LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

Įsakymas

DĖL įgaliotųjų vartotojų ASOCIACIJŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO IR įgyvendinamų vartotojų apsaugos PROJEKTŲ ATRANKOS BEI FINANSAVIMO TAISYKLIŲ

patvirtinimo

 

2020 m. gruodžio 30 d. Nr. 1R-440

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 131 straipsnio 4 dalimi:

1.    Tvirtinu Įgaliotųjų vartotojų asociacijų išlaidų apmokėjimo ir įgyvendinamų vartotojų apsaugos projektų atrankos bei finansavimo taisykles (pridedama).

2.   Nustatau, kad:

2.1. šis įsakymas įsigalioja 2021 m. sausio 1 d.;

2.2. vartotojų asociacijoms atsiskaityti už finansinę paramą, gautą iki 2020 m. gruodžio 31 d. pagal Finansinės paramos vartotojų asociacijoms teikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 127 „Dėl finansinės paramos vartotojų asociacijoms teikimo“, taikomos normos, galiojančios iki 2020 m. gruodžio 31 d.;

2.3. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba kvietimą teikti paraiškas 2021 metams viešai paskelbia iki 2021 m. sausio 15 d.

 

 

 

Teisingumo ministrė                                                                                             Evelina Dobrovolska

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2020 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1R-440

 

ĮGALIOTŲJŲ VARTOTOJŲ ASOCIACIJŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO IR ĮGYVENDINAMŲ VARTOTOJŲ APSAUGOS PROJEKTŲ ATRANKOS BEI FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Įgaliotųjų vartotojų asociacijų išlaidų apmokėjimo ir įgyvendinamų vartotojų apsaugos projektų atrankos bei finansavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato įgaliotųjų vartotojų asociacijų išlaidų, susijusių su vartotojų viešojo intereso gynimu, atstovavimu grupės ieškinio bylose, kai grupės ieškiniu reiškiami reikalavimai kyla iš vartojimo teisinių santykių, ir vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros veiksmų atlikimu pagal vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos pavedimą, apmokėjimą (toliau – išlaidų apmokėjimas), taip pat įgaliotųjų vartotojų asociacijų įgyvendinamų vartotojų apsaugos projektų (toliau – projektai) atranką ir jų finansavimą (toliau – finansavimo skyrimas) bei lėšų kontrolę.

2Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme.

3Išlaidų apmokėjimo ir finansavimo skyrimo (toliau – ir finansavimas) tikslas – skatinti ir remti įgaliotųjų vartotojų asociacijų veiklą, siekiant aukšto vartotojų apsaugos lygio.

4.  Lėšos įgaliotosioms vartotojų asociacijoms skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai patvirtintų asignavimų.

5.  Pagal Taisykles finansuojami:

5.1. įgaliotųjų vartotojų asociacijų:

5.1.1. vartotojų viešojo intereso gynimo išlaidos;

5.1.2. atstovavimo grupės ieškinio bylose, kai grupės ieškiniu reiškiami reikalavimai kyla iš vartojimo teisinių santykių, išlaidos;

5.1.3. vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros veiksmų, išskyrus sprendimų dėl ginčo esmės, sprendimų atsisakyti nagrinėti vartojimo ginčą, sustabdyti ar nutraukti vartojimo ginčo nagrinėjimą priėmimą, atlikimo pagal vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos pavedimą išlaidos.

5.2. pagal Taisykles atrinkti projektai.

6. Paraiškas dėl Taisyklių 5 punkte nurodyto finansavimo (toliau – paraiškos) gali teikti įgaliotosios vartotojų asociacijos (toliau – pareiškėjai).

7. Paraiškos administruojamos Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (toliau – Tarnyba). Tarnyba savo interneto svetainėje www.vvtat.lt kiekvienais metais iki gruodžio 31 d. viešai paskelbia kvietimą teikti paraiškas kitiems kalendoriniams metams.

8. Kvietime teikti paraiškas nurodomi:

8.1. įgaliotosioms vartotojų asociacijoms finansuoti atitinkamais metais numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

8.2. didžiausia galima skirti finansavimo suma pagal vieną paraišką;

8.3. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga. Paraiškų dėl projektų finansavimo (toliau – projekto paraiška) ir paraiškų dėl vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros veiksmų atlikimo išlaidų apmokėjimo (toliau – paraiška dėl vartojimo ginčų) priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 20 darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Paraiškų dėl išlaidų, nurodytų Taisyklių 5.1.1–5.1.2 papunkčiuose, apmokėjimo (toliau – paraiška dėl bylos išlaidų apmokėjimo) priėmimo terminas turi būti ne vėlesnis kaip einamųjų metų lapkričio 1 d.;

8.4. vartojimo ginčus nagrinėjančių institucijų siūlomos vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros veiksmų atlikimo sąlygos (vartojimo ginčų imtis, vartojimo prekių ir (ar) paslaugų sritys, veiksmų atlikimo terminai ir kita susijusi informacija);

8.5. paraiškų vertinimo kriterijai;

8.6. informacija apie tai, kad paraiškos Tarnybai turi būti siunčiamos elektroniniu paštu, bei nurodomas elektroninio pašto adresas;

8.7. kontaktinis asmuo ir jį pavaduojantis asmuo (nurodomos jų pareigos, vardai ir pavardės), teikiantys konsultacijas pareiškėjams, taip pat nurodomi kiekvieno iš jų telefono numeris, elektroninio pašto adresas ir laikas pasiteirauti;

8.8. paraiškų formos:

8.8.1. paraiškos dėl bylos išlaidų apmokėjimo forma (Taisyklių 1 priedas);

8.8.2. paraiškos dėl vartojimo ginčų forma (Taisyklių 2 priedas);

8.8.3. projekto paraiškos forma (Taisyklių 3 priedas).

 

II SKYRIUS

FINANSAVIMO DYDIS

 

9. Vartotojų teisių apsaugos taryba kasmet teikia siūlymus Teisingumo ministerijos kancleriui dėl optimalaus numatomo įgaliotųjų vartotojų asociacijų finansavimo paskirstymo (procentais) Taisyklių 5.1.1–5.1.3 papunkčiuose nurodytoms išlaidoms apmokėti ir projektams finansuoti.

10. Pagal vieną paraišką didžiausia galima skirti finansavimo suma – 15 000 (penkiolika tūkstančių) eurų.

11. Finansavimas neteikiamas:

11.1. pareiškėjo įsiskolinimams padengti;

11.2. paraiškų rengimo išlaidoms apmokėti;

11.3. išlaidoms, susijusioms su užsienio svečių dalyvavimu (kelionės, maitinimo, apgyvendinimo ir kt. išlaidos) projekto veiklose, apmokėti, išskyrus atvejus, kai projekto veikloms vykdyti kviečiama specialistų, ekspertų, lektorių iš užsienio;

11.4. išlaidoms, kurių neįmanoma pagrįsti tai įrodančiais dokumentais, apmokėti;

11.5. įrangai, įrenginiams pirkti ar kitam ilgalaikiam turtui įsigyti;

11.6. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam remontui, techninei priežiūrai atlikti;

11.7. išperkamajai nuomai apmokėti;

11.8. transporto priemonių įsigijimo išlaidoms padengti;

11.9. administravimo išlaidoms (projekto vadovo atlyginimas, buhalterinės apskaitos išlaidos), viršijančioms 15 procentų visos finansavimo sumos, padengti;

11.10. kitoms tiesiogiai su vykdoma veikla ar projekto įgyvendinimu nesusijusioms išlaidoms apmokėti.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS

 

12. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, nurodžius vardą, pavardę ir pareigas.

13. Kartu su paraiška Tarnybai turi būti pateikiami šie dokumentai:

13.1. jei teikiama paraiška dėl bylos išlaidų apmokėjimo, pateikiami numatomas patirti ir (ar) patirtas su teisine analize, vartotojų informavimu ir konsultavimu, įrodymų rinkimu susijusias ir kitas išlaidas pagrindžiantys dokumentai ar jų kopijos;

13.2. jei teikiama projekto paraiška, dokumentas (-ai), patvirtinantis (-ys) įgaliotosios vartotojų asociacijos finansavimo iš kitų finansavimo šaltinių (kofinansavimo) skiriamas lėšas;

13.3. kiti paraiškoje pateiktus duomenis patvirtinantys dokumentai.

14. Įgaliotosios vartotojų asociacijos, siekiančios gauti:

14.1. Taisyklių 5.1.1–5.1.2 papunktyje numatytą finansavimą, Tarnybai pateikia paraišką dėl bylos išlaidų apmokėjimo pagal Taisyklių 1 priedą;

14.2. Taisyklių 5.1.3 papunktyje nurodytą finansavimą, – paraišką dėl vartojimo ginčų pagal Taisyklių 2 priedą;

14.3. Taisyklių 5.2 papunktyje numatytą finansavimą, – projekto paraišką pagal Taisyklių 3 priedą.

15. Projekto paraiškoje nurodomi:

15.1. paraiškos užpildymo data ir vieta;

15.2. bendroji informacija apie pareiškėją (buveinės adresas, banko ar kitos kredito ar mokėjimo įstaigos rekvizitai, pareiškėjo sąskaitos numeris), informacija apie pareiškėjo vadovą ir apie buhalterį arba asmenį, teikiantį buhalterinės apskaitos paslaugas;

15.3. informacija apie projekto vadovą;

15.4. projekto pavadinimas;

15.5. informacija apie projekto įgyvendinimo partnerį (-ius), jei jis (jų) yra;

15.6. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

15.7. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

15.8. projekto tikslai ir uždaviniai;

15.9. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

15.10. priemonių ir (ar) veiklų planas, kuriame turi būti nurodyti priemonės ir (ar) veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai), priemonės ir (ar) veiklos įgyvendinimo pradžia ir pabaiga, kokybiniai ir kiekybiniai vertinimo kriterijai;

15.11. numatomi rezultatai;

15.12. detali projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma skirti iš valstybės biudžeto asignavimų;

15.13. informacija apie projekto įgyvendinimo ir (ar) rezultatų viešinimą;

15.14. pareiškėjo deklaracija.

16. Paraiškoje dėl bylos išlaidų apmokėjimo, neskaitant Taisyklių 15.1–15.2, 15.14 papunkčiuose prašomos nurodyti informacijos, taip pat nurodomi:

16.1. problemos (vartotojų teisių ar interesų pažeidimo) teisinė analizė, tikslinė vartotojų grupė;

16.2. informacija apie įgaliotosios vartotojų asociacijos numatomų asmenų atstovavimo teismuose darbo patirtį ir kvalifikaciją;

16.3. faktiškai patirtos ir (ar) numatomos patirti išlaidos (nurodomi išlaidų rūšis, matavimo vienetai, kiekis ir vieneto kaina (įkainis) bei jas pagrindžiantys dokumentai.

17. Paraiškoje dėl vartojimo ginčų, neskaitant Taisyklių 15.1–15.2, 15.14 papunkčiuose prašomos nurodyti informacijos, taip pat nurodomi:

17.1. numatomas vartojimo ginčų, dėl kurių įgaliotoji vartotojų asociacija atliks vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros veiksmus, skaičius;

17.2. vartojimo prekių ir (ar) paslaugų sritys, kuriose bus vykdomi vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros veiksmai;

17.3. informacija apie įgaliotosios vartotojų asociacijos numatomų asmenų vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros veiksmams atlikti ginčų sprendimo darbo patirtį ir kvalifikaciją;

17.4. numatomų išlaidų dydis (nurodomi išlaidų rūšis, matavimo vienetai, kiekis ir vieneto kaina (įkainis) bei jas pagrindžiantys dokumentai.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

18. Paraiška ir jos priedai turi būti užpildyti kompiuteriu ir pateikti Tarnybai pdf ar kitu formatu, kad juos būtų galima peržiūrėti naudojantis „Microsoft Office“ programine įranga. Įgaliotoji vartotojų asociacija vienu elektroniniu laišku kvietime teikti paraiškas nurodytu elektroninio pašto adresu Tarnybai pateikia vieną paraišką ir jos priedus. Paraiška ir jos priedai vienu laišku gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete, kur paraiškos dokumentai būtų prieinami ne mažiau kaip 5 darbo dienas nuo paraiškos pateikimo dienos.

19. Paraiškos turi būti išsiųstos Tarnybos nurodytu elektroninio pašto adresu iki kvietime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 23.59 val. Informacija apie tai, kad paraiška gauta ir kad jai suteiktas registracijos numeris, paskelbiama Tarnybos interneto svetainėje.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMO KRITERIJAI

 

20. Paraiškos dėl bylos išlaidų apmokėjimo vertinamos pagal Taisyklių 21 punkte nurodytus vertinimo kriterijus, pagal kiekvieną kriterijų skirti balai sumuojami.

21. Paraiškos dėl bylos išlaidų apmokėjimo kriterijai:

21.1. vartotojų teisių ar interesų pažeidimo aktualumas ir pagrįstumas;

21.2. vartotojų teisių ar interesų pažeidimo mastas;

21.3. problemos (vartotojų teisių ar interesų pažeidimo) teisinės analizės detalumas ir pagrįstumas;

21.4. įgaliotosios vartotojų asociacijos numatomų asmenų atstovauti teismuose pažeistoms vartotojų teisėms ar interesams darbo patirtis ir kvalifikacija;

21.5. išlaidų, susijusių su bylos nagrinėjimu, būtinumas, tikslumas ir pagrįstumas.

22. Paraiškos dėl vartojimo ginčų vertinamos pagal Taisyklių 23 punkte nurodytus vertinimo kriterijus, pagal kiekvieną kriterijų skirti balai sumuojami.

23. Paraiškų dėl vartojimo ginčų kriterijai:

23.1. vartojimo ginčų, dėl kurių įgaliotoji vartotojų asociacija atliks vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros veiksmus, skaičius;

23.2. vartojimo ginčų, dėl kurių įgaliotoji vartotojų asociacija atliks vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros veiksmus, pobūdis ir sudėtingumas;

23.3. numatomų išlaidų, susijusių su vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros veiksmų atlikimu, būtinumas, tikslumas ir pagrįstumas;

23.4. įgaliotosios vartotojų asociacijos numatomų asmenų vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros veiksmams atlikti ginčų sprendimo darbo patirtis ir kvalifikacija.

24. Projektų paraiškos vertinamos pagal Taisyklių 25 punkte nurodytus vertinimo kriterijus, pagal kiekvieną vertinimo kriterijų skirti balai sumuojami.

25. Projektų paraiškų vertinimo kriterijai:

25.1. vartotojų teisių apsaugos problemos aktualumas ir pagrįstumas;

25.2. projekto uždavinių ir tikslų konkretumas, aiškumas ir ryšys su sprendžiama problema bei projekto veiklomis;

25.3. numatomų projekto įgyvendinimo veiklų (veiklų plano) aiškumas, konkretumas, tikslingumas;

25.4. projekto įgyvendinimo išlaidų (biudžeto) būtinumas, tikslumas ir pagrįstumas;

25.5. pareiškėjo bendradarbiavimas su kitomis organizacijomis ar narystė jose (narystė skėtinėje vartotojų organizacijoje, tarptautinėje ar Europos Sąjungos vartotojų apsaugos organizacijose);

25.6. projekto kofinansavimo lygis;

25.7. projektų rezultatų reikšmingumas;

25.8. projekto veiklų tęstinumas.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

26. Paraiškas nagrinėja ir vertina Įgaliotųjų vartotojų asociacijų pateiktų paraiškų vertinimo komisija (toliau – vertinimo komisija), sudaryta teisingumo ministro iš Teisingumo ministerijos, Tarnybos ir kitų kompetentingų institucijų atstovų.

27. Vertinimo komisiją techniškai aptarnauja Tarnyba. Ši Tarnyba taip pat skiria vertinimo komisijos sekretorių.

28. Tarnyba gautas paraiškas ir jų priedus perduoda vertinimo komisijos sekretoriui, kuris per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos įvertina:

28.1. ar paraišką pateikęs pareiškėjas yra įgaliotoji vartotojų asociacija;

28.2. ar pateiktos paraiškos tinkamai užpildytos pagal Taisyklių reikalavimus. Pavėluotai pateiktos paraiškos neregistruojamos ir apie tai elektroniniu paštu informuojamas pareiškėjas.

29. Jeigu paraiška neatitinka Taisyklėse nustatytų reikalavimų, vertinimo komisijos sekretorius paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie trūkumus ir nurodo ne ilgesnį kaip 5 darbo dienų terminą jiems pašalinti. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepašalinus trūkumų, paraiška neregistruojama.

30. Paraiškos dėl vartojimo ginčų ir projektų paraiškos trūkumai turi būti pašalinti iki kvietimo teikti paraiškas termino pabaigos, išskyrus atvejus, kai pranešimas apie trūkumus pareiškėjui išsiunčiamas vėliau negu likus 3 darbo dienoms iki minėto termino pabaigos. Tokiu atveju pranešime turi būti nurodytas 3 darbo dienų terminas trūkumams pašalinti. Jei per nustatytą terminą trūkumai pašalinami, pareiškėjo paraiška registruojama ir jam elektroniniu paštu išsiunčiamas paraiškos registravimo patvirtinimas.

31. Vertinimo komisija paraiškas vertina pagal Taisyklių V skyriuje nustatytus paraiškų vertinimo kriterijus ir pildo Taisyklių 4, 5 ar 6 prieduose nurodytas paraiškų vertinimo lenteles.

32. Vertinimo komisijos nariai paraiškas vertina balais ir sumuoja pagal kiekvieną paraiškos vertinimo kriterijų skirtus balus.

33. Vertinimo komisija įvertintas paraiškas suskirsto pagal balų skaičių ir toms paraiškoms, kurioms skirta daugiausia balų, pasiūlo skirti finansavimą. Jeigu kelioms pareiškėjų pateiktoms paraiškoms skirta vienodai balų, tačiau įgaliotosioms vartotojų asociacijoms skirto finansavimo visoms joms finansuoti nepakanka, vertinimo komisija priima motyvuotą sprendimą dėl lėšų skyrimo. Paraiška, kuriai skirta mažiau kaip 15 balų, atmetama vertinimo komisijos sprendimu.

34. Vertinimo komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu, remiantis paprastąja balsų dauguma. Vertinimo komisijos narių balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra vertinimo komisijos pirmininko, jo nesant – vertinimo komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

35. Vertinimo komisijos sprendimai įforminami protokolu, kuriame turi būti nurodyti vertinimo komisijos sprendimų motyvai. Jei vertinimo komisija siūlo  įgaliotųjų vartotojų asociacijų išlaidas apmokėti ir (ar) projektus finansuoti, kartu nurodomas ir siūlomo skirti finansavimo dydis.

36. Vertinimo komisija projektų paraiškas ir paraiškas dėl vartojimo ginčų išnagrinėja ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Tarnybos kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos, o paraiškas dėl bylos išlaidų apmokėjimo – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos.

 

VII SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

37. Vertinimo komisiją sudaro vertinimo komisijos pirmininkas, vertinimo komisijos pirmininko pavaduotojas ir ne mažiau kaip trys kiti vertinimo komisijos nariai.

38. Vertinimo komisijos pirmininkas, o jo nesant – vertinimo komisijos pirmininko pavaduotojas:

38.1. vadovauja vertinimo komisijai nagrinėjant ir vertinant paraiškas;

38.2. organizuoja ir koordinuoja vertinimo komisijos darbą;

38.3. šaukia vertinimo komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

38.4. pasirašo vertinimo komisijos posėdžių protokolus, kitus vertinimo komisijos veiklos dokumentus;

38.5. atsako už vertinimo komisijai pavestų funkcijų atlikimą.

39. Vertinimo komisijos funkcijos:

39.1. įvertinti pareiškėjų pateiktas paraiškas pagal Taisyklių V skyriuje nustatytus paraiškų vertinimo kriterijus ir užpildyti Taisyklių 4, 5, 6 prieduose esančias vertinimo lentelių formas;

39.2. teikti Teisingumo ministerijos kancleriui siūlymus dėl įgaliotųjų vartotojų asociacijų išlaidų apmokėjimo ir finansavimo skyrimo projektams.

40. Vertinimo komisija turi teisę:

41.1. iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, įgaliotųjų vartotojų asociacijų per vertinimo komisijos nustatytą terminą reikalauti papildomų dokumentų ar su paraiškomis susijusios informacijos, reikalingos siekiant pagrįsti išlaidas ar įvertinti projektus;

41.2. esant būtinybei, projektams vertinti pasitelkti reikiamų sričių specialistų. Pastarieji turi pasirašyti Taisyklių 7 priede pateikiamą nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą.

42. Vertinimo komisijos sekretorius yra Tarnybos tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Vertinimo komisijos sekretorius nėra vertinimo komisijos narys. Vertinimo komisijos sekretorius, prieš pradėdamas vykdyti vertinimo komisijos sekretoriaus funkcijas, pasirašo Taisyklių 7 priede pateikiamą nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą.

43. Vertinimo komisijos sekretorius:

43.1. registruoja pateiktas paraiškas;

43.2. vertina pareiškėjų ir pateiktų paraiškų atitiktį Taisyklių 6, 12–17 punktams;

43.3. parengia vertinimo komisijos posėdžių medžiagą ir pateikia ją vertinimo komisijos nariams;

43.4. rengia informacinius pranešimus ir informuoja pareiškėjus (dėl papildomų dokumentų pateikimo ir pan.);

43.5. suskaičiuoja paraiškų individualaus vertinimo balus;

43.6. rengia vertinimo komisijos posėdžių protokolus;

43.7. informuoja vertinimo komisijos narius apie posėdžio datą, laiką ir darbotvarkę;

43.8. tvarko kitus vertinimo komisijos dokumentus ir vykdo kitus vertinimo komisijos pirmininko pavedimus.

44. Vertinimo komisijos veiklos pagrindinė darbo forma yra posėdis. Vertinimo komisijos nariai posėdžiuose gali dalyvauti ir nuotoliniu būdu (pasitelkdami informacines ir ryšių technologijas). Skubiems klausimams spręsti vertinimo komisijos pirmininko, o jo nesant – vertinimo komisijos pirmininko pavaduotojo sprendimu posėdis gali būti organizuojamas apklausiant visus vertinimo komisijos narius elektroniniu paštu. Vertinimo komisijos darbo formą kiekvienu atveju nustato vertinimo komisijos pirmininkas, o jo nesant – vertinimo komisijos pirmininko pavaduotojas.

45. Vertinimo komisijos posėdžiai šaukiami pagal poreikį.

46. Vertinimo komisijos sekretorius informuoja vertinimo komisijos narius apie posėdį ir pateikia posėdžio darbotvarkę ne vėliau kaip likus dviem darbo dienoms iki numatytos posėdžio datos.

47. Vertinimo komisijos nariai, negalintys dalyvauti posėdyje, ne vėliau kaip likus vienai darbo dienai iki posėdžio apie tai privalo pranešti vertinimo komisijos sekretoriui ir vertinimo komisijos pirmininkui, o jo nesant – vertinimo komisijos pirmininko pavaduotojui.

48. Vertinimo komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai vertinimo komisijos narių.

49. Vertinimo komisijos posėdžio protokolas turi būti parengtas ir pasirašytas vertinimo komisijos pirmininko, o jo nesant – pirmininko pavaduotojo ir vertinimo komisijos sekretoriaus ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo vertinimo komisijos posėdžio pabaigos. Vertinimo komisijos nariai turi teisę raštu išdėstyti savo atskirąją nuomonę dėl vertinimo komisijos priimtų sprendimų, ši nuomonė pridedama prie vertinimo komisijos posėdžio protokolo.

50. Vertinimo komisijos nariai per pirmąjį vertinimo komisijos posėdį, prieš pradėdami paraiškų vertinimo procedūros veiksmus, turi pasirašyti Taisyklių 7 priede pateikiamą nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą.

51. Per pirmąjį posėdį vertinimo komisijos pirmininkas jos narius informuoja apie tai, kiek buvo gauta paraiškų, ir pristato jiems Taisyklių V skyriuje nustatytus paraiškų vertinimo kriterijus.

52. Vertinimo komisijos nariai paraiškas vertina individualiai pagal minėtus kriterijus.

53. Individualaus vertinimo lenteles vertinimo komisijos nariai pateikia šios komisijos sekretoriui, kuris apskaičiuoja kiekvienos paraiškos vertinimo balų vidurkį ir suskirsto paraiškas pagal skirtų balų skaičių.

54. Vertinimo komisijos sprendimai pateikiami Teisingumo ministerijos kancleriui ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo jų priėmimo dienos. Vertinimo komisijos nariai neturi teisės informuoti pareiškėjų apie paraiškų vertinimo rezultatus, kol bus priimtas Teisingumo ministerijos kanclerio potvarkis.

 

 

 

VIII SKYRIUS

SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

55. Teisingumo ministerijos kancleris ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vertinimo komisijos sprendimų gavimo dienos priima vieną iš šių sprendimų:

55.1. apmokėti įgaliotosios vartotojų asociacijos Taisyklių 5.1.1–5.1.3 papunkčiuose numatytas išlaidas;

55.2. neapmokėti įgaliotosios vartotojų asociacijos Taisyklių 5.1.1–5.1.3 papunkčiuose numatytų išlaidų;

55.3. skirti finansavimą įgaliotosios vartotojų asociacijos projektui įgyvendinti;

55.4. neskirti finansavimo įgaliotosios vartotojų asociacijos projektui įgyvendinti.

56. Teisingumo ministerijos kanclerio sprendimai įforminami Teisingumo ministerijos kanclerio potvarkiu.

 

IX SKYRIUS

SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

57. Teisingumo ministerijos kancleriui priėmus Taisyklių 55 punkte nurodytus sprendimus, Teisingumo ministerija raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų priėmimo dienos apie tai informuoja Tarnybą.

58. Tarnyba, gavusi iš Teisingumo ministerijos Taisyklių 57 punkte nurodytą informaciją, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas elektroniniu paštu apie tai informuoja įgaliotąsias vartotojų asociacijas. Tarnyba įgaliotąsias vartotojų asociacijas, kurioms skirtas finansavimas, taip pat informuoja apie išlaidų apmokėjimo ir finansavimo skyrimo sutarčių pasirašymo eigą.

59. Tarnyba ir įgaliotoji vartotojų asociacija, kuriai numatyta skirti finansavimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Teisingumo ministerijos kanclerio sprendimo priėmimo dienos pasirašo išlaidų apmokėjimo ir finansavimo skyrimo sutartį pagal Taisyklių 8 priede nurodytą formą.

60. Tarnybos ir įgaliotosios vartotojų asociacijos pasirašomoje išlaidų apmokėjimo ir finansavimo skyrimo sutartyje turi būti numatyta, kokios Taisyklių 5.1.1–5.1.3 papunkčiuose nurodytos išlaidos bus apmokamos, ar finansuojamas projektas, taip pat turi būti nurodyti terminai, lėšų suma, jų tikslinė paskirtis, šalių teisės ir pareigos, atskaitomybė, atsakomybė, kontrolė, rezultatų viešinimo sąlygos. Išlaidų apmokėjimo ir finansavimo skyrimo sutarties priedas yra paraiška su visais pridedamais dokumentais.

61. Tarnyba per 5 darbo dienas nuo išlaidų apmokėjimo ir finansavimo skyrimo sutarties pasirašymo dienos į įgaliotosios vartotojų asociacijos sąskaitą atitinkamai perveda:

61.1. avansu 50 procentų įgaliotajai vartotojų asociacijai skirto viso finansavimo projektui įgyvendinti;

61.2. avansu 100 procentų įgaliotajai vartotojų asociacijai skirto finansavimo bylos išlaidoms apmokėti už paraiškoje dėl bylos išlaidų apmokėjimo nurodytus jau atliktus ir planuojamus atlikti veiksmus;

61.3. kas ketvirtį avansu po 25 proc. įgaliotajai vartotojų asociacijai skirto finansavimo išlaidoms apmokėti už vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros veiksmų atlikimą.

 

X SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS IR KONTROLĖ

 

62. Įgaliotosioms vartotojų asociacijoms skirtos lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

63. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos tai patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Įgaliotoji vartotojų asociacija paslaugas ar prekes turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, vadovautis racionalaus lėšų panaudojimo principu.

64. Įgaliotoji vartotojų asociacija gautas lėšas privalo naudoti tik išlaidų apmokėjimo ir finansavimo skyrimo sutartyje ir sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti.

65. Įgaliotoji vartotojų asociacija, kuriai apmokamos Taisyklių 5.1.3 papunktyje numatytos išlaidos, privalo kiekvienam ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 5 dienos Tarnybai pateikti ketvirčio ataskaitą už vartojimo ginčų neteisminio sprendimo procedūros atliktus veiksmus ir tam panaudotas lėšas pagal Taisyklių 9 priede nurodytą išlaidų apmokėjimo ir projekto įgyvendinimo ataskaitos formą.

66. Įgaliotoji vartotojų asociacija ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo išlaidų apmokėjimo ir finansavimo skyrimo sutartyje nustatyto termino pabaigos pateikia Tarnybai galutinę ataskaitą apie lėšų panaudojimą pagal Taisyklių 9 priede nurodytą išlaidų apmokėjimo ir projekto įgyvendinimo ataskaitos formą.

67. Ketvirčio ir galutinėje išlaidų apmokėjimo ir projekto įgyvendinimo ataskaitose turi būti pateikta apibendrinamoji informacija apie išlaidų apmokėjimo ar projektų įgyvendinimo rezultatus, įgaliotųjų vartotojų asociacijų veiklą, taip pat pateikti išvados ir pasiūlymai. Kiekvieno ketvirčio ir galutinę išlaidų ataskaitą reikia pateikti kartu su patirtas išlaidas patvirtinančiais apskaitos dokumentais ar jų kopijomis.

68. Tarnyba turi teisę bet kada paprašyti įgaliotosios vartotojų asociacijos per nustatytą terminą pateikti informaciją apie skirto finansavimo panaudojimą ir projekto įgyvendinimo eigą. Nustačiusi esminių išlaidų apmokėjimo ir finansavimo skyrimo sutarties pažeidimų, Tarnyba gali ją nutraukti, apie tai prieš 10 darbo dienų raštu įspėjusi įgaliotąją vartotojų asociaciją, arba imtis kitų veiksmų teisės aktų nustatyta tvarka.

69. Jeigu įgaliotoji vartotojų asociacija nespėja įvykdyti išlaidų apmokėjimo ir finansavimo skyrimo sutartyje numatytų įsipareigojimų nustatytu laiku, skirtos, bet neišmokėtos lėšos neišmokamos, o jeigu lieka išmokėtų ir nepanaudotų lėšų, jos turi būti grąžinamos Tarnybai per jos nustatytą terminą.

70. Tarnyba, gavusi ir patvirtinusi įgaliotųjų vartotojų asociacijų galutines ataskaitas, Teisingumo ministerijai pateikia informaciją apie įgaliotųjų vartotojų asociacijų veiklų ir (ar) projektų įgyvendinimą bei jiems skirtų lėšų panaudojimą. Šią informaciją kartu su galutinėmis ataskaitomis Tarnyba paskelbia savo interneto svetainėje adresu www.vvtat.lt.

71. Nepanaudotos įgaliotųjų vartotojų asociacijų lėšos grąžinamos į valstybės biudžetą.

 

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

72. Teisingumo ministerijos kanclerio Taisyklių 55 punkte nurodyti sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

73. Už informacijos, duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako įgaliotoji vartotojų asociacija. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, buhalterinės apskaitos dokumentus ir kt.), įgaliotoji vartotojų asociacija privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat – Tarnybos reikalavimu pateikti su išlaidų apmokėjimu ar projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų bei kitų dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas.

74. Vertinimo komisijos veiklos dokumentai (paraiškos, posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga ir pan.) saugomi Tarnyboje įstatymų nustatyta tvarka.

_________________________