011 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. VA-106 „Dėl Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisyklių patvirtinimo“; toliau – sprendimas) priėmimo tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (toliau – MAĮ), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymu, Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 40 straipsnio 2 dalies ir Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 15 straipsnio 2 dalies įgyvendinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. balandžio 9 d. įsakymu Nr. 1K-123 „Dėl Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 40 straipsnio 2 dalies ir Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 15 straipsnio 2 dalies įgyvendinimo taisyklių“, ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Būsimasis sandoris – mokesčių mokėtojo sandoris, ūkinė operacija ar bet kokia jų grupė, kurie bus pradėti vykdyti po prašymo pritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams (toliau – prašymas) pateikimo mokesčių administratoriui dienos. Kai ilgalaikis sandoris sudarytas iki prašymo pateikimo mokesčių administratoriui, būsimajam sandoriui priskiriamos ūkinės operacijos, kurios vykdomos po prašymo pateikimo mokesčių administratoriui dienos.

3.2. Būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimas – tai mokesčių mokėtojo būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų, t. y. kainodaros metodo, palyginamumų, kritinių prielaidų, kurioms esant galima pasirinkta kainodaros politika, ir kitų klausimų, susijusių su būsimojo kontroliuojamojo sandorio atitikimo ištiestosios rankos principui pagrindimu, suderinimas su mokesčių administratoriumi tam tikram mokestiniam laikotarpiui.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka teisės aktuose įtvirtintas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMO PATEIKIMas

 

4. Prašymą gali teikti mokesčių mokėtojas arba jo įgaliotas asmuo. Kai kreipiasi įgaliotas asmuo, turi būti pridedami įgaliojimą patvirtinantys dokumentai.

5. Prašymą mokesčių mokėtojas gali pateikti tik dėl būsimųjų kontroliuojamųjų sandorių. Prašyme negali būti įtraukti kontroliuojamieji sandoriai, kurie yra įvykę, t. y. su mokesčių administratoriumi negali būti derinami jau įvykusių kontroliuojamųjų sandorių kainodaros principai. Prašymas negali būti pateiktas dėl mokesčio dydžio.

6. Prašymą mokesčių mokėtojas turi pateikti Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM). 

7. Prašymas gali būti pateiktas dėl vieno ar keleto būsimųjų kontroliuojamųjų sandorių. Mokesčių mokėtojas gali pasirinkti, dėl kokių būsimųjų kontroliuojamųjų sandorių jis kreipsis į mokesčių administratorių. Rekomenduotina, kad tai būtų sandoriai, kurių kainos nustatymas dėl sandorių sudėtingumo, unikalumo, ribotų galimybių rasti palyginamuosius nekontroliuojamuosius sandorius ir kitų aplinkybių yra sudėtingas, kelia pagrįstų abejonių dėl tokių sandorių kainodaros principų nustatymo teisingumo ir patikimumo.

Mokesčių mokėtojas, siekdamas išvengti tarptautinio dvigubo apmokestinimo dėl galimų kitos valstybės mokesčių administratoriaus veiksmų būsimojo kontroliuojamojo sandorio atžvilgiu, turėtų kreiptis į VMI prie FM, vadovaudamasis atitinkamos Lietuvos Respublikos ir kitos valstybės sutarties dėl pajamų ir kapitalo dvigubo apmokestinimo išvengimo nuostatomis. Mokesčių mokėtojui pateikus prašymą dėl būsimųjų kontroliuojamųjų sandorių kainodaros principų suderinimo ir susitarimo su kitos užsienio valstybės kompetentingu asmeniu sudarymo, teisės aktų nustatyta tvarka gali būti inicijuojama abipusio susitarimo procedūra.

8. Prieš pateikdamas prašymą, mokesčių mokėtojas gali kreiptis į mokesčių administratorių dėl susitikimo, kurio metu būtų aptariami su prašymo teikimu bei būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimu susiję klausimai, organizavimo. Kreipdamasis dėl susitikimo, mokesčių mokėtojas kartu turi pateikti informaciją (nurodyti veiklą, į prašymą planuojamus įtraukti sandorius, sandorio dalyvius, numatomus taikyti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principus, laikotarpį ir kt.), kuri leistų mokesčių administratoriui įvertinti prašymo teikimo tikslingumą, galimas problemas ir riziką.     

9. Mokesčių mokėtojo pateiktame prašyme turi būti nurodyta:

9.1. prašymą pateikusio mokesčių mokėtojo pavadinimas, identifikacinis numeris (kodas), buveinės adresas, kontaktinis telefono numeris, elektroninio pašto adresas;

9.2. kiekvieno būsimojo kontroliuojamojo sandorio, dėl kurio pateikiamas prašymas, dalyvio pavadinimas, identifikacinis numeris (kodas), buveinės adresas (nurodant valstybės pavadinimą);

9.3. informacija apie būsimojo kontroliuojamojo sandorio dalyvių tarpusavio teisinius ir / ar ekonominius ryšius (t. y. informacija apie ryšių atsiradimą (keitimąsi), asocijuotus asmenis, grupės, kuriai priklauso sandorio dalyviai, struktūra bei grupei priklausančių vienetų tarpusavio ryšiai (nuosavybės teisių valdymo, kontroliavimo procentas), piniginių, finansinių ar kitokių duomenų srautų tarp asocijuotų asmenų aprašymas ir pan.);

9.4. informacija apie būsimojo kontroliuojamojo sandorio dalyvių (grupės, kuriai priklauso kontroliuojamojo sandorio dalyviai) verslą: atitinkamos pramonės šakos bei rinkos tendencijų, galinčių ateityje turėti įtakos grupės verslui, analizė (pvz., finansinės, rinkodaros studijos ir pan.), kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimo galiojimo laikotarpiu numatoma taikyti verslo strategija (gali būti nurodoma ir ankstesnių metų veiklos strategija, jei ji skiriasi nuo būsimos veiklos strategijos). Minėtoje strategijoje gali būti nurodomos ateities planams sudaryti naudojamos įvairios prognozės, informacija apie tai, kokių tikimasi tendencijų, galima konkurencijos įtaka, kokia bus rinkodaros, gamybos, mokslinių tyrimų ir plėtros strategija ir pan.;

9.5. informacija, pagrindžianti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros sudėtingumą (pvz., nors vienas sandorių dalyvis nėra Lietuvoje registruotas mokesčių mokėtojas, sudėtinga rasti palyginamuosius nekontroliuojamuosius sandorius, būtina taikyti pelno padalijimo metodą ir pan.), bei kitos priežastys, sąlygojusios būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų suderinimo reikalingumą;

9.6. informacija apie būsimąjį kontroliuojamąjį sandorį, dėl kurio teikiamas prašymas:

9.6.1. sandorio dalykas;

9.6.2. sandorio šalių (dalyvių) atliekamos funkcijos;

9.6.3. sandorio šalių (dalyvių) prisiimama rizika;

9.6.4. sandoriui įvykdyti šalių (dalyvių) naudojamas turtas;

9.7. priežastys, sąlygojusios kreipimąsi dėl konkrečių sandorių rūšių bei konkrečių asocijuotų asmenų įtraukimą;

9.8. mokestinis laikotarpis, kuriam mokesčių mokėtojas nori taikyti suderintus būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principus;

9.9. būsimojo kontroliuojamojo sandorio atitikimo ištiestosios rankos principui pagrindimas:

9.9.1. pasirinktas kainodaros metodas, jo pasirinkimo pagrindimas (pasirinkimo priežastys);

9.9.2. atlikta galimų palyginamumų atranka ir analizė (nurodant taikytus paieškos kriterijus, metodiką, duomenis apie naudotus palyginamuosius nekontroliuojamuosius sandorius ir / ar įmones bei duomenų šaltinius). Jei buvo atliktas palyginamųjų sandorių skirtumų koregavimas – turi būti pateikti skaičiavimai, kaip tai buvo atlikta ir paaiškinta, kaip tokie koregavimai užtikrino didesnį palyginamumą;

9.9.3. kainodaros metodo pritaikymas (naudojantis pateikta finansine informacija, prognozėmis, pagal palyginamus ir kitus duomenis atlikti skaičiavimai, koregavimai);

9.9.4. taikant pasirinktą kainodaros metodą apskaičiuota reikšmė (kaina) ar reikšmių (kainų) intervalas, kuris (kuri) bus laikomas (-a) atitinkančiu (-ia) ištiestosios rankos principą;

9.10. kritinės prielaidos (galiojimo sąlygos), t. y. ekonominės, teisinės, administracinės, valdymo ir kitokios aplinkybės, nuo kurių priklauso, ar pasirinktas kainodaros metodas leis tinkamai nustatyti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainas, atitinkančias ištiestosios rankos principą, ir kurios lemia būsimojo kontroliuojamojo sandorio suderinimo galiojimą. Kritinės prielaidos turi būti pagrįstos patikimais ir patikrinamais duomenimis, jos turi būti pritaikytos prie konkrečios prašyme nagrinėjamos situacijos (kontroliuojamųjų sandorių rūšies, kainodaros metodų, verslo sąlygų ir pan.), jos turi būti esminės.

10. Mokesčių mokėtojas taip pat gali pateikti ir kitą jam prieinamą informaciją, duomenis, reikšmingus būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams  suderinti.

11. Prašyme mokesčių mokėtojas turi patvirtinti pateikiamų duomenų (informacijos) teisingumą, nurodyti, kad pateiktos visos būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams suderinti reikšmingos aplinkybės. Prašymas turi būti mokesčių mokėtojo ar jo įgalioto asmens pasirašytas.

12. Kartu su prašymu mokesčių mokėtojas turi pateikti būsimojo kontroliuojamojo sandorio dalyvių trijų buvusių (prieš prašymo pateikimą) mokestinių laikotarpių finansinius duomenis (metines finansines ataskaitas, turimą atitinkamų (atsižvelgiant į kontroliuojamojo sandorio rūšį) rodiklių (pvz., bendrojo, veiklos pelningumo) analizę (tendencijas) bei informuoti apie vykstančius ar įvykusius mokestinius ginčus, kurie gali turėti įtakos būsimojo kontroliuojamojo sandorio, dėl kurio teikiamas prašymas, kainodaros principams nustatyti.

13. Prie prašymo turi būti pridedami dokumentai arba jų kopijos (įrodymai), patvirtinantys prašyme nurodytas aplinkybes bei pagrindžiantys prašyme pateiktus duomenis (pvz., sudaryta licencijavimo, pardavimo, rinkodaros ir pan. sutartis, parengtas sutarties projektas, ketinimo protokolas bei kiti dokumentai). 

14. Prašymas turi būti pateikiamas valstybine kalba. Prašymo priedus mokesčių mokėtojas gali pateikti ir ne valstybine kalba, tačiau tokiu atveju, mokesčių administratoriui pareikalavus, turi būti  pateikiamas šių dokumentų vertimas į valstybinę kalbą.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMO NAGRINĖJIMAS

 

15. Mokesčių administratorius prašymą turi išnagrinėti per 60 kalendorinių dienų nuo jo gavimo dienos.

16. Prašymo nagrinėjimo terminas mokesčių administratoriaus sprendimu gali būti pratęstas dar 60 kalendorinių dienų, jei prašymui nagrinėti reikia papildomo tyrimo (t. y. būsimojo kontroliuojamojo sandorio, dėl kurio kreipiamasi, kainodaros įvertinimui, siekiant priimti pagrįstą sprendimą, reikalinga įvertinti mokesčių mokėtojo papildomai pateiktą informaciją ir / ar duomenis, esančius mokesčių administratoriaus duomenų bazėse). Apie prašymo nagrinėjimo termino pratęsimą mokesčių mokėtojas ar jo įgaliotas asmuo informuojamas raštu iki Taisyklių 15 punkte nurodyto termino pabaigos.

17. Prašymo nagrinėjimas stabdomas šiais atvejais:

17.1. kai dėl kontroliuojamojo sandorio kainodaros atitikimo ištiestosios rankos principui vyksta mokestiniai ar kiti teisiniai ginčai, kurių baigtis yra susijusi su būsimųjų kontroliuojamųjų sandorių kainodaros principų nustatymu ir gali turėti tam įtakos. Mokesčių administratorius, gavęs informaciją apie minėtus ginčus, nedelsdamas (bet ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų) raštu informuoja mokesčių mokėtoją apie prašymo nagrinėjimo sustabdymą. Rašto išsiuntimo diena laikoma prašymo nagrinėjimo proceso sustabdymo diena;

17.2. kai mokesčių administratorius kreipiasi į prašymą pateikusį mokesčių mokėtoją dėl papildomos informacijos gavimo pagal Taisyklių 20 ir 21 punktų nuostatas. Mokesčių administratoriaus surašyto pranešimo dėl papildomų duomenų pateikimo išsiuntimo diena laikoma prašymo nagrinėjimo proceso sustabdymo diena.

18. Sustabdytas prašymo nagrinėjimas yra atnaujinamas, kai:

18.1. įsigalioja kompetentingos institucijos sprendimas, priimtas dėl Taisyklių 17.1 papunktyje nurodyto ginčo. Prašymo nagrinėjimo atnaujinimo diena yra kompetentingos institucijos sprendimo gavimo VMI prie FM diena;

18.2. mokesčių administratorius gauna visus dokumentus ir / ar duomenis, nurodytus mokesčių mokėtojui adresuotame pranešime. Prašymo nagrinėjimo atnaujinimo diena yra minėtų dokumentų ir / ar duomenų VMI prie FM gavimo diena. 

19. Prašymo nagrinėjimo metu mokesčių mokėtojas turi teisę pateikti papildomus dokumentus, reikalingus sprendimui priimti. Papildomi dokumentai mokesčių administratoriui turi būti pateikti ne vėliau kaip likus 20 kalendorinių dienų iki termino, per kurį prašymas turi būti išnagrinėtas, pabaigos. 

20. Mokesčių administratorius, nagrinėdamas prašymą, turi teisę iš mokesčių mokėtojo pareikalauti papildomos informacijos, dokumentų ir / ar duomenų, reikalingų tinkamai įvertinti mokesčių mokėtojo pateiktą poziciją bei galinčių atskleisti kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams suderinti reikšmingas aplinkybes, pateikti paaiškinimą,  taip pat gali paprašyti mokesčių mokėtojo pateikti trumpą apžvalgą apie jo veiklos perspektyvas, savo iniciatyva ar mokesčių mokėtojo prašymu suorganizuoti susitikimą su mokesčių mokėtojo atstovais iškilusiems klausimams aptarti.

21. Mokesčių administratorius papildomai pateiktinus duomenis ir / ar dokumentus, jų pateikimo terminą, taip pat dokumentų, kurie turi būti išversti, bei jų vertimo pateikimo terminą nurodo mokesčių mokėtojui adresuotame pranešime.

22. Jei mokesčių mokėtojas prašomos informacijos, dokumentų ir / ar duomenų, vertimo nepateikia per mokesčių administratoriaus nurodytą protingą terminą, prašymas toliau nenagrinėjamas. Apie tai mokesčių mokėtojui turi būti pranešta raštu ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos, dokumentų ir / ar duomenų, vertimo pateikimo mokesčių administratoriui termino pabaigos.

23. Mokesčių administratorius prašymo nenagrinėja ir apie tai raštu ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos, nurodydamas priežastis, praneša mokesčių mokėtojui, jeigu:

23.1. prašymas pateiktas dėl mokesčio dydžio ar jau įvykusių kontroliuojamųjų sandorių;

23.2. prašymas neatitinka kitų Taisyklėse nustatytų reikalavimų (tokiu atveju nurodoma, kokių reikalavimų prašymas neatitinka).

 

IV SKYRIUS

MOKESČIŲ ADMINISTRATORių ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

24. Išnagrinėjęs mokesčių mokėtojo prašymą, įvertinęs su prašymu pateiktą medžiagą, mokesčių administratorius priima sprendimą, kuriuo:

24.1. pritaria prašyme nurodytiems būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams;

24.2. nepritaria prašyme nurodytiems būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams.

25. Sprendime, kuriuo pritariama mokesčių mokėtojo būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams, turi būti nurodyta:

25.1. sprendimo priėmimo vieta, data ir numeris, sprendimo priėmimo pagrindai;

25.2. mokesčių mokėtojo, dėl kurio sprendimas yra priimamas, pavadinimas, identifikacinis numeris (kodas), buveinės adresas;

25.3. sprendimo galiojimo terminas;

25.4. informacija apie būsimąjį kontroliuojamąjį sandorį (sandorio dalyviai, dalykas, sąlygos ir kt.);

25.5. būsimojo kontroliuojamojo sandorio atitikimą ištiestosios rankos principui pagrindžianti informacija (kainodaros metodas, sandorio vertės (kainos) apskaičiavimo formulė, palyginamieji duomenys, tikėtinų rezultatų intervalas ir kt.);

25.6. būsimojo kontroliuojamojo sandorio galiojimo sąlygos (kritinės prielaidos).

Sprendime gali būti nurodyta ir kita būsimojo kontroliuojamojo sandorio principų atitikimo ištiestosios rankos principui pagrindimui reikšminga informacija.

26. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas nepritarti būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams, sprendime turi būti nurodyta:

26.1. sprendimo priėmimo vieta, data ir numeris, sprendimo priėmimo pagrindai;

26.2. mokesčių mokėtojo, dėl kurio sprendimas yra priimamas, pavadinimas, identifikacinis numeris (kodas), buveinės adresas;

26.3. priežastys (aplinkybės), lėmusios tokio sprendimo priėmimą.

27. Sprendimą pasirašo VMI prie FM viršininkas arba jo įgaliotas asmuo.

28. Sprendimas įforminamas dviem egzemplioriais, kurių vienas įteikiamas mokesčių mokėtojui MAĮ 164 straipsnyje nustatytais būdais, o kitas lieka mokesčių administratoriui. Prašymo originalas ir su juo susiję kiti dokumentai lieka mokesčių administratoriui.

29. Sprendimas ir prie jo pridedama medžiaga perduodama į mokesčių mokėtojo bylą. Sprendimo kopija išsiunčiama apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos ir VMI prie FM administracijos padaliniams, kontroliuojantiems mokesčių mokėtojo mokestinių prievolių vykdymą bei atliekantiems kontrolės veiksmus. Tais atvejais, kai sprendimas priimamas dėl didžiojo mokesčių mokėtojo, sprendimo kopija pateikiama VMI prie FM Didžiųjų mokesčių mokėtojų stebėsenos ir konsultavimo departamentui.

30. Apskričių valstybinės mokesčių inspekcijos ir VMI prie FM privalo laikytis priimto sprendimo, tačiau mokesčių mokėtojui sprendimas nėra privalomas.

31. Apskričių valstybinės mokesčių inspekcijos ir VMI prie FM įsipareigoja laikytis suderintos pozicijos tik prašymą pateikusio mokesčių mokėtojo atžvilgiu, atsižvelgdamos į šių Taisyklių 34–36 punktuose nustatytus apribojimus.

 

V SKYRIUS

MOKESČIŲ ADMINISTRATORIų ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO GALIOJIMAS bei Priežiūra

 

32. Sprendimas įsigalioja nuo jo priėmimo dienos ir galioja visą sandorio vykdymo laikotarpį, bet ne ilgiau kaip einamuosius ir penkerius kalendorinius metus nuo sprendimo priėmimo dienos.

33. Apskričių valstybinės mokesčių inspekcijos ir VMI prie FM teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę patikrinti, ar mokesčių mokėtojas laikosi sprendimu patvirtintų būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų arba paprašyti mokesčių mokėtoją pateikti informaciją apie suderinto kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų faktinį laikymąsi.

34. Apskričių valstybinės mokesčių inspekcijos ir VMI prie FM neprivalo taikyti Taisyklių 24.1 papunktyje nurodyto sprendimo, jei:

34.1. paaiškėja, kad mokesčių mokėtojas prašyme pateikė neteisingą, netikslią ar ne visą informaciją / duomenis apie būsimąjį kontroliuojamąjį sandorį arba nurodė ne visas būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principams įvertinti svarbias aplinkybes, kurios buvo reikšmingos, vertinant mokesčių mokėtojo pateiktą poziciją;

34.2. faktinės sandorio vykdymo aplinkybės, kurios turėjo esminės įtakos, priimant sprendimą dėl būsimojo kontroliuojamojo sandorio kainodaros principų, neatitinka mokesčių mokėtojo prašyme nurodytų aplinkybių;

34.3. nustatoma, kad kritinės prielaidos, verslo sąlygos, ekonominės aplinkybės ar kitos su mokesčių administratoriumi suderintos sąlygos, susijusios su kontroliuojamojo sandorio kainų nustatymu, pasikeitė, nebent mokesčių mokėtojas įrodo, jog šie pokyčiai negalėjo paveikti ir / ar nepaveikė kontroliuojamojo sandorio kainos nustatymo principų.

35. Tuo atveju, kai sprendimo galiojimo laikotarpiu keičiamos su juo tiesiogiai susijusios ir sprendimui tiesioginę įtaką darančios mokesčių teisės aktų nuostatos, sprendimas netenka galios nuo naujų mokesčių teisės aktų nuostatų įsigaliojimo dienos.

36. Jeigu, priėmus sprendimą, Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo biuletenyje arba Europos Sąjungos oficialiame leidinyje paskelbiami sprendimui prieštaraujantys Lietuvos Vyriausiojo administracinio teismo arba Europos Sąjungos teisminių institucijų įstatymų ir kitų mokesčių teisės aktų išaiškinimai, sprendimas galioja iki šių išaiškinimų paskelbimo dienos. Mokesčių administratorius apie tai turi raštu informuoti mokesčių mokėtoją, nurodydamas, iki kada sprendimas galioja, jeigu nėra pasibaigęs sprendimo galiojimo terminas.

37. Sprendimas galioja tik mokesčių mokėtojo prašyme nurodytam būsimajam kontroliuojamajam sandoriui.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. Mokesčių mokėtojui pateikus prašymą dėl būsimųjų kontroliuojamųjų sandorių kainodaros principų suderinimo ir susitarimo su kitos užsienio valstybės kompetentingu asmeniu sudarymo, kuriam nagrinėti bus inicijuojama abipusio susitarimo procedūra, šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos sudarytoms dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartims ir kitiems tarptautiniams teisės aktams.

39. Prašymus nagrinėja VMI prie FM viršininko įsakymu sudaryta nuolatinė darbo grupė (toliau – darbo grupė), kuri yra atskaitinga VMI prie FM viršininkui. Darbo grupė prašymus nagrinėja ir sprendimus priima, vadovaudamasis mokesčių įstatymais, tarptautinėmis sutartimis, teisingumo, protingumo, mokesčių mokėtojų lygybės ir nediskriminavimo bei nepriklausomumo principais.

40. Jeigu darbo grupės atstovas yra mokesčių mokėtojo, dėl kurio nagrinėjamas prašymas, sutuoktinis, artimas giminaitis ar asmuo, susijęs svainystės ryšiais, arba yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl  darbo grupės atstovo nešališkumo, darbo grupės atstovas turi nusišalinti nuo tokio nagrinėjimo ir sprendimo priėmimo Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka.

_____________________________