LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2015 m. lapkričio 11 d. įsakymo Nr. 3-465(1.5 E)DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.1.1-TID-V-503 PRIEMONĖS „TEN-T GELEŽINKELIŲ TINKLO ATNAUJINIMAS IR PATOBULINIMAS, SKIRTINGŲ RŪŠIŲ TRANSPORTO SĄVEIKOS GERINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO Nr. 1 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. sausio 3 d. Nr. 3-5

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.1.1-TID-V-503 priemonės „TEN-T geležinkelių tinklo atnaujinimas ir patobulinimas, skirtingų rūšių transporto sąveikos gerinimas projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. 3-465(1.5 E) „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.1.1-TID-V-503 priemonės „TEN-T geležinkelių tinklo atnaujinimas ir patobulinimas, skirtingų rūšių transporto sąveikos gerinimas projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2017 m. vasario 2 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-1.1 (23) ir patikslintus 2017 m. lapkričio 17 d. posėdyje:

14.1. Projektas turi atitikti Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1253 „Dėl Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos patvirtinimo“, pirmojo tikslo „Didinti krovinių ir keleivių judumą, gerinant Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinklo pagrindinio tinklo koridorius ir jų jungtis su valstybinės ir vietinės reikšmės transporto tinklu bei plėtojant skirtingų transporto rūšių sąveikos efektyvumą“ pirmąjį uždavinį „Įrengti naują, atnaujinti ir tobulinti esamą tarptautinės ir vietinės reikšmės geležinkelių infrastruktūrą (įskaitant naujų projekto „Rail Baltica“ geležinkelio kelių ir antrųjų geležinkelio kelių bei aplinkkelių tiesimą), įgyvendinti naujus kontrolės, valdymo ir signalizacijos, energijos posistemių projektus (įskaitant geležinkelių linijų elektrifikavimą)“. Projektų atrankos kriterijaus vertinimo aspektai pateikiami Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“.

14.2. Projektas turi atitikti preliminarų Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos projektų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. 3-249 „Dėl preliminaraus Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos projektų sąrašo patvirtinimo“ (toliau – preliminarus Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos projektų sąrašas) ir paskelbtą ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. Projektų atrankos kriterijaus vertinimo aspektai pateikiami Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“.

2. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:

22.1. Iki paraiškos pateikimo pareiškėjas turi būti suderinęs su įgyvendinančiąja institucija su Aprašo 9 punkte nurodyta veikla susijusius pirkimo dokumentus ir įvykdęs šio pirkimo procedūras.

22.2. Iki paraiškos pateikimo turi būti pasibaigę teisminiai ginčai (jeigu tokių buvo) dėl vykdomų Aprašo 9 punkte nurodytos projekto veiklos pirkimų procesų.

22.3. Iki paraiškos pateikimo pareiškėjas turi būti parengęs projekto pirkimų grafiką pagal formą, nustatytą Aprašo 3 priede „Pirkimų grafikas“, ir jį suderinęs su įgyvendinančiąja institucija.

22.4. Jeigu įgyvendinant projektą planuojama pasirašyti kelias veiklos pirkimų sutartis, pareiškėjas turi užtikrinti nepertraukiamą projekto įgyvendinimo eigą: pirmoji pirkimų sutartis turi būti sudaryta ir suderinta su įgyvendinančiąja institucija iki paraiškos pateikimo, o paskesnės pirkimų sutarties sudarymo data negali būti vėlesnė nei prieš tai sudarytos pirkimų sutarties darbų atlikimo termino pabaigos data.

22.5. Iki paraiškos pateikimo turi būti teisės aktų nustatyta tvarka parengta projektui įgyvendinti reikiama dokumentacija:

22.5.1. užsakovo patvirtintas statinio projektas (netaikoma, kai taikomos Tarptautinės inžinierių konsultantų federacijos (FIDIC) leidinioRangovo projektuojamų statybos ir inžinerinių darbų, elektros ir mechanikos įrenginių projektavimo ir statybos bei įrangos sutarties sąlygos (Geltonoji knyga)“ (toliau – Geltonoji knyga) arba lygiavertės kitų tarptautinių organizacijų standartinės statybos sutarčių sąlygos);

22.5.2. gautas statinio projekto ekspertizės paslaugas teikiančio teikėjo aktas su išvada, kad projektą galima tvirtinti (netaikoma, kai taikomos Geltonosios knygos arba lygiavertės kitų tarptautinių organizacijų standartinės statybos sutarčių sąlygos);

22.5.3. jeigu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (toliau – Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas), privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, pareiškėjas (partneris) iki paraiškos pateikimo turi būti parengęs poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir turėti atsakingos institucijos sprendimą ir atrankos išvadą (kopiją) (netaikoma, kai taikomos Geltonosios knygos arba lygiavertės kitų tarptautinių organizacijų standartinės statybos sutarčių sąlygos);

22.5.4. jeigu, vadovaujantis Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, poveikio aplinkai vertinimo atlikti neprivaloma, pareiškėjas (partneris) argumentuotai raštu informuoja, kad projektui netaikomas reikalavimas dėl poveikio aplinkai vertinimo, arba pateikia atrankos išvados dėl poveikio aplinkai vertinimo kopiją;

22.5.5. jeigu planuojama ūkinė veikla (arba planų ar programų įgyvendinimas) susijusi
(-ęs) su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka, iki paraiškos pateikimo privaloma nustatyti „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumą vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis ir turėti atsakingos institucijos planuojamos ūkinės veiklos poveikio įgyvendintoms įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo išvadą (kopiją);

22.5.6. iki paraiškos pateikimo turi būti gautas statybą leidžiančius dokumentus išduodančios institucijos išduotas statybą leidžiantis dokumentas (netaikoma, kai taikomos Geltonosios knygos arba lygiavertės kitų tarptautinių organizacijų standartinės statybos sutarčių sąlygos);

22.5.7. įgyvendinant projekto veiklas, susijusias su geležinkelių struktūrinių posistemių patobulinimu, – paskelbtosios ir (ar) paskirtosios įstaigos išduotas tarpinės struktūrinio posistemio patikros sertifikatas, vertinimo įstaigos išduota saugos vertinimo ataskaita, parengta vadovaujantis 2013 m. balandžio 30 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 402/2013, kuriuo nustatomas bendrasis saugos būdas, susijęs su pavojaus lygio nustatymu ir pavojaus vertinimu, ir panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 352/2009 (toliau – Reglamentas (ES)
Nr. 402/2013) (jeigu pavojaus analizę ir įvertinimą atlikti privaloma).“

3. Pakeičiu 41.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

41.2. įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas elektroninis dokumentas, pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu.

4. Pakeičiu 44.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

44.10. bent vienos projekto veiklos pasirašytos pirkimų sutarties kopiją ir kitus šių pirkimų dokumentus, suderintus su įgyvendinančiąja institucija, ir projekto pirkimų grafiką, suderintą su įgyvendinančiąja institucija;“.

5. Pakeičiu 44.15 papunktį ir jį išdėstau taip:

44.15. kai taikomos Geltonosios knygos arba lygiavertės kitų tarptautinių organizacijų standartinės statybos sutarčių sąlygos, tokiu atveju negalioja Aprašo 44.3, 44.7–44.9 papunkčiuose numatyti reikalavimai – vietoj jų pareiškėjas privalo pateikti techninę užduotį;“.

6. Pakeičiu 61.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

61.2. arba kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu (tik elektroninėje laikmenoje).“

7. Pakeičiu 66 punktą ir jį išdėstau taip:

66. Projekto vykdytojas turi įpareigoti rangovą savo lėšomis apsidrausti Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 46 straipsnyje nurodytu draudimu ne trumpesniam kaip rangos darbų įgyvendinimo laikotarpiui iki visų rangovo atliktų statybos darbų rezultato perdavimo statytojui (užsakovui) dienos, t. y. apdrausti visus su statomu, montuojamu, rekonstruojamu, griaunamu ir pan. statiniu ir (ar) įrenginiu susijusius statybos, montavimo, rekonstrukcijos, griovimo ir panašius darbus ir statybos darbams vykdyti į draudimo vietą pristatytus statybos produktus, medžiagas ir montuotinus įrenginius, kuriems apmokėti buvo naudotas projektui skirtas finansavimas. Projekto vykdytojo ir rangovo sutartyje turi būti nustatyta, kad, įvykus draudžiamajam įvykiui, dėl kurio statybos veiklos metu sukurtas turtas buvo sunaikintas ar sugadintas, rangovas privalo atlikti visus darbus, kad atkurtų iki draudžiamojo įvykio buvusį turtą. Projekto vykdytojas turi apdrausti įrangą / įrenginius, kurie įsigyti iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų Aprašo 71 punkte nurodytam laikotarpiui nuo tada, kai yra įsigyjami. Draudžiamojo įvykio atveju Projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą, taip pat turi užtikrinti, kad tokio įsipareigojimo laikytųsi ir partneris (-iai).“

8. Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:

67. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad visi su projekto įgyvendinimu susiję pirkimai būtų vykdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, o pradėti po 2017 m. liepos 1 d. – Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymu. Statybos darbų projektas turi būti įgyvendinamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais, statybos techninių reglamentų reikalavimais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, o rangos darbų sutartys turi atitikti Lietuvos Respublikos teisės aktus.“

9. Pakeičiu 68 punktą ir jį išdėstau taip:

68. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad rangos darbų sutartys būtų parengtos vadovaujantis Tarptautinės inžinierių konsultantų federacijos (FIDIC) leidiniu „Užsakovo suprojektuotų statybos ir inžinerinių darbų Statybos sutarties sąlygos (Raudonoji knyga)“ arba lygiavertėmis kitų tarptautinių organizacijų standartinėmis statybos sutarčių sąlygomis, išskyrus atvejus, numatytus Aprašo 69 punkte. Kai perkamos prekės ir paslaugos, sutarčių sąlygos turi būti parengtos vadovaujantis Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2007 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1S-76 „Dėl Prekių ir paslaugų viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių standartinių sąlygų taikymo rekomendacijų ir prekių ir paslaugų viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių standartinių sąlygų patvirtinimo“ patvirtintomis prekių ir paslaugų pirkimo–pardavimo sutarčių sąlygomis.“

10. Pakeičiu 69 punktą ir jį išdėstau taip:

69. Pareiškėjas su projektiniu pasiūlymu teikia Ministerijai raštu motyvuotą prašymą leisti rangos darbų sutartis rengti vadovaujantis Geltonąja knyga arba lygiavertėmis kitų tarptautinių organizacijų standartinėmis statybos sutarčių sąlygomis. Pareiškėjas motyvuotame prašyme turi pateikti detalią projekto rangos darbų sutarties rengimo pagal Geltonąją knygą arba lygiavertes kitų tarptautinių organizacijų standartines statybos sutarčių sąlygas poreikio ir naudos analizę, vertindamas kainos, laiko sutaupymo ir pirkimo objekto specifikos aspektais. Pareiškėjo pateiktas motyvuotas prašymas kartu su pateiktu projektiniu pasiūlymu svarstomas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro sudarytos 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų transporto sektoriaus valstybės projektų atrankos komisijos (toliau – Komisija) posėdyje. Geltonosios knygos arba lygiaverčių kitų tarptautinių organizacijų standartinių statybos sutarčių sąlygų taikymo būtinumas turėtų būti pagrįstas kainos arba laiko sutaupymo arba pirkimo objekto specifikos aspektu. Komisija, pritarusi projektiniam pasiūlymui ir motyvuotam prašymui, siūlo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrui įtraukti projektą į valstybės projektų sąrašą. Sprendimas dėl rangos darbų sutarties rengimo pagal Geltonąją knygą arba lygiavertes kitų tarptautinių organizacijų standartines statybos sutarčių sąlygas laikomas priimtu, kai projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.“

11. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

12. Pakeičiu 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                         Rokas Masiulis

 

 

 

SUDERINTA

Transporto investicijų direkcijos

2017 m. gruodžio 20 d. raštu

Nr. 1.2-2247