LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO 2016 M. lapkričio 29 D. ĮSAKYMO NR. 4-737 „DĖL RIZIKOS KAPITALO PRIEMONĖS

„KO-INVESTICINIS FONDAS II, FINANSUOJAMAS IŠ EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDO“ schemos patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2020 m. rugpjūčio 26 d. Nr. 4-713

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Rizikos kapitalo priemonės „Ko-investicinis fondas II, finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo“ schemą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2016 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 4-737 „Dėl Rizikos kapitalo priemonės „Ko-investicinis fondas II, finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo“ schemos patvirtinimo“, ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministras                                                                     Rimantas Sinkevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2016 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 4-737

(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2020 m. rugpjūčio 26 d. įsakymo Nr. 4-713

redakcija)

 

RIZIKOS KAPITALO PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS II, FINANSUOJAMAS IŠ EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDO“ SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai elementai

Paaiškinimas

1.

Teisinis pagrindas

 

2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2020/972, ir 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2020/972, 22 straipsnis. 2016 m. balandžio 15 d. finansavimo sutartis, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – Ministerija), Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – „Invega“), kuria įsteigtas fondų fondas „Verslo finansavimo fondas, finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo“ (toliau – Sutartis).

2.

Priemonei skirta finansavimo suma

11 600 000 (vienuolika milijonų šeši šimtai tūkstančių) eurų Europos Sąjungos fondų lėšų.

3.

Schemos galiojimo trukmė

Rizikos kapitalo investicijos pagal šią schemą bus atliekamos Reglamento Nr. 651/2014 ir Reglamento Nr. 1407/2013 taikymo laikotarpiu.

4.

Vartojamos sąvokos

Atžalinė įmonė – įmonė, kurios steigėja arba viena iš steigėjų yra kita įmonė arba mokslo ir studijų institucija ir kurios tikslas – komercializuoti įmonėje arba mokslo ir studijų institucijoje sukurtus mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatus.

Finansinės technologijos – technologijomis pagrįstos finansinės inovacijos, padedančios kurti naujus verslo modelius, veiklos programas, procesus ir produktus. Šios inovacijos turi reikšmingą poveikį finansų rinkoms, institucijoms ir finansinėms paslaugoms.

Mokslo ir studijų institucija (toliau – MSI) – kaip ši sąvoka apibrėžta  Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.

MSI paramos fondas – labdaros ir paramos fondas, sudaręs bendradarbiavimo sutartį su MSI ir (ar) jos steigėjais dėl fondo veiklos MSI naudai ir gauto pelno reinvestavimo į su MSI veikla susijusią veiklą arba MSI naudai.

MSI valdymo įmonė – MSI patronuojamoji įmonė, kurios pagrindinė veikla yra investuoti į atžalines įmones. Kitos šioje schemoje vartojamos sąvokos atitinka Reglamente Nr. 651/2014 ir Reglamente Nr. 1407/2013 apibrėžtas sąvokas.

5.

Priemonės valdymas ir valdytojų atrinkimas

 

Fondų fondo „Verslo finansavimo fondas, finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo“ (toliau – Fondų fondas) valdytoja „Invega“, kuriai Ministerija ir Finansų ministerija Sutartimi pavedė įgyvendinti 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ ir 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ priemonės Nr. J07-FM-F „Verslo finansavimo fondas“ finansinę priemonę „Ko-investicinis fondas II,  finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo“ (toliau – Priemonė), Priemonę įgyvendina per specialiai rizikos kapitalo fondams valdyti ir jiems efektyviai įgyvendinti įsteigtą „Invegos“ patronuojamąją įmonę, kurios teisinė forma – uždaroji akcinė bendrovė, o vienintelė akcininkė – „Invega“.

Priemonė yra įgyvendinama per komanditinę ūkinę bendriją (toliau – Fondas), kurios tikroji narė yra „Invegos“ patronuojamoji įmonė (toliau – Fondo valdytojas), o narė komanditorė – „Invega“. Fondas yra laikomas viešuoju investuotoju. Fondas yra sudarytas iš kelių subfondų, kurie skirti finansinėms priemonėms su atskiromis investavimo strategijomis įgyvendinti. Siekiant atskirti Priemonės investavimo strategiją, Fonde yra išskirtas specialiai Priemonei įgyvendinti skirtas subfondas (toliau – Subfondas).

Fondo valdytojas per atvirą ir skaidrų procesą, užtikrindamas laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, atrinks privačius investuotojus – ne valstybės lėšomis finansuojamus reguliuojamus (licencijuotus ir finansų rinkų priežiūros institucijų prižiūrimus) bei nereguliuojamus rizikos, privataus kapitalo fondus, kurie teikia finansavimą įmonėms, taip pat ne valstybės lėšomis finansuojamus alternatyvaus finansavimo fondus ir kitus kolektyvinio investavimo subjektus, verslo angelus, kurie kartu su Subfondu ir (ar) MSI, ir (ar) jos valdymo įmonėmis, ir (ar) MSI paramos fondais investuos į įmonių kapitalą.

6.

Subfondo dydis

9 280 000 (devyni milijonai du šimtai aštuoniasdešimt tūkstančių) eurų.

7.

Remiami subjektai

 

Investicijos, įskaitant paskesnes investicijas, bus atliekamos:

7.1. į labai mažas įmones arba mažas įmones, kurios atitinka labai mažos įmonės arba mažos įmonės statusą pagal Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (toliau – SVV įstatymas) nuostatas ir Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus (toliau – labai maža įmonė ar maža įmonė, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai);

7.2. į labai mažas įmones, mažas įmones arba vidutines įmones, kurios atitinka labai mažos įmonės, mažos įmonės arba vidutinės įmonės statusą pagal SVV įstatymo nuostatas ir kurioms taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai (toliau – labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai);

7.3. vienodomis sąlygomis į:

7.3.1. labai mažas įmones arba mažas įmones, kurios atitinka labai mažos įmonės arba mažos įmonės statusą pagal SVV įstatymą, o investicija į tokią įmonę nelaikoma valstybės pagalba (toliau – labai maža įmonė ar maža įmonė, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai);

7.3.2. vidutines įmones, kurios atitinka vidutinės įmonės statusą pagal SVV įstatymą, o į tokią įmonę investicija nelaikoma valstybės pagalba (toliau – vidutinė įmonė, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai).

 

Ne mažiau kaip 50 proc. Subfondo investicijų nominalios vertės turės būti investuota į įmonių mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų projektus sumaniosios specializacijos srityse, kurie turės atitikti Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“ (toliau – Programa), nuostatas ir bent vieno Programoje nustatyto prioriteto veiksmų planą. Fondas privalo užtikrinti investicijų atitiktį Programos nuostatoms, įskaitant išorės ekspertų patvirtinimo gavimą.

 

Schemos 7.1 ir 7.2 papunkčiuose įvardyti subjektai laikomi atžalinėmis įmonėmis tuo atveju, jei jie įgyvendina arba ketina įgyvendinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų projektus sumaniosios specializacijos srityse ir jei jie atitinka Programos nuostatas ir bent vieno prioriteto įgyvendinimo tematiką, o viena iš subjekto akcininkių yra arba investavimo metu turės tapti MSI ir (ar) jos valdymo įmonė, ir (ar)  MSI paramos fondas.

8.

MSI turima atžalinės įmonės kapitalo dalis

MSI ir (ar) jos valdymo įmonės, ir (ar) MSI paramos fondo lėšos turės sudaryti apytikriai 5 proc. konkrečios investicijos vertės arba atžalinės įmonės įstatinio kapitalo. MSI ir (ar) jos valdymo įmonės, ir (ar) MSI paramos fondo lėšos atitinkamai privalės būti nuosavos MSI ir (ar) jos valdymo įmonės, ir (ar) MSI paramos fondo privačios lėšos, kurios nebūtų finansuojamos iš viešųjų šaltinių (valstybės biudžeto, Europos Sąjungos fondų ir kt.).

9.

Netinkamos investicijos

Netinkamomis investicijomis iš Subfondo bus laikomos investicijos:

9.1. nurodytos Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse (taikoma tik labai mažai įmonei ar mažai įmonei, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014  reikalavimai;

9.2. į įmones, veikiančias Reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytuose sektoriuose (taikoma tik labai mažai įmonei, mažai įmonei ar vidutinei įmonei, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai);

9.3. į įmones, kurioms galėtų būti ir (arba) yra taikoma Reglamento                         Nr. 1407/2013 4 straipsnio 3 dalies a punkte nurodyta kolektyvinė nemokumo procedūra (taikoma tik labai mažai įmonei, mažai įmonei ar vidutinei įmonei, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai);

9.4. nurodytos 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006, su visais pakeitimais 3 straipsnio 3 dalyje;

9.5. į įmones, kurios tiesiogiai veikia ginklų ir šaudmenų, distiliuotų alkoholinių gėrimų gamybos, perdirbimo bei prekybos sektoriuose;

9.6. į įmones, užsiimančias azartinių lošimų organizavimu;

9.7. į gamtos mokslų sektoriuje veikiančias įmones, kurių veikla susijusi su žmogaus klonavimu;

9.8. skirtos įmonės ar kito verslo subjekto esamų paskolų ar lizingo įsipareigojimų refinansavimui ar restruktūrizavimui;

9.9. skirtos veikloms, kurios yra užbaigtos arba visiškai įgyvendintos sprendimo dėl investavimo priėmimo dieną;

9.10. skirtos nepiniginiam įnašui, kuris nėra tinkamos finansuoti išlaidos, finansuoti;

9.11. kai daugiau nei 10 proc. investicijos sumos skiriama žemei įsigyti;

9.12. skirtos nekilnojamajam turtui įsigyti, jei šio turto įsigijimas nėra tiesiogiai susijęs su pagrindine įmonės, į kurią investuojama, veikla;

9.13. į įmones, vykdančias grynai finansinę veiklą arba nekilnojamojo turto plėtrą, kai šios veiklos vykdomos kaip finansinių investicijų veikla (išskyrus, kai šios įmonės vysto finansines technologijas);

9.14. kuriomis siekiama apmokėti išlaidas, jau anksčiau finansuotas (apmokėtas) iš Europos Sąjungos fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, dėl kurių lėšos tam tikroms išlaidoms būtų skiriamos ne vieną kartą.

10.

Remiama veikla

Investicijos atliekamos nuosavo kapitalo arba kvazinuosavo kapitalo forma.

11.

Finansavimo dydis vienai įmonei

 

 

Investicijų iš Subfondo, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną labai mažą įmonę arba mažą įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, ir labai mažą įmonę arba mažą įmonę, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, suma negali būti didesnė nei                             800 000 (aštuoni šimtai tūkstančių) eurų (kaip nurodyta Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalies c  punkte), o investicijų iš Subfondo į vieną novatorišką labai mažą įmonę arba mažą įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, ir labai mažą įmonę arba mažą įmonę, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, suma negali būti didesnė nei 1 600 000 (vienas milijonas šeši šimtai tūkstančių) eurų (kaip nurodyta Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnio 5 dalyje).

Investicijų iš Subfondo, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną vidutinę įmonę, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, suma negali viršyti 1 600 000 (vieno milijono šešių šimtų tūkstančių) eurų.

Investicijų iš Subfondo, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, suma negali viršyti Reglamente Nr. 1407/2013 numatyto galimos suteikti de minimis pagalbos dydžio. Subfondo investicijos dydis į atitinkamą įmonę negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per 3 metų laikotarpį, o atitinkamos įmonės, vykdančios ar ketinančios vykdyti krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, atveju – negali viršyti 100 000 (šimto tūkstančių) eurų per 3 metų laikotarpį.

Visi tos pačios labai mažos įmonės, mažos įmonės ar vidutinės įmonės, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone.

Atliekant investicijas į labai mažas įmones, mažas įmones ar vidutines įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, vadovaujamasi Reglamento Nr. 1407/2013 3 straipsnio 7–9 dalių nuostatomis.

12.

Didžiausia Subfondo lėšų dalis, skirta konkrečiai investicijai

 

 

Jei investuojama į labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, ar į labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, Subfondo lėšų dalis, skirta konkrečiai investicijai, negali viršyti:

12.1. 70 proc., jei įmonė yra registruota Vilniaus mieste, Kauno mieste ar Klaipėdos mieste arba ne Lietuvos Respublikoje ir veikia ne sumaniosios specializacijos srityje;

12.2. 80 proc., jei įmonė yra registruota bet kurioje Lietuvos Respublikos savivaldybėje, išskyrus Vilniaus miestą, Kauno miestą ar Klaipėdos miestą, ir veikia ne sumaniosios specializacijos srityje; arba įmonė yra registruota Vilniaus mieste, Kauno mieste ar Klaipėdos mieste arba ne Lietuvos Respublikoje, tačiau veikia sumaniosios specializacijos srityje;

12.3. 90 proc., jei įmonė yra registruota bet kurioje Lietuvos Respublikos savivaldybėje, išskyrus Vilniaus miestą, Kauno miestą ar Klaipėdos miestą, ir taip pat veikia sumaniosios specializacijos srityje.

 

Kai investuojama į labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, arba vidutinę įmonę, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, Subfondo lėšų dalis negali viršyti 50 proc. konkrečios investicijos.

 

Kai investuojama į atžalines įmones, Subfondo lėšų dalis pagal konkrečią investiciją gali būti iki 90 proc.

13.

Investavimas į įmones

Investicijų iniciatoriai bus privatūs investuotojai, kurie kreipsis į Fondo valdytoją dėl investavimo į jų pasirinktas ir investavimo požiūriu įvertintas įmones ir vėliau šias investicijas bendrai valdys savo ir Subfondo naudai pagal sudarytą investuotojų sutartį.

14.

Pelno iš investicijos pasiskirstymas

14.1. Investuojant į labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, ar į labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, pelnas paskirstomas taip: 

14.1.1. pirmiausia Subfondas ir privatūs investuotojai atgauna savo investuotas sumas;

14.1.2. jeigu labai maža įmonė ar maža įmonė, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, ar labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, iki Subfondo pradinės rizikos finansų investicijos ar per 12 mėn. laikotarpį po Subfondo pradinės rizikos finansų investicijos atlikimo į ją dienos nėra pritraukusi papildomai lėšų (viešo ar kitu akcijų platinimo investuotojams būdu) ir nėra įtraukta į alternatyviąją rinką „First North“ Lietuvos Respublikoje, ir pelno iš investicijos suma investicijos realizavimo momentu yra lygi arba viršija 6 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas už kiekvienus investavimo metus gauna 6 proc. savo investuotos sumos metinių sudėtinių palūkanų;

14.1.3. jeigu labai maža įmonė ar maža įmonė, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, ar labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, iki Subfondo pradinės rizikos finansų investicijos ar per 12 mėn. laikotarpį po Subfondo pradinės rizikos finansų investicijos atlikimo į ją dienos yra pritraukusi papildomai lėšų (viešo ar kitu akcijų platinimo investuotojams būdu) ir yra įtraukta į alternatyviąją rinką „First North“ Lietuvos Respublikoje, ir pelno iš investicijos suma investicijos realizavimo momentu yra lygi arba viršija 4 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas už kiekvienus investavimo metus gauna 4 proc. savo investuotos sumos metinių sudėtinių palūkanų;

14.1.4. šios schemos 14.1.2 ir 14.1.3 papunkčiuose nustatyta metinė pelno dalis yra didžiausias Subfondui skiriamas grąžos dydis;

14.1.5. pelno dalis, likusi paskirsčius Subfondui šios schemos 14.1.2 ar 14.1.3 papunktyje nustatytą metinę pelno dalį, atitenka privatiems investuotojams;

14.1.6. jei pelno iš investicijų dydis neviršija šios schemos 14.1.2 ar 14.1.3 papunktyje nustatytos metinės pelno dalies, dalijant pelną iš investicijų, jis paskirstomas privatiems investuotojams ir Subfondui proporcingai investuotoms sumoms.

 

Investuojant į vidutines įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, ir labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, pelnas Subfondui ir privatiems investuotojams paskirstomas vienodomis sąlygomis.

 

14.2. Investuojant į atžalines įmones, pelnas paskirstomas taip:

14.2.1. pirmiausia Subfondas, privatūs investuotojai ir MSI, ir (ar) jos valdymo įmonė, ir (ar) MSI paramos fondas atgauna savo investuotas sumas;

14.2.2. jeigu pelno iš investicijos suma investicijos realizavimo momentu yra lygi arba viršija 4 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas už kiekvienus investavimo metus gauna 4 proc. savo investuotos sumos metinių sudėtinių palūkanų (pelno dalis) ir ši suma yra didžiausias Subfondui, kaip viešajam investuotojui, skiriamas grąžos dydis;

14.2.3. pelno dalis, likusi paskirsčius Subfondui pelno dalį, atitenka privatiems investuotojams ir MSI, ir (ar) jos valdymo įmonei, ir (ar) MSI paramos fondui;

14.2.4. jei pelno iš investicijos dydis neviršija šios schemos 14.2.2 papunktyje nustatytos metinės pelno dalies, dalijant pelną iš investicijų, jis paskirstomas privatiems investuotojams, Subfondui ir MSI, ir (ar) jos valdymo įmonei, ir (ar) MSI paramos fondui proporcingai investuotoms sumoms.

15.

 

Investavimo teritorija

 

 

Investuoti galima į įmones, veikiančias Lietuvos Respublikoje arba kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, kai investicijų lėšomis sukurta nauda atitenka Lietuvos Respublikai, kaip nurodyta Finansinių priemonių išlaidų tinkamumo finansuoti rekomendacijose, kurios yra skelbiamos interneto svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/finansiniu -priemoniu-islaidu-tinkamumo-finansuoti-rekomendacijos-3, tačiau toks investavimas į kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje veikiančias įmones negali viršyti 15 proc. Priemonei įgyvendinti skirtų lėšų, nebent „Invega“ pritaikytų kitokią proporciją, kuriai būtų pritarta Fondų fondo priežiūros komitete.

16.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

Teikiant valstybės pagalbą schemos 7.1 papunktyje nurodytiems subjektams, turi būti laikomasi Reglamento Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatų, teikiant pagalbą schemos 7.2 papunktyje nurodytiems subjektams  – Reglamento Nr. 1407/2013 5 straipsnio nuostatų.

 

Finansinių priemonių derinimo su negrąžinamosiomis subsidijomis ir kitomis finansinėmis priemonėmis tvarka nustatyta Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-326 „Dėl Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 50 punkte.

17.

Stebėsena

Fondo valdytojas turės užtikrinti, kad investicijos į labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, atitiktų Reglamento Nr. 651/2014 nuostatas, investicijos į labai mažas įmones, mažas įmones ar vidutines įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, atitiktų Reglamento Nr. 1407/2013 nuostatas; taip pat, kad vienos ir kitos įmonės atitiktų šios schemos nuostatas. Fondo valdytojas taip pat bus atsakingas už suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

Investicijos į vidutines įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, ir labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, atliekamos vienodomis sąlygomis. Fondo valdytojas yra įpareigotas užtikrinti, kad investicijos į vidutines įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, ir labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, atitiktų rinkos ekonomikos sąlygas ir visus rinkos ekonomikos veiklos vykdytojui keliamus reikalavimus, kaip tai apibrėžta Komisijos pranešime dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje vartojamos valstybės pagalbos sąvokos.

18.

Skaidrumo reikalavimai

Vadovaujantis Reglamento Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, informaciją apie suteiktą pagalbą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=en.

19.

Dokumentų saugojimas

„Invega“, „Invegos“ patronuojamoji įmonė ir Subfondas užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir investicijomis susijusių dokumentų saugojimą, vadovaudamiesi Reglamento Nr. 651/2014 12 straipsnio nuostatomis, Reglamento Nr. 1407/2013 6 straipsnio nuostatomis ir Taisyklėse nustatytais reikalavimais.

 

__________________________