LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

Įsakymas

DĖL teisingumo ministro 2016 m. KOVO 15 d. įsakymo Nr. 1R‑94 „DĖL VARTOJIMO GINČŲ NETEISMINIO SPRENDIMO SUBJEKTŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO pakeitimo

 

2020 m. gegužės 11 d. Nr. 1R-127

Vilnius

 

 

Pakeičiu Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2016 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. 1R-94 „Dėl Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektų sąrašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba:

3.1. Adresas Verkių g. 25C-1, LT-08223 Vilnius, tel. 8 800 20500, el. paštas info@vert.lt. Interneto svetainės adresas www.vert.lt.

3.2. Vartotojo prašymas nagrinėti vartojimo ginčą Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai turi būti pateiktas ir vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūra vykdoma valstybine (lietuvių) kalba.

3.3. Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūra taikoma sprendžiant vidaus ir tarptautinius vartojimo ginčus.

3.4. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba ne teismo tvarka nagrinėja šiuos Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 3 punkte, Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 34 straipsnio 4 dalyje ir Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 37 straipsnio 1 dalyje nurodytus vartojimo ginčus:

3.4.1. vartotojų ir energetikos įmonių ginčus dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių naudojimo, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo, energijos taupymo paslaugų teikimo, energetikos įmonių veiklos ar neveikimo tiekiant, skirstant, perduodant, laikant energiją, taip pat ginčus dėl prisijungimo, mokėjimo už suvartotą energiją ar paslaugas, valstybės reguliuojamų kainų ir (ar) tarifų taikymo, energijos ir energijos išteklių tiekimo srautų balansavimo ir kitus ginčus energetikos srityje;

3.4.2. iš sutartinių santykių kylančius vartotojų ar abonentų ir geriamojo vandens tiekėjų bei nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų ar nuotekų transportavimo paslaugas teikiančių asmenų ginčus dėl geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainų, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kainų, nuotekų transportavimo paslaugų kainų, laikino atjungimo nuo geriamojo vandens tiekimo tinklų ar prijungimo prie jų paslaugų kainų ir jų taikymo.

3.5. Ginčo šalių arba jų atstovų atvykimas į posėdį nėra privalomas. Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūra gali būti žodinė arba rašytinė.

3.6. Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos sprendimas įsigalioja ir yra privalomas vykdyti, jeigu nė viena ginčo šalis per 30 dienų nuo sprendimo dėl ginčo esmės priėmimo dienos nepareiškia ieškinio bendrosios kompetencijos teisme Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, prašydama nagrinėti ginčą iš esmės. Įsigaliojęs Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos sprendimas yra vykdomasis dokumentas. Jeigu šis sprendimas nevykdomas, jis gali būti vykdomas priverstinai Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

3.7. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba atsisako nagrinėti vartojimo ginčą šiais atvejais:

3.7.1. vartotojo prašyme nagrinėti vartojimo ginčą nurodyto vartojimo ginčo nagrinėjimas nepriskirtas Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos kompetencijai;

3.7.2. ginčą tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nagrinėja kitas vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektas, teismas ar arbitražas;

3.7.3. yra įsiteisėjęs teismo ar arbitražo sprendimas arba yra įsigaliojęs vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjekto sprendimas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu arba sprendimas nutraukti ginčo nagrinėjimą;

3.7.4. ginčo šalys sudarė susitarimą dėl vartojimo ginčo perdavimo spręsti kitam vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektui, įrašytam į šį sąrašą, tada, kai kilo šis ginčas;

3.7.5. vartotojo prašyme nagrinėti vartojimo ginčą nenurodyti vartotojo vardas ir pavardė, adresas arba prašymą vartotojo vardu pateikė neįgaliotas asmuo;

3.7.6. vartotojas kreipėsi į Valstybinę energetikos reguliavimo tarybą pasibaigus Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 23 straipsnio 2 dalyje nurodytam terminui arba prieš tai nesikreipė į pardavėją ar paslaugų teikėją šio įstatymo 21 straipsnyje nustatyta tvarka;

3.7.7. vartotojo kreipimasis neatitinka Vartotojų teisių apsaugos įstatymo reikalavimų ir trūkumai nepašalinami per Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nustatytą ne trumpesnį kaip 7 dienų terminą;

3.7.8. ginčo suma yra mažesnė negu 10 eurų, išskyrus atvejus, kai ginčas turi reikšmės formuojant naują vartotojų teisių apsaugos praktiką ir (ar) yra kitų svarbių aplinkybių.“

2. Pripažįstu netekusiu galios 4 punktą.

 

 

 

Teisingumo ministras                                                                                           Elvinas Jankevičius