ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBEI NUOSAVYBĖS TEISE PRIKLAUSANČIŲ GYVENAMŲJŲ PATALPŲ BŪKLĖS GERINIMO (REMONTO) DARBŲ ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. rugsėjo 10 d. Nr. A-1211

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 3 ir 5 punktais, tvirtinu Šiaulių miesto savivaldybei nuosavybės teise priklausančių gyvenamųjų patalpų administravimo ir būklės gerinimo (remonto) darbų organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis įsakymas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo įteikimo dienos gali būti skundžiamas paduodant skundą Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui adresu: Dvaro g. 81, Šiauliai, arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose šio teismo rūmuose.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Antanas Bartulis

 

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės administracijos

direktoriaus 2020 m. rugsėjo 10 d. įsakymu

Nr. A-1211

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBEI NUOSAVYBĖS TEISE PRIKLAUSANČIŲ GYVENAMŲJŲ PATALPŲ ADMINISTRAVIMO IR BŪKLĖS GERINIMO (REMONTO) DARBŲ ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybei nuosavybės teise priklausančių gyvenamųjų patalpų (toliau – Gyvenamosios patalpos) administravimo ir būklės gerinimo (remonto) darbų organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Gyvenamųjų patalpų administravimo ir gerinimo darbų atlikimo tvarką, sąlygas ir finansavimo šaltinius.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis šiais Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais:

2.1. Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu;

2.2. Lietuvos Respublikos statybos įstatymu;

2.3. Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymu;

2.4. Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymu;

2.5. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. 1K-174 „Dėl viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 12-ojo standarto patvirtinimo“;

2.6. kitais galiojančiais Lietuvos Respublikos įstatymais ir teisės aktais.

3. Už Gyvenamųjų patalpų administravimą ir gerinimo (remonto) darbų atlikimo organizavimą yra atsakingas Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Žmonių gerovės ir ugdymo departamento Socialinių išmokų ir kompensacijų skyriaus Socialinio būsto poskyris (toliau – Poskyris).

4. Poskyris Gyvenamųjų patalpų gerinimo (remonto) darbų atlikimo organizavimą vykdo vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kitais galiojančiais tam būtinais Lietuvos Respublikos įstatymais, teisės aktais ir Aprašu.

5. Apraše vartojamos sąvokos:

5.1. Administratorius – Daugiabučio gyvenamojo namo bendrojo naudojimo objektų administratorius.

5.2. Gyvenamosios patalpos – vienbutis gyvenamasis namas, butas ar kitos gyvenamosios patalpos arba jų dalys, tinkami gyventi vienam asmeniui ar šeimai ir atitinkantys statybos bei specialiųjų normų (higienos, gaisrinės saugos ir kitų) reikalavimus.

5.3. Gerinimo (remonto) darbai – paprastasis remontas, kapitalinis remontas, rekonstravimas, atnaujinimas (modernizavimas).

5.4. Kapitalinis remontas – statyba, kurios tikslas – pertvarkyti statinį: pakeisti statinio laikančiąsias konstrukcijas, nekeičiant statinio išorės matmenų (ilgio, pločio, aukščio ir pan.).

5.5. Paprastasis remontas (atitinka Lietuvos Respublikos civilinio kodekso sąvoką „einamasis remontas“) – statyba, kurios tikslas – atnaujinti statinį jo nerekonstruojant ar kapitališkai neremontuojant.

5.6. Pastato atnaujinimas (modernizavimas) – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos statybos įstatyme.

5.7. Pastato bendrojo naudojimo objektai – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme.

5.8. Rekonstravimas – statyba, kurios tikslas – perstatyti statinį: pakeisti statinio laikančiąsias konstrukcijas, pakeičiant statinio išorės matmenis (ilgį, plotį, aukštį ir pan.).

 

II SKYRIUS

GYVENAMŲJŲ PATALPŲ ADMINISTRAVIMO IR GERINIMO (REMONTO) DARBŲ FINANSAVIMAS

 

6. Gyvenamųjų patalpų gerinimo (remonto) darbai atliekami Savivaldybės biudžeto ir (ar) Gyvenamųjų patalpų nuomininkų lėšomis.

7. Savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos Gyvenamųjų patalpų gerinimo (remonto) darbams finansuoti, planuojamos Šiaulių miesto savivaldybės administracijos socialinės paramos įgyvendinimo programos Nr. 10 priemonėje 10 03 01 02 „Apmokėti savivaldybei nuosavybės teise priklausančių būstų eksploatavimo, administravimo, kaupimo, nuomos mokesčio surinkimo, komunalinių mokesčių, remonto išlaidas“ (toliau – Priemonė).

8. Gyvenamųjų patalpų gerinimo (remonto) darbų išlaidos, kurios nepadidino gyvenamųjų patalpų funkcijų apimties arba reikšmingai nepailgino nustatyto jų naudingo tarnavimo laiko ir (arba) nepagerino naudingųjų savybių, nurašomos į sąnaudas tą ataskaitinį laikotarpį, kai padarytos.

9. Priemonės lėšos naudojamos:

9.1 daugiabučių gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų administravimo ir nuolatinės techninės priežiūros paslaugų teikimo mėnesinėms išlaidoms, tenkančioms namuose esančioms Gyvenamosioms patalpoms, apmokėti;

9.2. kaupiamosioms įmokoms, skirtoms namams, kuriuose yra Gyvenamosios patalpos, atnaujinti pagal privalomuosius statinių naudojimo priežiūros reikalavimus;

9.3. daugiabučių gyvenamųjų namų, kuriuose yra Gyvenamųjų patalpų, įvažiuojamųjų kelių ir automobilių stovėjimo aikštelių dangos remonto išlaidoms apmokėti pagal gyvenamojo namo Administratoriaus pateiktas sąskaitas faktūras.

9.4. bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo išlaidoms, su Gyvenamosiomis patalpomis susijusioms bendrosioms konstrukcijoms, bendrojo naudojimo patalpoms ir bendrajai inžinerinei įrangai atnaujinti ir avarinių situacijų likvidavimo darbų išlaidoms apmokėti;

9.5. inžinerinių įvadų (elektros, dujų, vandentiekio ir kanalizacijos komunikacijos) į Savivaldybei nuosavybės teise priklausančią gyvenamąją patalpą atnaujinimo ar įrengimo išlaidoms apmokėti;

9.6. laisvoje gyvenamojoje patalpoje:

9.6.1. gerinimo (remonto) darbų išlaidoms apmokėti;

9.6.2. įvykusių avarijų pasekmėms likviduoti ir žalai atlyginti;

9.6.3. viryklių pakeitimo išlaidoms apmokėti;

9.6.4. dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos paslaugoms apmokėti.

9.7. išnuomotoje gyvenamojoje patalpoje:

9.7.1. susidėvėjusių inžinerinių tinklų (elektros, dujų, vandentiekio ir kanalizacijos komunikacijos) avarijų lokalizavimo ir likvidavimo išlaidoms apmokėti;

9.7.2. susidėvėjusių langų, įėjimo durų, šildymo sistemos įrangos (radiatorių, šildymo katilo, vandens šildytuvo) keitimo išlaidoms apmokėti;

9.7.3. prijungimo prie centralizuotų vandentiekio, nuotekų tinklų statybos darbų išlaidoms apmokėti;

9.7.4. dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos paslaugoms apmokėti.

9.8. išlaidoms, susijusioms su žemės sklypo prie Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio gyvenamojo namo detaliojo plano rengimu, žemės sklypo ribų pažymėjimu vietovėje ir sklypo įregistravimu Nekilnojamojo turto registre, apmokėti;

9.9. žemės sklypo nuomos išlaidoms proporcingai Savivaldybės gyvenamųjų patalpų nuosavybės daliai bendrojoje dalinėje nuosavybėje apmokėti;

9.10. nuomos sutarčių įregistravimo Nekilnojamojo turto registre išlaidoms apmokėti;

9.11. kadastro ir registro paslaugoms apmokėti;

9.12. ekspertų ir projektų parengimo, projektų vykdymo priežiūros paslaugoms, statybą leidžiančio dokumento gavimo išlaidoms apmokėti (pvz., naujo buitinio vartotojo dujų sistemos prijungimo, prijungimo prie centralizuotų vandentiekio, nuotekų tinklų projektų parengimas);

9.13. laikinai neapgyvendintų gyvenamųjų patalpų išlaidoms už paslaugas apmokėti;

9.14. elektros energijos kontrolinių skaitliukų įrengimo išlaidoms apmokėti;

9.15. skolų išieškojimo ir skolininkų iškeldinimo iš Gyvenamųjų patalpų išlaidoms apmokėti;

9.16. kitoms išlaidoms apmokėti, susijusioms su gyvenamųjų patalpų eksploatavimu, administravimu ir nuomos mokesčio surinkimu.

 

II SKYRIUS

GYVENAMŲJŲ PATALPŲ GERINIMO (REMONTO) TVARKA IR SĄLYGOS SAVIVALDYBĖS BIUŽETO LĖŠOMIS

 

10. Gyvenamųjų patalpų nuomininkų prašymai dėl gyvenamųjų patalpų gerinimo (remonto) darbų atlikimo registruojami dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“ ir nagrinėjami vadovaujantis Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, Šiaulių miesto savivaldybės dokumentų valdymo tvarkos aprašu ir Aprašu.

11. Poskyris raštu gavęs Gyvenamosios patalpos nuomininko prašymą atlikti pagerinimo (remonto) darbus, organizuoja gyvenamosios patalpos apžiūrą. Apžiūros metu surašomas apžiūros aktas, kurį pasirašo Poskyrio darbuotojas (-ai) ir gyvenamosios patalpos nuomininkas ar jo įgaliotas asmuo. Apžiūros metu daroma fotofiksacija, įvertinama gyvenamosios patalpos būklė. Gyvenamosios patalpos apžiūros aktas su nuotraukomis registruojamas dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“.

12. Poskyris, atsižvelgdamas į gautą gyvenamosios patalpos nuomininko prašymą ir Gyvenamosios patalpos apžiūros rezultatus, įvertinęs atlikti pagerinimo (remonto) darbų būtinumą ir kalendoriais metais Priemonėje skirtas savivaldybės biudžeto lėšas, sprendimą dėl gyvenamųjų patalpų gerinimo (remonto) darbų atlikimo organizavimo Savivaldybės biudžeto lėšomis, gali priimti šiais atvejais:

12.1. kai Gyvenamosios patalpos nuomininko ir kartu gyvenančių asmenų gaunamos mėnesio pajamos neviršija 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio vienam šeimos nariui;

12.2. kai reikalingas Gyvenamosios patalpos galimos avarinės būklės lokalizavimas ir likvidavimas ar nustatytos aplinkybės, kurios gali sukelti žalą gyvenamajai patalpai ir (ar) kitų gyvenamųjų ir bendrojo naudojimo patalpų savininkams ir (ar) naudotojams (pvz., kai nustatyti elektros instaliacijos gedimai, būtinas kieto kuro krosnių remontas ir kt.);

12.3. kai privaloma užtikrinti higienos normų reikalavimus, kad būtų išlaikytos reikalaujamos patalpų temperatūrų ribinės vertės šaltuoju metų laikotarpiu (pvz., langų, išorinių durų keitimas, kieto kuro krosnių remontas ir kt.).

13. Poskyris, siekdamas įgyvendinti 12 punkto nuostatas, gerinimo (remonto) darbų atlikimą organizuoja atsižvelgdamas į Gyvenamųjų patalpų nuomininkų prašymo pateikimo datą ir kalendoriais metais Priemonėje skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas. Gerinimo (remonto) darbų, susijusių su Gyvenamosios patalpos galimos avarinės būklės lokalizavimu ir likvidavimu, atlikimas organizuojamas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Gyvenamosios patalpos nuomininko prašymo pateikimo dienos.

14. Poskyris, įvertinęs gerinimo (remonto) būtinumą, nustatęs apimtis, organizuoja jų atlikimą, nustato gerinimo (remonto) darbų atlikimo terminą.

15. Gyvenamosiose patalpose, kurias remontuoti ekonomiškai netikslinga, kurios turi avarinės būklės požymių, fiziškai nusidėvėjusios, neatitinka esminių higienos ir sveikatos reikalavimų ir todėl nėra tinkamos gyventi, Poskyris gerinimo (remonto) darbų neorganizuoja.

16. Poskyris dėl 15 punkte nurodytų Gyvenamųjų patalpų teikia informaciją Šiaulių miesto savivaldybei nuosavybės teise priklausančių gyvenamųjų patalpų pripažinimo nereikalingomis arba netinkamomis (negalimomis) naudoti ir nurašymo komisijai.

 

 

III SKYRIUS

GYVENAMŲJŲ PATALPŲ GERINIMO (REMONTO) TVARKA IR SĄLYGOS NUOMININKO LĖŠOMIS

 

17. Gyvenamosios patalpos nuomininkas gerinimo (remonto) darbus atlieka savo lėšomis.

18. Gyvenamosios patalpos nuomininkas, nusprendęs pagerinti gyvenimo sąlygas – atlikti pagerinimo (remonto) darbus, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka yra būtina gauti statybą leidžiantį dokumentą, privalo gauti Šiaulių miesto savivaldybės administracijos sutikimą.

19. Gavęs sutikimą, gyvenamosios patalpos nuomininkas numatytus pagerinimo (remonto) darbus turi vykdyti ir užbaigti teisės aktų nustatyta tvarka, nepažeidžiant kitų gyvenamųjų ir bendrojo naudojimo patalpų savininkų ir (ar) naudotojų teisių.

20. Gyvenamosios patalpos nuomininkas, baigęs pagerinimo (remonto) darbus, turi atlikti kadastrinius matavimus ir pakeitimus įregistruoti VĮ Registrų centre. Atnaujinti gyvenamosios patalpos dokumentų originalai turi būti pateikti Poskyriui.

21. Gyvenamosios patalpos nuomininkas yra atsakingas už reikalingų dokumentų parengimą, leidimų gavimą, projektų parengimą, išlaidų, susijusių su projektų parengimu, leidimų sąlygų išpildymu, jų išdavimu, apmokėjimą.

22. Gyvenamųjų patalpų gerinimo (remonto) darbų vertė nekompensuojama ir po Gyvenamosios patalpos nuomos sutarties nutraukimo gyvenamosios patalpos pagerinimas (remontas) lieka Šiaulių miesto savivaldybės turtu.

23. Gyvenamosios patalpos pardavimo atveju, jei gyvenamosios patalpos nuomininkas turėdamas Šiaulių miesto savivaldybės administracijos rašytinį sutikimą vykdyti pagerinimo (remonto) darbus juos įvykdė ir taip padidino gyvenamosios patalpos funkcijų apimtis ir reikšmingai pailgino nustatytą jos naudingo tarnavimo laiką ir (arba) pagerino naudingąsias savybes bei turi pagerinimo (remonto) darbų pagrindžiančius dokumentus: projektus, statybą leidžiančius dokumentus, sąskaitas faktūras, čekius ir kt., vadovaudamasis Šiaulių miesto savivaldybės būstų ir pagalbinio ūkio paskirties pastatų, jų dalių pardavimo tvarkos aprašo nuostatomis, gali teikti prašymą sumažinti Turto vertintojo įvertintą perkamos gyvenamosios patalpos rinkos vertę lėšų suma, pakeitusia gyvenamosios patalpos vertę dėl atliktų pagerinimo (remonto) darbų.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Aprašas nėra taikomas gyvenamosioms patalpoms, kurios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimu perduotos panaudos pagrindais.

25. Poskyris, užtikrindamas Gyvenamųjų patalpų priežiūrą ir kontrolę, per kalendorinius metus turi atlikti Gyvenamųjų patalpų apžiūras (ne mažiau kaip 10 proc. visų Gyvenamųjų patalpų) surašydamas Gyvenamųjų patalpų apžiūros aktus.

26. Ginčai dėl Šiaulių miesto savivaldybės būsto fondo būklės gerinimo (remonto) darbų organizavimo sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Aprašas keičiamas, pripažįstamas netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

28. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta teisės aktuose ir nuomos sutartyje, pasirašytoje tarp Administracijos ir gyvenamosios patalpos nuomininko. Aprašo nuostatos galioja tiek, kiek neprieštarauja Aprašo 2 punkte nurodytiems įstatymams ir kitiems teisės aktams.

__________________