Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL VALSTYBĖS INFORMACINIŲ IŠTEKLIŲ SĄVEIKUMO PLATFORMOS TVARKYTOJO TEIKIAMŲ BENDRO NAUDOJIMO INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PRIEMONIŲ PASLAUGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. rugpjūčio 31 d. Nr. 882

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 40 straipsnio 2 ir 3 dalis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos tvarkytojo teikiamų bendro naudojimo informacinių technologijų priemonių paslaugų aprašą (pridedama).

2. Nustatyti, kad Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos tvarkytojo teikiamų bendro naudojimo informacinių technologijų priemonių paslaugų aprašo 4.2–4.5 ir 4.8–4.11 papunkčiai galioja iki 2017 m. gruodžio 31 dienos.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                      Rimantas Sinkevičius


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2016 m. rugpjūčio 31 d. nutarimu Nr. 882

 

 

 

VALSTYBĖS INFORMACINIŲ IŠTEKLIŲ SĄVEIKUMO PLATFORMOS TVARKYTOJO TEIKIAMŲ BENDRO NAUDOJIMO INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PRIEMONIŲ PASLAUGŲ APRAŠAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos tvarkytojo teikiamų bendro naudojimo informacinių technologijų priemonių paslaugų aprašas (toliau – Aprašas) nustato Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos (toliau – VIISP) tvarkytojo, naudojančio kitas bendro naudojimo informacinių ir ryšių technologijų priemones, teikiamas bendro naudojimo informacinių technologijų priemonių paslaugas (toliau – paslaugos), jų naudojimo, mokėjimo už paslaugas, paslaugų teikimo išlaidų apskaičiavimo ir išvadų dėl atsisakymo teikti paslaugas rengimo tvarką.

2. Aprašo nuostatos taikomos valstybės institucijoms, valstybės įstaigoms, valstybės įmonėms, viešosioms įstaigoms, steigiančioms, kuriančioms ir (arba) tvarkančioms valstybės registrus (kadastrus) (toliau – valstybės registras), žinybinius registrus, valstybės informacines sistemas ir kitas informacines sistemas, finansuojamoms iš valstybės biudžeto, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto ir kitų valstybės pinigų fondų ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka įgaliotoms atlikti viešąjį administravimą, taip pat valstybės ir savivaldybių įmonėms, savivaldybių įstaigoms ir viešosioms įstaigoms, kuriančioms kitas informacinių technologijų priemones, kuriomis apdorojama informacija, valdoma valstybės ir savivaldybių įmonių, savivaldybių įstaigų ir viešųjų įstaigų, atliekančių joms nustatytas funkcijas, jeigu išlaidos, patirtos kuriant tokias informacinių technologijų priemones, yra finansuojamos iš valstybės biudžeto, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto ar kitų valstybės pinigų fondų arba jeigu apdorojant informaciją informacinių technologijų priemonėmis per valstybės informacinių sistemų ar registrų sąveiką reikia gauti duomenis iš valstybės informacinių sistemų ir (arba) registrų (toliau – institucijos).

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

TEIKIAMOS PASLAUGOS IR PASLAUGŲ NAUDOJIMAS

 

4. VIISP tvarkytojas, naudodamas kitas bendro naudojimo informacinių ir ryšių technologijų priemones, teikia šias paslaugas:

4.1. priemonių, kurių reikia elektroninėms paslaugoms ir jų sekoms (sudėtinėms elektroninėms paslaugoms) kurti ir teikti, teikimo institucijoms paslaugą, kuri suteikia galimybę panaudoti VIISP infrastruktūrą institucijos teikiamoms elektroninėms paslaugoms kurti ir teikti;

4.2. duomenų rezervinių kopijų tvarkymo paslaugą, kuri suteikia galimybę VIISP infrastruktūroje esančiomis priemonėmis valdyti institucijos duomenų rezervines kopijas;

4.3. rezervinių informacinių technologijų priemonių veiklos atkūrimo paslaugą, kuri sudaro galimybę panaudojus VIISP infrastruktūrą užtikrinti institucijos pasirinktų atsarginių informacinių išteklių veiklą, sutrikus institucijos pagrindinių informacinių išteklių veiklai;

4.4. tipinės nutolusios darbo vietos sukūrimo, konfigūravimo ir teikimo paslaugą, kuri sudaro galimybę atsakingiems institucijos darbuotojams VIISP tvarkyti ir konfigūruoti virtualias darbo vietas ar jų grupes, pasirinkti ir įdiegti virtualiose darbo vietose reikiamą licencinę programinę įrangą; virtualias darbo vietas galima sujungti į virtualius potinklius, prijungti juos prie institucijos infrastruktūros;

4.5. testavimo aplinkos suteikimo paslaugą, kuri sudaro galimybę VIISP infrastruktūroje susikurti institucijai reikalingą programinę aplinką, skirtą įvairiems informaciniams ištekliams ar paslaugoms testuoti;

4.6. tipinio institucijų portalo turinio valdymo priemonių teikimo paslaugą, kuri suteikia institucijai virtualią VIISP infrastruktūros sritį, į kurią, panaudojant tipinio portalo turinio valdymo priemones, įkeliamas institucijos portalas;

4.7. VIISP portalo turinio valdymo priemonių teikimo paslaugą, kurią panaudojus institucijoms VIISP portale sukuriama sritis (pavyzdžiui, kurioje yra pristatomos konkrečios institucijos teikiamos viešosios ar administracinės paslaugos) su turinio valdymo priemonėmis;

4.8. failų saugyklos paslaugą, kuri skirta institucijos pasirinktiems failams saugoti VIISP infrastruktūroje;

4.9. duomenų bazių valdymo sistemos teikimo paslaugą, kuri sudaro galimybę institucijai pagal savo poreikius naudotis VIISP infrastruktūroje veikiančia duomenų bazių valdymo sistema;

4.10. individualių tarnybinių stočių teikimo paslaugą, kuri sudaro galimybę institucijai naudotis jai skirtomis tarnybinėmis stotimis, veikiančiomis VIISP infrastruktūroje; tarnybinėse stotyse galima diegti pasirinktą operacinę sistemą arba naudotis tik technine įranga;

4.11. virtualių tarnybinių stočių teikimo paslaugą, kuri sudaro galimybę institucijai naudotis virtualiomis tarnybinėmis stotimis, veikiančiomis VIISP infrastruktūroje.

5. Institucijos pradeda naudotis paslaugomis, kai pasirašo sutartį dėl paslaugų teikimo Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatyta tvarka.

6. Institucijos, kurios naudojasi paslaugomis, yra atsakingos už duomenų tvarkymą.

7. Paslaugos teikimo techniniai parametrai, VIISP tvarkytojo ir institucijų, kurios naudojasi paslaugomis, įsipareigojimai nustatomi sutartyje dėl paslaugų teikimo.

8. Institucijos, kurios naudojasi paslaugomis, turi teisę:

8.1. keisti paslaugų teikimo techninius parametrus tiek, kiek galima pagal sutartį dėl paslaugų teikimo;

8.2. gauti informaciją apie paslaugų teikimo būklę.

9. Institucijų, kurios naudojasi paslaugomis, pareigos:

9.1. nesinaudoti paslaugomis, skirtomis programinei įrangai ar informacijai, kuri saugoma autorių teises ar kitas intelektinės nuosavybės teises reglamentuojančių įstatymų, publikuoti, dauginti ar platinti, jeigu tokius veiksmus draudžia šie įstatymai;

9.2. netvarkyti informacijos, įskaitant informacijos perdavimą naudojantis paslaugomis, kuri pažeidžia teisės aktų reikalavimus, nustatančius informacijos tvarkymo ir perdavimo apribojimus valstybės saugumo, viešosios tvarkos, valstybės ekonominių, socialinių, teisėsaugos interesų ir kitose srityse;

9.3. pagal kompetenciją įgyvendinti organizacines ir technines priemones, užtikrinančias paslaugų naudojimą, kuris atitinka saugos reikalavimus ir sutartyje dėl paslaugų teikimo nustatytas sąlygas;

9.4. naudotis paslaugomis Apraše ir sutartyje dėl paslaugų teikimo nustatytomis sąlygomis;

9.5. neperparduoti paslaugų dalies arba prieigos prie paslaugų.

10. VIISP tvarkytojas turi teisę laikinai sustabdyti paslaugų teikimą iškilus techninėms kliūtims, kilus grėsmei duomenų saugumui, institucijai nesilaikant Aprašo ir (arba) sutarties dėl paslaugų teikimo reikalavimų. Apie laikiną paslaugų teikimo sustabdymą VIISP tvarkytojas per vieną darbo dieną nuo paslaugų teikimo sustabdymo sutartyje dėl paslaugų teikimo nurodytu būdu ir priemonėmis praneša institucijoms, kurios naudojasi paslaugomis. VIISP tvarkytojas turi teisę nutraukti paslaugų teikimą, jeigu per 30 kalendorinių dienų nuo paslaugų teikimo sustabdymo institucija nepašalina priežasčių, dėl kurių paslaugų teikimas buvo laikinai sustabdytas.

11. VIISP tvarkytojo pareigos:

11.1. teikti paslaugas Apraše ir sutartyje dėl paslaugų teikimo nustatytomis sąlygomis;

11.2. apie planinius darbus, kurie gali turėti įtakos tinkamam paslaugų veikimui, ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki tokių darbų pradžios, o apie bet kokias kitas aplinkybes (techninius gedimus ir panašiai), kurios gali turėti įtakos tinkamai veikti paslaugoms, nedelsdamas (ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo minėtų aplinkybių paaiškėjimo) pranešti institucijoms, kurios naudojasi paslaugomis;

11.3. įgyvendinti paslaugų teikimo ir saugos organizacines ir technines priemones.

 

III SKYRIUS

Mokėjimas už NAUDOJIMąSI PASLAUGOMIS ir JŲ TEIKIMO išlaidų apskaičiavimAS

 

12. Paslaugos institucijoms teikiamos neatlygintinai.

13. VIISP tvarkytojo išlaidos, kurios patiriamos, kai institucijos naudojasi paslaugomis, nustatomos vadovaujantis visiškai paskirstytų sąnaudų koncepcija – ABC metodika ir jos pagrindu VIISP valdytojo parengta Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos teikiamų bendro naudojimo paslaugų sąnaudų skaičiavimo metodika.

14. Institucijoms naudojantis paslaugomis, VIISP tvarkytojas patiria tiesioginių, netiesioginių ir veiklos išlaidų.

15. VIISP tvarkytojas visų paslaugų išlaidoms apskaičiuoti naudoja vienodus sąnaudų paskirstymo (priskyrimo) principus ir taiko ekonomiškai pagrįstus sąnaudų paskirstymo (priskyrimo) rodiklius. Tuo atveju, kai VIISP tvarkytojas užsiima ir kita veikla, VIISP tvarkymas turi būti apskaitomas atskirai ir Aprašo 16 punkte numatytos sąnaudos turi atitikti tik VIISP veiklos sąnaudas.

16. Apskaičiuojant VIISP tvarkytojo išlaidas, kurios patiriamos institucijoms naudojantis paslaugomis, vertinama:

16.1. darbo užmokesčio sąnaudos;

16.2. VIISP priskirtos administracinės sąnaudos;

16.3. techninių priemonių nusidėvėjimo sąnaudos;

16.4. techninių priemonių amortizacijos sąnaudos;

16.5. techninių priemonių komunalinės sąnaudos;

16.6. elektros energijos sąnaudos;

16.7. ryšių sąnaudos;

16.8. VIISP eksploatacijai skirtos lėšos;

16.9. VIISP plėtrai skirtos lėšos;

16.10. bendroms VIISP tvarkytojo funkcijoms, netiesiogiai susijusioms su VIISP, skirtos lėšos.

17. VIISP tvarkytojas, planuodamas išlaidas, privalo siekti jas sumažinti, taikydamas priemones, mažinančias išlaidas infrastruktūrai, reikalingai paslaugoms teikti. Šios priemonės turi nepabloginti teikiamų paslaugų kokybės.

 

IV SKYRIUS

IšvadA dėl atsisakymo teikti paslaugas

 

18. Jeigu institucijai užsakant paslaugas VIISP tvarkytojas per 10 darbo dienų įvertina paslaugų užsakymą ir nustato, kad negali suteikti prašomos apimties paslaugų ir prašomomis sąlygomis, VIISP tvarkytojas per 1 darbo dieną pateikia tai patvirtinančią informaciją VIISP valdytojui, o VIISP valdytojas per 10 darbo dienų nuo minėtos informacijos gavimo teikia institucijai derinti išvadą, kurioje nurodomos priežastys, kodėl paslaugos negali būti suteiktos. Institucija per 10 darbo dienų nuo VIISP valdytojo išvados gavimo turi pateikti pritarimą arba nepritarimą VIISP valdytojo pateiktai derinti išvadai ir nurodyti nepritarimo argumentus.

19. Jeigu institucija pritaria VIISP valdytojo pateiktai išvadai, VIISP valdytojas per 3 darbo dienas nuo institucijos pritarimo gavimo priima galutinį sprendimą – patvirtina išvadą, kurioje nurodomos priežastys, kodėl paslaugos negali būti suteiktos. Jeigu institucija nepritaria VIISP valdytojo pateiktai išvadai, VIISP valdytojas, atsižvelgdamas į institucijos pateiktus argumentus, per 10 darbo dienų nuo institucijos pateiktų argumentų gavimo pakartotinai įvertina priežastis, kodėl paslaugos negali būti suteiktos, ir priima galutinį sprendimą – nurodo VIISP tvarkytojui pradėti teikti institucijai paslaugas arba patvirtina išvadą, kurioje nurodomos priežastys, kodėl paslaugos negali būti suteiktos.

20. VIISP tvarkytojas, gavęs su institucija suderintą ir VIISP valdytojo patvirtintą išvadą, per 2 darbo dienas nuo išvados gavimo atmeta institucijos pateiktą paslaugų užsakymą ir praneša institucijai.

21. Aprašo 19 punkte nurodyti sprendimai gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

 

––––––––––––––––––––