panevėžio rajono savivaldybės taryba

 

sprendimas

Dėl PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO VALDYMO STRATEGIJOS PATVIRTINIMO

 

2019 m. gruodžio 6 d. Nr. T-241

Panevėžys

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio  2 dalies 40 punktu, Savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Panevėžio rajono savivaldybės nekilnojamojo turto valdymo strategiją (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                               Povilas Žagunis

 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2019 m. gruodžio 6 d. sprendimu Nr. T-241

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO VALDYMO STRATEGIJA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 26 punktu, 48 straipsnio 2 ir 3 dalimis, savivaldybės turto savininkas yra savivaldybė, o savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto savininko funkcijas, remdamasi įstatymais, įgyvendina savivaldybės taryba. Šią nuostatą papildo ir Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies norma. Kitaip tariant, savivaldybės taryba priima sprendimus, susijusius su savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto disponavimu, nustato šio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarką tokia apimtimi, kokia neprieštarauja imperatyvioms įstatymų nuostatoms ir / ar Vyriausybės nutarimams, jei įstatymai tai numato.

2. Pagrindinis įstatymas, reglamentuojantis savivaldybių nekilnojamojo turto valdymą, yra Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymas. Įstatyme nustatyta savivaldybių turto sandara, turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo subjektai, įtvirtinti bendrieji turto valdymo principai, turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo būdai. Įstatymo 11 straipsnis nustato, jog savivaldybės biudžetinės įstaigos, įmonės ir organizacijos savivaldybės turtą valdo, naudoja bei disponuoja juo patikėjimo teise. Kitiems juridiniams asmenims savivaldybės turtas patikėjimo teise gali būti perduodamas pagal turto patikėjimo sutartį savivaldybių funkcijoms įgyvendinti ir tik tais atvejais, kai jie pagal įstatymus gali atlikti savivaldybių funkcijas. Visi šie išvardyti savivaldybės turto patikėjimo teisės subjektai vadinami turto valdytojais.

3. Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio nekilnojamojo turto balansinė vertė 2018 m. gruodžio 31 d. buvo 25 701,747 tūkst. Eur, iš jų: žemė – 39,03 tūkst. Eur; pastatai –
25 662,717 tūkst. Eur, iš jų gyvenamieji pastatai (būstas) – 2 011, 708 tūkst. Eur, negyvenamieji pastatai (administraciniai, švietimo ir mokslo įstaigų, gydymo įstaigų, kultūros ir sporto įstaigų, kiti pastatai) – 23 651, 009 tūkst. Eur.

4. Savivaldybės turtą patikėjimo teise valdo 51 subjektas, iš jų: 47 savivaldybės biudžetinės įstaigos, 4 kiti juridiniai asmenys, įgyvendinantys savivaldybės funkcijas.

 

II SKYRIUS

STRATEGIJOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

5. Panevėžio rajono savivaldybės nekilnojamojo turto valdymo strategijos (toliau – Strategija) tikslas – užtikrinti racionalų ir efektyvų Panevėžio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) nekilnojamojo turto (pastatų, patalpų, inžinerinių statinių) valdymą, kuris įgalintų optimizuoti Savivaldybės poreikius atitinkantį turto kiekį ir padėtų įgyvendinti pagrindines Savivaldybės plėtros kryptis: geresnį socialinių, sveikatos, švietimo ir kultūros paslaugų teikimą, bendruomenės poreikius tenkinantį mokyklų, lopšelių-darželių bei visų socialinių įstaigų tinklą, vietos bendruomenių stiprinimą.

6. Uždaviniai įgyvendinant Strategijos tikslus:

6.1. valdomą turtą išnaudoti efektyviai savivaldybės funkcijoms vykdyti, o laisvas nenaudojamas patalpas išnuomoti, perduoti panaudos pagrindais valdyti visuomenės reikmėms tenkinti, reikalui esant pakeisti paskirtį;

6.2. atsisakyti Savivaldybei nereikalingo ir turto valdytojų nenaudojamo nekilnojamojo turto Savivaldybės funkcijoms vykdyti, parduoti, išnuomoti;

6.3. suformuoti žemės sklypus prie Savivaldybės nuosavybės ir patikėjimo teise valdomo nekilnojamojo turto;

6.4. viešinti informaciją apie Savivaldybės nekilnojamąjį turtą (išnuomotus, perduotus pagal panaudos sutartis pastatus, patalpas), jo panaudojimą.

6.5. didinti pajamas, gaunamas iš nuomos mokesčio, bei mažinti nuomininkų įsiskolinimus už nuomą, tinkamai vykdant Savivaldybės turto disponavimo stebėseną ir kontrolę;

6.6. užtikrinti, kad nuomininkų įsiskolinimai neviršytų 2 mėnesių nuomos ir kitų mokesčių sumos;

6.7. efektyviai administruoti ir plėsti socialinio būsto fondą, gerinti jo kokybę.

 

III SKYRIUS

PAGRINDINĖS SAVIVALDYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO VALDYMO PROBLEMOS

 

7. Pagrindinės nekilnojamojo turto valdymo problemos:

7.1. dalis Savivaldybės nekilnojamojo turto (pastatai, patalpos, inžineriniai tinklai, inžineriniai statiniai, kapinės) neįregistruota Nekilnojamojo turto registre, ne visam nekilnojamajam turtui atlikti kadastriniai matavimai, neišlikę dokumentai, reikalingi nuosavybės teisėms įregistruoti. Neįregistruoto turto nėra galimybės parduoti, investuoti;

7.2. Savivaldybės turto valdytojai valdo nekilnojamąjį turtą, kurio nenaudoja priskirtoms funkcijoms atlikti arba kurį naudoja ne šioms funkcijoms atlikti. Savivaldybės turto valdytojai nepatenkinamai sprendžia nereikalingo ar jų funkcijoms atlikti nenaudojamo turto tolesnio naudojimo klausimus. Teisiniame reglamentavime trūksta aiškaus principo, nustatančio, kuris Savivaldybės nekilnojamasis turtas parduodamas;

7.3. nėra bendros efektyvios Savivaldybės nekilnojamojo turto valdymo kontrolės sistemos:

7.3.1. dalį sprendimų, susijusių su turto valdymu, gali priimti arba inicijuoti Savivaldybės turto valdytojai;

7.3.2. Savivaldybės turto valdytojai nesuinteresuoti nekilnojamąjį turtą valdyti efektyviai. Neaišku, kiek turto valdytojai turi Savivaldybės turto, kuris neatitinka jų poreikių atliekant jiems pavestas funkcijas arba naudojamas ne šioms funkcijoms atlikti. Jei įstaiga turi tam tikro nekilnojamojo turto, kurį iš esmės naudoja ne savo programos tikslams įgyvendinti, bet kurį turėti įstaigai dėl tam tikrų priežasčių naudinga, mažai tikėtina, kad šis turtas pačios įstaigos bus įvertintas kaip nereikalingas ar netinkamas naudoti;

7.3.3. neskaičiuojamos visos nekilnojamojo turto naudojimo, išlaikymo ir kitos ūkinės išlaidos, todėl neįmanoma palyginti alternatyvių Savivaldybės nekilnojamojo turto valdymo ir naudojimo sąnaudų.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS NEKILNOJAMOJO TURTO VALDYMO TOBULINIMO KRYPTYS

 

8. Atsižvelgiant į šios Strategijos 7 punkte nurodytas Savivaldybės nekilnojamojo turto valdymo problemas ir siekiant sudaryti sąlygas efektyviai ir racionaliai valdyti Savivaldybės turtą, siūloma:

8.1. inventorizuoti ir įregistruoti Savivaldybės vardu nekilnojamąjį turtą, taip pat ir inžinerinius statinius, kurie nėra registruoti viešuose registruose;

8.2. suformuoti žemės sklypus prie Savivaldybės nuosavybės ir patikėjimo teise valdomo nekilnojamojo turto;

8.3. suskirstyti Savivaldybės nekilnojamąjį turtą į naudojamą Savivaldybės poreikiams ir funkcijoms užtikrinti (patikėjimo teisė, panauda), nuomojamą rinkos kainomis ir skirtą pardavimui ir periodiškai atnaujinti šį suskirstymą;

8.4. turto pardavimą vykdyti tik viešo ir e. aukciono būdais, didinant informacijos pateikimo potencialiems pirkėjams sklaidos kanalų skaičių;

8.5. parengti naujus ir atnaujinti esamus Savivaldybės teisės aktus, reglamentuojančius nekilnojamojo turto naudojimo, valdymo ir disponavimo procedūras;

8.6. informaciją apie Savivaldybės nekilnojamąjį turtą viešinti interneto svetainėje www.panrs.lt;

8.7. sukurti ir įdiegti centralizuotą nekilnojamojo turto valdymo informacinę sistemą, leidžiančią išsamiai analizuoti duomenis apie nekilnojamąjį turtą;

8.8. stiprinti sutarčių vykdymo stebėseną ir kontrolę, o skolų išieškojimą vykdyti efektyviai, naudotis specializuotų skolų išieškojimo įmonių paslaugomis.

 

V SKYRIUS

STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMAS

 

9. Įgyvendinus šią Strategiją, Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis turtas bus valdomas efektyviai:

9.1. Savivaldybėje neliks neregistruotų pastatų ir statinių, kurie galėtų priklausyti Savivaldybei ir būti efektyviai panaudojami visuomenės poreikiams;

9.2. parduodant nekilnojamąjį turtą bus pritraukiamas didžiausias kiekis rinkos dalyvių, kurie galės pasiūlyti geriausią pardavimo kainą;

9.3. disponuojant Savivaldybės nekilnojamuoju turtu bus pakviesti dalyvauti visi rinkos dalyviai, iš kurių Savivaldybė galės išsirinkti racionaliausią ir tinkamiausią partnerį;

9.4. socialinio būsto fondas bus atnaujintas ir gyventojų, turinčių teisę į socialinį būstą, būtinieji poreikiai bus patenkinti;

9.5. visa informacija apie Savivaldybei nuosavybės teise priklausantį nekilnojamąjį turtą, parduodamą, nuomojamą ilgalaikei ir trumpalaikei nuomai, bus viešai prieinama, dėl nekilnojamojo turto panaudojimo bus atsižvelgiama į Savivaldybės gyventojų nuomonę;

9.6. nauja centralizuota nekilnojamojo turto informacinė sistema leis fiksuoti esamą situaciją, analizuoti duomenis ir pokyčius didinant ekonominę grąžą iš nekilnojamojo turto, maksimaliai ir geriausiai jį panaudoti.

 

VI SKYRIUS

SIEKTINI REZULTATAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

10. Įgyvendinus šios Strategijos 8 punkte nurodytas kryptis, bus sudarytos sąlygos pasiekti šiuos rezultatus:

10.1. įregistruotas Savivaldybės nekilnojamasis turtas Savivaldybės vardu viešuose registruose bei suformuoti žemės sklypai;

10.2. parduotas nereikalingas, nenaudojamas Savivaldybės funkcijoms vykdyti nekilnojamasis turtas;

10.3. modernizuoti, atnaujinti viešieji pastatai bei pritaikyti Savivaldybės funkcijoms ir vietos gyventojų poreikiams, sumažintos nekilnojamojo turto išlaikymo sąnaudos;

10.4. atnaujintas socialinio būsto fondas;

10.5. informacija apie Savivaldybei nuosavybės teise priklausantį nekilnojamąjį turtą (parduodamą, nuomojamą, suteiktą panaudos pagrindinius) viešai prieinama visuomenei.

______________________