LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SOCIALINĖS PARAMOS ŠEIMAI INFORMACINĖS SISTEMOS DUOMENŲ SUBJEKTO TEISIŲ ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO 

 

2022 m. spalio 28 d. Nr. A1-714

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas):

1. T v i r t i n u Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų subjekto teisių įgyvendinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. rugsėjo 4 d. įsakymą Nr. A1-508 „Dėl Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                    Monika Navickienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro

2022 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. A1-714

 

SOCIALINĖS PARAMOS ŠEIMAI INFORMACINĖS SISTEMOS DUOMENŲ SUBJEKTO TEISIŲ ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų subjekto teisių įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos (toliau – SPIS) duomenų subjekto teisių, įtvirtintų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), įgyvendinimo tvarką.

2.    Aprašas taikomas įgyvendinant SPIS duomenų subjekto – fizinio asmens, kurio asmens duomenys tvarkomi SPIS ir kurio asmens duomenų valdytoja yra Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), teises.

3.    Įgyvendinant SPIS duomenų subjekto teises, vadovaujamasi Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir Aprašu.

4.    Aprašas parengtas vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

5.    SPIS asmens duomenų valdytoja – Ministerija (juridinio asmens kodas – 188603515, buveinės adresas: A. Vivulskio g. 11, 03162 Vilnius).

6.    Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) 2016/679.

7.    SPIS tvarkomų asmens duomenų kategorijos, SPIS duomenų subjektų kategorijos, asmens duomenų tvarkymo tikslai, teisiniai pagrindai, SPIS duomenų gavimo sąlygos nustatyti Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatai).

 

II SKYRIUS

SPIS DUOMENŲ SUBJEKTO TEISĖS IR JŲ ĮGYVENDINIMO TVARKA

 

8.    SPIS duomenų subjektas turi šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises:

8.1. gauti informaciją apie asmens duomenų tvarkymą;

8.2. susipažinti su asmens duomenimis;

8.3. reikalauti ištaisyti asmens duomenis;

8.4. reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“);

8.5. apriboti asmens duomenų tvarkymą;

8.6. teisę į asmens duomenų perkeliamumą;

8.7. nesutikti su asmens duomenų tvarkymu.

9.    Reglamento (ES) 2016/679 22 straipsnyje įtvirtintos duomenų subjekto teisės, kad jam nebūtų taikomas tik automatizuotu duomenų tvarkymu, įskaitant profiliavimą, grindžiamas sprendimas, Ministerija, tvarkydama duomenis, neįgyvendina, nes SPIS nepriimami sprendimai, grindžiami automatizuotu duomenų tvarkymu, ir nevykdomas profiliavimas.

10.  Jeigu SPIS duomenų subjektas nurodo konkrečią norimos įgyvendinti teisės apimtį, ši teisė įgyvendinama SPIS duomenų subjekto nurodyta apimtimi.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

TEISĖ GAUTI INFORMACIJĄ APIE ASMENS DUOMENŲ TVARKYMĄ

 

11.       Bendroji informacija apie SPIS duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymą pateikiama Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose ir Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos privatumo politikoje, skelbiamoje interneto svetainėje www.spis.lt.

12.       Informacija apie SPIS duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymą, nurodyta Reglamento (ES) 2016/679 13 ir 14 straipsniuose, pateikiama tokiu būdu, kokiu SPIS duomenų subjektas kreipiasi į Ministeriją, arba SPIS duomenų subjekto nurodytu būdu – raštu arba elektroniniu būdu.

13.       Informacija apie SPIS duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymą pateikiama asmens duomenų gavimo metu. Šis Aprašo punktas netaikomas, jeigu SPIS duomenų subjektas jau turi šią informaciją.

14.       Jei SPIS duomenų subjekto asmens duomenys renkami ne tiesiogiai iš SPIS duomenų subjekto, apie jo asmens duomenų tvarkymą SPIS duomenų subjektas informuojamas:

14.1.    per pagrįstą laikotarpį nuo asmens duomenų gavimo dienos, bet ne vėliau kaip per vieną mėnesį, atsižvelgiant į konkrečias asmens duomenų tvarkymo aplinkybes;

14.2.    jeigu asmens duomenys bus naudojami ryšiams su SPIS duomenų subjektu palaikyti – ne vėliau kaip pirmą kartą susisiekiant su tuo SPIS duomenų subjektu;

14.3.    jeigu numatoma asmens duomenis atskleisti kitam duomenų gavėjui – ne vėliau kaip atskleidžiant duomenis pirmą kartą.

15.       Pareiga pateikti SPIS duomenų subjektui informaciją apie asmens duomenų tvarkymą netaikoma, jei SPIS duomenų subjektas tokią informaciją jau turi arba jei:

15.1.    tokios informacijos pateikimas yra neįmanomas arba tam reikėtų neproporcingų pastangų. Tokiu atveju Ministerija imasi tinkamų priemonių SPIS duomenų subjekto teisėms ir laisvėms bei teisėtiems interesams apsaugoti, įskaitant viešą informacijos paskelbimą;

15.2.    asmens duomenų gavimas ar atskleidimas aiškiai nustatytas Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos teisės aktuose, kurie taikomi duomenų valdytojui ir kuriuose nustatytos tinkamos teisėtų SPIS duomenų subjekto interesų apsaugos priemonės;

15.3.    asmens duomenys privalo išlikti konfidencialūs laikantis Europos Sąjungos ar Lietuvos Respublikos teise reguliuojamos profesinės paslapties prievolės.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

TEISĖ SUSIPAŽINTI SU ASMENS DUOMENIMIS

 

16.       Ministerija SPIS duomenų subjekto prašymu įgyvendinti teisę susipažinti su savo asmens duomenimis turi pateikti:

16.1.    informaciją apie tai, ar SPIS duomenų subjekto asmens duomenys tvarkomi, ar ne;

16.2.    su asmens duomenų tvarkymu susijusią informaciją, numatytą Reglamento (ES) 2016/679 15 straipsnio 1 ir 2 dalyse (jeigu SPIS duomenų subjekto asmens duomenys tvarkomi):

16.2.1. asmens duomenų tvarkymo tikslus;

16.2.2. asmens duomenų kategorijas;

16.2.3. duomenų gavėjus arba duomenų gavėjų, kuriems buvo arba bus atskleisti jų asmens duomenys (įskaitant duomenų gavėjus trečiosiose valstybėse arba tarptautines organizacijas), kategorijas;

16.2.4. jei įmanoma, numatomą asmens duomenų saugojimo laikotarpį arba, jei neįmanoma, kriterijus, taikomus tam laikotarpiui nustatyti;

16.2.5. informaciją apie teisę prašyti Ministerijos, kaip SPIS asmens duomenų valdytojos, ištaisyti arba ištrinti asmens duomenis ar apriboti su SPIS duomenų subjektu susijusių asmens duomenų tvarkymą, ar nesutikti su tokiu tvarkymu (jei taikytina);

16.2.6. informaciją apie teisę pateikti skundą dėl SPIS duomenų subjekto teisių įgyvendinimo Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai;

16.2.7. jei asmens duomenys renkami ne iš SPIS duomenų subjekto, – visą turimą informaciją apie jų šaltinius;

16.2.8. informaciją apie automatizuotą sprendimų priėmimą, įskaitant profiliavimą;

16.2.9. informaciją apie tinkamas su asmens duomenų perdavimu susijusias apsaugos priemones, taikomas, kai asmens duomenys perduodami į trečiąją valstybę arba tarptautinei organizacijai (jei taikytina);

16.3.    tvarkomų asmens duomenų kopiją.

17.       Ministerija pateikia SPIS duomenų subjektui tvarkomų asmens duomenų kopiją nemokamai. SPIS duomenų subjektas turi teisę prašyti, kad jam būtų pateikta tvarkomų asmens duomenų kopija ir kita nei Ministerijos pateikiama forma, nebent tai būtų neįmanoma ar tam reikėtų neproporcingų pastangų. Tvarkomų asmens duomenų kopija pateikiama nedarant neigiamo poveikio kitų asmenų teisėms ir laisvėms.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

TEISĖ REIKALAUTI IŠTAISYTI ASMENS DUOMENIS

 

18.     SPIS duomenų subjektas, vadovaudamasis Reglamento (ES) 2016/679 16 straipsniu, turi teisę reikalauti, kad bet kokie tvarkomi netikslūs jo asmens duomenys būtų ištaisyti, o neišsamūs – papildyti. Tokiu atveju jis pateikia Ministerijai prašymą įgyvendinti SPIS duomenų subjekto teisę reikalauti ištaisyti asmens duomenis.

19.     Kreipdamasis į Ministeriją dėl netikslių asmens duomenų ištaisymo ar neišsamių asmens duomenų papildymo, SPIS duomenų subjektas pateikia tikslius ar išsamius duomenis. Kilus abejonių dėl pateiktų tikslių ar išsamių asmens duomenų tikrumo, Ministerija gali paprašyti SPIS duomenų subjekto pateikti asmens duomenų tikrumą patvirtinančius įrodymus.

20.     Siekdama nustatyti, ar SPIS duomenų subjekto pateiktas prašymas yra pagrįstas, Ministerija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo įgyvendinti SPIS duomenų subjekto teisę reikalauti ištaisyti asmens duomenis gavimo dienos atlieka SPIS duomenų subjekto tvarkomų asmens duomenų analizę.

21.     Ministerija, nustačiusi, kad SPIS duomenų subjekto pateiktas prašymas įgyvendinti SPIS duomenų subjekto teisę reikalauti ištaisyti asmens duomenis yra pagrįstas:

21.1.  nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo pagrįstumo įvertinimo dienos ištaiso netikslius ar papildo neišsamius asmens duomenis;

21.2.  jeigu nėra galimybių nedelsiant ištaisyti netikslius ar papildyti neišsamius asmens duomenis, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo pagrįstumo įvertinimo dienos sustabdo netikslių ar neišsamių asmens duomenų tvarkymo veiksmus ir šiuos asmens duomenis saugo tol, kol jie bus ištaisyti ar papildyti;

21.3.  per 10 darbo dienų nuo netikslių asmens duomenų ištaisymo ar neišsamių asmens duomenų papildymo dienos informuoja duomenų gavėjus apie SPIS duomenų subjekto prašymu ištaisytus netikslius ar papildytus neišsamius asmens duomenis, jeigu jie buvo teikiami duomenų gavėjams, nebent tai būtų neįmanoma ar tam reikėtų neproporcingų pastangų. SPIS duomenų subjekto prašymu jam pateikiama informacija apie tokius duomenų gavėjus.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

TEISĖ REIKALAUTI IŠTRINTI ASMENS DUOMENIS

(„TEISĖ BŪTI PAMIRŠTAM“)

 

22.       SPIS duomenų subjektas turi teisę kreiptis į Ministeriją su prašymu ištrinti su juo susijusius asmens duomenis, jeigu yra vienas iš šių pagrindų, nurodytų Reglamento (ES) 2016/679 17 straipsnio 1 dalyje:

22.1.    asmens duomenys nebereikalingi tikslams, kurie buvo nustatyti prieš renkant asmens duomenis, pasiekti;

22.2.    atšauktas SPIS duomenų subjekto sutikimas (jeigu toks buvo), kuriuo buvo grindžiamas SPIS duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas, ir nėra jokio kito teisinio pagrindo tvarkyti SPIS duomenų subjekto asmens duomenis;

22.3.    SPIS duomenų subjektas nesutinka su savo asmens duomenų tvarkymu pagal Reglamento (ES) 2016/679 21 straipsnio 1 dalį (Aprašo II skyriaus septintasis skirsnis „Teisė nesutikti su asmens duomenų tvarkymu“) ir nėra viršesnių teisėtų priežasčių tvarkyti jo asmens duomenis;

22.4.    asmens duomenys buvo tvarkomi neteisėtai;

22.5.    asmens duomenys turi būti ištrinti laikantis Europos Sąjungos teisės aktuose arba Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytos teisinės prievolės.

23.       SPIS duomenų subjekto prašyme turi būti išsamiai argumentuota, dėl kokių priežasčių prašoma ištrinti jo asmens duomenis (prašyme turi būti nurodytas vienas iš Aprašo 22 punkte nurodytų pagrindų).

24.       Teisė reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisė būti pamirštam“) neįgyvendinama Reglamento (ES) 2016/679 17 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais ir kai asmens duomenų tvarkymas grindžiamas:

24.1.    Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytų reikalavimų vykdymu;

24.2.    archyvavimo tikslais dėl viešojo intereso;

24.3.    siekiant pareikšti, vykdyti arba apginti teisinius reikalavimus.

25.       Nustačius, kad SPIS duomenų subjekto pateiktas prašymas įgyvendinti SPIS duomenų subjekto teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis yra pagrįstas:

25.1.    nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo pagrįstumo įvertinimo dienos SPIS duomenų subjekto asmens duomenys ištrinami;

25.2.    jeigu nėra galimybių ištrinti SPIS duomenų subjekto asmens duomenų, nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo pagrįstumo įvertinimo dienos SPIS duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymo veiksmai sustabdomi;

25.3.    per 10 darbo dienų nuo asmens duomenų ištrynimo dienos duomenų gavėjai informuojami apie SPIS duomenų subjekto prašymu ištrintus asmens duomenis, jeigu jo asmens duomenys buvo teikiami duomenų gavėjams, nebent tai būtų neįmanoma ar tam reikėtų neproporcingų pastangų. SPIS duomenų subjekto prašymu jam pateikiama informacija apie tokius duomenų gavėjus.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

TEISĖ APRIBOTI ASMENS DUOMENŲ TVARKYMĄ

 

26.     SPIS duomenų subjektas turi teisę kreiptis į Ministeriją su prašymu apriboti asmens duomenų tvarkymą, jeigu yra vienas iš šių pagrindų, nurodytų Reglamento (ES) 2016/679 18 straipsnio 1 dalyje:

26.1.  SPIS duomenų subjektas užginčija Ministerijos tvarkomų jo asmens duomenų tikslumą. Tokiu atveju SPIS duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas gali būti apribotas laikotarpiui, per kurį Ministerija patikrina asmens duomenų tikslumą;

26.2.  nustatyta, kad SPIS duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas buvo neteisėtas, SPIS duomenų subjektas nesutinka, kad jo asmens duomenys būtų ištrinti, ir prašo apriboti jų tvarkymą;

26.3.  pasiektas asmens duomenų tvarkymo tikslas ir Ministerijai, kaip SPIS asmens duomenų valdytojai, nebereikia šiam tikslui pasiekti surinktų SPIS duomenų subjekto asmens duomenų, tačiau jų reikia SPIS duomenų subjektui, siekiančiam pareikšti, vykdyti ar apginti teisinius reikalavimus;

26.4.  SPIS duomenų subjektas Ministerijai pateikia prašymą ir jame išreiškia nesutikimą, kad ji tvarkytų jo asmens duomenis. Tokiu atveju SPIS duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas gali būti apribotas laikotarpiui, per kurį Ministerija patikrina, ar šis SPIS duomenų subjekto prašymas pagrįstas;

26.5.  SPIS duomenų subjektas Ministerijai pateikia prašymą ištrinti SPIS tvarkomus jo asmens duomenis ir nustatoma, kad prašymas yra pagrįstas, tačiau nėra techninių galimybių SPIS duomenų subjekto asmens duomenis ištrinti nedelsiant. Tokiu atveju SPIS duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas gali būti apribotas, kol SPIS duomenų subjekto asmens duomenys bus ištrinti.

27.     Ministerija, siekdama nustatyti, ar SPIS duomenų subjekto pateiktas prašymas yra pagrįstas, privalo nedelsdama, bet ne vėliau kaip Reglamento (ES) 2016/679 12 straipsnio 3 dalyje nustatytais terminais atlikti prašymo įvertinimą.

28.     Jeigu nustato, kad SPIS duomenų subjekto pateiktas prašymas yra pagrįstas, Ministerija privalo:

28.1.  apriboti SPIS duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymą;

28.2.  nedelsdama, bet ne vėliau kaip Reglamento (ES) 2016/679 12 straipsnio 3 dalyje nustatytais terminais apie tai informuoti SPIS duomenų subjektą ir, jeigu yra galimybė, nurodyti preliminarų laikotarpį, kurį bus apribotas SPIS duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas;

28.3.  per 10 darbo dienų nuo SPIS duomenų subjekto teisės apriboti asmens duomenų tvarkymą įgyvendinimo dienos informuoti duomenų gavėjus apie priimtą sprendimą, jeigu SPIS duomenų subjekto asmens duomenys buvo teikiami duomenų gavėjams, nebent tai būtų neįmanoma ar tam reikėtų neproporcingų pastangų. SPIS duomenų subjekto prašymu jam suteikiama informacija apie tokius duomenų gavėjus.

29.     Jei priimamas sprendimas panaikinti apribojimą tvarkyti SPIS duomenų subjekto asmens duomenis, Ministerija, prieš panaikindama apribojimą, privalo raštu apie tai informuoti SPIS duomenų subjektą.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

TEISĖ Į ASMENS DUOMENŲ PERKELIAMUMĄ

 

30.  SPIS duomenų subjektas turi teisę kreiptis į Ministeriją su prašymu gauti su juo susijusius asmens duomenis, taip pat turi teisę prašyti persiųsti Ministerijos tvarkomus SPIS duomenų subjekto asmens duomenis kitam duomenų valdytojui, jeigu:

30.1.    SPIS duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas grindžiamas:

30.1.1. SPIS duomenų subjekto sutikimu;

30.1.2. sutartimi tarp Ministerijos ir SPIS duomenų subjekto;

30.2.    asmens duomenys tvarkomi automatizuotomis priemonėmis;

30.3.    SPIS duomenų subjektas asmens duomenis, kuriuos ketina persiųsti kitam duomenų valdytojui, pateikė Ministerijai pats arba per atstovą.

31.  Tam, kad būtų patenkintas Aprašo 30 punkte nurodytas SPIS duomenų subjekto prašymas, turi būti įvykdytos visos Aprašo 30.1–30.3 papunkčiuose nurodytos sąlygos.

32.  Ministerija, siekdama nustatyti, ar SPIS duomenų subjekto pateiktas prašymas yra pagrįstas, privalo nedelsdama, bet ne vėliau kaip Reglamento (ES) 2016/679 12 straipsnio 3 dalyje nustatytais terminais atlikti prašymo įvertinimą.

33.  Susisteminta informacija įprastai naudojamu ir kompiuteryje skaitomu formatu gali būti pateikiama:

33.1.  SPIS duomenų subjektui;

33.2.  kitam duomenų valdytojui, jeigu:

33.2.1. SPIS duomenų subjektas prašyme nurodo, kad Ministerija asmens duomenis turėtų persiųsti kitam duomenų valdytojui;

33.2.2. yra techninių galimybių persiųsti asmens duomenis tiesiogiai kitam duomenų valdytojui.

34.  Pagal SPIS duomenų subjekto prašymą perkelti jo asmens duomenys nėra automatiškai ištrinami. Jeigu SPIS duomenų subjektas to pageidauja, jis turi kreiptis į Ministeriją dėl teisės reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisės būti pamirštam“) įgyvendinimo.

35.  Jeigu SPIS duomenų subjekto prašymas dėl asmens duomenų perkeliamumo tenkinamas, Ministerija, prieš perkeldama SPIS duomenų subjekto asmens duomenis kitam duomenų valdytojui, nevertina, ar duomenų valdytojas, kuriam bus perkelti SPIS duomenų subjekto asmens duomenys, turi teisinį pagrindą gauti SPIS duomenų subjekto asmens duomenis ir ar šis duomenų valdytojas užtikrins tinkamą asmens duomenų apsaugą. Ministerija neprisiima atsakomybės už tolesnį perkeltų asmens duomenų tvarkymą, kurį atliks kitas duomenų valdytojas.

 

SEPTINTASIS SKIRSNIS

TEISĖ NESUTIKTI SU ASMENS DUOMENŲ TVARKYMU

 

36.  SPIS duomenų subjektas, vadovaudamasis Reglamento (ES) 2016/679 21 straipsniu, turi teisę kreiptis į Ministeriją su prašymu įgyvendinti jo teisę nesutikti, kad Ministerija tvarkytų jo asmens duomenis, kai jie SPIS tvarkomi Reglamento (ES) 2016/679 6 straipsnio 1 dalies e arba f punktuose nustatytais atvejais, konkrečiu atveju dėl su juo susijusių priežasčių.

37.  Siekdama nustatyti, ar SPIS duomenų subjekto pateiktas prašymas pagrįstas, Ministerija privalo nedelsdama, bet ne vėliau kaip Reglamento (ES) 2016/679 12 straipsnio 3 dalyje nustatytais terminais įvertinti prašymą.

38.  Jeigu nustato, kad SPIS duomenų subjekto pateiktas prašymas yra pagrįstas, Ministerija privalo nedelsdama, bet ne vėliau kaip Reglamento (ES) 2016/679 12 straipsnio 3 dalyje nustatytais terminais informuoti SPIS duomenų subjektą, kad jo prašymas bus patenkintas.

39.  Jeigu nustato, kad SPIS duomenų subjekto prašymas nepagrįstas, Ministerija privalo atsakyme argumentuotai įrodyti, kad SPIS duomenų subjekto asmens duomenys tvarkomi dėl pagrįstų ir teisėtų priežasčių, kurios yra viršesnės už SPIS duomenų subjekto interesus, arba kad asmens duomenys reikalingi teisiniams reikalavimams pareikšti, vykdyti ar apginti.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMO ĮGYVENDINTI SPIS DUOMENŲ SUBJEKTO TEISES PATEIKIMAS

 

40.     SPIS duomenų subjektas, siekdamas įgyvendinti Aprašo 8 punkte nurodytas teises, turi tiesiogiai atvykęs į Ministeriją, paštu, per pasiuntinį ar elektroninių ryšių priemonėmis (elektroniniu paštu arba per SPIS) pateikti rašytinį prašymą įgyvendinti duomenų subjekto teises (toliau – prašymas), kurio rekomenduojama forma pateikiama Aprašo priede. Žodžiu gali būti teikiami prašymai dėl teisės gauti informaciją apie asmens duomenų tvarkymą įgyvendinimo, kuriuos pateikdamas asmuo neprivalo patvirtinti savo tapatybės, t. y. prašant suteikti bendrojo pobūdžio informaciją apie asmens duomenų tvarkymą.

41.     Prašymas turi būti aiškus, suprantamas, parašytas valstybine kalba, įskaitomas, pasirašytas SPIS duomenų subjekto. Jame turi būti nurodyti SPIS duomenų subjekto vardas, pavardė, gimimo data, adresas ir (ar) kiti kontaktiniai duomenys ryšiams palaikyti, kuriais SPIS duomenų subjektas pageidauja gauti atsakymą dėl jo teisių įgyvendinimo, taip pat informacija apie tai, kurią iš Aprašo 8 punkte nurodytų teisių ir kokia apimtimi SPIS duomenų subjektas pageidauja įgyvendinti bei kokiu būdu jis norėtų gauti atsakymą.

42.     SPIS duomenų subjekto atstovas prašyme turi nurodyti savo vardą, pavardę, gimimo datą, adresą ir (ar) kitus kontaktinius duomenis ryšiams palaikyti, kuriais jis pageidauja gauti atsakymą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę ir gimimo datą. Jis turi pasirašyti prašymą ir kartu su juo pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ar notaro arba kita teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Jeigu atstovavimą patvirtinančiame dokumente SPIS duomenų subjektas ir jo atstovas identifikuoti pagal asmens kodą, prašyme nurodomas ir atstovaujamojo, ir jo atstovo asmens kodas.

43.     Pateikdamas prašymą, SPIS duomenų subjektas privalo patvirtinti savo tapatybę (netaikoma, jeigu SPIS duomenų subjektas kreipiasi dėl informavimo apie asmens duomenų tvarkymą pagal Reglamento (ES) 2016/679 13 ir 14 straipsnius):

43.1.  jeigu prašymas pateikiamas tiesiogiai Ministerijoje, pateikiamas vienas iš asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų (pasas, asmens tapatybės kortelė arba leidimas gyventi Lietuvos Respublikoje) (toliau – asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas);

43.2.  jeigu prašymas pateikiamas paštu arba per pasiuntinį, kartu su prašymu turi būti pateikiama notaro ar kita teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija;

43.3.  jeigu prašymas pateikiamas elektroniniu paštu, jis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus;

43.4.  jeigu prašymas pateikiamas per SPIS, asmens tapatybė asmeniui jungiantis prie SPIS patvirtinama naudojantis elektroninėmis paslaugomis, leidžiančiomis nustatyti asmens tapatybę (pavyzdžiui, naudojantis elektronine bankininkyste), o teikiant prašymą pakartotinai, patvirtinti prašymą teikiančio asmens tapatybės nereikia;

43.5.  jeigu prašymą teikia SPIS duomenų subjekto atstovas, jo tapatybė patvirtinama Aprašo 43.1–43.4 papunkčiuose nustatyta tvarka (priklausomai nuo prašymo pateikimo būdo), o SPIS duomenų subjekto – SPIS duomenų subjekto atstovui kartu su prašymu pateikiant notaro ar kita teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą SPIS duomenų subjekto asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją.

44.     Jeigu yra abejonių dėl SPIS duomenų subjekto tapatybės, Ministerija prašo papildomos informacijos, reikalingos ja įsitikinti.

 

IV SKYRIUS

PRAŠYMO NAGRINĖJIMAS

 

45.       Ministerija nepagrįstai nedelsdama, bet ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo gavimo dienos pateikia SPIS duomenų subjektui ar SPIS duomenų subjekto atstovui, jeigu jis teikė prašymą, informaciją apie veiksmus, kurių imtasi gavus prašymą. Tas laikotarpis prireikus gali būti pratęstas dar dviem mėnesiams, atsižvelgiant į pateiktų prašymų sudėtingumą ir skaičių. Ministerija per vieną mėnesį nuo prašymo gavimo dienos SPIS duomenų subjektą ar SPIS duomenų subjekto atstovą, jeigu jis teikė prašymą, informuoja apie tokį pratęsimą, kartu nurodydama vėlavimo priežastis. Jei SPIS duomenų subjektas ar SPIS duomenų subjekto atstovas prašymą pateikia elektroninių ryšių priemonėmis, informacija jam taip pat pateikiama, jei įmanoma, elektroninių ryšių priemonėmis, išskyrus atvejus, kai SPIS duomenų subjektas ar SPIS duomenų subjekto atstovas paprašo ją pateikti kitaip.

46.       Jeigu prašymas pateiktas nesilaikant Apraše nustatytos tvarkos ir reikalavimų, jis nenagrinėjamas ir nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jo gavimo dienos apie tai informuojamas SPIS duomenų subjektas ar SPIS duomenų subjekto atstovas, jeigu jis teikė prašymą, nurodant nenagrinėjimo priežastis.

47.       Jeigu nagrinėjant prašymą nustatoma, kad SPIS duomenų subjekto teisės apribotos Reglamento (ES) 2016/679 23 straipsnio 1 dalyje nurodytais pagrindais, apie tai informuojamas SPIS duomenų subjektas.

48.       Atsakymas į prašymą pateikiamas SPIS duomenų subjekto ar SPIS duomenų subjekto atstovo, jeigu jis teikė prašymą, pageidaujamu būdu (SPIS žinute, parengtas raštu siunčiamas paštu, elektroniniu paštu ar įteikiamas tiesiogiai Ministerijoje). Jei SPIS duomenų subjektas ar SPIS duomenų subjekto atstovas, jeigu jis teikė prašymą, nenurodo būdo, kuriuo jis pageidauja gauti informaciją, ir jei prašymas pateiktas elektroninių ryšių priemonėmis, atsakymas į SPIS duomenų subjekto ar SPIS duomenų subjekto atstovo prašymą, jei tai įmanoma, taip pat pateikiamas elektroninių ryšių priemonėmis. Kitais atvejais rašytinis atsakymas į prašymą siunčiamas paštu ar kitu būdu.

49.       Informacija pagal prašymą suteikiama valstybine kalba. SPIS duomenų subjektui ar SPIS duomenų subjekto atstovui Ministerijos turima informacija nevalstybine kalba gali būti suteikta tuo atveju, kai ji tvarkoma šia kalba.

50.       Ministerija turi teisę atsisakyti pateikti SPIS duomenų subjektui ar SPIS duomenų subjekto atstovui jo prašomą informaciją, jeigu nustato, kad prašymas yra akivaizdžiai nepagrįstas arba neproporcingas. Atsisakyme pateikti prašomą informaciją privalo būti raštu nurodyti atsisakymo motyvai.

51.       Visi veiksmai, susiję su prašymu, atliekami ir informacija teikiama nemokamai.

52.       Ministerijos veiksmus ar neveikimą įgyvendinant SPIS duomenų subjekto teises pats SPIS duomenų subjektas arba SPIS duomenų subjekto atstovas, taip pat jo įgaliota ne pelno įstaiga, organizacija ar asociacija, atitinkanti Reglamento (ES) 2016/679 80 straipsnio reikalavimus, turi teisę skųsti Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai (L. Sapiegos g. 17, Vilnius, el. p. ada@ada.lt, interneto svetainė http://vdai.lrv.lt) ir Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

53.       Dėl SPIS duomenų subjekto teisių pažeidimo patyręs materialinę ar nematerialinę žalą, SPIS duomenų subjektas turi teisę į kompensaciją, dėl kurios priteisimo jis turi kreiptis į Vilniaus miesto apylinkės teismą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54.  Visais klausimais, susijusiais su SPIS duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymu ir savo teisių įgyvendinimu, SPIS duomenų subjektas turi teisę kreiptis į Ministerijos duomenų apsaugos pareigūną. Ministerijos duomenų apsaugos pareigūno kontaktiniai duomenys (telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas) skelbiami interneto puslapyje https://socmin.lrv.lt/lt/asmens-duomenu-apsauga/duomenu-apsaugos-pareigunas-1 bei Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos privatumo politikoje, skelbiamoje interneto puslapiuose https://spis.lt/PrivatumoPolitika ir https://isorinis.spis.lt/PrivatumoPolitika. Siekiant užtikrinti Reglamento (ES) 2016/679 38 straipsnio 5 dalyje įtvirtintą konfidencialumą, kreipiantis į Ministerijos duomenų apsaugos pareigūną paštu, ant voko užrašoma, kad korespondencija skirta duomenų apsaugos pareigūnui.

_________________________

part_96c6f6e4fd714e0d97a17fee859bae66_end