LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2004 M. VASARIO 6 D. ĮSAKYMO NR. 3-87 „Dėl Keleivinių laivų saugaus plaukiojimo taisyklių patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2021 m. spalio 18 d. Nr. 3-489

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. vasario 6 d. įsakymą Nr. 3-87 „Dėl Keleivinių laivų saugaus plaukiojimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija (Keleivinių laivų saugaus plaukiojimo taisyklės nauja redakcija nedėstomos):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KELEIVINIŲ LAIVŲ SAUGAUS PLAUKIOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo 3 straipsnio 3 dalimi ir įgyvendindamas 2009 m. gegužės 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/45/EB dėl keleivinių laivų saugos taisyklių ir standartų su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. lapkričio 19 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2020/411,

t v i r t i n u Keleivinių laivų saugaus plaukiojimo taisykles (pridedama).“

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Keleivinių laivų saugaus plaukiojimo taisykles:

2.1. Pakeičiu 11.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.1. Laivo korpuso, pagrindinių ir pagalbinių mechanizmų, elektros energijos ir automatinių įrenginių konstrukcija ir priežiūra turi atitikti standartus, kuriais remiamasi atliekant laivo klasifikavimą pagal pripažintosios organizacijos, t. y. pagal 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 391/2009 dėl laivų patikrinimo ir apžiūros organizacijų bendrųjų taisyklių ir standartų su visais pakeitimais pripažintos organizacijos, taisykles.“

2.2. Pakeičiu 13.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.1. Nauji A klasės keleiviniai laivai turi atitikti SOLAS konvencijos reikalavimus ir konkrečius atitinkamus Taisyklių reikalavimus. Taikant SOLAS konvencijos taisykles, kurias SOLAS konvencija leidžia laivo vėliavos valstybei aiškinti savo nuožiūra, jos aiškinamos taip, kaip išdėstyta Deleguotojo reglamento (ES) 2020/411 I priede.“

2.3. Pakeičiu 13.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.2. Nauji B, C ir D klasių keleiviniai laivai turi atitikti konkrečius atitinkamus Taisyklių reikalavimus ir Deleguotojo reglamento (ES) 2020/411 I priede nustatytus reikalavimus.“

2.4. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Esamiems keleiviniams laivams taikomi šie reikalavimai:

14.1. Esami A klasės keleiviniai laivai turi atitikti SOLAS konvencijoje apibrėžtas esamų keleivinių laivų taisykles ir konkrečius atitinkamus Taisyklių reikalavimus. Taikant SOLAS konvencijos taisykles, kurias SOLAS konvencija leidžia laivo vėliavos valstybei aiškinti savo nuožiūra, jos aiškinamos taip, kaip išdėstyta Deleguotojo reglamento (ES) 2020/411 I priede.

14.2. Esami B klasės keleiviniai laivai turi atitikti konkrečius atitinkamus Taisyklių reikalavimus ir Deleguotojo reglamento (ES) 2020/411 I priede nustatytus reikalavimus.

14.3. Esami C ir D klasių keleiviniai laivai turi atitikti konkrečius atitinkamus Taisyklių reikalavimus ir Deleguotojo reglamento (ES) 2020/411 I priede nustatytus reikalavimus keleivinio laivo gelbėjimosi priemonėms ir radijo ryšiui. Kitiems saugos reikalavimams įgyvendinti Administracija, atsižvelgdama į tų jūros rajonų, kuriuose esami C ir D klasių laivai gali plaukioti, vietines konkrečias plaukiojimo sąlygas, gali nustatyti kitokius reikalavimus. Šie reikalavimai turi užtikrinti lygiavertį saugos lygį, kaip tai numatoma Deleguotojo reglamento (ES) 2020/411 I priede nustatytuose reikalavimuose keleivinio laivo konstrukcijai, stovumui, mechanizmams, elektros įrangai, neperiodiškai prižiūrimiems mašinų skyriams ir apsaugai nuo gaisro. Jeigu tokie reikalavimai nustatomi laivui, plaukiojančiam kitos valstybės narės, į kurios uostą (-us) atplaukia arba iš kurios uosto (-ų) išplaukia su kitos nei ta valstybė narė valstybės vėliava vidiniais jūriniais reisais plaukiojantis laivas arba plaukiojančioji priemonė (toliau – uosto valstybė), vidiniais jūriniais reisais, dėl šių reikalavimų Administracija turi gauti atitinkamos uosto valstybės kompetentingos institucijos sutikimą.“

2.5. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Laivai, pastatyti iš lygiavertės medžiagos iki 2017 m. gruodžio 20 d., Taisyklių reikalavimus ir Deleguotojo reglamento (ES) 2020/411 I priede nustatytus reikalavimus turi atitikti ne vėliau kaip 2025 m. gruodžio 22 d.

2.6. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Esami laivai, vežantys daugiau kaip 400 keleivių, turi atitikti Deleguotojo reglamento (ES) 2020/411 III priede nustatytus saugos reikalavimus keleiviniams laivams ir greitaeigiams keleiviniams laivams, vežantiems riboto judumo asmenis. Kiti esami keleiviniai laivai turi atitikti minėtus Deleguotojo reglamento (ES) 2020/411 III priede nustatytus reikalavimus, jeigu tai yra pagrįsta ir praktiškai įmanoma ekonomine prasme.“

2.7. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Laivo įrenginiai, atitinkantys Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 480 „Dėl Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatų patvirtinimo“, reikalavimus, laikomi atitinkančiais Taisyklių reikalavimus ir Deleguotojo reglamento (ES) 2020/411 I priede nustatytus reikalavimus.“

2.8. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Visiems naujiems ir esamiems keleiviniams laivams, įregistruotiems Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre, atitinkantiems Taisyklių reikalavimus ir Deleguotojo reglamento (ES) 2020/411 I priede nustatytus reikalavimus, išduodamas keleivinio laivo saugumo liudijimas. Šį liudijimą per 10 darbo dienų nuo pirminės apžiūros, numatytos Taisyklių 23.1 papunktyje, atlikimo išduoda Administracija.“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                                    Marius Skuodis