LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PSICHOLOGINIŲ KRIZINIŲ ĮVYKIŲ SKAMBUČIŲ CENTRO 2021 METŲ KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. gegužės 27 d. Nr. V-1221

Vilnius

 

Įgyvendindamas Psichologinių krizių valdymo paslaugų organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto  Lietuvos  Respublikos  sveikatos  apsaugos ministro 2021 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. V-1163 „Dėl Psichologinių krizių valdymo paslaugų organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 8.1 papunktį, Ilgalaikių neigiamų COVID-19 pandemijos pasekmių visuomenės psichikos sveikatai mažinimo veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. V-1596 „Dėl Ilgalaikių neigiamų COVID-19 pandemijos pasekmių visuomenės psichikos sveikatai mažinimo veiksmų plano patvirtinimo“, II skyriaus lentelės 4 punktą „Išbandyti ir išplėtoti mobiliųjų komandų paslaugas, užtikrinant neatidėliotiną ir skubią psichologinę pagalbą bendruomenėje nutikus krizei, galinčiai turėti neigiamų pasekmių psichikos sveikatai“, Nacionalinio savižudybių prevencijos veiksmų 2020–2024 metų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. V-2008 „Dėl Nacionalinio savižudybių prevencijos veiksmų 2020–2024 metų plano patvirtinimo“, 1 priedo 2.2.4 papunktį „Skatinti mobiliąsias krizių valdymo komandas regionuose, kurios teiktų psichologinę pagalbą krizinių situacijų atvejais“:

1. T v i r t i n u Psichologinių krizinių įvykių skambučių centro 2021 metų konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                   Arūnas Dulkys

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos

apsaugos ministro

2021 m. gegužės 27 d.

įsakymu Nr. V-1221

 

 

PSICHOLOGINIŲ KRIZINIŲ ĮVYKIŲ SKAMBUČIŲ CENTRO 2021 METŲ KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1.  Psichologinių krizinių įvykių skambučių centro 2021 metų konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato 2021 metais vykdomo psichologinių krizinių įvykių skambučių centro (toliau – Skambučių centras) paslaugoms teikti skirtų projektų (toliau – projektai) atrankos konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo tvarką, reikalavimus paraiškas teikiantiems viešiesiems juridiniams asmenims, finansuotinas projektų veiklas ir tikslines asmenų grupes, reikalavimus projektų paraiškų turiniui, projektų paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimą, jų atmetimo tvarką bei pagrindus, projektų paraiškų turinio ir lėšų naudojimo vertinimą, atrinkto projekto įgyvendinimo ir lėšų planavimo bei panaudojimo kontrolės sąlygas.

2Konkurso tikslas – užtikrinti nepertraukiamą Skambučių centro veiklą operatyviam psichologinių krizinių įvykių valdymui, organizuojant jo paslaugų teikimą kasdien nuo 8 iki 20 val., įskaitant savaitgalius ir šventines dienas.

3. Skambučių centro paslaugoms teikti skirto projekto metu remiamos paslaugos organizuojamos ir teikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. V-1163 „Dėl Psichologinių krizių valdymo paslaugų organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

4.1. Pareiškėjas – viešasis juridinis asmuo, suprantamas taip, kaip jis apibrėžtas pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.34 straipsnio 2 dalį (toliau – viešasis juridinis asmuo), teikiantis Konkursui projektą.

4.2. Partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas kartu teiks paslaugas ir (ar) organizuos veiklas. Partneriais nelaikomi pareiškėjo filialai ar kiti struktūriniai padaliniai, asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) vykdant projektą įsigyjamų paslaugų teikėjai, prekių ar daiktų tiekėjai, rėmėjai.

4.3. Projektas pareiškėjo ir jo partnerių (jei turi) vykdomų veiklų, skirtų Konkurso tikslui įgyvendinti, visuma.

4.4. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (toliau – valstybės biudžeto lėšos) projektui įgyvendinti ir kuris yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis).

5Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos psichikos sveikatos priežiūros įstatyme, Lietuvos Respublikos bendrojo pagalbos centro įstatyme, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme, Civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. gegužės 21 d. įsakyme Nr. V-1163 „Dėl Psichologinių krizių valdymo paslaugų organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

6Konkursą pagal Nuostatus organizuoja Valstybinis psichikos sveikatos centras (toliau – VPSC).

7.  Konkursui teikiamų projektų trukmė – nuo 2021 m. liepos 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d.

 

 

 

II SKYRIUS

PROJEKTO FINANSAVIMAS

 

8. Konkursas laikomas įvykusiu ir projektui vykdyti skiriamas finansavimas, jei pateikiama bent viena Nuostatų reikalavimus atitinkanti paraiška.

9. Projektui finansuoti skiriamos valstybės biudžeto lėšos (skiriamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. V-1596 „Dėl Ilgalaikių neigiamų COVID-19 pandemijos pasekmių visuomenės psichikos sveikatai mažinimo veiksmų plano patvirtinimo“). Didžiausia projektui 2021 metais galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) eurų, iš jų viešinimo veikloms skirta ne mažiau 20 proc. finansavimo dydžio (viešinimo veiklų tikslas – didinti Skambučių centro ir mobiliųjų psichologinių krizių įveikimo komandų teikiamų paslaugų žinomumą visuomenėje).

10. Konkurso finansavimas skiriamas vienam daugiausiai balų surinkusiam projektui įgyvendinti.

11. Finansavimas projektui neskiriamas, jeigu jis yra:

11.1. skirtas siekti pelno;

11.2. skiriamas politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

11.3. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

III SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS IR TIKSLINĖS GRUPĖS

 

12. Projekto tikslinės asmenų grupės – tiesioginiai paslaugų gavėjai, nurodyti Psichologinių krizių valdymo paslaugų organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. V-1163 „Dėl Psichologinių krizių valdymo paslaugų organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), 5 punkte.

13. Finansuojamas visų Aprašo 11.1–11.7 papunkčiuose bei Aprašo 30 punkte numatytų veiklų kompleksas, įskaitant proaktyvų paslaugų siūlymą tikslinėms grupėms.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

14. Konkursui paraiškas teikiantys pareiškėjai privalo atitikti visus šiuos reikalavimus:

14.1. pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka yra registruotas viešasis juridinis asmuo;

14.2. pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal Juridinių asmenų registro viešuosius duomenis);

14.3. pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 150 (šimtas penkiasdešimt) eurų;

14.4. pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokų, mokėjimo įsipareigojimus, viršijančius 150 (šimtas penkiasdešimt) eurų sumą;

14.5. pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną ne trumpiau nei vienus metus nuo pareiškėjo įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos teikia (‑ė) paslaugą (-as) arba vykdo (-ė) veiklą (-as), skirtą (-as) psichologinei pagalbai, emocinei paramai, krizių intervencijai ar postvencijai;

14.6. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra didesnė už Nuostatų 9 punkte numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

14.7.    pareiškėjas projektui vykdyti turi patalpas, reikiamą įrangą (kompiuterį, telefoną, internetą ir kt.) paslaugoms teikti;

14.8. pareiškėjas projekte numatomoms paslaugoms teikti turi pakankamai projekto veiklas vykdančių specialistų, atitinkančių Aprašo VI skyriaus reikalavimus, kuriems numatytas darbo užmokestis darbo sutarčių pagrindu iš projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

14.9. projekto vadovas turi turėti  pakankamą patirtį koordinuoti projekto įgyvendinimą – vienos ar daugiau pareiškėjo veiklos srities teikiamų paslaugų teikimo sutarties (-ių), kurios (-ių) bendra vertė ne mažesnė kaip 30 tūkst. eurų (su PVM), įgyvendinimo koordinavimo patirtį.

15. pareiškėjas projektui ir (ar) atskiroms projekto veikloms vykdyti gali pasitelkti partnerį (-ius), kurių įgyvendinamoms veikloms skiriama ne daugiau kaip pusė projekto paraiškoje planuojamų projekto įgyvendinimo lėšų.

 

V SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMO REIKALAVIMAI

 

16. Projekto vykdytojas, teikdamas Skambučių centro paslaugas, turi pasiekti šiuos kiekybinius rodiklius:

16.1. nepertraukiamą Skambučių centro paslaugos teikimo budėjimo laiką kasdien nuo 8 iki 20 val., įskaitant savaitgalius ir šventines dienas (toliau – budėjimo laikas), bendruoju Sveikatos apsaugos ministerijos suteiktu telefono numeriu ir kitomis, projekto vykdytojo pasirinktomis nuotolinio ryšio priemonėmis;

16.2. 95 proc. atsiliepimo į skambučius arba perskambinimo besikreipiančiam per 30 minučių statistiką budėjimo laiku, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

16.3. 1 įvadinių mokymų per pirmąjį projekto vykdymo mėnesį ir 1 mokymų per projekto vykdymo laikotarpį organizavimą Skambučių centro ir mobiliųjų psichologinių krizių įveikimo komandų (toliau – mobilioji komanda) nariams, įskaitant besikeičiančius narius;

16.4. esant pagrįstai būtinybei supervizijų ir (ar) intervizijų organizavimą Skambučių centro ir mobiliųjų komandų nariams ne rečiau kaip kartą per mėnesį (iš viso ne mažiau kaip 10 supervizijų ir (ar) intervizijų po 8–10 dalyvių).

17. Projekto vykdytojas, teikdamas Skambučių centro paslaugas, turi užtikrinti Aprašo 11.1–11.7 papunkčių ir 30 punkto reikalavimų laikymąsi, įskaitant:

17.1. teikiamų paslaugų stebėsenos vykdymą, apklausiant mobiliųjų komandų paslaugų gavėjus dėl gautų paslaugų įvertinimo, Skambučių centro paslaugų gavėjus – atsakyti į anoniminės elektroninės vertinimo anketos klausimus apie gautas paslaugas;

17.2. informacijos skelbimą viešai apie Skambučių centro bei mobiliųjų komandų paslaugų paskirtį, turinį ir teikimo sąlygas, Skambučių centro paslaugų rezultatus įvairių amžiaus grupių ir skaitmeninių įgūdžių asmenims lengvai suprantama forma;

17.3. tomis valandomis, kai Skambučių centro paslaugos neteikiamos, skambinančiųjų informavimą apie Skambučių centro darbo laiką ir kitas pagalbos galimybes;

17.4. Skambučių centro paslaugų analizės vykdymą, atsižvelgiant į paslaugos gavėjų pateiktą vertinimą bei visuomenėje kylančius poreikius mobiliųjų komandų veiklai, pasiūlymų teikimą VPSC dėl projekto vykdymo metu teikiamų paslaugų tobulinimo;

17.5. bendradarbiavimą (dalyvavimas renginiuose, keitimasis informacija) su VPSC ir mobiliosiomis komandomis, dalyvavimą VPSC organizuojamuose su Konkursu ir projekto vykdymu susijusiuose renginiuose;

17.6. projekto veiklų viešinimą tokia apimtimi ir būdu, kurie nurodyti projekto paraiškoje, nurodant, kad Skambučių centro paslaugos yra finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis;

17.7. vadovavimąsi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu įgyjant prekes ir paslaugas Skambučių centro paslaugų teikimui užtikrinti.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

18. Projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti (be kurių objektyviai (nepriklausomai nuo vykdytojo veiksmų ir valios) neįmanoma vykdyti projekto veiklų), pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. liepos 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

19. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

19.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 10 (dešimt) procentų nuo visos prašomos ir gautos valstybės biudžeto lėšų sumos projektui vykdyti):

19.1.1. projekto vadovo (-ų) ir (ar) asmens (-ų), vykdančio (-ų) buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas;

19.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

19.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 2 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 13 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

19.2.1. projekto veiklų vykdytojų (darbuotojų) darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

19.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

19.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto);

19.2.2.2materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų nuoma);

19.2.2.3. projekto veiklas įgyvendinančių asmenų (jei būtų perkamos paslaugos), supervizorių, lektorių, ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines, paslaugų sutartis su lektoriais, mokymų vadovais, skiriant mokymams ne daugiau kaip 50 (penkiasdešimt) eurų už 1 val. (neįskaitant mokymo medžiagos parengimo kaštų), individualioms supervizijoms – ne daugiau kaip 50 Eurų 1 val., grupinėms supervizijoms – 100 eurų už 1 val.);

19.2.2.4. komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos (elektros, šildymo išlaidos);

19.2.2.5. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

19.2.2.5.1. kitos 19.2.2.1–19.2.2.4 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (kanceliarinės, ūkio prekės, kt.);

19.2.2.5.2. kitos 19.2.2.1–19.2.2.4 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:

19.2.3. viešinimo paslaugos (išlaidos lankstinukams gaminti, straipsniams spaudoje, televizijos reportažams pirkti, išlaidos Skambučių centro ir mobiliųjų komandų veiklos pristatymui organizuoti ir kita);

19.2.4. kitos tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos (pvz., mokesčiai už banko paslaugas).

20. Išlaidoms, nurodytoms Nuostatų 19.2 papunktyje, apmokėti gali būti planuojama iki 100 procentų visos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos.

21. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

21.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos;

21.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, aplinkos tvarkymo išlaidos;

21.3. išlaidos, susijusios su projekto parengiamuoju etapu, t. y. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką (pvz., paraiškos rengimo išlaidos);

21.4. bet kokios išlaidos, patirtos ne Lietuvos Respublikoje;

21.5. išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) partnerio skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti;

21.6. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

21.7. netinkamo partnerio paraiškoje vykdomos veiklos ir joms numatytos išlaidos, kurios Projektų paraiškų vertinimo ir atrankos komisijos, nurodytos Nuostatų 35 punkte, vertinimo metu yra pripažintos netinkamomis, finansuoti;

21.8. kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

 

VII SKYRIUS

ATRANKOS KONKURSO SKELBIMAS, REIKALAVIMAI PARAIŠKAI

 

22. Konkursas skelbiamas viešai VPSC interneto svetainėje adresu www.vpsc.lrv.lt., pranešimas apie skelbiamą konkursą – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje www.sam.lrv.lt. Skelbime nurodoma:

22.1. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga;

22.2. informacija apie tai, kad paraiškos projektui VPSC turi būti siunčiamos elektroniniu paštu bei elektroninio pašto adresas, kuriuo turi būti pateikta projekto paraiška. Paraiška ir prie jos pridedami dokumentai gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete, kur paraiška prieinama ne trumpiau kaip 5 darbo dienas po projekto paraiškos pateikimo dienos;

22.3. teikiančio konsultacijas pareiškėjams su Konkursu, projekto paraiškos teikimu susijusiais klausimais paskirtas (-i) atsakingas (-i) asmuo (-ys), nurodant pareigas, vardą (-us) ir pavardę (-es), telefono numerį (-ius), elektroninio pašto adresą (-us) ir konsultavimo laiką;

22.4. projekto paraiškos (Nuostatų 1 priedas), detalios projekto įgyvendinimo sąmatos (Nuostatų 2 priedas) (toliau – sąmata) bei pareiškėjo deklaracijos (Nuostatų 4 priedas) formos;

22.5. konkursui numatyta skirti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų suma;

22.6. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

22.7. sutarties projektas.

23. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, tačiau ne vėlesnė nei paskutinės paraiškų teikimo skelbime nurodyto termino dienos 23 val. 59 min. (įskaitytinai) Lietuvos Respublikos laiku. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.

24. Paraiška turi būti surašyta lietuvių kalba.

25. Paraiškoje nurodoma:

25.1. projekto pavadinimas;

25.2. informacija apie pareiškėją ir projekto vadovą;

25.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

25.4. projekto tikslas ir projekto uždaviniai;

25.5. projekto aprašymas (santrauka), nurodant iškeltą problemą ir jos pagrindimą;

25.6. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

25.7. projektą vykdančių darbuotojų išsilavinimas, kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;

25.8. projekto partneriai, jų kontaktiniai duomenys ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;

25.9. informacija apie turimus materialinius išteklius, būtinus įgyvendinti projektą;

25.10. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, veiklos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rezultatus, nurodytus Nuostatų 16 punkte;

25.11. detali projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų);

25.12. jei aktualu, pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

26. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:

26.1. pareiškėjo steigimo dokumentus (įstatus, nuostatus, statutą ir pan.);

26.2. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą deklaraciją (Nuostatų 4 priedas);

26.3. bendradarbiavimo sutartį (-ių), jei tokia yra pasirašyta;

26.4. dokumentus, pagrindžiančius Nuostatų 14.5 papunktyje minimą pareiškėjo patirtį (pvz., veiklos ataskaitos (-ų) bei dokumentą, patvirtinantį pareiškėjo veiklos pradžią (išrašas iš Juridinių asmenų registro ir pan.);

26.5. dokumentus, pagrindžiančius projekto darbuotojų (veiklų vykdytojų) turimą išsilavinimą bei patirtį ir įrodančius vykdytojų dalyvavimą tiksliniuose mokymuose;

26.6. dokumentus, įrodančius teisę naudotis patalpomis, kuriose bus vykdomos veiklos;

26.7. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo konkursui dienos išduotą pažymą, patvirtinančią, kad pareiškėjas neturi skolų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir (ar) savivaldybių biudžetams, pinigų fondams;

26.8. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

26.9. teikiamą (-us) dokumentą (-us) užsienio kalba, jeigu toks (-ie) yra, vertimo (-ų), kuris (-ie) turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

26.10. pareiškėjas, pagrįsdamas išlaidų atitiktį vidutinės rinkos kainoms, pateikia planuojamų išlaidų įkainius pagrindžiančių tiekėjų apklausų, komercinių pasiūlymų arba (jei yra) viešai skelbiamos kainos, skelbimų kopijas ar išrašus.

27. Konkursui paraiška kartu su Nuostatų 26 punkte nurodytų privalomų pateikti dokumentų kopijomis turi būti pateikta per 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos.

28. Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su Konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose.

 

VIII SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ ATITIKTIES VERTINIMAS

 

29. VPSC paskirtas specialistas (specialistai) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina jų atitiktį formaliesiems kriterijams, patikrindami, ar:

29.1.  paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę (Nuostatų 12 ir 14 punktai);

29.2.  paraiška atitinka Nuostatų 24 ir 25 punktuose nustatytus reikalavimus ir pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos ir valandos;

29.3.  pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

29.4.  pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis);

29.5.  pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimus, viršijančius 150 Eur (tikrinama, jei teikiama Nuostatų 26.7 papunktyje nurodyta pažyma);

29.6.  pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 26 punkte nurodytus dokumentus (jei taikoma);

29.7.  deklaracija užpildyta pagal nustatytą formą (Nuostatų 4 priedas);

29.8.  projekto vykdymo trukmė atitinka Nuostatų 7 punkte nustatytą;

29.9.  tas pats pareiškėjas konkursui nėra pateikęs kelių paraiškų. Nustačius, kad tas pats pareiškėjas Konkursui pateikė kelias savo turiniu tapačias paraiškas, vertinama paraiška, gauta vėliausiai. Paraiška (-os), kuri (-ios) buvo pateikta (-os) anksčiau, atmetama (-os).;

29.10.  partneris (jei projektą vykdys kartu su partneriu) atitinka Nuostatų 4.2 papunktyje keliamus reikalavimus.

30.     Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatų 26 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai ar neužpildytos visos privalomos užpildyti paraiškos dalys, VPSC raštu kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus ar patikslinti paraišką per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

31. Nustatęs, kad pareiškėjo partneris neatitinka Nuostatų 4.2 papunktyje nustatytų reikalavimų, VPSC apie tai informuoja šio pareiškėjo paraišką vertinančius Nuostatų 35 punkte nurodytos komisijos narius. Netinkamo partnerio paraiškoje vykdomos veiklos ir joms numatytos išlaidos šios komisijos vertinimo metu yra pripažįstamos netinkamomis finansuoti.

32. Paraiškos atmetamos, nevertinamos, jeigu paraiška ar pareiškėjas neatitinka bent vieno iš Nuostatų 29.1–29.8 papunkčiuose nurodyto kriterijaus.

33. Jeigu pareiškėjas neatitinka Nuostatų 29.1–29.8 papunkčiuose nurodytų formaliųjų kriterijų arba per nurodytą terminą nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) paaiškinimų ir patikslinimų, VPSC apie tai informuoja Nuostatų 35 punkte nurodytos komisijos narius, pateikdamas suvestinę, kurioje nurodo projekto, kuris neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo priežastis, ir susijusius dokumentus, o Nuostatų 35 punkte nurodyta komisija priima sprendimą dėl paraiškos atmetimo.

34. Informacija apie konkursui pateiktų paraiškų atitiktį (atitinka ar neatitinka) formaliesiems kriterijams ir priimtus sprendimus dėl tolimesnės paraiškų vertinimo eigos ar atmetimo skelbiama VPSC interneto svetainėje www.vpsc.lrv.lt per 2 darbo dienas nuo Nuostatų 35 punkte nurodytos komisijos sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių projektai atmesti dėl neatitikimo formaliesiems kriterijams, apie Komisijos priimtą sprendimą raštu informuojami per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, pateikiant atmetimo priežastis.

 

IX SKYRIUS

PROJEKTO TURINIO IR LĖŠŲ PLANAVIMO VERTINIMAS

 

35. Projektų paraiškų turinį ir lėšų planavimą vertina VPSC direktoriaus įsakymu sudaryta Projektų paraiškų vertinimo ir atrankos komisija (toliau – Komisija), kurią sudaro 5 nariai (1 Sveikatos apsaugos ministerijos atstovas, 3 VPSC atstovai ir 1 psichikos sveikatos srityje veikiančios nevyriausybinio sektoriaus organizacijos atstovas, parenkamas VPSC direktoriaus sprendimu), kuri vadovaujasi VPSC direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų paraiškų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašu.

36. Kiekvieną projekto paraišką vertina visi Komisijos nariai. Vertinimas atliekamas pildant Psichologinių krizių skambučių centro 2021 metų konkursui pateikto projekto vertinimo anketą (toliau – vertinimo anketa) (Nuostatų 3 priedas) ir projektui skiriant balus pagal nustatytus vertinimo kriterijus.

37. Komisijos nariai vertina projekto atitiktį Nuostatų 14.5, 14.7, 14.8 papunkčiuose ir 16 punkte nurodytoms privalomoms sąlygoms bei projekto turinį ir lėšų planavimą vadovaujantis vertinimo anketoje (Nuostatų 3 priedas) pateiktais vertinimo kriterijais.

38. Už vertinimo dalį, kurioje vertinamas projekto turinys ir lėšų planavimas, daugiausia gali būti skiriama 57 balai vienam projektui. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 30 balų. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, taip pat neatitinkantys Nuostatų 14.5, 14.7, 14.8 papunkčiuose ir 16 punkte nurodytų privalomų sąlygų (vertinimo anketoje pažymėjus atsakymą „Ne“), nefinansuojami.

39. Vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą ir būtinumą, Komisijos narys vertinimo metu gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba jų neskirti, jei planuojamos išlaidos neatitinka Nuostatuose nustatyto konkurso tikslo. Jeigu Komisijos nario siūlymu yra mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos to siūlymo priežastys.

40. Pareiškėjai reitinguojami nuo daugiausiai balų surinkusio projekto iki mažiausiai balų surinkusio projekto pagal visų Komisijos narių balų vidurkį, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. VPSC, gavęs Komisijos narių vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina šiuos vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo parengdamas paraiškų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma paraiškas vertinusių Komisijos narių skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai.

41. Finansuojamas vienas daugiausiai balų surinkęs projektas. Kiti teigiamą vertinimo balą surinkę projektai reitinguojami balų mažėjimo tvarka ir sudaromas rezervinis (laukiančiųjų) projektų sąrašas. Jei projektų paraiškų, surinkusių vienodą didžiausią balų skaičių, yra dvi ar daugiau, finansuojama mažesnę projekto įgyvendinimo sumą pasiūliusi projekto paraiška.

42. Komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia VPSC direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo.

43. Jei daugiausiai balų surinkusiam projektui įgyvendinti Komisija siūlo skirti dalį lėšų, Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo Komisijos priimto sprendimo raštu informuoja pareiškėją apie Komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal Komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

Kai pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos Komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).

Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti Komisijos nariams Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka. Komisijos nariai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir priima sprendimą jiems pritarti arba nepritarti.

Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma skirti suma.

Jei pareiškėjas nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei Komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą ir finansavimas skiriamas kitam eilėje esančiam projektui.

44. Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo 2021 metų projektui ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projekto finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia VPSC direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.

45. Sprendimą dėl lėšų skyrimo 2021 metų projektui, įvertinęs Komisijos pasiūlymus, priima VPSC direktorius ir VPSC direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų yra paskelbiamas VPSC interneto svetainėje www.vpsc.lrv.lt ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos.

Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo VPSC direktoriaus įsakymo dėl Konkurso rezultatų priėmimo dienos raštu informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą pateikdamas sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

46. VPSC, skelbdamas Konkurso laimėtojus, paskelbia ir laukiančiųjų sąrašą (rezervinių projektų sąrašą). Laukiančiųjų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto finansavimo, nepasirašo Sutarties per Nuostatų 48 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos.

 

X SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

47. VPSC skelbia sutarties projektą kvietimo teikti paraiškas metu. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas 2021 metams, Sutartį, kurioje aprašomi pareiškėjo įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, valstybės biudžeto lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, pasirašo su VPSC.

48. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per 10 darbo dienų nuo VPSC direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos, VPSC direktoriaus įsakymo dalis dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo šiam pareiškėjui VPSC įsakymu pripažįstama netekusia galios.

49. Sutartis su finansavimą gavusiu pareiškėju sudaroma 2021 metams. Projektui įgyvendinti 2021 metams skirtos valstybės biudžeto lėšos turi būti naudojamos tik iki 2021 m. gruodžio 31 d.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

50. Projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas projekto vykdytojas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą VPSC banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. VPSC nustačius, kad skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas panaudojo ne pagal paskirtį, projekto vykdytojas privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti VPSC per VPSC nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

51. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. VPSC pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų veiklos ir finansines ataskaitas pagal VPSC sutartyje nustatytas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

51.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

51.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

51.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

51.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta:

51.4.1. informacija apie Nuostatų 16 punkte išvardytų esminių kiekybinių ir projekte numatytų kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

51.4.2. informacija apie pridėtinę projekto vertę;

51.4.3. papildoma informacija, pastabos, išvados, pasiūlymai;

51.4.4. informacija apie projekto viešinimą.

52. VPSC tikrina finansuojamo projekto įgyvendinimą, ar laikomasi ir kaip laikomasi Apraše, Nuostatuose ir Sutartyje projekto vykdytojui numatytų reikalavimų, ir atlieka skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo ir veiklos vykdymo bei kokybės kontrolę.

53. VPSC nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Aprašo, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, VPSC apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju VPSC nustato projekto vykdytojui protingą terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja VPSC apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Apraše, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. VPSC, įvertinęs iš projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja VPSC apie pasirengimą tinkamai vykdyti Apraše, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, VPSC privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

54. VPSC nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, kai:

54.1. VPSC nustato, kad nesilaikoma esminių Aprašo, Nuostatų reikalavimų ir (ar) Sutarties su VPSC įsipareigojimų, ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimų;

54.2. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo;

54.3. vadovaujantis Nuostatų 53 punktu sustabdomas Sutarties vykdymas ir nepašalinami trūkumai;

54.4. nustatoma, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

54.5. nustatoma, kad projekto vykdytojas neįvykdė Nuostatų 16 punkte ir projekte nurodytų esminių kiekybinių ir (ar) kokybinių rodiklių (laukiamų rezultatų).

55. Projekto vykdytojas gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertinę valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

56. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti VPSC apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, VPSC sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus projekte numatytų veiklų vykdymą ir apie tai raštu pranešus VPSC, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas.

57. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu VPSC, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

58. Už informacijos ir su projekto bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas, projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu ir jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat VPSC reikalavimu pateikti Konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas, viešinimo veiklų rezultatus (publikacijas, vaizdo medžiagos nuorodas) tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 (dvidešimt keturis) mėnesius po projekto įgyvendinimo pabaigos.

 

XII SKYRIUS

PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ IR VEIKLŲ PLANŲ TIKSLINIMAS

 

 

59. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas raštu turi pateikti VPSC pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas išlaidų sąmatos lyginamąjį variantą. VPSC, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo VPSC dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja projekto vykdytoją.

60. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą VPSC teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

61. Jeigu tikslinama projekto išlaidų sąmata keičia projekto vykdytojo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti veiklos plano keitimą su VSPC.

62. Projekto veiklų planas tikslinamas pateikiant prašymą VPSC. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas turi pateikti VPSC pagrįstą prašymą tikslinti projekto veiklų planą, kartu pateikdamas projekto veiklų plano lyginamąjį variantą. VPSC, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl veiklų plano tikslinimo ir raštu apie sprendimą informuoja projekto vykdytoją.

63. Prašymai tikslinti projekto veiklų planą VPSC gali būti teikiami iki 2021 m. gruodžio 1 d. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų tikslinimo.

 

XIII SKYRIUS

baigiamosios nuostatos

 

64Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraiška, buhalterinės apskaitos dokumentai ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

65.  VPSC neprisiima atsakomybės, jei dėl projekto paraiškoje nurodytų klaidingų pareiškėjo kontaktinių duomenų (adreso, telefono numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjas negauna laiškų arba su juo negalima susisiekti kitu būdu.

66. VPSC, vykdydamas Nuostatuose nurodytas funkcijas, pareiškėjai, rengdami, teikdami paraiškas ir įgyvendindami projektus, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Pareiškėjai fizinių asmenų duomenis gali tvarkyti tik paraiškų teikimo, projektų vykdytojai – projektų vykdymo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą, VPSC – Nuostatuose nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.

67.  Paraiškos, projektų vertinimo anketos ir kiti su konkurso organizavimu ir projektų įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

68VPSC sprendimas dėl lėšų projektams skyrimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai projektų konkursams, ar kitiems dokumentams (pvz., VPSC sąmatoms). VPSC, Komisijos veiksmai ir neveikimas, VPSC direktoriaus sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

________________________