LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2015 M. RUGPJŪČIO 25 D. ĮSAKYMO NR. 1V-657 „DĖL NACIONALINĖS VIDAUS SAUGUMO FONDO 2014–2020 M. PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. rugsėjo 19 d. Nr. 1V-648

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Nacionalinės Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. rugpjūčio 25 d.  įsakymu Nr. 1V-657 „Dėl Nacionalinės Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                                    Tomas Žilinskas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2015 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1V-657

(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2016 m. rugsėjo 19 d. įsakymo Nr. 1V-648

redakcija)

 

NACIONALINĖS VIDAUS SAUGUMO FONDO 2014–2020 M. PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nacionalinės Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programos administravimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) reglamentuojama nacionalinės Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programos (toliau – Programa) administravimo tvarka. 

2. Atlikdamos Taisyklėse nustatytus veiksmus, atsakinga, įgaliotoji ir audito institucijos naudoja formas ir vadovaujasi instrukcijomis, kurios patvirtintos Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktais.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Finansiniai metai – ataskaitinis laikotarpis nuo kiekvienų kalendorinių metų spalio 16 d. iki kitų kalendorinių metų spalio 15 d. imtinai (išskyrus pirmuosius ir paskutinius finansinius metus), kuris apima išmokėtas lėšas ir gautas pajamas, įrašytas į Vidaus saugumo fondui atidarytą atskirą valstybės iždo sąskaitą. Pirmieji finansiniai metai prasideda 2014 m. sausio 1 d. Paskutiniai finansiniai metai prasideda 2022 m. spalio 16 d., baigiasi 2023 m. birželio 30 d.

3.2. Pažeidimų kontrolierius – atsakingos institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens paskirtas darbuotojas, pagal kompetenciją atsakingas už jam pavestų funkcijų, apimančių pažeidimų registravimą, informacijos apie pažeidimus kaupimą, sisteminimą ir atnaujinimą, vykdymą.

3.3. Poprojektinis laikotarpis – projekto sutartyje nustatytas laikotarpis, per kurį projekto vykdytojas, pasibaigus projekto įgyvendinimui, privalo įvykdyti projekto sutartyje nustatytus poprojektiniam laikotarpiui keliamus reikalavimus ir teikti ataskaitas po projekto finansavimo pabaigos.

3.4. Tarpinis vertinimas įgyvendinant Programą atliekamas vertinimas, kuriuo siekiama nustatyti Programos tikslų pasiekimo tikimybę ir prireikus padaryti tam tikrų Programos pakeitimų. Vertinimą atlieka nuo atsakingos, įgaliotosios ar audito institucijų funkciniu požiūriu nepriklausomi ekspertai.

3.5. Galutinis vertinimas (ex-post) – vertinimas, atliekamas pasibaigus Programos įgyvendinimui. Vertinimas apima finansinės paramos lėšų panaudojimo, Programos efektyvumo ir veiksmingumo ir jos socialinio-ekonominio poveikio įvertinimą, kurį atlieka nuo atsakingos, įgaliotosios ir audito institucijų funkciniu požiūriu nepriklausomi ekspertai.

3.6. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 514/2014, kuriuo nustatomos Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo ir policijos bendradarbiavimo, nusikalstamumo prevencijos, kovos su juo ir krizių valdymo finansinės paramos priemonės bendrosios nuostatos (OL 2014 L 150, p. 112) (toliau – reglamentas Nr. 514/2014), 2014 m. liepos 25 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) Nr. 1042/2014 dėl papildomų Reglamento (ES) Nr. 514/2014 nuostatų dėl atsakingų institucijų skyrimo, valdymo ir kontrolės pareigų ir dėl audito institucijų statuso bei įsipareigojimų (OL 2014 L 289, p.3) (toliau – reglamentas Nr. 1042/2014), 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 513/2014, kuriuo kaip Vidaus saugumo fondo dalis nustatoma policijos bendradarbiavimo, nusikalstamumo prevencijos, kovos su juo ir krizių valdymo finansinės paramos priemonė ir panaikinamas Tarybos sprendimas 2007/125/TVR (OL 2014 L 150, p. 93) (toliau – reglamentas Nr. 513/2014), 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 515/2014, kuriuo kaip Vidaus saugumo fondo dalis nustatoma išorės sienų ir vizų finansinės paramos priemonė ir panaikinamas Sprendimas Nr. 574/2007/EB (OL 2014 L 150, p. 143) (toliau – reglamentas Nr. 515/2014), 2015 m. liepos 8 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) Nr. 2015/1973, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 514/2014 papildomas specialiomis nuostatomis dėl pažeidimų, susijusių su Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondu ir policijos bendradarbiavimo, nusikalstamumo prevencijos, kovos su juo ir krizių valdymo finansinės paramos priemone, ataskaitų teikimo (OL 2015 L 293, p. 15) (toliau – reglamentas Nr. 2015/1973), 2015 m. liepos 8 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2015/1977, kuriuo nustatomas pranešimų apie pažeidimus, susijusius su Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondu ir policijos bendradarbiavimo, nusikalstamumo prevencijos, kovos su juo ir krizių valdymo finansinės paramos priemone, dažnumas ir forma pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 514/2014 (OL 2015 L 293, p. 29) (toliau – reglamentas Nr. 2015/1977), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 1V-60 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą, tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), Vidaus saugumo fondo techninės paramos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro  2015 m. kovo 19 d.  įsakymu Nr. 1V-202 „Dėl Vidaus saugumo fondo techninės paramos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Techninės paramos taisyklės) ir kituose Programos administravimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS ADMINISTRACINIS VALDYMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

ATSAKINGOS INSTITUCIJOS ATITIKTIES PASKYRIMO KRITERIJAMS STEBĖSENA

 

4. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras, kaip skiriančioji institucija, paskyrusi atsakingą instituciją, kaip nurodyta reglamento Nr. 514/2014 26 straipsnyje, vykdo šios institucijos atitikties paskyrimo kriterijams stebėseną.

5. Atsakingos institucijos atitikties paskyrimo kriterijams stebėsena vykdoma atsižvelgiant į audito institucijos per Informacinę Europos Sąjungos 2014–2020 metų fondų valdymo sistemą (toliau – SFC 2014) Europos Komisijai pateiktus Vidaus saugumo fondo (toliau – Fondas) valdymo ir kontrolės sistemos, atsakingos institucijos atitikties jos paskyrimo kriterijams audito ir Fondo valdymo ir kontrolės sistemos veikimo, Europos Komisijai deklaruotų išlaidų ir sąskaitų audito rezultatus ir vadovaujantis reglamento Nr. 1042/2014 2 straipsnyje nustatytomis sąlygomis.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ĮGALIOTAJAI INSTITUCIJAI DELEGUOTŲ VYKDYTI UŽDUOČIŲ

PRIEŽIŪRA IR KONTROLĖ

 

6. Įgaliotajai institucijai Apraše deleguotų funkcijų vykdymo priežiūrą ir kontrolę užtikrina atsakinga institucija.

7. Atsakinga ir įgaliotoji institucijos sudaro bendradarbiavimo sutartį, pagal kurią įgaliotoji institucija įsipareigoja tinkamai vykdyti jai deleguotas funkcijas bei už jas atsiskaityti atsakingai institucijai sutartyje nustatyta tvarka.

8. Atsakinga institucija užtikrindama įgaliotajai institucijai deleguotų funkcijų vykdymo priežiūrą ir kontrolę atlieka tikrinimus įgaliotoje institucijoje, susijusius su įgaliotajai institucijai deleguotų funkcijų vykdymu, atsakingos ir įgaliotosios institucijos sudarytoje bendradarbiavimo sutartyje nustatyta tvarka.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

DUOMENŲ TEIKIMAS EUROPOS KOMISIJAI PER SFC 2014

 

9. Duomenų ir informacijos apie Fondą mainai tarp Lietuvos Respublikos ir Europos Komisijos atliekami per SFC 2014, skirtą valstybėms narėms ir Europos Komisijai oficialiai keistis informacija, kaip tai yra nustatyta 2014 m. liepos 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 802/2014, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 514/2014, kuriuo nustatomos Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo ir policijos bendradarbiavimo, nusikalstamumo prevencijos, kovos su juo ir krizių valdymo finansinės paramos priemonės bendrosios nuostatos, nustatomi nacionalinių programų pavyzdžiai ir Komisijos ir valstybių narių elektroninio keitimosi duomenimis sistemos nuostatos bei sąlygos (OL 2014 L 219, p. 22).

10. Atsakinga institucija koordinuoja su Programos įgyvendinimu Lietuvoje susijusios informacijos pateikimą Europos Komisijai ir pagal kompetenciją teikia Europos Komisijai reikalingą informaciją per SFC 2014 teisės aktuose nustatyta tvarka ir per nustatytus terminus.

11. Audito institucija pagal kompetenciją teikia informaciją Europos Komisijai per SFC 2014 teisės aktuose nustatyta tvarka ir per nustatytus terminus.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSINIS VALDYMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

FINANSINĖS PARAMOS PLANAVIMAS

 

12. Atsakinga institucija parengia Programą ir teikia ją tvirtinti Europos Komisijai vadovaujantis reglamento Nr. 514/2014 14 straipsnio nuostatomis.

13. Atsakinga institucija per 30 darbo dienų nuo Europos Komisijos sprendimo, kuriuo patvirtinama Programa, priėmimo dienos parengia Programos veiksmų įgyvendinimo plano projektą ir teikia jį svarstyti Vidaus saugumo fondo stebėsenos komitetui (toliau – Stebėsenos komitetas).

14. Stebėsenos komitetas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Programos veiksmų įgyvendinimo plano projekto gavimo dienos teikia savo rekomendacijas dėl jo tvirtinimo atsakingai institucijai.

15. Stebėsenos komitetas gali prašyti atsakingos institucijos pateikti papildomos informacijos ir duomenų, reikalingų Programos veiksmų įgyvendinimo plano projekto svarstymui. Papildoma informacija ir duomenys teikiami Stebėsenos komitetui šio komiteto prašyme nustatyta tvarka.

16. Atsakinga institucija, gavusi Stebėsenos komiteto rekomendacijas dėl Programos veiksmų įgyvendinimo plano projekto, per 10 darbo dienų jas išnagrinėja, įvertina ir tvirtina Programos veiksmų įgyvendinimo planą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu.

17. Programos veiksmų įgyvendinimo plano keitimai turi būti suderinti su Stebėsenos komitetu, išskyrus atvejus, kai:

17.1. atliekami redakcinio pobūdžio keitimai;

17.2. laukiamo rezultato pasikeitimas turi teigiamos įtakos nacionalinio tikslo įgyvendinimui;

17.3. veiksmams skiriamas finansavimas iš Fondo finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų keičiamas ne daugiau kaip 15 procentų.

18. Atsakinga institucija ne vėliau kaip per 25 darbo dienas nuo rekomendacijų dėl Programos įgyvendinimo plano keitimo gavimo iš Stebėsenos komiteto dienos išnagrinėja pateiktas rekomendacijas, jas įvertina ir tvirtina Programos veiksmų įgyvendinimo plano  pakeitimus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu.

19. Apie Programos veiksmų įgyvendinimo plano patvirtinimą ir jo keitimus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo (-jų) patvirtinimo dienos skelbiama interneto svetainėje www.isf.lt ir raštu informuojama įgaliotoji institucija.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

20. Atsakinga institucija vykdo Programos įgyvendinimo priežiūrą per įgaliotąją instituciją, kuriai deleguotos projektų įgyvendinimo priežiūros funkcijos.

21. Įgaliotoji institucija, siekdama užtikrinti tinkamą ir spartų finansinės paramos lėšų panaudojimą, įgyvendinant projektus, privalo laiku imtis šių priemonių:

21.1. bendradarbiauti su projektų vykdytojais sprendžiant su projektų įgyvendinimu susijusias problemas;

21.2. per 7 darbo dienas nuo problemos paaiškėjimo dienos informuoti atsakingą instituciją apie finansinės paramos lėšų panaudojimo problemas ir teikti siūlymus, kaip jas spręsti;

21.3. pagal poreikį inicijuoti Programos veiksmų įgyvendinimo plano keitimus, teikiant siūlymus atsakingai institucijai;

21.4. imtis kitų priežiūros ir kontrolės veiksmų. 

22. Jeigu atsakinga institucija gauna informacijos, kad kyla rizika nepanaudoti finansinės paramos lėšų, privalo laiku imtis šių priemonių:

22.1. teikti Stebėsenos komitetui pasiūlymus dėl Programos veiksmų įgyvendinimo plano keitimo;

22.2. prireikus sudaryti komisijas ir darbo grupes, skirtas padėti atsakingai institucijai užtikrinti tinkamą finansinės paramos lėšų panaudojimo priežiūrą; 

22.3. imtis kitų priežiūros ir kontrolės veiksmų.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PATIKRŲ VYKDYMAS

 

23. Siekiant užtikrinti efektyvią projekto veiklų įgyvendinimo ir finansinės paramos lėšų panaudojimo kontrolę projekto įgyvendinimo metu atliekamos veiklos ir finansinės patikros, kurias atlieka atsakinga ir įgaliotoji institucija Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. rugsėjo 3 d. įsakymu Nr. 1V-683 „Dėl Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės) nustatyta tvarka.

24. Finansinės patikros projektų įgyvendinimo vietose turi apimti ne mažiau kaip 10 procentų fondo finansinės paramos lėšų, skirtų projektams, kurie bus deklaruoti kaip užbaigti finansinių metų metinėse sąskaitose, teikiamose Europos Komisijai, kaip nustatyta 2015 m. gegužės 29 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2015/840 dėl patikrinimų, kuriuos atlieka atsakingos institucijos pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 514/2014, kuriuo nustatomos Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo ir policijos bendradarbiavimo, nusikalstamumo prevencijos, kovos su juo ir krizių valdymo finansinė paramos priemonės bendrosios nuostatos (OL 2015 L 134 p. 1) (toliau – reglamentas Nr. 2015/840) 3 straipsnio 3 dalyje.

25. Veiklos patikros projektų įgyvendinimo vietose turi apimti ne mažiau kaip 20 procentų tais finansiniais metais vykdomų projektų, kurie bus deklaruoti atitinkamose metinėse sąskaitose, teikiamose Europos Komisijai, kaip nustatyta reglamento Nr. 2015/840 5 straipsnio 2 dalyje.

26. Patikrų metu įvertinama veiklų įgyvendinimo pažanga. Patikrų metu nustatomi neatitikimai ir laikotarpis, per kurį minėti neatitikimai, įvardijami patikros lape, turi būti pašalinti.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS VERTINIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO ATASKAITOS

 

27. Metinė Programos įgyvendinimo ataskaita už ankstesnius finansinius metus (toliau – metinė ataskaita) 2016, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 metais rengiama ir teikiama Europos Komisijai, vadovaujantis reglamento Nr. 514/2014 54 straipsnio nuostatomis. Metinė ataskaita už 2017 metus rengiama ir teikiama Europos Komisijai, vadovaujantis reglamento Nr. 514/2014 54 straipsnio 3 dalies nuostatomis.

28. Atsakinga institucija rengia ir teikia metinės ataskaitos projektą svarstyti Stebėsenos komitetui. Stebėsenos komitetas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo metinės ataskaitos projekto gavimo dienos jį išnagrinėja ir teikia savo rekomendacijas atsakingai institucijai.

29. Stebėsenos komitetui pateikus rekomendacijas dėl metinės ataskaitos projekto, atsakinga institucija jį patikslina ir ne vėliau kaip iki kiekvienų metų kovo 31 d. pateikia metinę ataskaitą Europos Komisijai.

30. Europos Komisijai pateikus pastabas dėl metinės ataskaitos, atsakinga institucija organizuoja papildomos informacijos parengimą ir (ar) rengia patikslintą metinę ataskaitą, kurią pakartotinai teikia Europos Komisijai. Jei Europos Komisija pastabų nepateikia, metinė ataskaita laikoma priimta.

31. Europos Komisijai patvirtinus metinę ataskaitą, atsakinga institucija per 5 darbo dienas nuo rašto iš Europos Komisijos dėl ataskaitos patvirtinimo gavimo dienos ją paskelbia interneto svetainėje www.isf.lt ir elektroniniu paštu informuoja įgaliotąją instituciją.

32. Europos Komisijai 2020 metų metinė ataskaita ir galutinė Programos įgyvendinimo ataskaita (toliau – galutinė ataskaita) teikiama vadovaujantis reglamento Nr. 514/2014 54 straipsnio 4 dalies ir 40 straipsnio nuostatomis.

33. Atsakinga institucija rengia ir teikia svarstyti galutinės ataskaitos projektą Stebėsenos komitetui. Stebėsenos komitetas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo galutinės ataskaitos projekto gavimo dienos jį išnagrinėja ir teikia savo rekomendacijas atsakingai institucijai.

34. Stebėsenos komitetui pateikus rekomendacijas dėl galutinės ataskaitos projekto, atsakinga institucija jį patikslina ir ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d. pateikia galutinę ataskaitą Europos Komisijai.

35. Europos Komisijai pateikus pastabas dėl galutinės ataskaitos atsakinga institucija organizuoja papildomos informacijos parengimą, tikslina galutinę ataskaitą atsižvelgdama į Europos Komisijos pastabas ir pakartotinai pateikia ją Europos Komisijai.

36. Apie Europos Komisijos galutinės ataskaitos patvirtinimą per 5 darbo dienas  nuo Europos Komisijos rašto dėl galutinės ataskaitos patvirtinimo gavimo dienos informuojama interneto svetainėje www.isf.lt ir elektroniniu paštu informuojama įgaliotoji institucija.

37. Europos Komisijai pateikus itin svarbių pastabų dėl galutinės ataskaitos, turinčių poveikį Programos įgyvendinimui, atsakinga institucija pateikia visą su gautomis pastabomis susijusią informaciją Europos Komisijai ir prireikus ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo tokių pastabų gavimo dienos praneša Europos Komisijai, kokių priemonių buvo imtasi.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

IŠLAIDŲ DEKLARAVIMAS EUROPOS KOMISIJAI

 

38. Išlaidos, patirtos įgyvendinant projektą, techninės paramos bei negautų tranzito vizų mokesčių išlaidos yra tinkamos finansuoti teikiant finansinę paramą pagal reglamentą Nr. 513/2014 ir reglamentą Nr. 515/2014, jeigu jos patirtos 2014 m. sausio 1 d. – 2022 m. gruodžio 31 d. laikotarpiu, o atsakinga institucija jas apmokėjo 2014 m. sausio 1 d. – 2023 m. birželio 30 d. laikotarpiu.

39. Išlaidų tinkamumas finansuoti pagal Programą turėtų būti nustatomas pagal nacionalinės teisės aktus laikantis reglamente Nr. 514/2014 išdėstytų bendrųjų principų.

40. Visos projekto, techninės paramos ir negautų tranzito vizų mokesčių tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai ne vėliau kaip iki 2023 m. birželio 30 d.

41. Atsižvelgiant į išlaidų apmokėjimo būdą, pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai šios išmokėtos lėšos:

41.1. apmokėtos sąskaitų apmokėjimo būdu, išlaidų kompensavimo būdu, avansu išmokėtos lėšos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas perveda projekto vykdytojui lėšas;

41.2. negauti tranzito vizų mokesčiai pripažįstami deklaruotini Europos Komisijai tą dieną, kai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas iš finansinės paramos lėšoms skirtos sąskaitos perveda įgaliotosios institucijos pripažintus tinkamais kompensuoti negautus tranzito vizų mokesčius į teisės aktuose nurodytą valstybės iždo sąskaitą;

41.3. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamento pervesta atsakingai institucijai, prekių tiekėjams, paslaugų teikėjams ar rangovams Fondo techninės paramos bendra administravimo išlaidų suma už kiekvieną mėnesį nuo jo pirmos kalendorinės dienos iki to paties mėnesio paskutinės kalendorinės dienos, o už spalio mėnesį – nuo spalio 1 d. iki spalio 15 d. ir nuo spalio 16 d. iki spalio 31 d.

42. Metinio likučio mokėjimo prašymas, vadovaujantis reglamento Nr. 514/2014 44 straipsnio nuostatomis, rengiamas ir teikiamas Europos Komisijai tokia tvarka:

42.1. atsakinga institucija rengia metinio likučio mokėjimo prašymo projektą ir teikia jį svarstyti Stebėsenos komitetui; Stebėsenos komitetas teikia savo rekomendacijas dėl metinio likučio mokėjimo prašymo projekto atsakingai institucijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos;

42.2. Stebėsenos komitetui pateikus rekomendacijas dėl metinio likučio mokėjimo prašymo projekto, atsakinga institucija patikslina jį (jei būtina) ir teikia Europos Komisijai  ne vėliau kaip iki kiekvienų metų vasario 15 d.

43. Atsakinga institucija turi teisę pateikti pranešimą Europos Komisijai dėl Taisyklių 40.2 papunktyje nurodyto termino pratęsimo. 

44. Paaiškėjus, kad į ataskaitinių finansinių metų atsakingos institucijos metines sąskaitas Europos Komisijai neįtrauktos atitinkamų ataskaitinių finansinių metų išlaidos yra tinkamos finansuoti ir deklaruoti Europos Komisijai, jos įtraukiamos į kitų ataskaitinių finansinių metų metines sąskaitas.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PROGRAMOS VERTINIMO ATASKAITOS

 

45. Programos vertinimas (toliau – vertinimas) atliekamas vadovaujantis reglamento Nr. 514/2014 56 ir 57 straipsnio nuostatomis ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu patvirtintu Programos veiksmų įgyvendinimo planu.

46. Atsakinga institucija iki 2017 m. gruodžio 31 d. Europos Komisijai pateikia tarpinio vertinimo ataskaitą.

47. Įgyvendinus Programą, Atsakinga institucija iki 2023 m. gruodžio 31 d. teikia Europos Komisijai galutinio vertinimo (ex-post) ataskaitą, kurioje analizuojamas finansinės paramos lėšų panaudojimas, nustatomi planuoti ir neplanuoti Programos padariniai, Programos veiksmingumas, naudingumas, socialinis ir ekonominis poveikis.

48. Atsižvelgiant į Taisyklių 44 punkte minimos tarpinio vertinimo ataskaitos rezultatus ir vadovaujantis reglamento Nr. 514/2014 15 straipsnio nuostata atsakinga institucija gali tikslinti Programą. 

49. Vertinimus atlieka ekspertai, funkciškai nepriklausomi nuo institucijų, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Apraše.

50. Vertinimus atliekantiems ekspertams paprašius, atsakinga, įgaliotoji institucijos ir projektų vykdytojai pagal kompetenciją teikia duomenis, reikalingus ekspertų funkcijoms atlikti.

51. Vertinimą atliekantys ekspertai teikia atsakingai institucijai vertinimo ataskaitų kopijas ir jų santraukas.

52. Vertinimo rezultatai per 7 darbo dienas nuo vertinimo ataskaitos gavimo dienos visa apimtimi skelbiami viešai interneto svetainėje www.isf.lt, išskyrus atvejus, kai prieiga prie informacijos ribojama dėl konfidencialaus jos pobūdžio.

53. Atsakinga institucija raštu ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo vertinimo ataskaitos gavimo dienos praneša visoms suinteresuotoms institucijoms apie atliktą vertinimą ir gautas vertinimo rekomendacijas.

54. Atsakinga institucija analizuoja Taisyklių 51 punkte nurodytą informaciją, atlieka vertinimo rekomendacijų įgyvendinimo analizę ir:

54.1. ne vėliau kaip per 30 dienų nuo Taisyklių 51 punkte nurodytos informacijos gavimo dienos pateikia  Stebėsenos komitetui informaciją apie vertinimų rezultatus;

54.2. pagal poreikį, bet ne rečiau kaip vieną kartą per metus, kartu su metinėmis ir galutine veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitomis, kurios teikiamos Stebėsenos komitetui Taisyklių 28 ir 33 punktuose nustatyta tvarka ir per nustatytus terminus, teikia Stebėsenos komitetui informaciją apie įgyvendinimo pažangą ir tolesnius veiksmus, atsižvelgdama į vertinimų metu nustatytus faktus.

 

 

V SKYRIUS

PAŽEIDIMŲ ADMINISTRAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PAŽEIDIMŲ, ĮSKAITANT SUKČIAVIMĄ, PREVENCIJA

 

55. Atsakinga ir įgaliotoji institucijos privalo užtikrinti, kad Fondo valdymo ir kontrolės sistemą reglamentuojantys teisės aktai būtų taikomi veiksmingai, t. y. būtų sėkmingai vykdoma pažeidimų, įskaitant sukčiavimą, prevencija, nustatymas ir ištaisymas.

56. Atsakinga ir įgaliotoji institucijos, atlikdamos Apraše joms pavestas funkcijas dėl įtariamų pažeidimų, įskaitant sukčiavimą, tyrimo, pagal kompetenciją vadovaujasi Taisyklėmis, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, atsakingos ir įgaliotosios institucijų vidaus procedūrų aprašais.

57. Atsakinga ir įgaliotoji institucijos pagal savo kompetenciją vykdo pažeidimų prevenciją – sistemina informaciją, susijusią su nustatytais pažeidimais, analizuoja ją, atsižvelgdamos į ją, inicijuoja Fondo valdymo ir kontrolės sistemos ir ją reglamentuojančių teisės aktų tobulinimą, atlieka kitus pažeidimų prevencijos veiksmus.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PAŽEIDIMŲ ADMINISTRAVIMAS IR

INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMUS TEIKIMAS EUROPOS KOMISIJAI

 

58. Atsakinga ir įgaliotoji institucijos pagal kompetenciją tiria ir nustato pažeidimus vadovaudamosi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

59. Pažeidimas gali būti nustatomas ir tuomet, kai finansinę paramą administruojanti institucija neatlieka arba netinkamai atlieka jai pavestas paramos administravimo funkcijas.

60. Audito institucija, nustačiusi Fondo valdymo ir kontrolės sistemos trūkumus ar pažeidimus, apie tai raštu informuoja atsakingą instituciją. Atsakinga institucija imasi visų priemonių, kad ištaisytų pažeidimą, ir organizuoja nustatytų Fondo valdymo ir kontrolės sistemos funkcionavimo trūkumų šalinimą.

61. Jeigu atsakinga institucija įtaria pažeidimą ir (ar) gauna informacijos apie įtariamus pažeidimus iš Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, audito institucijos ir (ar) kitų šaltinių, šią informaciją ji persiunčia įgaliotajai institucijai.

62. Pažeidimų kontrolierius, gavęs įgaliotosios institucijos išvadą dėl pažeidimo tyrimo, ne vėliau kaip kitą darbo dieną jį registruoja pažeidimų ir skolininkų registracijos žurnale (toliau – Žurnalas), kurio forma pateikiama Taisyklių priede. Žurnale taip pat registruojami atsakingos institucijos nustatyti pažeidimai dėl projektų, kurių pirkimai atlikti saugumo srityje ir dėl įgaliotosios institucijos techninės paramos lėšų panaudojimo bei audito institucijos nustatyti pažeidimai.

63. Įgaliotoji institucija įtariamo pažeidimo tyrimus atlieka vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka.

64. Už informacijos apie pažeidimus registravimą atsakingas pažeidimų kontrolierius, kuris kas ketvirtį tikrina Žurnalą ir, jei yra pasikeitusių duomenų, nedelsdamas atnaujina informaciją.

65. Jei įgaliotajai institucijai atlikus pažeidimo tyrimą paaiškėja, kad padarytoje veikoje yra nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo požymių, ji apie tai nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu praneša atsakingai institucijai, kartu pateikdama jai visą turimą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją, nurodo pažeidimo tyrimo metu nustatytus nusikalstamų veikų požymius, teisės aktų pažeidimus ir pateikia tai patvirtinančių dokumentų kopijas, patvirtintas Dokumentų rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Dokumentų rengimo taisyklės), nustatyta tvarka. Atsakinga institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tokios informacijos gavimo dienos raštu informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, kartu pateikdama jai visą su pažeidimu susijusią informaciją ir dokumentų kopijas, patvirtintas Dokumentų rengimo taisyklėse nustatyta tvarka.

66. Atsakinga institucija ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo kiekvieno ketvirčio pabaigos elektroninėmis priemonėmis Europos Komisijai siunčia pradinę ataskaitą apie pažeidimus, nurodytus Taisyklių 67 punkte, naudodama Europos Komisijos įsteigtą Pažeidimų valdymo sistemą. Pradinėje pažeidimų ataskaitoje nurodoma informacija, nustatyta reglamento Nr. 2015/1973 3 straipsnio 2 dalyje.

67. Europos Komisijai apie pažeidimus pranešama, jei pažeidimo suma viršija 10 000 eurų fondo finansinės paramos lėšų sumą ir kai atsakinga, įgaliotoji, audito ar teisminė institucija yra nustačiusi pažeidimą, kaip nustatyta reglamento Nr. 2015/1973 3 straipsnio 1 dalyje.

68. Atsakinga institucija, gavusi papildomą informaciją apie pažeidimą, apie kurį jau pranešta Taisyklių 66 punkte minėtoje pradinėje pažeidimų ataskaitoje, arba atsiradus poreikiui patikslinti pradinę pažeidimų ataskaitą, nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, siunčia Europos Komisijai papildomą pažeidimų ataskaitą, kaip nustatyta reglamento 2015/1973 4 straipsnyje ir reglamento 2015/1977 2 straipsnyje.

 

VI SKYRIUS

INFORMAVIMAS IR VIEŠINIMAS

 

69. Programos ir projektų viešinimas ir rezultatų sklaida vykdoma vadovaujantis reglamento Nr. 514/2014 53 straipsnio nuostatomis ir pagal kompetenciją įgaliotosios institucijos parengtomis ir su atsakingąja institucija suderintomis visuomenės informavimo ir viešinimo gairėmis.

70. Atsakinga institucija rengia informavimo kampanijas, kuriose visuomenė ir projektų vykdytojai supažindinami su pradedama vykdyti Programa arba ją vykdant – su pasiektais rezultatais.

71. Atsakinga institucija interneto svetainėje www.isf.lt skelbia, reguliariai atnaujina Programą, veiksmų įgyvendinimo planą ir galutinį finansuotinų projektų sąrašą, metines ataskaitas, tarpinio vertinimo ataskaitą, galutinę (ex-post) ataskaitą ir tinkamai bei laiku teikia informaciją, skirtą atsakingos institucijos vadovybei, projektų vykdytojams bei visuomenei. Programos veiksmų įgyvendinimo planas ir galutinis finansuotinų projektų sąrašas atsakingos institucijos svetainėje atnaujinamas bent kartą per metus.

72. Atsakinga institucija ir įgaliotoji institucija užtikrina, kad galimi projektų vykdytojai galėtų susipažinti su atnaujinama informacija apie Programą, kaip tai nustatyta Komisijos deleguoto reglamento Nr. 1048/2014 3 straipsnyje.

 

VII SKYRIUS

PROGRAMOS UŽBAIGIMAS

 

73. Programos užbaigimo koordinavimą vykdo atsakinga institucija. Užbaigiant Programą, pagal kompetenciją dalyvauja visos institucijos, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Apraše.

74. Atsakinga institucija iki 2023 m. gruodžio 31 d. pateikia Europos Komisijai informaciją, reikalingą paskutinei metinei sąskaitai, galutinio likučio mokėjimo prašymą ir galutinę Programos įgyvendinimo ataskaitą. Į paskutinę metinę sąskaitą įtraukiami laikotarpiu nuo 2022 m. spalio 16 d. iki 2023 m. birželio 30 d. atsakingos institucijos atlikti mokėjimai.

 

VIII SKYRIUS

DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS

 

75. Atsakinga, įgaliotoji ir audito institucijos visų su Programos įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamosi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos Respublikos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“.

76. Atsakinga, įgaliotoji ir audito institucijos privalo užtikrinti, kad visi su Programos įgyvendinimu susiję dokumentai (taip pat ir po projekto laikotarpio) būtų prieinami Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, audito institucijos ir kitų institucijų, turinčių teisę juos tikrinti, atsakingiems asmenims ne trumpiau kaip 5 metus nuo Europos Komisijos galutinio likučio išmokėjimo dienos.

77. Atsakinga, įgaliotoji ir audito institucijos privalo užtikrinti dokumentų saugojimą, nepriklausomai nuo to, kokia forma (popierine, skaitmenine ar elektronine) dokumentai buvo parengti ar gauti.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

78. Atsakinga, įgaliotoji ir audito institucijos, kurių atsakomybė, funkcijos ir teisės nustatytos Apraše, vadovaudamosi Aprašu, Taisyklėmis, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, Techninės paramos taisyklėmis, kitais teisės aktais ir dokumentais, pagal kompetenciją rengia ir tvirtina vidaus procedūrų aprašus, užtikrina jų atitiktį minėtiems teisės aktams ir vadovavimąsi jais.

79. Institucijos, nustatytos Apraše, atlikdamos Apraše joms pavestas funkcijas, turi užtikrinti nešališkumo, skaidrumo, viešųjų ir privačių interesų derinimo, objektyvumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo, tvaraus vystymosi principų įgyvendinimą ir proporcingumo principo laikymąsi.

 

 

Nacionalinės Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programos

administravimo taisyklių priedas

 

 

(Vidaus saugumo fondo lėšomis finansuojamų projektų pažeidimų ir skolininkų registracijos žurnalo forma)

 

Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programos pažeidimų ir skolininkų registracijos žurnalas

 

Informacija apie nustatytus ir neištaisytus pažeidimus, išieškotinas ir išieškotas sumas

Eil Nr.

Konkretaus tikslo pavadinimas, nacionalinio tikslo arba konkretus veiksmo pavadinimas ir Nr.

Projekto sutarties numeris ir pavadinimas

Projekto vykdytojas

Pirminės informacijos apie pažeidimą gavimas

Pažeidimo nustatymo būdas (dokumentinė patikra / patikra vietoje / auditas / kita)

Pažeidimo
rūšis (administracinis / finansinis sisteminis / kita)

Pažeista
nuostata

Pagrindas įtarti nusikalstamą veiką
(yra / nėra)

Suma, su kuria siejamas pažeidimas

 

 

Veiksmai, susiję su nustatytais ir neištaisytais pažeidimais

Data

Šaltinis

Fondo finansinės paramos lėšos, Eur

Bendrojo finansavimo lėšos, Eur

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

 

 

....

....

....

....

....

....

....

....

....

....

 

 

Iš viso

-

-

-

-

-

-

-

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprendimo susigrąžinti lėšas data

Konkretaus tikslo pavadinimas, nacionalinio tikslo arba konkretus veiksmo pavadinimas ir Nr.

Projekto sutarties numeris ir pavadinimas

Skolininkas

Priskaičiuota grąžinti

Susigrąžinta

Pripažinta abejotinomis

Nurašyta skola

Skolos likutis

Bendra suma

Fondo finansinės paramos lėšos

Fondo finansinės paramos palūkanos ir delspinigiai

Bendrojo finansavimo lėšos

Bendrojo finansavimo palūkanos ir delspinigiai

Bendra suma

Fondo finansinės paramos lėšos

Bendrojo finansavimo lėšos

Susigrąžinimo data

Bendra suma

Fondo finansinės paramos lėšos

Bendrojo finansavimo lėšos

Pripažinimo abejotinomis data

Bendra suma

Fondo finansinės paramos lėšos

Bendrojo finansavimo lėšos

Skolos nurašymo data

Bendra suma

Fondo finansinės paramos lėšos

Bendrojo finansavimo lėšos

(6)+(7)+(8) +(9)

(11)+(12)

(15)+(16)

(19)+(20)

(5)-(10)-(14)-(18)

(6)+(7)-(11)-(15)-(19)

(8)+(9)-(12)-(16)-(20)

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

#

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

I. Sprendimai susigrąžinti lėšas, kurios buvo įtrauktos į išlaidų deklaracijas Europos Komisijai:

...

Iš viso:

-

-

-

-

-

II. Sprendimai susigrąžinti lėšas, kurios nebuvo įtrauktos į išlaidų deklaracijas Europos Komisijai:

...

Iš viso:

-

-

-

-

-

Iš viso (I+II):

-

-

-

-

-