VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS

PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS

PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO 2012 M. KOVO 29 D. ĮSAKYMO

NR. 1V-53 „DĖL STATYBOS IR ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO TVARKOS APRAŠO, STATYBOS IR ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO AKTŲ (KONTROLINIŲ KLAUSIMYNŲ) REKVIZITŲ IR ANKETOS APIE PATIKRINIMO AKTO (KONTROLINIO KLAUSIMYNO) TAIKYMO NAUDINGUMĄ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. gruodžio 27 d. Nr. 1V-180

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349, 19.1 ir 19.15 papunkčiais:

1. P a k e i č i u Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 1V-53:

1.1. pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Apraše vartojamos Viešojo administravimo įstatyme [11.1], Statybos įstatyme [11.2] ir kituose teisės aktuose apibrėžtos sąvokos:

Apraše vartojama sąvoka „statybos dalyvis (-iai)“ taikytina ir statinio statybos vadovui.

Apraše vartojama sąvoka „statybos patikrinimas“ apima statybos proceso ir statybos dalyvių, kurie pagal Viešojo administravimo įstatymą [11.1] nelaikytini ūkio subjektais (fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie nevykdo ūkinės veiklos), veiklos patikrinimą, kurį atliekant taikoma nustatyta ūkio subjekto veiklos patikrinimo procedūra.“;

1.2. pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Apraše pateikiamos nuorodos į šiuos teisės aktus:

11.1. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymą;

11.2. Lietuvos Respublikos statybos įstatymą;

11.3. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymą;

11.4. Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą;

11.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimą Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“;

11.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 24 d. nutarimą Nr. 968 „Dėl Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių patvirtinimo“;

11.7. statybos techninį reglamentą STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 (toliau – STR 1.04.04:2017);

11.8. statybos techninį reglamentą STR 1.06.01:2016 „Statybos darbai. Statinio statybos priežiūra“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. D1-848 (toliau – STR 1.06.01:2016);

11.9. statybos techninį reglamentą STR 1.09.04:2007 „Statinio projekto vykdymo priežiūros tvarkos aprašas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. D1-542;

11.10. statybos techninį reglamentą STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 (toliau – STR 1.05.01:2017);

11.11. statybos techninį reglamentą STR 1.02.07:2004 „Statinio projektuotojo, statybos rangovo, projektavimo ar statybos valdytojo, projekto ar statinio ekspertizės rangovo teisės įgijimo tvarkos aprašas. Fizinių asmenų, juridinių asmenų, kitų užsienio organizacijų pateiktų dokumentų, išduotų užsienio valstybėje ir patvirtinančių teisę kilmės šalyje užsiimti statybos techninės veiklos pagrindinėmis sritimis, pripažinimo Lietuvos Respublikoje taisyklės“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. D1-549, (toliau – STR 1.02.07:2004);

11.12. statybos techninį reglamentą STR 1.02.01:2017 „Statybos dalyvių atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-880 (toliau – STR 1.02.01:2017);

11.13. statybos techninį reglamentą STR 1.12.01:2004 „Valstybei ir savivaldybei nuosavybės teise priklausančių statinių pripažinimo avariniais tvarka“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 676;

11.14. Kriterijų, pagal kuriuos pažeidimai priskiriami mažareikšmiams, nustatymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. balandžio 20 d. įsakymu        Nr. D1-322;

11.15. Asmenų prašymų, skundų, pranešimų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisykles, patvirtintas Inspekcijos viršininko 2014 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 1V-5 (toliau – Taisyklės).“;

1.3. pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimų planų projektus parengia Inspekcijos Teritorijų planavimo ir statybos departamento Teritorijų planavimo ir statybos skyrius (toliau – Teritorijų planavimo ir statybos skyrius), naudodamasis RVIS pagal Aprašo 3 priede pateiktus rekvizitus.“;

1.4. pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Teritorijų planavimo ir statybos skyrius:“;

16.1. naudodamasis RVIS, sudaro rizikingų statybą leidžiančių dokumentų, statybos rangovų ir techninių prižiūrėtojų, ekspertizės rangovų ir esant poreikiui ypatingų ir neypatingų statinių (toliau – kontroliuojami objektai) sąrašą;

16.2. naudodamasis RVIS, atlieka kontroliuojamų (tikrintinų / informuojamų (prevencinių priemonių taikymas, pavyzdžiui, konsultacijų teikimas ir kt.) objektų atranką, parenka rizikos valdymo priemones;

16.3. sudaro atrinktų tikrintinų / informuotinų kontroliuojamų objektų sąrašo projektą, kurį suderina su Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Vilniaus teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros departamentų direktoriais;

16.4. galutinius ir suderintus patikrinimų planus teikia viršininkui tvirtinti įsakymu. Patvirtinti patikrinimų planai pateikiami vykdyti:

16.4.1. statybą leidžiančių dokumentų metų I–IV ketvirčių patikrinimų planai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų atitinkamai pasibaigus metų I ketvirčiui, I pusmečiui, III ketvirčiui ir metams;

16.4.2. statybos rangovų ir techninių prižiūrėtojų, ekspertizės rangovų ir esant poreikiui ypatingų ir neypatingų statinių I ir II pusmečių patikrinimo planai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų atitinkamai pasibaigus metų I pusmečiui ir metams.“

1.5. pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Patvirtinti patikrinimų planai skelbiami išorinėje Inspekcijos interneto svetainėje. Už šių planų paskelbimą atsakingas Teritorijų planavimo ir statybos skyrius.“;

1.6. pakeičiu 20.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

20.3. ekspertizės rangovas atitinka jam keliamus reikalavimus ir jis statinio projekto ekspertizę ar statinio ekspertizę atliko vadovaudamasis STR1.04.04:2017 [11.7] nuostatomis.“;

1.7. pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Statybos ir ūkio subjektų veiklos planinius patikrinimus atlieka Inspekcijos administracijos teritorinių padalinių Pareigūnai, išskyrus ekspertizės rangovų patikrinimus, kuriuos atlieka Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus Pareigūnai.“;

1.8. pakeičiu 22.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.1. likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, raštu arba elektroniniu būdu informuoti statybos dalyvį, ūkio subjektą apie numatomą patikrinimą, nurodydamas patikrinimo pagrindą, laiką ir orientacinę trukmę, kontrolinio klausimyno, pagal kurį bus atliekamas patikrinimas, patvirtinimo datą ir paskelbimo šaltinį, patikrinimo atlikimo vietą (statybvietę ar subjekto būstinę), ir pridėti privalomąjį nurodymą, kuriame turi būti nurodytas dokumentų, susijusių su vykdoma statyba ir kuriuos statybos dalyvis, ūkio subjektas turi pateikti atvykusiam Pareigūnui (jei šių dokumentų ar atskirų duomenų Pareigūnas negali gauti iš atitinkamų duomenų bazių ar kitų viešojo administravimo subjektų), sąrašas. Patikrinimo terminas gali būti trumpinamas, iš anksto susitarus su ūkio subjektu elektroniniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis;“;

1.9. pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Tikrinant konkretaus ūkio subjekto veiklą, rekomenduojama patikrinti jo, kaip statybos dalyvio, veiklą bent dviejose skirtingose statybvietėse (jeigu jis vykdo veiklą ne vienoje statybvietėje). Atrenkant tikrintinas statybas, pirmenybė teikiama toms statybvietėms, kuriose statomi ar rekonstruojami ypatingi statiniai, modernizuojami ypatingi ir neypatingi statiniai, ir kurios yra saugomose, kultūros paveldo objektų ir vietovių teritorijose.“;

1.10. pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Pareigūnas, vykdydamas patikrinimą, privalo mandagiai elgtis, laikytis Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių [11.6].“;

1.11. pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Statybos ar ūkio subjekto veiklos planinis patikrinimas pradedamas pranešime nurodytu ar kitu būdu su ūkio subjektu suderintu laiku. Ūkio subjekto veiklos patikrinimo trukmė – tai laiko tarpas, kai Pareigūnas tiesiogiai bendrauja su ūkio subjektu. Patikrinimo trukmė negali būti ilgesnė nei reikalinga būtinai informacijai apie ūkio subjekto veiklą surinkti ir / ar statinio(-ių) apžiūrai atlikti. Visais atvejais ji negali viršyti Aprašo 49 punkte nustatyto termino. Parengiamiesiems patikrinimo darbams ar dokumentams tvarkyti darbo vietoje po patikrinimo skirtas laikas neįtrauktinas į patikrinimo trukmę.“;

1.12. pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Neplaninis statybos ir ūkio subjekto veiklos patikrinimas atliekamas Inspekcijos vadovybės ar Inspekcijos administracijos padalinio vadovo sprendimu (pavedimu, įsakymu, potvarkiu, pagal skirtą užduotį, rezoliuciją ir pan.):

28.1. gavus kito viešojo administravimo subjekto, teisėsaugos institucijos ar Seimo kontrolieriaus rašytinį prašymą, pranešimą ar pavedimą atlikti statybos, ūkio subjekto veiklos patikrinimą ar kitos valstybės institucijos prašymą;

28.2. turint informacijos (gavus skundą) ar kilus pagrįstų įtarimų dėl statybos dalyvio, ūkio subjekto veiklos (pvz., pasirodžius tam tikrai informacijai žiniasklaidoje), kuri galbūt prieštarauja teisės aktams ar neatitinka teisės aktų reikalavimų;

28.3. siekiant užtikrinti, kad būtų pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai.“;

1.13. pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Aprašo 28 punkte išvardyti dokumentai (skundai, pranešimai, informacija ir kt.), priklausomai nuo juos pateikusio asmens statuso, nagrinėjami Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [11.3], Taisyklių [11.15] ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos „Karštosios linijos“ nuostatų, patvirtintų Inspekcijos viršininko 2009 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. 1V-250, nustatyta tvarka. Tačiau, jei nagrinėjant pirmiau nurodytus dokumentus privaloma atlikti statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, jis atliekamas pagal šį Aprašą.“;

1.14. pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Neplaninio patikrinimo trukmei ir tvarkai taikomi Aprašo IV skyriuje nustatyti reikalavimai, išskyrus informavimą apie numatomą vykdyti neplaninį patikrinimą. Statybos dalyvis, ūkio subjektas apie numatomą vykdyti neplaninį patikrinimą informuojamas raštu ar elektroniniu būdu likus 5 darbo dienoms iki patikrinimo, išskyrus atvejus, kai dėl delsimo išsiaiškinti pažeidimus ir imtis priemonių jiems pašalinti galima reikšminga žala ar realus pavojus visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai ir pan. Esant šioms sąlygoms, informavimas neprivalomas. Pranešimo terminas gali būti trumpinamas, iš anksto susitarus su ūkio subjektu elektroniniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis;“;

1.15. pakeičiu 35.1. papunktį ir jį išdėstau taip:

35.1. kai Inspekcijos viršininko pavaduotojas ar Inspekcijos administracijos teritorinio padalinio vadovas priima sprendimą, kad yra tikslinga atlikti siauresnės apimties patikrinimą;“;

1.16. papildau 35 punktą 35.6 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

35.6. atliekant statybos patikrinimą pagal skundą ar pranešimą, paduotą dėl galimai mažareikšmių teisės aktų pažeidimų, nurodytų Taisyklių [11.15] 50 punkte.“;

1.17. pakeičiu 38.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

38.5. STR 1.06.01:2016 [11.8] nustatytais atvejais statinio statybos rangovo parengtą statybos darbų technologijos projektą;“;

1.18. papildau 38 punktą 38.6 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

38.6. rangovo garantinio laikotarpio prievolių įvykdymo dokumento, t. y. draudimo bendrovės išduoto laidavimo draudimo rašto (kartu su jo apmokėjimą įrodančio dokumento kopija) arba kredito įstaigos garantijos kopija, užtikrinanti rangovo garantinio laikotarpio prievolių įvykdymą (tuo atveju, jei toks užtikrinimas yra privalomas pagal Statybos įstatymą [11.2.]);“;

1.19. papildau 38 punktą 38.7 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

38.7. statybos proceso dalyvių privalomuosius draudimus ir / ar statybos darbų privalomuoju draudimu.“;

1.20. pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Kai naujo nesudėtingo statinio statybos ar nesudėtingo statinio rekonstravimo atveju pagal teisės aktų reikalavimus neprivaloma parengti supaprastinto statybos projekto arba supaprastinto rekonstravimo projekto, Pareigūnas, atlikdamas statybos patikrinimą, pareikalauja iš statytojo pateikti rašytinius sutikimus (susitarimus), nurodytus STR 1.05.01:2017 [11.10].“;

1.21. pakeičiu 45 punktą ir jį išdėstau taip:

45. Atliekant Ekspertizės rangovo veiklos patikrinimą, tikrinama, ar jo veikla atitinka Statybos įstatymo [11.2] ir kitų teisės aktų nuostatas, ar statinio projekto ekspertizė / statinio ekspertizė atlikta vadovaujantis STR 1.04.04:2017 [11.7] nuostatomis.“;

1.22. pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Reikšmingu pažeidimu laikomas pažeidimas pažymėtas simboliu „(!)“ (reikšmingo reikalavimo neįvykdymas), už kurį taikoma Administracinių nusižengimų kodekse [11.4] ar Statybos įstatyme [11.2] numatyta administracinė atsakomybė ir / ar dėl kurio galima reikšminga žala ar realaus pavojaus grėsmė visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai ir pan.“;

1.23. pakeičiu 491 papunktį ir jį išdėstau taip:

491. Pareigūno pasirašytas patikrinimo aktas (kontrolinis klausimynas) ūkio subjektui susipažinti pateikiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas elektroninio ryšio priemonėmis (nesant techninių galimybių patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) nuorašas siunčiamas paštu).“;

1.24. pakeičiu 50.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

50.1.1. statinys (jo dalis) statomas (-a) be galiojančio statybą leidžiančio dokumento ar pažeidžiant statinio projekto, pagal kurį buvo išduotas statybą leidžiantis dokumentas, esminius sprendinius; šiuo atveju taikomas STR 1.05.01:2017 [11.10];“;

1.25. pakeičiu 50.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

50.1.2. yra statinio projekto klaidų ar normatyvinių statybos techninių dokumentų, normatyvinių statinio saugos ir paskirties dokumentų reikalavimų pažeidimų, dėl kurių atsirado statinio avarijos grėsmė ar pastebėtos statinio deformacijos; šiuo atveju taikomas STR 1.05.01:2017 [11.10];“;

1.26. pakeičiu 50.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

50.4. kai nustatoma, kad statinio laikančiosios konstrukcijos pagal statybos vykdymo dokumentus ir vizualų patikrinimą neatitinka statinio projekto, o pagal požymius, nurodytus STR 1.12.01:2004 [11.13], yra avarinės būklės, įvyko statinio avarija, nustatyta jos grėsmė, pastebėta statinio deformacijų, yra prielaidų, kad statinys neatitinka esminių statinio reikalavimų, nustatytų 2011 m. kovo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 305/2011, kuriuo nustatomos suderintos statybos produktų rinkodaros sąlygos ir panaikinama Tarybos direktyva 89/106/EEB, statytojui (užsakovui) ar rangovui surašomas privalomasis nurodymas per nustatytą terminą užsakyti statinio ekspertizę ir pateikti patikrinimą atlikusiam Pareigūnui statinio ekspertizės akto kopiją.“;

1.27. pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Jeigu patikrinimo metu nustatoma, kad statyba vykdoma pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą, tokio pažeidimo padarinių šalinimo procedūros atliekamos
STR 1.05.01:2017 [11.10] nustatyta tvarka.“;

1.28. pakeičiu 52.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

52.1. statinio statybos rangovas ar subrangovai, statinio statybos vadovas, statinio statybos techninės priežiūros vadovas (specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros vadovas), statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas (projekto dalies vykdymo priežiūros vadovas), taip pat ekspertizės rangovas ar statinio projekto ekspertizės vadovai ir statinio ekspertizės vadovai turi teisę užsiimti atitinkama statybos technine veikla ar eiti atitinkamas pareigas, tačiau pažeidžia jų veiklą reglamentuojančius teisės aktų [11.4], [11.11] ir [11.12] reikalavimus, apie tai informuoja atitinkamas institucijas, išduodančias statybos veiklai būtinus privalomus dokumentus (atestatus ir kt.). Šioms institucijoms teikiama visa informacija apie nustatytus pažeidimus, išskyrus tuos mažareikšmius pažeidimus, kuriuos asmuo operatyviai pašalino statybos patikrinimo metu;“;

1.29. pakeičiu 52.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

52.2. statinio statybos rangovas ar subrangovai, statinio statybos vadovas, statinio statybos vadovas (specialiųjų statybos darbų vadovas), statinio statybos techninis prižiūrėtojas (specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros vadovas), statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas (projekto dalies vykdymo priežiūros vadovas) neturi dokumento, suteikiančio teisę užsiimti atitinkama veikla ar eiti atitinkamas pareigas [11.11], [11.12], surašo privalomąjį nurodymą pašalinti nustatytus pažeidimus.“;

1.30. pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:

53. Pareigūnas privalo asmenims, nurodytiems Aprašo 52 punkte, taikyti administracinio poveikio priemones už jų padarytus Aprašo 47 punkte nurodytus pažeidimus, Administracinių nusižengimų kodekso [11.4] nustatyta tvarka surašydamas administracinio nusižengimo protokolą).“;

1.31. pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:

56. Grįžtamojo (pakartotinio) patikrinimo metu nustačius, kad privalomasis nurodymas neįvykdytas, įvykdytas iš dalies ar įvykdytas netinkamai, turi būti taikoma Administracinių nusižengimų kodekse [11.4] ir Statybos įstatyme [11.2] numatyta administracinė atsakomybė, o privalomasis nurodymas perduodamas priverstinai vykdyti antstoliui, išskyrus atvejus, kai iškelta byla dėl privalomojo nurodymo teisėtumo arba jo įvykdymo termino pratęsimo. Tokiais atvejais privalomasis nurodymas, jeigu buvo skundžiamas jo teisėtumas, perduodamas vykdyti antstoliui po teismo sprendimo nepanaikinti privalomojo nurodymo įsiteisėjimo arba kai sueina teismo nustatyti papildomi privalomojo nurodymo įvykdymo terminai ar įsiteisėja teismo sprendimas dėl šio nurodymo termino nepratęsimo.“;

1.32. pakeičiu 571 punktą ir jį išdėstau taip:

571. Nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo faktą, kuris pagal Kriterijų, pagal kuriuos pažeidimai priskiriami mažareikšmiams, nustatymo tvarkos aprašą [11.14] vertintinas kaip mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas ir ištaisomas nedelsiant  Pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje, tokio pažeidimo tyrimas nutraukiamas, įstatymuose numatytos poveikio priemonės neskiriamos, o ūkio subjektui pareiškiama žodinė pastaba, apie tai pažymint patikrinimo akte (kontroliniame klausimyne) (atitinkamos duomenų lentelės skiltyje „Pastabos“).“;

1.33. pakeičiu 572 punktą ir jį išdėstau taip:

572. Kai mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo nėra galimybės nedelsiant ištaisyti Pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje, ūkio subjektui pateikiama rašytinio nurodymo pašalinti mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą (Aprašo [11.14] priedas) (toliau – rašytinis nurodymas) kopija ir nustatomas ne ilgesnis kaip 5 dienų terminas pažeidimui pašalinti. Jeigu nustatoma, kad yra svarbių priežasčių pratęsti rašytinio nurodymo įvykdymo terminą, jis gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgesniam kaip 5 dienų laikotarpiui. Šis rašytinis nurodymas neskundžiamas. Rašytiniu nurodymu nustatomas terminas pašalinti mažareikšmį pažeidimą negali būti ilgesnis už ūkio subjekto planinio ar neplaninio patikrinimo trukmę. Patikrinimo akte Pareigūnas privalo patvirtinti, ar buvo įvykdytas rašytiniame nurodyme išdėstytas reikalavimas.“;

1.34. pakeičiu 573 punktą ir jį išdėstau taip:

573. Jeigu ūkio subjektas nepašalino mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo, pakartotinai žodinė pastaba arba rašytinis nurodymas negali būti pateikti. Nepašalinus šio mažareikšmio pažeidimo Pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje arba per nustatytą laikotarpį, teisės aktų reikalavimų pažeidimas negali būti laikomas mažareikšmiu, jo pašalinimo procedūros vykdomos Aprašo 50.2 papunkčio nustatyta tvarka ir asmuo už jį traukiamas administracinėn atsakomybėn.

Aplinkybė, kad asmuo nepašalino mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo Pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje arba per rašytiniame nurodyme nustatytą terminą, savaime nėra laikoma asmens atsakomybę sunkinančia aplinkybe, nagrinėjant administracinio nusižengimo bylą.“.

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2017 m. sausio 2 d.

 

 

 

Viršininkė                                                                                                          Laura Nalivaikienė


 

PATVIRTINTA

Valstybinės teritorijų planavimo ir

statybos inspekcijos prie

Aplinkos ministerijos viršininko

2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 1V-53

 

STATYBOS ir ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato statinio (jo dalies) statybos teisėtumo, statybos dalyvių, statinio projekto ekspertizės ir statinio ekspertizės rangovų (toliau kartu – ekspertizės rangovai) veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų atlikimo tvarką, planuojamų tikrinti statybos procese dalyvaujančių ūkio subjektų sąrašų sudarymo kriterijus, neplaninių patikrinimų atlikimo pagrindus, ne pagal planą tikrinamų ūkio subjektų atrankos kriterijus, patikrinimų apimtis, nustatytų pažeidimų reikšmingumo kriterijus bei įstatymų nustatytų poveikio priemonių statybos dalyviams, ūkio subjektams taikymo tvarką. Šių patikrinimų pagrindinių veiksmų schema pateikta proceso srauto diagramoje (Aprašo 1 priedas). Šios diagramos sutartiniai žymėjimai pateikti Aprašo 2 priede.

2. Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tikslas – patikrinti, ar statinio statyba vykdoma teisėtai, ar statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė (kai ji privaloma) atlikta tinkamai, ar statybos dalyvių veikla vykdoma laikantis statybos sritį reglamentuojančių teisės aktų svarbiausių reikalavimų, siekiant išvengti galimos reikšmingos žalos ar realaus pavojaus grėsmės visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai.

3. Statybos ir ūkio subjektų veiklos planinių patikrinimų pirminis tikslas – teisės aktų nustatyta tvarka gautos informacijos apie ūkio subjektą ir jo vykdomą veiklą vertinimas ir metodinės pagalbos ūkio subjektui teikimas.

4. Statybos ir ūkio subjektų veiklos neplaniniai patikrinimai atliekami turint pagrįstų įtarimų dėl statybos dalyvio (-ių), ekspertizės rangovų veiklos galimų prieštaravimų teisės aktų reikalavimams.

5. Patikrinimai atliekami pagal Aprašo 9 punkte nurodytus patikrinimo aktus (kontrolinius klausimynus).

6. Ūkio subjektų veiklos patikrinimai atliekami vadovaujantis Viešojo administravimo įstatyme [11.1] nustatytais ūkio subjektų veiklos priežiūros principais, Statybos įstatymo [11.2], Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [11.3] ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių ūkio subjektų priežiūrą ir kontrolę, nustatyta tvarka, pagal Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) suteiktus įgaliojimus.

7. Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimus atlieka Inspekcijos įgalioti valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, vykdantys statybos valstybinę priežiūrą (toliau – Pareigūnai).

8. Pareigūnas Viešojo administravimo įstatymo [11.1] 25 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais privalo nusišalinti nuo ūkio subjekto veiklos patikrinimo.

9. Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimai atliekami surašant patikrinimo aktus (kontrolinius klausimynus), kurių rekvizitai patvirtinti Inspekcijos viršininko įsakymu. Naudojantis šiais klausimynais, patikrinama, ar statyba vykdoma teisėtai ir ar ūkio subjektai, veikdami statybos srityje, laikosi Statybos įstatymo [11.2] ir kitų teisės aktų svarbiausių reikalavimų.

10. Apraše vartojamos Viešojo administravimo įstatyme [11.1], Statybos įstatyme

[11.2] ir kituose teisės aktuose apibrėžtos sąvokos.

Apraše vartojama sąvoka „statybos dalyvis (-iai)“ taikytina ir statinio statybos vadovui.

Apraše vartojama sąvoka „statybos patikrinimas“ apima statybos proceso ir statybos dalyvių, kurie pagal Viešojo administravimo įstatymą [11.1] nelaikytini ūkio subjektais (fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie nevykdo ūkinės veiklos), veiklos patikrinimą, kurį atliekant taikoma nustatyta ūkio subjekto veiklos patikrinimo procedūra.

 

II. NUORODOS

 

11. Apraše pateikiamos nuorodos į šiuos teisės aktus:

11.1. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymą;

11.2. Lietuvos Respublikos statybos įstatymą;

11.3. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymą;

11.4. Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą;

11.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimą Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“;

11.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 24 d. nutarimą Nr. 968 „Dėl Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių patvirtinimo“;

11.7. statybos techninį reglamentą STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 (toliau – STR 1.04.04:2017);

11.8. statybos techninį reglamentą STR 1.06.01:2016 „Statybos darbai. Statinio statybos priežiūra“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. D1-848 (toliau – STR 1.06.01:2016);

11.9. statybos techninį reglamentą STR 1.09.04:2007 „Statinio projekto vykdymo priežiūros tvarkos aprašas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. D1-542;

11.10. statybos techninį reglamentą STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 (toliau – STR 1.05.01:2017);

11.11. statybos techninį reglamentą STR 1.02.07:2004 „Statinio projektuotojo, statybos rangovo, projektavimo ar statybos valdytojo, projekto ar statinio ekspertizės rangovo teisės įgijimo tvarkos aprašas. Fizinių asmenų, juridinių asmenų, kitų užsienio organizacijų pateiktų dokumentų, išduotų užsienio valstybėje ir patvirtinančių teisę kilmės šalyje užsiimti statybos techninės veiklos pagrindinėmis sritimis, pripažinimo Lietuvos Respublikoje taisyklės“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. D1-549, (toliau – STR 1.02.07:2004);

11.12. statybos techninį reglamentą STR 1.02.01:2017 „Statybos dalyvių atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-880 (toliau – STR 1.02.01:2017);

11.13. statybos techninį reglamentą STR 1.12.01:2004 „Valstybei ir savivaldybei nuosavybės teise priklausančių statinių pripažinimo avariniais tvarka“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 676;

11.14. Kriterijų, pagal kuriuos pažeidimai priskiriami mažareikšmiams, nustatymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. D1-322;

11.15. Asmenų prašymų, skundų, pranešimų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisykles, patvirtintas Inspekcijos viršininko 2014 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 1V-5 (toliau – Taisyklės).

 

III. PLANUOJAMŲ TIKRINTI STATYBŲ ir ŪKIO SUBJEKTŲ SĄRAŠŲ SUDARYMO TVARKA IR ATRANKOS KRITERIJAI

 

12. Tikrintinų statybų ir ūkio subjektų sąrašai (toliau – patikrinimų planai) sudaromi naudojantis Inspekcijos veiklos ir statybos valstybinės priežiūros vykdymo rizikos valdymo informacine sistema (toliau – RVIS).

13.  Jei nėra galimybės patikrinimų planus sudaryti naudojantis rizikos valdymo informacine sistema, jie sudaromi remiantis šiais kriterijais:

13.1. statybos dalyvių:

13.1.1. veikla vykdoma statant ar rekonstruojant neypatingus, ypatingus statinius;

13.1.2. veikla vykdoma statant ar rekonstruojant statinius saugomose ir kultūros paveldo objektų teritorijose ar kultūros paveldo vietovėse;

13.1.3. padaryta pažeidimų, dėl kurių statinio garantiniu laikotarpiu nustatyta statybos defektų;

13.1.4. pasikartojantys ir pasitvirtinę fizinių ar juridinių asmenų, viešojo administravimo subjektų skundai ar pranešimai dėl ūkio subjektų padarytų pažeidimų;

13.1.5. ankstesnių patikrinimų metu nustatyta esminių teisės aktų pažeidimų;

13.1.6. įvyko statinių, kurių statybos dalyviai yra (buvo) ūkio subjektai, avarija;

13.2. ekspertizės rangovų:

13.2.1. atliekamos statinių, statomų ar rekonstruojamų saugomose ir kultūros paveldo objektų teritorijose, ekspertizės ir tokių statinių projektų ekspertizės;

13.2.2. atliekamos daugiabučių gyvenamųjų namų projektų ir tokių pastatų ekspertizės;

13.2.3. gauta statytojų (užsakovų) ar statinių naudotojų skundų, kad pagal statinio projektą statomas (pastatytas) statinys neatitinka esminių reikalavimų, nustatytų Statybos įstatymo [11.2] 4 straipsnio 1 dalyje;

13.2.4. įvyko statomo ar naudojamo statinio, kurio projekto ekspertizės ar statinio (jo dalies) ekspertizės išvada teigiama, avarija ar yra nustatyta jos grėsmė.

14. Patikrinimų planai rengiami, atsižvelgus į:

14.1. Inspekcijos RVIS turimus duomenis;

14.2. Inspekcijos turimus žmogiškuosius ir materialiuosius išteklius statybos valstybinei priežiūrai vykdyti.

15. Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimų planų projektus parengia Teritorijų planavimo ir statybos departamento Teritorijų planavimo ir statybos skyrius (toliau - Teritorijų planavimo ir statybos skyrius), naudodamasis RVIS pagal Aprašo 3 priede pateiktus rekvizitus.

16. Teritorijų planavimo ir statybos skyrius:

16.1. naudodamasis RVIS, sudaro rizikingų statybą leidžiančių dokumentų, statybos rangovų ir techninių prižiūrėtojų, ekspertizės rangovų ir esant poreikiui ypatingų ir neypatingų statinių (toliau – kontroliuojami objektai) sąrašą;

16.2. naudodamasis RVIS, atlieka kontroliuojamų (tikrintinų / informuojamų (prevencinių priemonių taikymas, pavyzdžiui, konsultacijų teikimas ir kt.) objektų atranką, parenka rizikos valdymo priemones;

16.3. sudaro atrinktų tikrintinų / informuotinų kontroliuojamų objektų sąrašo projektą, kurį suderina su Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Vilniaus teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros departamentų direktoriais;

16.4. galutinius ir suderintus patikrinimų planus teikia viršininkui tvirtinti įsakymu. Patvirtinti patikrinimų planai pateikiami vykdyti:

16.4.1. statybą leidžiančių dokumentų metų I–IV ketvirčių patikrinimų planai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų atitinkamai pasibaigus metų I ketvirčiui, I pusmečiui, III ketvirčiui ir metams;

16.4.2. statybos rangovų ir techninių prižiūrėtojų, ekspertizės rangovų ir esant poreikiui ypatingų ir neypatingų statinių I ir II pusmečių patikrinimo planai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų atitinkamai pasibaigus metų I pusmečiui ir metams.

17. Patvirtinti patikrinimų planai skelbiami išorinėje Inspekcijos interneto svetainėje. Už šių planų paskelbimą atsakingas Teritorijų planavimo ir statybos skyrius.

18. Patvirtintas patikrinimų planas gali būti pakeistas Inspekcijos viršininko įsakymu tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Inspekcijos administracijos padalinio vadovo ar jo įgalioto asmens prašymas dėl patikrinimų plano pakeitimo.

 

IV. PLANINIAI STATYBOS ir ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMAI

 

19. Planiniai patikrinimai atliekami vadovaujantis Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintais:

19.1. patikrinimų planais;

19.2. Inspekcijos teritorinių padalinių metiniais darbo planais.

20. Planinių patikrinimų pagrindiniai tikslai – nustatyti, ar:

20.1. statinio (jo dalies) statyba vykdoma teisėtai;

20.2. statybos dalyvis (-iai) atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus ir jo (jų) veikla statybvietėje atitinka Statybos įstatymo [11.2] ir kitų teisės aktų nuostatas;

20.3. ekspertizės rangovas atitinka jam keliamus reikalavimus ir jis statinio projekto ekspertizę ar statinio ekspertizę atliko vadovaudamasis STR1.04.04:2017 [11.7] nuostatomis.

21. Statybos ir ūkio subjektų veiklos planinius patikrinimus atlieka Inspekcijos administracijos teritorinių padalinių Pareigūnai, išskyrus ekspertizės rangovų patikrinimus, kuriuos atlieka Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus Pareigūnai.

22. Pareigūnas, prieš pradėdamas statybos ar ūkio subjekto veiklos planinį patikrinimą, privalo:

22.1. likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, raštu arba elektroniniu būdu informuoti statybos dalyvį, ūkio subjektą apie numatomą patikrinimą, nurodydamas patikrinimo pagrindą, laiką ir orientacinę trukmę, kontrolinio klausimyno, pagal kurį bus atliekamas patikrinimas, patvirtinimo datą ir paskelbimo šaltinį, patikrinimo atlikimo vietą (statybvietę ar subjekto būstinę), ir pridėti privalomąjį nurodymą, kuriame turi būti nurodytas dokumentų, susijusių su vykdoma statyba ir kuriuos statybos dalyvis, ūkio subjektas turi pateikti atvykusiam Pareigūnui (jei šių dokumentų ar atskirų duomenų Pareigūnas negali gauti iš atitinkamų duomenų bazių ar kitų viešojo administravimo subjektų), sąrašas. Patikrinimo terminas gali būti trumpinamas, iš anksto susitarus su ūkio subjektu elektroniniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis;

22.2. pranešime nurodytoje vietoje laiku prisistatyti statybos dalyvio, ūkio subjekto vadovui ar jo įgaliotam atstovui, parodydamas tarnybinį pažymėjimą;

22.2.1 patikrinimo vietoje pasirašytinai supažindinti tikrinamą ūkio subjektą ar jo įgaliotą atstovą su pranešimu, kuriuo ūkio subjektas informuojamas apie priimtą sprendimą atlikti patikrinimą. Pranešime šis asmuo turi įrašyti „Susipažinau“, savo pareigas, vardą, pavardę, pasirašyti ir nurodyti datą. Jeigu asmuo pasirašyti atsisako, patikrinimą atliekantis pareigūnas tai nurodo pranešime ir jame pasirašo. Pranešimas yra privalomas patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) priedas;

22.3. paaiškinti patikrinimo atlikimo tvarką, aptarti patikrinimo planą, susiderinti dokumentų pateikimo ir kitų statybos dalyvių iškvietimo (jeigu to reikės) laiką ir vietą bei supažindinti su poveikio priemonių už nustatytus pažeidimus taikymo tvarka;

22.4. informuoti ūkio subjektą, kad už nustatytus mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus, kuriuos jis gali pašalinti patikrinimo metu ar ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, jis nebus baudžiamas, bet, jeigu tokie pažeidimai per nustatytą terminą nebus pašalinti, bus taikomos atitinkamos poveikio priemonės;

22.5. informuoti, kad statybos dalyvis, ūkio subjektas patikrinimo metu turi teisę prašyti suteikti konsultaciją, apie tai pažymėdamas patikrinimo akte (kontroliniame klausimyne).

 

23. Tikrinant konkretaus ūkio subjekto veiklą, rekomenduojama patikrinti jo, kaip statybos dalyvio, veiklą bent dviejose skirtingose statybvietėse (jeigu jis vykdo veiklą ne vienoje statybvietėje). Atrenkant tikrintinas statybas, pirmenybė teikiama toms statybvietėms, kuriose statomi ar rekonstruojami ypatingi statiniai, modernizuojami ypatingi ir neypatingi statiniai, ir kurios yra saugomose kultūros paveldo objektų ir vietovių teritorijose.

24. Ekspertizės rangovo veiklos patikrinimo metu atrenkami ne mažiau kaip 3 statinio projekto ekspertizių aktai ar statinio ekspertizių aktai. Atrenkant pirmenybė teikiama daugiabučių gyvenamųjų namų, saugomose ir kultūros paveldo objektų teritorijose ar kultūros paveldo vietovėse statomų statinių projektų ir tokių statinių ekspertizėms.

25. Pareigūnas, vykdydamas patikrinimą, privalo mandagiai elgtis, laikytis Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių [11.6].

26. Statybos ar ūkio subjekto veiklos planinis patikrinimas pradedamas pranešime nurodytu ar kitu būdu su ūkio subjektu suderintu laiku. Ūkio subjekto veiklos patikrinimo trukmė – tai laiko tarpas, kai Pareigūnas tiesiogiai bendrauja su ūkio subjektu. Patikrinimo trukmė negali būti ilgesnė nei reikalinga būtinai informacijai apie ūkio subjekto veiklą surinkti ir / ar statinio(-ių) apžiūrai atlikti. Visais atvejais ji negali viršyti Aprašo 49 punkte nustatyto termino. Parengiamiesiems patikrinimo darbams ar dokumentams tvarkyti darbo vietoje po patikrinimo skirtas laikas neįtrauktinas į patikrinimo trukmę.

27. Planinio patikrinimo rezultatai, išvados ir informacija apie siūlomas poveikio priemones už nustatytus pažeidimus ir patikrinimo metu suteiktą konsultaciją įforminami Aprašo 9 punkte nustatyta tvarka, naudojantis Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacine sistema „Infostatyba“ (toliau – IS „Infostatyba“).

 

V. NEPLANINIAI STATYBOS ir ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMAI

 

28. Neplaninis statybos ir ūkio subjekto veiklos patikrinimas atliekamas Inspekcijos vadovybės ar Inspekcijos administracijos padalinio vadovo sprendimu (pavedimu, įsakymu, potvarkiu, pagal skirtą užduotį, rezoliuciją ir pan.):

28.1. gavus kito viešojo administravimo subjekto, teisėsaugos institucijos ar Seimo kontrolieriaus rašytinį prašymą, pranešimą ar pavedimą atlikti statybos, ūkio subjekto veiklos patikrinimą ar kitos valstybės institucijos prašymą;

28.2. turint informacijos (gavus skundą) ar kilus pagrįstų įtarimų dėl statybos dalyvio, ūkio subjekto veiklos (pvz., pasirodžius tam tikrai informacijai žiniasklaidoje), kuri galbūt prieštarauja teisės aktams ar neatitinka teisės aktų reikalavimų;

28.3. siekiant užtikrinti, kad būtų pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai.

29. (neteko galios)

30. Aprašo 28 punkte išvardyti dokumentai (skundai, pranešimai, informacija ir kt.), priklausomai nuo juos pateikusio asmens statuso, nagrinėjami Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [11.3], Taisyklių [11.15] ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos „Karštosios linijos“ nuostatų, patvirtintų Inspekcijos viršininko 2009 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. 1V-250, nustatyta tvarka. Tačiau, jei nagrinėjant pirmiau nurodytus dokumentus privaloma atlikti statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, jis atliekamas pagal šį Aprašą.

31. Neplaninio patikrinimo trukmei ir tvarkai taikomi Aprašo IV skyriuje nustatyti reikalavimai, išskyrus informavimą apie numatomą vykdyti neplaninį patikrinimą. Statybos dalyvis, ūkio subjektas apie numatomą vykdyti neplaninį patikrinimą informuojamas raštu ar elektroniniu būdu likus 5 darbo dienoms iki patikrinimo, išskyrus atvejus, kai dėl delsimo išsiaiškinti pažeidimus ir imtis priemonių jiems pašalinti galima reikšminga žala ar realus pavojus visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai ir pan. Esant šioms sąlygoms, informavimas neprivalomas. Pranešimo terminas gali būti trumpinamas, iš anksto susitarus su ūkio subjektu elektroniniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis;

32. Tais atvejais, kai informavimas apie numatomą vykdyti neplaninį patikrinimą neprivalomas, Pareigūnas, prieš pradėdamas neplaninį statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, pateikia tikrinamam statybos dalyviui, ūkio subjektui, Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimo dėl patikrinimo atlikimo kopiją.

 

VI. STATYBOS ir ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO TVARKA

 

33. Tikrinant pirmus metus veiklą vykdantį ūkio subjektą, jam įteikiama Inspekcijos pasirašyta deklaracija dėl pirmųjų verslo metų, kartu su ja pateikiama informacija, kur jis turėtų kreiptis iškilus klausimams, susijusiems su Inspekcijos prižiūrima sritimi.

34. Planinių patikrinimų apimtys atitinka Aprašo 9 punkte nurodytų Inspekcijos viršininko patvirtintų patikrinimo aktų (kontrolinių klausimynų) rekvizitų apimtis. Neplaniniai patikrinimai gali būti mažesnės apimties, kai tikrinama tik dalis klausimyne nurodytų aspektų, susijusių su neplaninio patikrinimo pagrindu.

35. Kontrolinis klausimynas gali būti nenaudojamas ir surašomas faktinių duomenų patikrinimo vietoje aktas:

35.1. kai Inspekcijos viršininko pavaduotojas ar Inspekcijos administracijos teritorinio padalinio vadovas priima sprendimą, kad yra tikslinga atlikti siauresnės apimties patikrinimą;

35.2. atliekant patikrinimą ūkio subjekto prašymu konsultavimo tikslais;

35.3. skundo nagrinėjimo metu paaiškėjus, kad skunde nurodytas objektas neatitinka statinio požymių;

35.4. atliekant grįžtamąjį (pakartotinį) patikrinimą;

35.5. atliekant patikrinimą reido metu;

35.6. atliekant statybos patikrinimą pagal skundą ar pranešimą, paduotą dėl galimai mažareikšmių teisės aktų pažeidimų, nurodytų Taisyklių [11.15] 50 punkte.

36. Dalyvauti statybos ir ūkio subjekto veiklos patikrinimuose gali būti kviečiami kitų suinteresuotų viešojo administravimo subjektų atstovai, statybos dalyviai, liudytojai ir kiti suinteresuoti asmenys.

37. Pareigūnas iki numatyto statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimo pradžios, užpildydamas patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) bendrųjų duomenų dalį, privalo:

37.1. iš Statybos produkcijos sertifikavimo centro registrų gauti duomenis apie statybos dalyviams privalomus dokumentus, leidžiančius užsiimti tam tikra veikla, ir juos sutikrinti su Inspekcijai pateiktame pranešime apie rangovo ir kiekvieno pagrindinių statybos sričių vadovo pasamdymą nurodytais duomenimis;

37.2. gauti ir išnagrinėti Nekilnojamojo turto registro išrašą apie žemės sklypą ir Nekilnojamojo turto registre įregistruotus jame esančius nekilnojamuosius daiktus ir daiktines teises į juos, taip pat apie žemės sklypo ir specialiąsias nekilnojamųjų daiktų naudojimo sąlygas;

37.3. pasinaudodamas IS „Infostatyba“, kitų institucijų duomenų bazėmis, kita jų turima informacija arba tiesiogiai iš statybą leidžiantį dokumentą išdavusio viešojo administravimo subjekto, kuriam buvo pateiktas privalomasis nurodymas, gavus reikiamos informacijos, išnagrinėti:

37.3.1. statybą leidžiančio dokumento kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka (jeigu nėra galimybės gauti iš IS „Infostatyba“);

37.3.2. statinio projekto kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka (jeigu nėra galimybės gauti iš IS „Infostatyba“) arba kompiuterinę laikmeną su statinio projekto įrašu;

37.3.3. teritorijos, kurioje vykdoma statyba, planavimo dokumentą (-us).

38. Pareigūnas, atliekantis statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, pareikalauja iš statybos dalyvio, ūkio subjekto pateikti šiuos dokumentus:

38.1. statybos darbų žurnalą (žurnalus);

38.2. laikančiosioms konstrukcijoms, garso ir šilumos izoliacijai panaudotų (naudojamų) statybos produktų atitikties dokumentus (atitikties deklaracijas);

38.3. sumontuotų laikančiųjų konstrukcijų geodezines nuotraukas (schemas);

38.4. paslėptų darbų ir statinių laikančiųjų konstrukcijų patikrinimo bei priėmimo aktus;

38.5. STR 1.06.01:2016 [11.8] nustatytais atvejais statinio statybos rangovo parengtą statybos darbų technologijos projektą;

38.6. rangovo garantinio laikotarpio prievolių įvykdymo dokumento, t.y. draudimo bendrovės išduoto laidavimo draudimo rašto (kartu su jo apmokėjimą įrodančio dokumento kopija) arba kredito įstaigos garantijos kopija, užtikrinanti rangovo garantinio laikotarpio prievolių įvykdymą (tuo atveju, jei toks užtikrinimas yra privalomas pagal Statybos įstatymą [11.2.]);

38.7. statybos proceso dalyvių privalomuosius draudimus ir / ar statybos darbų privalomuoju draudimu.

39. Kai naujo nesudėtingo statinio statybos ar nesudėtingo statinio rekonstravimo atveju pagal teisės aktų reikalavimus neprivaloma parengti supaprastinto statybos projekto arba supaprastinto rekonstravimo projekto, Pareigūnas, atlikdamas statybos patikrinimą, pareikalauja iš statytojo pateikti rašytinius sutikimus (susitarimus), nurodytus STR 1.05.01:2017 [11.10].

40. Statybvietėje statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą Pareigūnas atlieka pagal Aprašo 9 punkte nurodytą atitinkamą patikrinimo aktą (kontrolinį klausimyną).

41. Klausimynas pildomas atsižvelgiant į statinio statybos stadiją (atliktų statybos darbų mastą), apžiūrint statomą statinį (konstrukcijų išdėstymą, laikančiųjų konstrukcijų atrėmimo mazgus, pastebimus neatitikimus, atitvarų konstrukcijas, šilumos, garso bei drėgmės izoliacijai naudojamų statybos produktų ženklinimą ir pan.). Jeigu patikrinimo metu pagal atliktų darbų mastą negalima patikrinti kai kurių statybos proceso aspektų, tai šį aspektą atitinkantis klausimyno klausimas pažymimas kaip netikrintas. Klausimyno klausimas žymimas neaktualiu, kai įvertinus statybos darbų mastą patikrinimo metu tikrinamą aspektą patikrinti nebūtina.

42. Patikrinimas, naudojant kontrolinį klausimyną, neužkerta kelio Pareigūnui reaguoti į išskirtinius atvejus, kai į klausimyną neįtraukto reikalavimo pažeidimas kelia reikšmingą žalos ar realaus pavojaus grėsmę visuomenei, kitų žmonių interesams, aplinkai ir pan.

43. Nagrinėjant skundą, pranešimą Pareigūnas turi įvertinti ir kitus skunde, pranešime nurodytus aspektus, jei šie aspektai neįtraukti į kontrolinį klausimyną.

44. (neteko galios)

45. Atliekant Ekspertizės rangovo veiklos patikrinimą, tikrinama, ar jo veikla atitinka Statybos įstatymo [11.2] ir kitų teisės aktų nuostatas, ar statinio projekto ekspertizė / statinio ekspertizė atlikta vadovaujantis STR 1.04.04:2017 [11.7] nuostatomis.

46. Pareigūnas, atlikęs statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, atsižvelgęs į neįvykdytų reikalavimų (pažeidimų) reikšmingumą, apie reikalavimų įvykdymą pažymi atitinkamos patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) lentelės skiltyje „Nustatytas patikrinimo faktas“ (reikšmingi neįvykdyti reikalavimai pažymėti simboliu „(!)“) ir įrašo patikrinimo išvadą.

47. Reikšmingu pažeidimu laikomas pažeidimas pažymėtas simboliu „(!)“ (reikšmingo reikalavimo neįvykdymas), už kurį taikoma Administracinių nusižengimų kodekse [11.4] ar Statybos įstatyme [11.2] numatyta administracinė atsakomybė ir / ar dėl kurio galima reikšminga žala ar realaus pavojaus grėsmė visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai ir pan.

48. Nustačius, kad neįvykdytas bent vienas reikšmingas (taip pat ir į kontrolinį klausimyną neįtraukto svarbaus reikalavimo nesilaikymas, kuris kelia realią reikšmingos žalos ar pavojaus asmenims ar aplinkai atsiradimo grėsmę ir pan.) teisės aktų reikalavimas, patikrinimo išvadoje rašoma, kad statyba ar ūkio subjekto veikla vykdoma pažeidžiant teisės aktų reikalavimus. Prie patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) pridedamos nuotraukos, statybos dalyvio (-ių), ūkio subjekto (-ų), suinteresuotų asmenų paaiškinimai, ir liudytojų parodymai, jeigu jie pateikiami raštu.

 

49. Patikrinimo aktą (kontrolinį klausimyną) Pareigūnas baigia pildyti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo patikrinimo pradžios. Naudodamasis IS „Infostatyba“ šį aktą jis pasirašo elektroniniu parašu.

491. Pareigūno pasirašytas patikrinimo aktas (kontrolinis klausimynas) ūkio subjektui susipažinti pateikiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas elektroninio ryšio priemonėmis (nesant techninių galimybių patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) nuorašas siunčiamas paštu).

 

VII. PAŽEIDIMŲ PREVENCIJA.

NUSTATYTŲ PAŽEIDIMŲ ŠALINIMO TVARKA

 

50. Pareigūnas, nustatęs statybos dalyvio, ūkio subjekto padarytų pažeidimų, privalo vadovautis Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [11.3] ir šiame Aprašo punkte nurodytomis nuostatomis:

50.1. už pirmuosius metus veiklą vykdančio ūkio subjekto pirmojo planinio patikrinimo metu nustatytus pažeidimus poveikio priemonės, susijusios su ūkio subjekto veiklos apribojimu (sustabdyti ar naikinti dokumentus, suteikiančius teisę užsiimti atitinkama statybos technine veikla ar eiti pareigas), netaikomos; ši išlyga netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią galimai žalai visuomenei ar trečiųjų asmenų pagrįstiems interesams arba aplinkai ir pan., t. y. kai:

50.1.1. statinys (jo dalis) statomas (-a) be galiojančio statybą leidžiančio dokumento ar pažeidžiant statinio projekto, pagal kurį buvo išduotas statybą leidžiantis dokumentas, esminius sprendinius; šiuo atveju taikomas STR 1.05.01:2017 [11.10];

50.1.2. yra statinio projekto klaidų ar normatyvinių statybos techninių dokumentų, normatyvinių statinio saugos ir paskirties dokumentų reikalavimų pažeidimų, dėl kurių atsirado statinio avarijos grėsmė ar pastebėtos statinio deformacijos; šiuo atveju taikomas STR 1.05.01:2017 [11.10];

50.1.3. statybos dalyvis (-iai) neturi dokumento (-ų), suteikiančio (-ių) teisę užsiimti atitinkama veikla ar eiti atitinkamas pareigas;

50.1.4. nepasamdytas rangovas ir nepaskirti pagrindiniai statybos sričių vadovai (statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas, statinio statybos vadovas, statinio statybos techninės priežiūros vadovas), kai privaloma pasamdyti ar paskirti;

50.11. už mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus, atitinkančius šio įsakymo Aprašo  50.12. papunktyje nustatytus kriterijus, įvertinus visas su pažeidimais susijusias aplinkybes, taikomos poveikio priemonės, numatytos Aprašo 571 – 573 punktuose;

50.12. teisės aktų reikalavimų pažeidimas gali būti priskiriamas prie mažareikšmių, jeigu jis atitinka visus šiuos kriterijus:

50.12.1. pažeidimu nepadaryta žala aplinkai arba padaryta žala, kuri pašalinama per patikrinimo laiką;

50.12.2. pažeidimas padarytas netyčiniais veiksmais;

50.12.3. pažeidimas neturi nukentėjusios šalies teisėms ir teisėtiems interesams didelės reikšmės;

50.12.4. pažeidimas nėra trunkamasis arba nors ir yra trunkamasis, tačiau jis nesukėlė didelio visuomenės nepasitenkinimo. Jei dėl trunkamojo pažeidimo gautas daugiau negu vienas pagrįstas skundas ar pareiškimas per einamuosius metus, tokio pažeidimo negalima laikyti mažareikšmiu. Mažareikšmiu pažeidimu taip pat gali būti laikomas smulkus procedūrinis pažeidimas, kuris nesukėlė žalos konkrečia teisės norma saugomoms vertybėms (valstybės valdymo tvarkai, finansų sistemai ir pan.) arba ta žala yra labai nedidelė;

50.2. nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo taikymo faktą (išskyrus, kai nustatoma, kad statyba vykdoma savavališkai), pagal Inspekcijos viršininko įsakymu nustatytus rekvizitus surašomas privalomasis nurodymas statybos dalyviui, ūkio subjektui, nurodant per protingą, t. y. ne ilgesnį kaip 6 mėnesių terminą, pašalinti nustatytus pažeidimus: pakeisti statinio projektą ar pašalinti kitus trūkumus, susijusius su projektine dokumentacija, ar atlikti reikalingus statybos darbus, kad statinys (jo dalis) atitiktų statinio projekto sprendinius ir (ar) teisės aktų reikalavimus;

50.3. statybos patikrinimo metu kilus įtarimų, kad statinio statyba toje vietoje pagal teisės aktus negalima ir tokio statinio statybos atveju pagal teisės aktų reikalavimus neprivaloma parengti statinio projekto, Pareigūnas privalomąjį nurodymą pašalinti nustatytus pažeidimus (nugriauti statinį ar jo dalį ir pan.) surašo per 5 darbo dienas po atitinkamų viešojo administravimo subjektų išvadų gavimo, kad tokio statinio statyba toje vietoje negalima;

50.4. kai nustatoma, kad statinio laikančiosios konstrukcijos pagal statybos vykdymo dokumentus ir vizualų patikrinimą neatitinka statinio projekto, o pagal požymius, nurodytus STR 1.12.01:2004 [11.13], yra avarinės būklės, įvyko statinio avarija, nustatyta jos grėsmė, pastebėta statinio deformacijų, yra prielaidų, kad statinys neatitinka esminių statinio reikalavimų, nustatytų 2011 m. kovo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 305/2011, kuriuo nustatomos suderintos statybos produktų rinkodaros sąlygos ir panaikinama Tarybos direktyva 89/106/EEB, statytojui (užsakovui) ar rangovui surašomas privalomasis nurodymas per nustatytą terminą užsakyti statinio ekspertizę ir pateikti patikrinimą atlikusiam Pareigūnui statinio ekspertizės akto kopiją.

51. Jeigu patikrinimo metu nustatoma, kad statyba vykdoma pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą, tokio pažeidimo padarinių šalinimo procedūros atliekamos
STR 1.05.01:2017 [11.10] nustatyta tvarka.

52. Pareigūnas, nustatęs, kad:

52.1. statinio statybos rangovas ar subrangovai, statinio statybos vadovas, statinio statybos techninės priežiūros vadovas (specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros vadovas), statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas (projekto dalies vykdymo priežiūros vadovas), taip pat ekspertizės rangovas ar statinio projekto ekspertizės vadovai ir statinio ekspertizės vadovai turi teisę užsiimti atitinkama statybos technine veikla ar eiti atitinkamas pareigas, tačiau pažeidžia jų veiklą reglamentuojančius teisės aktų [11.4], [11.11] ir [11.12] reikalavimus, apie tai informuoja atitinkamas institucijas, išduodančias statybos veiklai būtinus privalomus dokumentus (atestatus ir kt.). Šioms institucijoms teikiama visa informacija apie nustatytus pažeidimus, išskyrus tuos mažareikšmius pažeidimus, kuriuos asmuo operatyviai pašalino statybos patikrinimo metu;

52.2. statinio statybos rangovas ar subrangovai, statinio statybos vadovas, statinio statybos vadovas (specialiųjų statybos darbų vadovas), statinio statybos techninis prižiūrėtojas (specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros vadovas), statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas (projekto dalies vykdymo priežiūros vadovas) neturi dokumento, suteikiančio teisę užsiimti atitinkama veikla ar eiti atitinkamas pareigas [11.11], [11.12], surašo privalomąjį nurodymą pašalinti nustatytus pažeidimus.

53. Pareigūnas privalo asmenims, nurodytiems Aprašo 52 punkte, taikyti administracinio poveikio priemones už jų padarytus Aprašo 47 punkte nurodytus pažeidimus, Administracinių nusižengimų kodekso [11.4] nustatyta tvarka surašydamas administracinio nusižengimo protokolą).

54. Pareigūnas, atlikęs statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, kilus įtarimų dėl neteisėtų statybos dalyvių veiksmų, privalo informuoti:

54.1. Lietuvos Respublikos valstybinę darbo inspekciją apie galbūt nelegalų darbą, saugos reikalavimų pažeidimus;

54.2. akcinę bendrovę „Energijos skirstymo operatorius“ apie galbūt neteisėtą elektros energijos vartojimą;

54.3. institucijas, išduodančias šiuos statybos veiklai būtinus privalomus dokumentus (atestatus ir kt.);

54.4. Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos, kai statybos produktai patiekti be atitikties deklaracijų ar šių deklaracijų turinys neatitinka teisės aktais nustatyto turinio.

55. Pasibaigus Aprašo 50.2 punkte nurodytame privalomajame nurodyme nustatytam pažeidimų pašalinimo terminui arba Inspekcijai raštu gavus informacijos apie privalomojo nurodymo įvykdymą iki jo įvykdymo termino pabaigos, Pareigūnas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų atitinkamai nuo šios informacijos gavimo dienos arba nuo privalomajame nurodyme nustatyto termino pabaigos atlieka grįžtamąjį (pakartotinį) patikrinimą, kurio metu nustato, ar privalomasis nurodymas tinkamai įvykdytas, užpildydamas statybos dalyviui, ūkio subjektui surašyto patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) atitinkamą dalį, ir apie tai pažymi Inspekcijos turimame privalomojo nurodymo egzemplioriuje.

56. Grįžtamojo (pakartotinio) patikrinimo metu nustačius, kad privalomasis nurodymas neįvykdytas, įvykdytas iš dalies ar įvykdytas netinkamai, turi būti taikoma Administracinių nusižengimų kodekse [11.4] ir Statybos įstatyme [11.2] numatyta administracinė atsakomybė, o privalomasis nurodymas perduodamas priverstinai vykdyti antstoliui, išskyrus atvejus, kai iškelta byla dėl privalomojo nurodymo teisėtumo arba jo įvykdymo termino pratęsimo. Tokiais atvejais privalomasis nurodymas, jeigu buvo skundžiamas jo teisėtumas, perduodamas vykdyti antstoliui po teismo sprendimo nepanaikinti privalomojo nurodymo įsiteisėjimo arba kai sueina teismo nustatyti papildomi privalomojo nurodymo įvykdymo terminai ar įsiteisėja teismo sprendimas dėl šio nurodymo termino nepratęsimo.

57. Patikrinimo metu nustačius ir įvertinus nustatytų pažeidimų mastą, pobūdį ir kitas su pažeidimų šalinimu susijusias aplinkybes, galima, nepateikus pažeidimą padariusiam asmeniui privalomojo nurodymo, kreiptis į teismą dėl įpareigojimo šiam asmeniui atlikti Aprašo 50.2 punkte nurodytus veiksmus.

571. Nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo faktą, kuris pagal Kriterijų, pagal kuriuos pažeidimai priskiriami mažareikšmiams, nustatymo tvarkos aprašą [11.14] vertintinas kaip mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas ir ištaisomas nedelsiant Pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje, tokio pažeidimo tyrimas nutraukiamas, įstatymuose numatytos poveikio priemonės neskiriamos, o ūkio subjektui pareiškiama žodinė pastaba, apie tai pažymint patikrinimo akte (kontroliniame klausimyne) (atitinkamos duomenų lentelės skiltyje „Pastabos“).

572. Kai mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo nėra galimybės nedelsiant ištaisyti Pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje, ūkio subjektui pateikiama rašytinio nurodymo pašalinti mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą (Aprašo [11.14] priedas) (toliau – rašytinis nurodymas) kopija ir nustatomas ne ilgesnis kaip 5 dienų terminas pažeidimui pašalinti. Jeigu nustatoma, kad yra svarbių priežasčių pratęsti rašytinio nurodymo įvykdymo terminą, jis gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgesniam kaip 5 dienų laikotarpiui. Šis rašytinis nurodymas neskundžiamas. Rašytiniu nurodymu nustatomas terminas pašalinti mažareikšmį pažeidimą negali būti ilgesnis už ūkio subjekto planinio ar neplaninio patikrinimo trukmę. Patikrinimo akte Pareigūnas privalo patvirtinti, ar buvo įvykdytas rašytiniame nurodyme išdėstytas reikalavimas.

573. Jeigu ūkio subjektas nepašalino mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo, pakartotinai žodinė pastaba arba rašytinis nurodymas negali būti pateikti. Nepašalinus šio mažareikšmio pažeidimo Pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje arba per nustatytą laikotarpį, teisės aktų reikalavimų pažeidimas negali būti laikomas mažareikšmiu, jo pašalinimo procedūros vykdomos Aprašo 50.2 papunkčio nustatyta tvarka ir asmuo už jį traukiamas administracinėn atsakomybėn.

Aplinkybė, kad asmuo nepašalino mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo Pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje arba per rašytiniame nurodyme nustatytą terminą, savaime nėra laikoma asmens atsakomybę sunkinančia aplinkybe, nagrinėjant administracinio nusižengimo bylą.

 

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas, išskyrus atvejus, kai Inspekcija gali teikti informaciją apie atliekamo patikrinimo faktą, kai tai daroma ne Inspekcijos iniciatyva.

59. Statybos dalyviai, ūkio subjektai teikia Pareigūnams dokumentus, kuriuos privaloma rengti vadovaujantis teisės aktų reikalavimais, taip pat kitą informaciją statybos dalyvio, ūkio subjekto turima forma. Pareigūnas negali reikalauti statybos dalyvio, ūkio subjekto pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose, tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis.

60. Statybos dalyvis, ūkio subjektas turi teisę neteikti Pareigūnui dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus jis yra pateikęs nors vienam priežiūrą atliekančiam subjektui. Atsisakydamas teikti dokumentus, statybos dalyvis, ūkio subjektas turi raštu nurodyti, kokiam priežiūrą atliekančiam subjektui šie dokumentai yra pateikti.

61. Priežiūrą atliekantys subjektai Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka tarpusavyje keičiasi jiems suteiktiems įgaliojimams įgyvendinti būtinais dokumentais ir kita informacija, kuriuos jiems yra pateikę statybos dalyviai, ūkio subjektai.

62. Pareigūnai už savo veiksmus ar neveikimą, pažeidę Aprašo reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

 

_________________