Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

Dėl pasvalio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento pakeitimo

 

2019 m. kovo 20 d. Nr. T1-52

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 9, 13, 14, 15, 16 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymu, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia,

pakeisti Pasvalio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. gegužės 13 d. sprendimu Nr. T1-86 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimo Nr. T1-93 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais) (toliau – Reglamentas):

1.   pakeisti Reglamento 30 punktą ir jį išdėstyti taip:

30. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Posėdžių protokolus ir Tarybos sprendimus privalo pasirašyti tam posėdžiui pirmininkavęs Savivaldybės meras, jo pavaduotojas ar kitas Tarybos narys. Tarybos posėdžių protokolus turi pasirašyti ir Tarybos sekretorius, o jeigu jo nėra, – Savivaldybės mero paskirtas politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas arba Administracijos direktoriaus (kai yra gautas Savivaldybės mero pritarimas) paskirtas valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis Administracijoje pagal darbo sutartį. Šie asmenys yra atsakingi už posėdžių protokolų rašymą, jų kokybę, skelbimą ir saugojimą. Protokolai paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Tarybos posėdžio.“;

2.   pakeisti Reglamento 54 punktą ir jį išdėstyti taip:

54. Tarybos sprendimai, išskyrus atvejus numatytus šiame Reglamente, priimami posėdyje dalyvaujančių jos narių balsų dauguma. Dalyvaujančiu balsavime laikomas Tarybos narys, dalyvaujantis Tarybos posėdyje, užsiregistravęs elektroninėmis priemonėmis arba užfiksuotas Balsų skaičiavimo komisijos ir išreiškiantis savo nuomonę balsavimu. Jei balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikiusių“ kartu sudėjus), lemia Savivaldybės mero balsas. Jeigu Savivaldybės meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.“;

3.   pakeisti Reglamento 57 punktą ir jį išdėstyti taip:

57. Tarybos narys privalo Reglamento nustatyta tvarka nusišalinti nuo balsavimo, kai sprendžiami su juo ar jo šeimos nariais ir artimaisiais giminaičiais susiję turtiniai bei finansiniai klausimai arba kai jo dalyvavimas balsuojant galėtų sukelti viešų ir privačių interesų konfliktą. Apie tai, prieš pradedant svarstyti interesų konfliktą galintį sukelti sprendimo projektą, Tarybos narys privalo informuoti Tarybą ir jeigu Taryba nusišalinimą priima, ištraukęs Kortelę, išeiti iš posėdžių salės, tokiu būdu nebedalyvaudamas šio sprendimo svarstymo ir priėmimo procedūroje. Posėdžio pirmininkas garsiai paskelbia Tarybos nario pavardę ir posėdžių salės palikimo laiką. Taip pat paskelbiama ir apie Tarybos nario grįžimą į posėdžių salę. Nusišalinimo faktas turi būti užfiksuojamas posėdžio protokole. Taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Balsavimas dėl Tarybos nario nusišalinimo nepriėmimo vyksta prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris Tarybos nariui sukelia interesų konfliktą. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir per penkias darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.“;

4.   pakeisti Reglamento 59 punktą ir jį išdėstyti taip:

59. Tarybos posėdžio metu daromas garso įrašas. Gali būti daromas posėdžio vaizdo įrašas. Kai yra techninės galimybės, Tarybos posėdžiai transliuojami Savivaldybės interneto svetainėje. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) reikalavimų, susijusią informaciją, ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, garso ir (ar) vaizdo įrašai nedaromi. Tarybos posėdžių garso ir (ar) vaizdo įrašai yra vieši ir Reglamento (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.“;

5.   pakeisti Reglamento 62.5.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:

62.5.8. dirba pagal Tarybos patvirtintą veiklos programą ir kiekvienų metų pradžioje už savo veiklą atsiskaito Tarybai; komiteto veiklos programa patvirtinama per vieną mėnesį nuo Kontrolės komiteto sudarymo, o kai Kontrolės komitetas sudarytas, – per vieną mėnesį nuo kalendorinių metų pradžios;“;

6.   pakeisti Reglamento 64 punktą ir jį išdėstyti taip:

64. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komitetų narių Savivaldybės mero siūlymu skiria komitetai.“;

7.   pakeisti Reglamento 66 punktą:

66. Kontrolės komiteto pirmininką Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją Savivaldybės mero siūlymu iš komiteto narių Tarybos sprendimu skiria Taryba. Savivaldybės meras gali pasiūlyti Tarybos opozicijai pasiūlytą kandidatą į Kontrolės komiteto pirmininkus pakeisti, nurodydamas motyvus. Tarybos opozicija gali siūlyti tą patį arba kitą kandidatą Savivaldybės merui, kuris teikia jį Tarybai. Jei komiteto pirmininkas nepaskiriamas, Savivaldybės meras (jeigu yra paskelbta Tarybos opozicija-jos siūlymu) privalo teikti kitą kandidatūrą. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria Taryba Savivaldybės mero siūlymu. Komiteto pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komiteto pirmininkas Savivaldybės mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu šiame įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šiuo nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą Savivaldybės mero siūlymu Tarybos sprendimu.“;

8.   pakeisti Reglamento 86 punktą ir jį išdėstyti taip:

86. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro nuolatines komisijas: Etikos ir Antikorupcijos. Šių komisijų kompetencija apibrėžta Įstatyme. Taryba šių komisijų pirmininkus Savivaldybės mero teikimu skiria iš šių komisijų narių, Įstatymo ir Reglamento nustatyta tvarka.“;

9.   pakeisti Reglamento 87 punktą ir jį išdėstyti taip:

87. Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkų kandidatūras Savivaldybės meras teikia Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlė Savivaldybės merui Etikos ir/ar Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūros, komisijos pirmininką Taryba skiria iš šių komisijų narių Savivaldybės mero teikimu.“;

10. pakeisti Reglamento 88 punktą ir jį išdėstyti taip:

88. Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkai laikomi paskirtais, jei už jų kandidatūras balsavo visų Tarybos narių dauguma. Savivaldybės meras gali pasiūlyti Tarybos opozicijai pasiūlytą kandidatą pakeisti, nurodydamas motyvus. Tarybos opozicija gali siūlyti tą patį arba kitą kandidatą Savivaldybės merui, kuris teikia jį Tarybai. Jei komisijos pirmininkas nepaskiriamas, Savivaldybės meras (jeigu yra paskelbta Tarybos opozicija – jos siūlymu) privalo teikti kitą kandidatūrą.“;

11. pakeisti Reglamento 92 punktą ir jį išdėstyti taip:

92. Kandidatūros į komisijas svarstomos ir už jas balsuojama personaliai arba už visas iš karto. Į visų komisijų sudėtį įtraukiami Tarybos opozicijos, jei ji paskelbta, nariai jų pačių siūlymu.“.

Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Gintautas Gegužinskas