LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO 2016 M. SPALIO 27 D. ĮSAKYMO NR. 4-674 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ PRIEMONĖS NR. 09.4.3-ESFA-V-834 „ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ STEBĖSENOS, PROGNOZAVIMO IR PLĖTROS MECHANIZMAI“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2019 m. gruodžio 18 d. Nr. 4-738

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 88 punktu,

p a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės Nr. 09.4.3-ESFA-V-834 „Žmogiškųjų išteklių stebėsenos, prognozavimo ir plėtros mechanizmai“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. 4-674 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės Nr. 09.4.3-ESFA-V-834 „Žmogiškųjų išteklių stebėsenos, prognozavimo ir plėtros mechanizmai“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.1. 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų  ministro 2014 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 4-933 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);“.

2. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašą (-us) numatoma sudaryti 2016 metų ketvirtąjį ketvirtį, 2019 metų pirmąjį ir ketvirtąjį ketvirtį ir 2020 metų pirmąjį ketvirtį.“

3. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra viešoji įstaiga „Stebėsenos ir prognozių agentūra“ ir, kai įgyvendinama Aprašo 9.1 papunktyje nurodyta veikla, – Vyriausybės strateginės analizės centras. Galimas partneris, kai įgyvendinama Aprašo 9.1–9.4 papunkčiuose nurodyta veikla, yra Ministerija, kai įgyvendinama Aprašo 9.4 papunktyje nurodyta veikla – Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras.“

4. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus  2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos komiteto 2016 m. sausio 14 d. nutarimu Nr. 44P-11.1 (13) ir 2019 m. lapkričio 21 d. protokoliniu sprendimu Nr. 44P-11 (47):“

5. Pakeičiu 15.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

15.2. Projektas turi atitikti Investicijų skatinimo ir pramonės plėtros 2014–2020 metų programos veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2019 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. 4-572 „Dėl Investicijų skatinimo ir pramonės plėtros 2014–2020 metų programos veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Programos veiksmų planas), tiesiogiai Programos 3 tikslo „Aprūpinti Lietuvos verslą konkurencingais žmogiškaisiais ištekliais“ 1 uždaviniui „Didinti studijų ir profesinio mokymo atitiktį darbo rinkos poreikiams“ įgyvendinti numatytų veiksmų: 1.15 „Užtikrinti darbo rinkos profesinės struktūros palyginimą tarptautiniu bei šalies mastu, parengiant išplėstinę Lietuvos profesijų klasifikatoriaus versiją, palaikant jos funkcionalumą ir plėtrą“, 1.16 „Užtikrinti Lietuvos profesijų klasifikatoriaus susiejimą su Lietuvos švietimo klasifikatoriais“, 1.17 „Palaikyti vidutinės trukmės žmogiškųjų išteklių paklausos prognozavimo sistemos funkcionalumą, užtikrinti jos tobulinimą, periodiškai atlikti žmogiškųjų išteklių paklausos prognozes“, 1.18 „Sukurti darbinėje veikloje įgyjamų aukšto meistriškumo kvalifikacijų posistemės modelį“, 1.20. „Parengti dualiojo mokymo sistemos pritaikymo Lietuvai gaires, sukurti ir įveiklinti pameistrystės edukacijos modelį bei pameistrystės diegimo Lietuvos įmonėse prielaidas“ veiklas ir atsakingus vykdytojus (vertinama, ar projektas, jo veiklos ir projekto vykdytojas atitinka Programos veiksmų plano bent vieną tiesiogiai Programos 3 tikslo „Aprūpinti Lietuvos verslą konkurencingais žmogiškaisiais ištekliais“ 1 uždaviniui „Didinti studijų ir profesinio mokymo atitiktį darbo rinkos poreikiams“ įgyvendinti numatytą veiklą ir atsakingą vykdytoją: 1.15. „Užtikrinti darbo rinkos profesinės struktūros palyginimą tarptautiniu bei šalies mastu, parengiant išplėstinę Lietuvos profesijų klasifikatoriaus versiją, palaikant jos funkcionalumą ir plėtrą“, 1.16. „Užtikrinti Lietuvos profesijų klasifikatoriaus susiejimą su Lietuvos švietimo klasifikatoriais“, 1.17. „Palaikyti vidutinės trukmės žmogiškųjų išteklių paklausos prognozavimo sistemos funkcionalumą, užtikrinti jos tobulinimą, periodiškai atlikti žmogiškųjų išteklių paklausos prognozes“, 1.18. „Sukurti darbinėje veikloje įgyjamų aukšto meistriškumo kvalifikacijų posistemės modelį“, 1.20. „Parengti dualiojo mokymo sistemos pritaikymo Lietuvai gaires, sukurti ir įveiklinti pameistrystės edukacijos modelį bei pameistrystės diegimo Lietuvos įmonėse prielaidas“).“

6. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Aprašo lentelės 5.8 papunktyje nurodytos išlaidos apmokamos taikant kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį (toliau – transporto išlaidų fiksuotasis įkainis), kuris nustatomas vadovaujantis Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaita, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/kuro-ir-viesojo-transporto-islaidu-fiksuotuju-ikainiu-nustatymo-tyrimo-ataskaita. Projekte visoms transporto išlaidoms turi būti taikomas vienodas transporto išlaidų fiksuotasis įkainis.“

7. Pakeičiu 331 punktą ir jį išdėstau taip:

331. Aprašo lentelės 5.9 papunktyje nurodytos išlaidos apskaičiuojamos taikant trumpalaikių mokslinių išvykų išlaidų fiksuotuosius įkainius, kurie nustatomi vadovaujantis Mokslinių išvykų išlaidų fiksuotųjų įkainių apskaičiavimo tyrimo ataskaita, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje https://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/moksliniu-isvyku-islaidu-fiksuotuju-ikainiu-apskaiciavimo-ataskaita.“

8. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Patirtos projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (arba) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išmokos ir papildomų poilsio dienų išmokos, kai darbo užmokesčio išlaidoms apmokėti netaikomi fiksuotieji įkainiai, apmokamos taikant kasmetinių atostogų išmokų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotąsias normas, kurios nustatomos atsižvelgiant į konkrečiam darbuotojui priklausantį kasmetinių atostogų dienų skaičių, jam nustatytos darbo savaitės trukmę ir jam suteiktų papildomų poilsio dienų trukmę. Kasmetinių atostogų išmokų ir papildomo poilsio dienų išmokų fiksuotosios normos apskaičiuojamos vadovaujantis Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje https://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/kasmetiniu-atostogu-ismoku-fiksuotuju-normu-nustatymo-tyrimo-ataskaita. Pakeistos kasmetinių atostogų išmokų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotosios normos nuo jų įsigaliojimo dienos yra taikomos projektams pagal anksčiau pasirašytas projektų sutartis.“

9. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Jei laikinai neužtikrinamos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu ir apie tai paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, o valstybės projektų pareiškėjus informuoja papildomai.“

10. Pakeičiu 1 priedo 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys, juridinio asmens filialai, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) arba fiziniai asmenys, kaip nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše.

Informacijos šaltiniai: paraiška, Juridinių asmenų registras.“

 

 

 

11. Pakeičiu 1 priedo 5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) arba pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos;

5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) galutiniu teismo sprendimu ar galutiniu administraciniu sprendimu nėra pripažinti nevykdančiais pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruoti juridiniai asmenys ar užsienyje gyvenantys fiziniai asmenys (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jie perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki       5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);

5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai).

Informacijos šaltiniai: paraiška,  Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Juridinių asmenų registro, Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos duomenys, taip pat kita Europos socialinio fondo agentūrai (toliau – įgyvendinančioji institucija) prieinama informacija.

Vertinant atitiktį šiam vertinimo aspektui, vadovaujamasi pareiškėjo (partnerio) pateikta deklaracija.

Pareiškėjo (partnerio) deklaracijoje pateiktų teiginių dėl atitikties šiam vertinimo aspektui nurodytų apribojimų tikrumas tikrinamas atrankiniu būdu vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka.“

 

 

 

12. Pakeičiu 1 priedo 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai (arba ES, kai vykdomos projektų veiklos pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 9 straipsnio pirmosios pastraipos 1 punktą) ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

8.1.1. iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, o ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos, informavimo, komunikacijos ir ES struktūrinių fondų matomumo didinimo veiklos;

8.1.2. iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

– ES teritorijoje;

– ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše;

8.1.3. vykdomos techninės paramos projektų veiklos.

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 18 punkte nustatytus  reikalavimus.

 

Informacijos šaltinis – paraiška.“

 

 

 

 

 

 

 

 

Energetikos ministras,

laikinai einantis ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas                                  Žygimantas Vaičiūnas