LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
2016 M. BIRŽELIO 13 D. ĮSAKYMO NR. V-753 „DĖL  2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ JUNGTINĖS PRIEMONĖS NR. J02-CPVA-V „TUBERKULIOZĖS PROFILAKTIKOS, DIAGNOSTIKOS IR GYDYMO PASLAUGŲ KOKYBĖS IR PRIEINAMUMO GERINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. birželio 23 d. Nr. V-799

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos
8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ jungtinės priemonės
Nr. J02-CPVA-V „Tuberkuliozės profilaktikos, diagnostikos ir gydymo paslaugų kokybės ir prieinamumo gerinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m.  birželio 13 d. įsakymu Nr. V-753  „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ jungtinės priemonės Nr. J02-CPVA-V „Tuberkuliozės profilaktikos, diagnostikos ir gydymo paslaugų kokybės ir prieinamumo gerinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 16 543 802,00 eurų
(šešiolikos milijonų penkių šimtų keturiasdešimt trijų tūkstančių aštuonių šimtų dviejų eurų), iš kurių iki 14 062 232,00 eurų (keturiolikos milijonų šešiasdešimt dviejų tūkstančių dviejų šimtų trisdešimt dviejų eurų) – ES struktūrinių fondų (10 850 115,00 eurų (dešimt milijonų aštuoni šimtai penkiasdešimt tūkstančių vienas šimtas penkiolika eurų) ERPF ir 3 212 117,00 eurų (trys milijonai du šimtai dvylika tūkstančių vienas šimtas septyniolika eurų) ESF lėšos), iki 2 481 570,00 eurų (dviejų milijonų keturių šimtų aštuoniasdešimt vieno tūkstančio penkių šimtų septyniasdešimties eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (atitinkamai 1 914 726,00 eurai (vienas milijonas devyni šimtai keturiolika tūkstančių septyni šimtai dvidešimt šeši eurai) ERPF lėšomis įgyvendinamoms veikloms ir 566 844,00 eurai (penki šimtai šešiasdešimt šeši tūkstančiai aštuoni šimtai keturiasdešimt keturi eurai) ESF lėšomis įgyvendinamoms veikloms). Apraše pirmiau nurodytuose
TB priemonės finansavimo šaltiniuose yra numatytas veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos, kurios, esant pagrįstam poreikiui, bus pradėtos naudoti nuo 2019 metų: 317 251,00 euras (trys šimtai septyniolika tūkstančių du šimtai penkiasdešimt vienas euras) – ESF lėšos ir 55 985,00 eurai (penkiasdešimt penki tūkstančiai devyni šimtai aštuoniasdešimt penki eurai)  – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Veiklos lėšų rezervas galės būti skirtas projektams finansuoti tik Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“, pakeitimą, kuriuo veiklos lėšų rezervas bus skirtas Veiksmų programos 8 prioritetui įgyvendinti.“

1.2.  Pakeičiu 14 punkto lentelę ir dešimtosios pastraipos antrąją–penktąją skiltis išdėstau taip:

9.2.4.

Nacionalinių tuberkuliozės diagnostikos ir gydymo rekomendacijų, kaip mokomųjų priemonių gydytojams ir kitiems specialistams, parengimas

Vilniaus universitetas,

Lietuvos sveikatos mokslų universitetas,

Lietuvos pulmonologų draugija,

Lietuvos pulmonologų ir alergologų draugija,

Lietuvos vaikų pulmonologų draugija

 

Lietuvos pulmonologų draugija,

Lietuvos pulmonologų ir alergologų draugija,

Lietuvos bendrosios praktikos gydytojų draugija,

Lietuvos vaikų pulmonologų draugija,

Lietuvos pediatrų draugija, Lietuvos slaugos specialistų draugija

 

1.3.  Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Papildomi reikalavimai pareiškėjams ir partneriams netaikomi.“

1.4.  Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Projektu turi būti siekiama stebėsenos rodiklių, kurie yra priskirti vykdant konkrečias projekto veiklas ir yra nurodyti lentelėje. Rodiklių skaičiavimo aprašai patvirtinti Priemonių įgyvendinimo plane ir paskelbti www.esinvesticijos.lt.

Eil. Nr.

Rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Pasirenkamas vykdant veiklas, nurodytas šiuose Aprašo papunkčiuose

1.

P.S.363

Viešąsias sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų, kuriose pagerinta paslaugų teikimo infrastruktūra, skaičius

9.1.1–9.1.6

2.

P.S.372

Tikslinių grupių asmenys, kurie dalyvavo informavimo, švietimo ir mokymo renginiuose bei sveikatos raštingumą didinančiose veiklose

9.2.2

3.

P.N.602

Mokymuose dalyvavę sveikatos priežiūros ir kiti specialistai

9.2.3

4.

P.N.603

Parengtos ir patvirtintos metodikos, tvarkos aprašai ir kiti dokumentai

9.2.4

5.

R.N.601

Pacientai, kuriems pagerinta paslaugų kokybė ir prieinamumas

9.1.1–9.1.6

9.2.2

PASTABA. Skaičiuojant rodiklį P.S.372 į projekto dalyvių sąrašus ir (arba) dalyvių sąrašų suvestines įtraukiami tik sergantys tuberkulioze asmenys, projekto įgyvendinimo metu besigydantys sveikatos priežiūros įstaigoje ir (ar) ambulatoriškai. Šeimos nariai nelaikomi projekto dalyviais. Skaičiuojant rodiklį P.N.602 į projekto dalyvių sąrašus ir (arba) dalyvių sąrašų suvestines įtraukiami tik mokymuose dalyvavę sveikatos priežiūros specialistai, teikiantys tuberkuliozės profilaktikos, diagnostikos ir gydymo paslaugas.“

1.5.  Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Projekto parengtumui taikomas šis reikalavimas – jei projekte numatoma vykdyti statybos darbus, iki paraiškos įgyvendinančiajai institucijai pateikimo pareiškėjas turi būti parengęs Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“ (toliau – STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“) nustatyta tvarka parengtą ir patvirtintą statybos techninį projektą arba statinio projekto techninę užduotį, jei statybos techninis projektas nėra patvirtintas (jei taikoma).“

1.6.  Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Projektai, pagal kuriuos numatoma atnaujinti pastatus atliekant paprasto remonto darbus, turi prisidėti prie nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimo, t. y. pareiškėjas paraiškoje privalo numatyti ir projekte įgyvendinti bent vieną Statybos techninio reglamento STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 317 „Dėl STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“ patvirtinimo“, 7 skyriuje „Negyvenamieji pastatai“, ir (arba) 9 skyriuje „Sanitarinės patalpos“ ir (arba) 10 skyriuje „Teritorijų ir pastatų elementai“ nurodytą priemonę. Taip pat neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.“

1.7.  Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Asmens sveikatos priežiūros įstaigos, teikiančios viešąsias stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas TB srityje, įgyvendinamais projektais turi siekti įgyvendinti Pasaulio sveikatos organizacijos nustatytas strategines kovos su TB priemones, kad nutraukto stacionarinio tuberkuliozės gydymo atvejų būtų ne daugiau kaip 1 proc. nuo visų gydytų pacientų ir būtų sėkmingai išgydyta ne mažiau kaip 85 proc. naujai jautria vaistams plaučių tuberkulioze susirgusių pacientų. Informacija apie pasiektus rezultatus turi būti teikiama Ministerijai pareikalavus.“

1.8.  Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Apraše numatytos Lietuvos teritorijoje komandiruočių, kelionių ar stažuočių metu patirtos kelionių išlaidos finansuojamos pagal Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2015 m. balandžio 24 d. Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitą su vėlesniais pakeitimais (įkainio dydis nebus keičiamas projekto įgyvendinimo metu). Projekte numatytoms projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. sausio 19 d. patvirtinta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita, su vėlesniais pakeitimais. Projekto veikloms vykdyti reikalingos renginio organizavimo išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kurių dydžiai nustatyti Europos socialinio fondo agentūros 2016 m. liepos 13 d. Renginio organizavimo fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaitoje. Šiame punkte nurodytos ataskaitos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainėje adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai. Šiame punkte nurodyta fiksuotųjų įkainių ir fiksuotųjų normų nustatymo tvarka taikoma Aprašo 35 punkte nurodytoms 3–6 išlaidų kategorijoms.“

1.9.  Papildau 371 punktu:

371. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, vadovaujantis pareiškėjo pateiktais duomenimis, kurie turi būti patikimi ir gali būti patikrinami, arba projekto biudžetu (gali būti taikoma tik iš ESF lėšų bendrai finansuojamiems projektams, kai didžiausia galima projektui skiriamo finansavimo lėšų suma neviršija 100 000 eurų (vieno šimto tūkstančių eurų)), gali būti nustatomi fiksuotieji įkainiai ir (arba) fiksuotosios sumos.

Kai projektas bendrai finansuojamas iš ESF lėšų ir jam skiriamo finansavimo lėšų suma neviršija 50 000 eurų (penkiasdešimt tūkstančių eurų), visos projekto išlaidos turi būti apmokamos supaprastintai.

Išlaidos nėra apmokamos supaprastintai, jei projekto išlaidos patiriamos išimtinai vykdant pirkimus.“

1.10.    Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 35, 37 ir 371 punkte nurodytus fiksuotuosius įkainius / fiksuotąsias sumas / fiksuotąją normą, turi atitikti šias nuostatas:

39.1. pagal fiksuotuosius įkainius / fiksuotąsias sumas / fiksuotąją normą apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį;

39.2. pareiškėjas turi teisę paraiškoje numatyti mažesnius fiksuotųjų įkainių dydžius, nei jam taikomi Apraše nustatyti dydžiai;

39.3. projektų išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius / fiksuotąsias sumas, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius / fiksuotąsias sumas ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, įrodant pagal fiksuotuosius įkainius / fiksuotąsias sumas apmokamų rezultatų pasiekimą, bus nurodyti projekto sutartyje.“

1.11.  Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Galimi pareiškėjai turi Ministerijai raštu dviem egzemplioriais pateikti projektinį pasiūlymą iki Ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą nurodytos datos pagal formą, nustatytą Valstybės projektų planavimo tvarkos apraše.“

1.12.  Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:

42. Įgyvendinant Aprašo 9.1 papunktyje nurodytas veiklas, kartu su projektiniu pasiūlymu Apraše nurodyti galimi pareiškėjai turi pateikti investicijų projektą, parengtą pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš ES struktūrinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką. Ši metodika skelbiama www.esinvesticijos.lt. Kartu su projektiniu pasiūlymu turi būti pateikiami Word ir PDF formatais į elektroninę laikmeną įrašyti projektinis pasiūlymas ir investicijų projektas, taip pat Excel ir PDF formatais į elektroninę laikmeną įrašyti jo priedai – sąnaudų ir naudos analizės ir (arba) sąnaudų efektyvumo analizės rezultatų lentelės.“

1.13.  Pripažįstu netekusiu galios 49.6 papunktį.

1.14.  Pakeičiu 49.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

49.10. pareiškėjo, planuojančio įgyvendinti ERPF lėšomis finansuojamą projektą
(Aprašo 9.1 papunktyje nurodytas veiklas), teisės į žemės sklypą nuosavybės arba kito nekilnojamojo turto valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančių dokumentų kopijas (jei taikoma). Jei statinys ar sklypas, kuriame numatoma atlikti statybos darbus, pareiškėjui (partneriui) priklauso ne nuosavybės teise, šio turto valdymo sutarties arba turto valdymo sutarties projekto (turto valdymo sutartis turi būti sudaryta ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui, skaičiuojant nuo projekto finansavimo pabaigos, ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre) kopiją ir turto valdytojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas;“.

1.15.    Pakeičiu 49.11 papunktį ir jį išdėstau taip:

49.11. jei statinys, kuriame numatoma atlikti statybos darbus, turi bendraturčių, statinio bendraturčių sutikimo vykdyti statybos darbus kopiją;“.

1.16.    Pripažįstu netekusiu galios 49.12 papunktį.

1.17.    Pakeičiu 49.13 papunktį ir jį išdėstau taip:

49.13. jei projekte numatomi statybos darbai, statinio projekto, parengto ir patvirtinto
STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ nustatyta tvarka, kopiją. Teikiama visos sudėties statinio projekto elektroninė versija PDF formatu arba kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga. Jei yra gautas privalomas statybą leidžiantis dokumentas, išduotas Statybos techninio reglamento
STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka, kartu pateikiama jo kopija;“.

1.18.  Pripažįstu netekusiu galios 49.14 papunktį.

1.19.  Pakeičiu 49.15 papunktį ir jį išdėstau taip:

49.15. jei projekte numatomi statybos darbai ir statinio techninį projektą rengti privaloma, tačiau jis dar nėra parengtas ir patvirtintas, statinio projekto techninės užduoties patvirtintą kopiją. Jei statybos darbus planuojama vykdyti kultūros paveldo objektuose ar objektuose, esančiuose kultūros paveldo objektų teritorijose, pateikti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme nustatytų reikalingų dokumentų kopijas;“.

1.20.    Pakeičiu 49.17 papunktį ir jį išdėstau taip:

49.17. jei projekte numatomi statybos darbai ir statinio projektas dar nėra parengtas ir patvirtintas ar statinio projekto rengti neprivaloma, patalpų brėžinius iš inventorinės bylos ir preliminarius darbų apimčių žiniaraščius, kuriuose nurodytos orientacinės darbų kainos, atitinkančios rinkos kainas, arba dokumentai, kuriuose nustatyta orientacinė patalpų einamojo remonto kvadratinio metro kaina, bei preliminarius rangovų komercinius pasiūlymus ir (arba) kainų apklausos suvestines;“.

1.21.  Pripažįstu netekusiu galios 49.19 papunktį.

1.22.  Pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:

53. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo priede „Tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.“

1.23.    Pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:

67. Jei projekto metu vykdoma nauja statyba ar projekto vykdytojas planuoja teikti paslaugas projekto metu rekonstruotose / suremontuotose patalpose, kuriose iki projekto tokių paslaugų neteikė, projekto sutartyje nustatytais terminais projekto vykdytojas turi pateikti įgyvendinančiajai institucijai projekte numatytos veiklos vykdymo licencijos kopiją. Visa įsigyta įranga privalo būti naudojama tuberkuliozės gydymo paslaugų ir (ar) laboratorinės diagnostikos paslaugoms teikti, taip pat gali būti naudojama ir kitoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms teikti, kiek tai neprieštarauja teisės aktams.“

1.24.    Pakeičiu 69 punktą ir jį išdėstau taip:

69. Visos priemonės lygmeniu projekto (-ų) įgyvendinimo priežiūrą vykdys Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano, Sveiko senėjimo užtikrinimo veiksmų plano ir Vėžio profilaktikos ir kontrolės programos tikslų, uždavinių, priemonių ir projektų, finansuojamų
2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijomis, valstybės biudžeto ir kitomis lėšomis, įgyvendinimo priežiūros komitetas, sudarytas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. rugsėjo 6 d. įsakymu Nr. V-1070 „Dėl Sveikatos netolygumų mažinimo veiksmų plano, Sveiko senėjimo užtikrinimo veiksmų plano ir Vėžio profilaktikos ir kontrolės programos tikslų, uždavinių, priemonių ir projektų, finansuojamų 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijomis, valstybės biudžeto ir kitomis lėšomis, įgyvendinimo priežiūros komiteto sudarymo ir jo darbo reglamento patvirtinimo“.“

1.25.    Pakeičiu priedą:

1.25.1. Pakeičiu tvirtinimo žymą ir ją išdėstau taip:

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų

veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties

didinimas ir kova su skurdu“ jungtinės priemonės

Nr. J02-CPVA-V„Tuberkuliozės profilaktikos, diagnostikos ir

gydymo paslaugų kokybės ir prieinamumo gerinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

priedas“.

1.25.2. Pakeičiu Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę:

1.25.2.1.   pakeičiu 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys, juridinio asmens filialai, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) arba fiziniai asmenys, kurie verčiasi ūkine ir (arba) ekonomine veikla (toliau – fizinis asmuo), kaip nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše.

Informacija tikrinama pagal Juridinių asmenų registro duomenis.

Informacijos šaltinis: paraiška ir kita viešai prieinama informacija.“

 

 

1.25.2.2.   pakeičiu 5.4.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) arba pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos;“

 

 

 

 

1.25.2.3.   papildau 6.4 papunkčiu:

 

„6.4. Projektas atitinka Europos investicijų banko (toliau – EIB) nustatytas išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygas.

(Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jei projektą planuojama bendrai finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (įskaitant atvejus, kai projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nuosavų lėšų šaltinis yra Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos) arba projekto visą nuosavų lėšų sumą ar jos dalį planuojama bendrai finansuoti iš projekto vykdytojui ir (arba) partneriui perskolintų EIB paskolos lėšų, vadovaujantis Europos investicijų banko paskolos, skirtos iš 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos lėšų bendrai finansuojamiems projektams įgyvendinti, perskolinimo gairių, skelbiamų svetainėse www.finmin.lrv.lt ir www.esinvesticijos.lt, nuostatomis. Atsakant į šį klausimą įvertinama projekto atitiktis EIB nustatytoms išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygoms, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 11 priede nustatyta tvarka. Tuo atveju, kai:

- projekto visą nuosavų lėšų sumą ar jos dalį planuojama bendrai finansuoti iš projekto vykdytojui ir (arba) partneriui perskolintų EIB paskolos lėšų, tačiau projektas neatitinka EIB nustatytų išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygų, šio papunkčio ir nesant kitų pagrįstų nuosavo įnašo finansavimo užtikrinimo šaltinių 6.1 papunkčio vertinimas turi būti „Ne“;

- projektą planuojama bendrai finansuoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (įskaitant atvejus, kai projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nuosavų lėšų šaltinis yra Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos), tačiau jis neatitinka EIB nustatytų išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygų, šio papunkčio vertinimas turi būti „Ne“.

Jei šio papunkčio vertinimo aspektas įvertinamas neigiamai, tai neturi įtakos bendram atitikties bendriesiems reikalavimams vertinimui.)

Informacijos šaltinis: projekto paraiška ir kita įgyvendinančiai institucijai viešai prieinama informacija.“

 

 

1.25.2.4.     pakeičiu 7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671 punktą) kartu su sąnaudų ir naudos skaičiuokle. Taip pat taikoma tais atvejais, kai teikiamas investicijų projektas kartu su sąnaudų ir naudos skaičiuokle su viena siūloma įgyvendinti projekto alternatyva.

Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės arba regiono projektų sąrašą. Visais atvejais vertinama vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika) ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt.

Šis vertinimo aspektas netaikomas projekto įgyvendinimo metu ir techninės paramos projektams.)

Informacijos šaltinis: investicijų projektas.

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia Ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą).“

 

1.25.2.5.   pakeičiu 7.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu.

(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems įgyvendinti teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671 punktą) kartu su sąnaudų efektyvumo skaičiuokle.

Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės arba regiono projektų sąrašą. Visais atvejais vertinama vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika ir Kokybės metodika.

Šis vertinimo aspektas netaikomas projekto įgyvendinimo metu ir techninės paramos projektams.)

Informacijos šaltinis: investicijų projektas ir kartu su juo pateikta alternatyvų vertinimo ir sąnaudų naudos analizė

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia Ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą).“

 

2. N u s t a t a u , kad šis įsakymas taikomas tik po šio įsakymo įsigaliojimo dienos pradėtiems įgyvendinti projektams.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                      Aurelijus Veryga