LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PAGALBOS NEVYRIAUSYBINĖMS ORGANIZACIJOMS, KOORDINUOJANČIOMS SAVANORIŲ, TEIKIANČIŲ PAGALBĄ ŠVIETIMO ĮSTAIGOMS, NUKENTĖJUSIOMS NUO COVID‑19 PANDEMIJOS PASEKMIŲ DĖL NUOTOLINIO MOKYMO, VEIKLĄ, SUBSIDIJOMIS TEIKIMO APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. kovo 12 d.    Nr. V-382

Vilnius

 

 

Atsižvelgdama į Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. V-85 „Dėl Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams patvirtinimo ir projekto darbo grupės Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo plano 2021 metams veikloms įgyvendinti sudarymo“, 1 priemonės „Užtikrinti būtinas mokymosi sąlygas socialiai pažeidžiamoms grupėms“ 5 veiksmą „Pasitelkti nevyriausybinių organizacijų savanorius teikiant mokymo(si) pagalbą ar užtikrinant priežiūrą švietimo įstaigose“ ir į Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2021 m. kovo 8 d. sudarytos Bendradarbiavimo sutarties Nr. S-389, 3.1.2 papunktį,

Tvirtinu Pagalbos nevyriausybinėms organizacijoms, koordinuojančioms savanorių, teikiančių pagalbą švietimo įstaigoms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos pasekmių dėl nuotolinio mokymo, veiklą, subsidijomis teikimo aprašą (pridedama).

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                                     Jurgita Šiugždinienė   

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo,

mokslo ir sporto ministro

2021 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. V-382

 

 

PAGALBOS NEVYRIAUSYBINĖMS ORGANIZACIJOMS, KOORDINUOJANČIOMS SAVANORIŲ, TEIKIANČIŲ PAGALBĄ ŠVIETIMO ĮSTAIGOMS, NUKENTĖJUSIOMS NUO COVID‑19 PANDEMIJOS PASEKMIŲ DĖL NUOTOLINIO MOKYMO, VEIKLĄ, SUBSIDIJOMIS TEIKIMO APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Pagalbos nevyriausybinėms organizacijoms, koordinuojančioms savanorių, teikiančių pagalbą švietimo įstaigoms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos pasekmių, dėl nuotolinio mokymo, veiklą, subsidijomis teikimo aprašas (toliau – Aprašas) – nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis nevyriausybinės organizacijos, kurios koordinuoja savanorių, teikiančių pagalbą švietimo įstaigoms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos pasekmių (toliau – NVO), siekdamos gauti valstybės biudžeto lėšų, skiriamų savanorių, teikiančių pagalbą švietimo įstaigoms, kurios dėl COVID-19 pandemijos pasekmių dėl nuotolinio mokymo būdo teikia mokinių priežiūros, nuotolinio mokymo ir maitinimo paslaugas ar kuriai dėl darbuotojų nedarbingumo, saviizoliacijos ar kitų su COVID-19 pandemija susijusių priežasčių trūksta personalo, ar kurios darbuotojų darbo krūvis didesnis, nei įprasta, ar kuriai, siekiant užtikrinti jos kokybiškai teikiamų ugdymo ir priežiūros paslaugų tęstinumą, reikalinga papildoma pagalba (toliau – Įstaigos), veiklos koordinavimo paslaugas teikiančių NVO patirtoms išlaidoms kompensuoti (toliau – Subsidija) pagal pagalbos subsidijomis teikimo priemonę (toliau – Pagalbos priemonė), reikalavimus paraiškoms gauti subsidiją ir jų administravimo procedūras.

2.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme.

3. Apraše informacinė sistema suprantama kaip Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema (prieiga per internetą: https://sopas.sppd.lt:8099). Apraše paraiška gauti Subsidiją suprantama kaip savanorių veiklos koordinavimo paslaugas teikiančių NVO, siekiančių gauti Subsidiją savanorių, teikiančių pagalbą Įstaigoms dėl nuotolinio mokymo veiklos koordinavimo išlaidoms padengti, informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiškos forma. Apraše Subsidijos naudojimo sutartis suprantama kaip pareiškėjo informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiška, kurioje prašomą finansavimą įsakymu patvirtina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras (toliau – ministras).

4Pagalbos priemonės įgyvendinimą administruoja SPPD. Kvietimą teikti paraiškas gauti Subsidiją pagal Aprašą SPPD paskelbia interneto svetainėje www.sppd.lt per 5 (penkias) darbo dienas nuo Aprašo įsigaliojimo dienos. Kvietimas galioja, kol pagal gautas paraiškas bus paskirstyta visa Pagalbos priemonei skiriama valstybės biudžeto lėšų suma, bet ne ilgiau kaip iki 2021 m. lapkričio 30 d.

5.  Pagal šią Pagalbos priemonę teikiamo finansavimo forma yra negrąžinamoji subsidija.

6.  Paraiškų gauti Subsidiją atranka atliekama tęstinės atrankos būdu, t. y. pagal SPPD kvietimą gaunamų paraiškų atranka, kurios metu sprendimai dėl Subsidijų skyrimo priimami atsižvelgiant į paraiškų pateikimo datą ir laiką. Ši atranka, vadovaujantis Aprašu, kvietime nurodytu paraiškų gauti Subsidiją teikimo laikotarpiu atliekama nuolat, kol yra Pagalbos priemonei įgyvendinti skirtų lėšų.

7.  Apraše numatytoms veikloms įgyvendinti numatyta skirti iki 250 000,00 Eur (dviejų šimtų penkiasdešimties tūkstančių eurų, 00 ct) valstybės biudžeto lėšų.

8.  Pagalbos priemonės tikslas – užtikrinti kokybišką savanorių veiklą ir jos koordinavimą Įstaigose, kurios patvirtintos ministro įsakymu, finansuojant NVO su savanorių veiklos koordinavimu susijusias išlaidas, siekiant suteikti pagalbą kiekvienam mokiniui pagal poreikį.

9. Ministro įsakymu patvirtintas Įstaigų sąrašas elektroniniu būdu siunčiamas SPPD Aprašo 22 punkte nurodytu elektroniniu adresu, ne vėliau kaip kitą dieną po įsakymo įregistravimo dienos.

10. Visi savanorišką veiklą vykdantys asmenys turi būti patikrinti Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registre ir gauti registro pažymą ar išrašą, kad jiems netaikomi darbo su vaikais apribojimai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 1 punktu. Skatinant ilgalaikį Įstaigų ir savanorių bendradarbiavimą, savanorių minimali veiklos trukmė Įstaigoje turėtų trukti 4 val. per savaitę ar ne mažiau kaip 16 valandų per mėnesį ir ne trumpiau kaip 2 mėnesius.

11.     Galimi pareiškėjai – NVO, teikiančios savanorių veiklos koordinavimo paslaugas ir atitinkančios visus nurodytus kriterijus:

11.1. Juridinių asmenų registre yra įregistravusios NVO žymą;

11.2. turi bent 1 partnerį, kuris teikia savanorių veiklos koordinavimo paslaugas;

11.3. kartu su partneriu turi pakankamai žmogiškųjų išteklių, kad galėtų užtikrinti savanorių veiklos koordinavimo paslaugų teikimą Įstaigoms ne mažiau nei 40 (keturiasdešimtyje) Lietuvos Respublikos savivaldybių. Pareiškėjas turi pateikti savo ir partnerių padalinių (jei yra) sąrašą ir (ar) bendradarbiavimo sutartis su Įstaigomis, ir (ar) savanoriškos veiklos sutartis, sudarytas tarp pareiškėjo ir (ar) partnerių bei savanorių, kuriose nurodyta savanoriškos veiklos vykdymo vieta;

11.4. turi patirties koordinuojant savanorių veiklą socialinėse ar švietimo srityse.

12.  Pagal Aprašą galimi šie partneriai: Lietuvos Respublikoje registruota ir Juridinių asmenų registre NVO žymą įregistravusi NVO (žymos reikalavimas netaikomas religinėms bendruomenėms ir bendrijoms), su kuria kartu pareiškėjas koordinuoja savanorių veiklą (yra sudaręs bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį dėl savanorių veiklos koordinavimo ar pasitelkimo bendroms veikloms įgyvendinti). Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie veiklos įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, prekių ir (ar) daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai), taip pat pelno siekiantys subjektai.

13. Skiriamos Subsidijos dydis (S) apskaičiuojamas pagal pareiškėjo kartu su partneriu (-iais) paraiškoje nurodytų savanorių skaičių (N), savanorių suminę veiklos trukmę (valandomis) (T), taikant vieno savanorio veiklos koordinavimo įkainį – 6 (šeši) Eur, pagal formulę S=N x T x 6. Maksimalus vienos paraiškos Subsidijos dydis – 50 000 Eur.

14.  Subsidijos panaudojimo trukmė – iki 2021 m. gruodžio 15 d.

15. Lėšos Pagalbos priemonei skiriamos iš valstybės biudžete Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (toliau – Ministerija) patvirtintų asignavimų.

 

II SKYRIUS

PARAIŠKOS GAUTI SUBSIDIJĄ TURINIO REIKALAVIMAI

 

16.  Paraiškoje gauti Subsidiją turi būti nurodoma:

16.1. duomenys apie pareiškėją, NVO vadovą ir pareiškėjo patirtį, įgytą koordinuojant savanorių veiklą;

16.2. duomenys apie pareiškėjo partnerį (-ius) (pavadinimas, juridinio asmens kodas, vadovas, kontaktiniai duomenys, patirtis veiklose su savanoriais ir jų veiklos koordinavimu);

16.3.  pareiškėjo sąžiningumo deklaracija (Aprašo 1 priedas);

16.4Įstaigų bei savivaldybių, kurioms savanoriai teikia ar planuoja teikti pagalbą, skaičius;

16.5.  vykdomos savanorių pritraukimo, parengimo ir jų veiklos koordinavimo veiklos;

16.6.  planuojamų pasitelkti savanorių skaičius ir jų vykdomos ar planuojamos vykdyti suminė veiklos trukmė (valandomis);

16.7.  privalomuose savanorių ir Įstaigose dirbančių kuratorių, kurie koordinuos savanorių veiklą, mokymuose dalyvaujančių asmenų skaičius;

16.8. jeigu prašoma lėšų darbuotojų darbo užmokesčiui, – darbuotojų, teikiančių savanorių koordinavimo paslaugas skaičius, darbo užmokesčio dydis;

16.9lėšų panaudojimo sąmata (toliau – sąmata), kurioje nurodomos numatomos vykdyti veiklos pagal Aprašo 17 punktą ir joms organizuoti prašomų lėšų dydis;

16.10. banko sąskaitos, į kurią bus pervedama Subsidija, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

16.11.  pareiškėjo pateikta papildoma informacija, susijusi su paraiška gauti Subsidiją.

 

III SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS IR TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

17Pagalbos priemonei tinkamos finansuoti veiklos:

17.1.  savanorių veiklos koordinavimo ir organizavimo veikla;

17.2. savanorių ir Įstaigose dirbančių kuratorių, kurie koordinuos savanorių veiklą, privalomų mokymų organizavimas;

17.3.  informacijos apie NVO vykdomas veiklas viešinimas;

17.4.  bendradarbiavimas su valstybės ir savivaldybių institucijomis, įstaigomis, teikiant informaciją apie vykdomas veiklas ir teikiamą pagalbą.

18.  Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos yra šios:

18.1.  Pareiškėjo išlaidos:

18.1.1. administravimo išlaidos:

18.1.1.1. pareiškėjo koordinatoriaus (-ių), partnerio (-ių) koordinatoriaus (-ių) ir (ar) finansininko darbo užmokesčio išlaidos, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas;

18.1.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, jeigu asmuo su pareiškėju nėra sudaręs darbo sutarties buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti);

18.1.2.   veiklų įgyvendinimo, prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

18.1.2.1. ryšio paslaugų išlaidos (internetas, fiksuotasis ir (ar) mobilusis ryšys, paštas);

18.1.2.2. transporto išlaikymo išlaidos (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugų išlaidos (autobuso ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);

18.1.2.3.komandiruočių išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) Lietuvos Respublikos teritorijoje;

18.1.2.4.     savanorių ir Įstaigose dirbančių kuratorių, kurie koordinuos savanorių veiklą, parengimo savanoriškai veiklai bei kvalifikacijos tobulinimo išlaidos (valandos, skirtos savanorių mokymams įskaitomos į sumines savanorių veiklos valandas, skirtas padėti Įstaigai). Jeigu savanoris baigė privalomus mokymus, tačiau dėl objektyvių priežasčių, kurių nebuvo įmanoma numatyti privalomų mokymų metu, negalėjo vykdyti savanoriškos veiklos ir pasirašyti sutarties su pareiškėju ir Įstaiga, tokios patirtos mokymų išlaidos laikomos tinkamomis;

18.1.2.5.     kitų prekių ir paslaugų (išskyrus materialiojo ir nematerialiojo turto įsigijimo) įsigijimo išlaidos (apsaugos priemonės, tyrimai ir kitos su savanorio veikla susijusios būtinosios prekės ar paslaugos).

18.2. Savanorio patiriamos išlaidos numatytos ir kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

19.  Paraiškoje gauti Subsidiją numatytos veiklos turi būti tiesiogiai susijusios su savanorių, teikiančių pagalbą Įstaigoms, veiklos koordinavimu ir nenutrūkstamu vaikų / mokinių priežiūros paslaugų teikimu Įstaigose, kurios įtrauktos į ministro įsakymu patvirtintą sąrašą.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

20.  Paraiškos gauti Subsidiją teikiamos užpildant paraiškos formą informacinėje sistemoje.

21. Paraiška gauti Subsidiją, kuriai ministro įsakymu yra patvirtintas finansavimas, prilyginama finansiniam įsipareigojimui dėl Subsidijos skyrimo. Nuo to momento laikoma, kad Subsidijos naudojimo sutartis tarp pareiškėjo ir SPPD yra sudaryta.

22.  Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

23.  Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų) elektronines kopijas:

23.1.      sutarties (-čių) su NVO organizacijomis ar kito dokumento, įrodančio pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu dėl savanoriškos veiklos koordinavimo, kopiją (-as);

23.2.      NVO patvirtintos savanorių priėmimo ir parengimo savanoriškai veiklai tvarkos kopiją (jei turi);

23.3.  pareiškėjo ir partnerio (-ių) padalinių sąrašą (jei yra);

23.4.  viešai paskelbtos pareiškėjo ir partnerio (-ių) (netaikoma partneriams, priklausantiems religinėms bendruomenėms ir bendrijoms) 2020 m. veiklos ir finansinės ataskaitos (jei paraiškos teikimo laikotarpiu dar nepaskelbta, tuomet 2019 metų) kopiją (pateikia aktyvią (-ias) nuorodą (-as), leidžiančią (-ias) susipažinti su viešai paskelbtu (-ais) dokumentu (-ais) internete);

23.5. patirtį koordinuojant savanorius patvirtinantys dokumentai (pvz. bendradarbiavimo sutartys su kitomis NVO dėl savanorių koordinavimo veiklų, sutartys su švietimo įstaigomis dėl bendradarbiavimo savanorystės veiklose ir kt.);

23.6. kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti, kopijas.

24.  Pareiškėjai, teikdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su tęstine atranka ir Subsidijų administravimu susijusiais klausimais, kurias teikia SPPD tel.: 8 658 82 158 ir 8 658 82 154, el. p. nvosubsidijacovid@sppd.lt. Informacija pareiškėjams teikiama darbo dienomis iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos įskaitytinai. Įgyvendinamų veiklų turinio klausimais galima kreiptis į Ministeriją tel. 8 5 219 11 51, dėl Įstaigų sąrašo galima kreiptis į Ministeriją tel. 8 5 219 11 68 arba abiem klausimais el. p. nvosubsidija@smm.lt.

25 Paraiškos, pateiktos kitu nei Apraše nurodytu būdu, Tęstinės atrankos paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija, kad paraiška gauta ir kad paraiškai suteiktas numeris, SPPD interneto svetainėje paskelbiama per 3 (tris) darbo dienas nuo paraiškos gavimo SPPD dienos.

 

V SKYRIUS

ATITIKTIES NUSTATYTIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS,

PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

26.  SPPD ne vėliau nei per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškų gavimo dienos patikrina, ar:

26.1. pareiškėjas atitinka Aprašo 11 punkte numatytus kriterijus;

26.2. pareiškėjo užpildyta paraiška (su sąžiningumo deklaracija) atitinka Aprašo 16 punkto reikalavimus;

26.3.  pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

26.4.  pareiškėjas pateikė reikalingus Aprašo 23 punkte nurodytus dokumentus;

26.5.  kartu su paraiška pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba arba pateikti dokumentų, surašytų užsienio kalba, vertimai;

26.6. pareiškėjo prašoma skirti Subsidijos suma atitinka Aprašo 13 punkto reikalavimus.

27Jeigu paraiška neatitinka Apraše nurodytų reikalavimų arba informacija pateikta netinkamai, SPPD kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus ar paaiškinimus raštu per 2 (dvi) darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją vieną kartą.

28Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir Subsidija neskiriama, jeigu paraiška ar pareiškėjas atitinka bent vieną iš šių kriterijų:

28.1.  pareiškėjas per 2 (dvi) darbo dienas nepateikė visų reikiamų dokumentų ir (ar) prašomos informacijos;

28.2.  pareiškėjas yra likviduojamas;

28.3.  pareiškėjas ir (ar) jo partneris (-iai) nėra įvykdę teisės aktuose numatyto įpareigojimo viešai Juridinių asmenų registre pateikti 2019 m. veiklos bei finansinę ataskaitą (netaikoma partneriams, priklausantiems religinėms bendruomenėms ir bendrijoms).

29Įvertinus pareiškėjo bei paraiškos atitiktį nustatytiems kriterijams, šių kriterijų neatitinkančios paraiškos atmetamos. SPPD per 5 (penkias) darbo dienas paraiškoje nurodytu el. pašto adresu informuoja Pareiškėją apie tai, kad paraiška (ar Pareiškėjas) neatitiko nustatytų kriterijų, todėl paraiška gauti Subsidiją yra atmetama.

30Jeigu pateikta paraiška buvo atmesta ir nevertinama pareiškėjui laiku nepateikus privalomų dokumentų ar paaiškinimų raštu, po Aprašo 25 punkte numatyto SPPD kreipimosi Pareiškėjas turi teisę informacinėje sistemoje vieną kartą iš naujo teikti patikslintą paraišką gauti Subsidiją.

31.     Atlikus paraiškų atitikties nustatytiems kriterijams vertinimą, SPPD sudaro siūlomų finansuoti pareiškėjų, kurių paraiškos atitinka Apraše nustatytus kriterijus, sąrašą (toliau – Siūlomų finansuoti paraiškų sąrašas). Siūlomų finansuoti paraiškų sąraše nurodomas teisinis pagrindas skirti Subsidiją bei pareiškėjai, kurių paraiškos gauti Subsidiją įvertintos teigiamai ir kurioms siūloma skirti finansavimą, taip pat nurodant prašomų skirti lėšų sumą kiekvienam pareiškėjui. Siūlomų finansuoti paraiškų sąrašas per 3 (tris) darbo dienas yra teikiamas Ministerijai el. paštu nvosubsidija@smm.lt.

 

VI SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS, ĮSIPAREIGOJIMŲ VYKDYMAS IR ATSISKAITYMAS

 

32.  Ministerija, gavusi SPPD Siūlomų finansuoti paraiškų sąrašą, per 2 (dvi) darbo dienas priima sprendimą dėl lėšų skyrimo, kuriame nurodoma:

32.1teisinis pagrindas finansuoti paraišką;

32.2. finansuotinų pareiškėjų sąrašas, įrašant jų juridinio asmens kodus ir skiriamas sumas;

32.3. sprendimo dėl paraiškos finansavimo apskundimo tvarką.

33. Ministerijos sprendimas dėl lėšų skyrimo tvirtinamas ministro įsakymu ir per 1 (vieną) darbo dieną išsiunčiamas SPPD Aprašo 24 punkte nurodytu elektroniniu adresu.

34.     Informacija apie Ministerijos sprendimą dėl lėšų skyrimo per 2 (dvi) darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos paskelbiama SPPD interneto svetainėje.

35. Pareiškėjai paraiškoje nurodytu el. pašto adresu informuojami apie Ministerijos sprendimą skirti Subsidiją per 2 (dvi) darbo dienas nuo įsakymo gavimo dienos.

36. Pareiškėjas, vadovaudamasis šio Aprašo nuostatomis, naują paraišką gauti Subsidiją gali teikti ne anksčiau, nei įvykdys Aprašo 42 punkte nurodytus įsipareigojimus ir ne vėliau Aprašo 4 punkte nurodyto kvietimo teikti paraiškas gauti Subsidiją galiojimo termino.

37.     Ministerija ir SPPD sudaro Lėšų naudojimo sutartį, pagal pavyzdinę Lėšų naudojimo sutarties formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. V-75 „Dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos lėšų planavimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“, ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo tvarkos patvirtinimo“, 61 punktą, kurioje nurodomos lėšų pervedimo sąlygos, atskaitomybė ir kt.

38. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. vasario 1 d. iki 2021 m. gruodžio 15 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ar prekes turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus lėšų naudojimo principo. Už tinkamų finansuoti išlaidų įvertinimą atsakingas SPPD, už tikslingą veiklų turinio įgyvendinimą –Ministerija.

39.     SPPD Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui (toliau – Centras) paraiškas dėl Ministerijos sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos pervedimo į pareiškėjo Subsidijos naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą pateikia per 3 (tris) darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos. Centras skirtas valstybės biudžeto lėšas pareiškėjui į Subsidijos naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą perveda per 9 (devynias) darbo dienas nuo Subsidijos naudojimo sutarties įsigaliojimo dienos.

40.     Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reguliuojančiais teisės aktais.

41.     Subsidija gali būti naudojama tik sąmatoje nurodytoms veikloms ar išlaidoms, kurios atitinka Aprašo III skyriuje numatytas tinkamas finansuoti veiklas ir išlaidas.

42. Pareiškėjas įsipareigoja:

42.1bendradarbiauti su SPPD ir, SPPD ir (arba) Ministerijai paprašius, per nustatytą terminą pateikti visą su Subsidija, jos panaudojimu susijusią informaciją (sutartis su savanoriais, savanorių veiklos grafikus, informaciją apie mokymuose dalyvavusių savanorių ir Įstaigose dirbančių savanorių koordinatorių skaičių, buhalterinius dokumentus ir pan.) Subsidijos naudojimo laikotarpiu ir 24 mėnesius po to, kai Subsidija baigta naudoti;

42.2. Subsidiją panaudoti iki 2021 m. gruodžio 15 d. Subsidijai skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 20 d. grąžinti SPPD, jas pervedant į SPPD banko sąskaitą Nr. LT92 7300 0100 0246 5983, mokėjimo paskirties laukelyje nurodant, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir (arba) priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį, grąžinamą sumą;

42.3. panaudojus Subsidiją, per 14 (keturiolika) darbo dienų, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 20 d., informacinėje sistemoje pateikti pasirašytą Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ataskaitą pagal Aprašo 2 priedo numatytą formą bei Pagalbos nevyriausybinėms organizacijoms, koordinuojančioms savanorius, teikiančius pagalbą švietimo įstaigoms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos pasekmių dėl nuotolinio mokymo, veiklos ataskaitą pagal Aprašo 3 priedą. SPPD turi teisę reikalauti pateikti išlaidas pagrindžiančių dokumentų.

43Pareiškėjas skirtą Subsidiją privalo grąžinti, jei paaiškėja, kad paraiškoje ir (arba) pareiškėjo sąžiningumo deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija.

44SPPD nustačius, kad pareiškėjas skirtą Subsidiją panaudojo ne pagal tikslinę paskirtį, pareiškėjas privalo netikslingai panaudotas Subsidijai skirtas lėšas grąžinti SPPD per jo nustatytą laikotarpį.

45 Negrąžinta Subsidija išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų Ministerijos programų trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai iš pareiškėjo priteisiama neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudota Subsidija, įsiteisėjimo dienos.

46. SPPD grąžina nepanaudotas lėšas Ministerijai iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. pagal Lėšų naudojimo sutartį ir iki kitų kalendorinių metų sausio 10 d. pateikia:

46.1. Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (Forma Nr. 2), patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, įrašydamas visų pareiškėjų pateiktą bendrą lėšų panaudojimo informaciją pagal klasifikatorius;

46.2. apibendrintą Pagalbos nevyriausybinėms organizacijoms, koordinuojančioms savanorius, teikiančius pagalbą švietimo įstaigoms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos pasekmių dėl nuotolinio mokymo, veiklos ataskaitą pagal Aprašo 3 priedą.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47Už paraiškoje gauti Subsidiją ir kartu su paraiška pateiktos informacijos teisingumą ir su Subsidijos panaudojimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas. Dokumentus, susijusius su Subsidija, jos panaudojimu (paraiška, buhalterinės apskaitos dokumentai ir kt.), pareiškėjas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ar Ministerijos reikalavimu pateikti su Subsidijos panaudojimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas Aprašo 42.1 papunktyje nustatyta tvarka ir terminais.

48Ministerija turi teisę kviesti pareiškėjus į susitikimą dėl įgyvendinamų veiklų turinio, atlikti Subsidijai skirtų lėšų panaudojimo teisingumo auditą.

49Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju negalima susisiekti kitu būdu.

50. Pareiškėjų tvarkomi asmens duomenys, asmens ir Pareiškėjo duomenys pateikti Ministerijai ir SPPD bei Ministerijos ir SPPD tvarkomi Pareiškėjų ir Subsidijų gavėjų duomenys tvarkomi, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas). Asmens duomenų tvarkymo tikslas – identifikuoti Pareiškėjus ir Subsidijų gavėjus, įvertinti asmenų teisę vykdyti savanorišką veiklą, įvertinti Pareiškėjų atitiktį reikalavimams bei teisę gauti Subsidiją, tvarkyti Ministerijos ir SPPD darbuotojams Subsidijų apskaitą, tinkamai organizuoti Subsidijų teikimą ir vykdyti kontrolę. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Bendrajame duomenų apsaugos reglamente ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

_________________________

 

 

Pagalbos nevyriausybinėms organizacijoms,

koordinuojančioms savanorių, teikiančių

pagalbą švietimo įstaigoms, nukentėjusioms

nuo COVID‑19 pandemijos pasekmių dėl

nuotolinio mokymo, veiklą, subsidijomis

teikimo aprašo

1 priedas

 

PAREIŠKĖJO SĄŽININGUMO DEKLARACIJA

 

Teikdamas (-a) paraišką, patvirtinu, kad:

1) šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga;

2) esu susipažinęs (-usi) su Pagalbos nevyriausybinėms organizacijoms, koordinuojančioms savanorių, teikiančių pagalbą švietimo įstaigoms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos pasekmių dėl nuotolinio mokymo, veiklą, subsidijomis teikimo aprašo (toliau – Aprašas) reikalavimais ir pareiškėjo įsipareigojimais;

3) suprantu, kad savanorišką veiklą vykdantys asmenys turi būti patikrinti Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registre ir gauti registro pažymą ar išrašą, kad jiems netaikomi darbo su vaikais apribojimai Pagal Aprašo 10 punktą;

4) juridiniam asmeniui, kuriam aš atstovauju, nėra iškeltos bylos dėl bankroto, jis nėra likviduojamas;

5) sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys, duomenys yra klaidingi arba paraiška ir prie jos pridedami dokumentai pateikiami priemonės įgyvendinimui pasibaigus;

6) juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, vykdys Aprašo sąlygas, nepažeisdamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų;

7) esu informuotas (-a) ir sutinku, kad paraiškoje ir kituose teikiamuose dokumentuose esantys juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenys, taip pat juridinio asmens atstovo asmens duomenys būtų apdorojami ir saugomi Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdomoje informacinėje paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistemoje, veikiančioje adresu https://sopas.sppd.lt:8099, ir kad SPPD gautų juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenis, taip pat juridinio asmens atstovo asmens duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių;

8) įsipareigoju bendradarbiauti su SPPD ir, SPPD ir (arba) Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai paprašius, per nustatytą terminą pateikti visą su Subsidija, jos panaudojimu susijusią informaciją Subsidijos naudojimo laikotarpiu ir 24 mėnesius po to, kai Subsidija baigta naudoti;

9) įsipareigoju užtikrinti, kad kiekvienam pareiškėjo ir partnerio (-ių) savanoriui, teikiančiam pagalbą švietimo įstaigoms, nukentėjusioms nuo COVID-19 ligos sukeltų pasekmių dėl nuotolinio mokymo, ir švietimo įstaigose dirbančių kuratoriams, kurie koordinuos savanorių veiklą, bus suteikti mokymai, dėl savanoriškos veiklos įgyvendinimo, apsaugos priemonių naudojimo ir kitų su veikla susijusių temų, pirmą savanoriškos veiklos dieną ir kiekvienas savanoris bus informuotas apie savo teises, pareigas savanoriškos veiklos metu;

10) Aprašo 43 ir 44 punktuose numatytais atvejais juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, grąžins išmokėtą Subsidiją (jos dalį);

11) sutinku, kad informacija apie pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, paraiškos registracijos kodas ir prašoma Subsidijos suma) būtų skelbiama paramą administruojančių institucijų interneto svetainėse;

12) esu informuotas (-a), kad turiu teisę žinoti, kaip tvarkomi mano asmens duomenys, reikalauti ištaisyti, ištrinti mano asmens duomenis (teisė būti pamirštam), apriboti savo asmens duomenų tvarkymą, jei jie tvarkomi nesilaikant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, taip pat nesutikti (teisiškai pagrindžiant), kad būtų tvarkomi mano asmens duomenys, įgyvendinti teisę į duomenų perkeliamumą;

13) esu informuotas (-a) ir sutinku, kad mano asmens ir (arba) juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenys būtų saugomi iki atsiskaitymo už Subsidijos panaudojimą laikotarpio pabaigos;

14) esu informuotas (-a) ir sutinku, kad mano asmens duomenys būtų tvarkomi, siekiant nustatyti mano, kaip asmens, teikiančio paraišką, tapatybę.

 

 

Pagalbos nevyriausybinėms organizacijoms,

koordinuojančioms savanorių, teikiančių

pagalbą švietimo įstaigoms, nukentėjusioms

nuo COVID‑19 pandemijos pasekmių dėl

nuotolinio mokymo, veiklą, subsidijomis

teikimo aprašo

2 priedas

 

(Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ataskaitos forma)

 

 

(Nevyriausybinės organizacijos pavadinimas)

 

(Organizacijos registracijos kodas ir buveinės adresas)

 

 

 

Programa

Socialinių paslaugų ir integracijos plėtra

03.003

Priemonė

Įgyvendinti Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo priemones

03003060101

Priemonės priemonė:

Pasitelkti nevyriausybinių organizacijų savanorius teikiant mokymo(si) pagalbą ar užtikrinant priežiūrą švietimo įstaigose

Valstybės funkcija:

Kiti jokiai grupei nepriskirti su socialine apsauga susiję reikalai

10.09.01.01

Išlaidų ekonominė klasifikacija: 

Kitos išlaidos kitiems einamiesiems tikslams

2.8.1.1.1.02

Finansavimo šaltinis:

Valstybės biudžeto lėšos

 

 

BIUDŽETO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMO IR PATIRTŲ SĄNAUDŲ 20___M. _____________ MĖN.____ D. ATASKAITA

 

_______________________Nr._______

(data)

(eurais ir centais)

Išlaidų ekonominės klasifikacijos kodas

Asignavimų planas metams

Gauta asignavimų per metus

Kasinės išlaidos per metus

Grąžinta finansavimo lėšų einamaisiais metais

Grąžinta palūkanų bankui

Iki 2021-12-20

Nuo 2021-02-01 iki 2021-12-20

Iki 2021-12-20

Nuo 2021-02-01 iki 2021-12-20

2.8.1.1.1.02

0,00

0,00

0,00

0,00

Iš viso:

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 

 

Įstaigos vadovas

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

Vyriausiasis buhalteris

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

 

Rengėjas

(vardas, pavardė, parašas, telefono numeris, el. pašto adresas)

 

 

Pagalbos nevyriausybinėms organizacijoms,

koordinuojančioms savanorių, teikiančių

pagalbą švietimo įstaigoms, nukentėjusioms

nuo COVID‑19 pandemijos pasekmių dėl

nuotolinio mokymo, veiklą, subsidijomis

teikimo aprašo

3 priedas

 

 

(Pagalbos nevyriausybinėms organizacijoms, koordinuojančioms savanorių, teikiančių pagalbą švietimo įstaigoms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos pasekmių dėl nuotolio mokymo, veiklą, veiklos ataskaitos forma)

 

PAGALBOS NEVYRIAUSYBINĖMS ORGANIZACIJOMS, KOORDINUOJANČIOMS SAVANORIŲ, TEIKIANČIŲ PAGALBĄ ŠVIETIMO ĮSTAIGOMS, NUKENTĖJUSIOMS NUO COVID-19 PANDEMIJOS PASEKMIŲ DĖL NUOTOLINIO MOKYMO, VEIKLĄ, VEIKLOS ATASKAITA

 

_________________ Nr. _________

(data)

 

 

______________________

(vieta)

 

1.   Informacija apie savanorius:

 

Per ataskaitinį laikotarpį

Iš viso nuo veiklos įgyvendinimo pradžios (2021 m. vasario 1 d.)

Mokymuose dalyvavusių asmenų skaičius

 

 

Savanorišką veiklą atlikusių savanorių skaičius

 

 

Savanoriškos veiklos trukmės (valandomis) skaičius

 

 

 

2.   Informacija apie švietimo įstaigas, kurioms buvo teikiama savanorių pagalba:

Nr.

Įstaigos pavadinimas

Savivaldybė

Savanorišką veiklą atlikusių savanorių skaičius

Savanoriškos veiklos trukmės (valandomis) skaičius

Savanoriškos veiklos terminas (nurodykite pradžios ir pabaigos datas)

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

3.   Išvados, pastabos, siūlymai

(Nurodykite kitą aktualią informaciją apie vykdytas veiklas, dažniausias savanorių pasitraukimo priežastis, informaciją apie bendradarbiavimą su švietimo įstaigomis)