NACIONALINĖS ŽEMĖS TARNYBOS

PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LOBISTINĖS VEIKLOS PRIEŽIŪROS NACIONALINĖJE ŽEMĖS TARNYBOJE PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. sausio 29 d. Nr. 1P-17-(1.3 E.)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos lobistinės veiklos įstatymo 5 straipsnio 4 dalimi ir 11 straipsnio 6 dalimi, Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 194 „Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos“, 13.1 ir 13.4 papunkčiais:

1. T v i r t i n u Lobistinės veiklos priežiūros Nacionalinėje žemės tarnyboje prie Žemės ūkio ministerijos tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Teritorinių skyrių veiklos vertinimo ir korupcijos prevencijos skyriui su šiuo įsakymu Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis supažindinti Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis.

 

 

 

Direktorius                                                                                                                  Laimonas Čiakas


 

 

PATVIRTINTA

Nacionalinės žemės tarnybos

prie Žemės ūkio ministerijos

2021 m. sausio 29 d. įsakymu

Nr. 1P-17-(1.3 E.)

 

LOBISTINĖS VEIKLOS PRIEŽIŪROS NACIONALINĖJE ŽEMĖS TARNYBOJE

PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lobistinės veiklos priežiūros Nacionalinėje žemės tarnyboje prie Žemės ūkio ministerijos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Tarnyba) valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kurie pagal pareigines funkcijas dalyvauja rengiant, svarstant teisės aktų projektus ir juos priimant (toliau – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), atžvilgiu vykdytos lobistinės veiklos deklaravimo ir šios veiklos priežiūros Tarnyboje tvarką, rekomenduojamą elgesį, lobistų bei valstybės tarnautojų ir darbuotojų teises ir pareigas, Tarnybos už korupcijos prevenciją atsakingo Teritorinių skyrių veiklos vertinimo ir korupcijos prevencijos skyriaus (toliau – Korupcijos prevencijos skyrius) funkcijas.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos lobistinės veiklos įstatymu, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais lobistinę veiklą ir įtaką teisėkūrai.

Apraše vartojamos sąvokos atitinka šiame punkte nurodytuose įstatymuose, Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos darbo reglamente, patvirtintame Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2011 m. gegužės 3 d. įsakymu Nr. 1P-(1.3.)-86 „Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

LOBISTINĖ VEIKLA, LOBISTŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

3. Lobistams priskiriami tik fiziniai asmenys, juridiniai asmenys arba kitos organizacijos ar jų padaliniai, vykdantys lobistinę veiklą (toliau – lobistas).

4. Lobistinei veiklai priskiriami lobisto veiksmai, kuriais siekiama daryti įtaką valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kad lobistinės veiklos užsakovo ar lobistinės veiklos naudos gavėjo interesais būtų priimami arba nepriimami teisės aktai.

5. Lobistinė veikla yra neteisėta, kai:

5.1. lobistas nedeklaruoja lobistinės veiklos Lobistinės veiklos įstatymo nustatyta tvarka;

5.2. lobistinę veiklą vykdo į lobistų sąrašą neįrašytas asmuo.

6. Lobistine veikla nelaikoma:

6.1. viešosios informacijos rengėjų, skleidėjų, jų dalyvių, žurnalistų veikla įstatymų nustatyta tvarka renkant, rengiant, skelbiant ir skleidžiant viešąją informaciją;

6.2. asmenų veikla, kai jie Tarnybos iniciatyva ir kvietimu atlygintinai ar neatlygintinai kaip ekspertai ar specialistai dalyvauja susitikimuose, posėdžiuose, pasitarimuose dėl teisės aktų projektų rengimo pagal Teisėkūros pagrindų įstatymą;

6.3. valstybės politikų, valstybės pareigūnų ar valstybės tarnautojų veiksmai inicijuojant, rengiant, svarstant teisės aktų projektus ir priimant teisės aktus, atliekami pagal teisės aktų nustatyta tvarka jiems suteiktas pareigines funkcijas, ir kitų asmenų, kurie pagal teisės aktų nustatyta tvarka jiems suteiktas pareigines funkcijas dalyvauja rengiant, svarstant teisės aktų projektus ir priimant teisės aktus, veikla;

6.4. įstatymų nustatyta tvarka konsultavimosi su visuomene metu gauti pasiūlymai ir vertinimai;

6.5. peticijos, referendumo, piliečių įstatymų leidybos iniciatyvos teisės įgyvendinimas įstatymų nustatyta tvarka;

6.6. fizinio asmens pareikšta nuomonė dėl teisėkūros, išskyrus atvejus, kai fizinis asmuo sistemiškai ir nuolat rengia teisės aktų projektus ir siūlo inicijuoti šių teisės aktų projektų svarstymą teisės aktų nustatyta tvarka ir kai šie teisės aktų projektai rengiami atstovaujant ne savo asmeniniams interesams arba fizinis asmuo reiškia nuomonę dėl teisėkūros ir ši nuomonė reiškiama atstovaujant verslo tikslų siekiantiems juridiniams asmenims arba tokius juridinius asmenis vienijančioms asociacijoms;

6.7. juridinio asmens pareikšta nuomonė dėl teisėkūros, išskyrus atvejus, kai juridinis asmuo parengia konkretų teisės akto projektą ir siūlo inicijuoti šio teisės akto projekto svarstymą teisės aktų nustatyta tvarka arba kai nuomonę dėl teisėkūros reiškia juridinis asmuo, kuris vienija verslo tikslų siekiančius juridinius asmenis ir (ar) atstovauja tokius juridinius asmenis vienijančioms asociacijoms;

6.8. specialiuose įstatymuose tiesiogiai nurodytų viešųjų juridinių asmenų veikla, tenkinanti viešąjį interesą;

6.9. asmenų veikla, kai jie dalyvauja viešuose susitikimuose, posėdžiuose, pasitarimuose, kituose viešuose renginiuose ir (ar) renginiuose, kurie viešai transliuojami;

6.10. asmenų veikla, kai jie viešai skleidžia informaciją visuomenės informavimo priemonėje;

6.11. politinių partijų veikla;

6.12. viešosios naudos nevyriausybinių organizacijų veikla;

6.13. religinių bendruomenių ir bendrijų veikla bendradarbiaujant su kompetentingomis valstybės institucijomis švietimo, kultūros, šeimos, socialiniais, dorovės ir žmogaus orumo apsaugos klausimais.

7. Lobistas turi teisę:

7.1. iš Tarnybos gauti informaciją apie rengiamus teisės aktų projektus pagal asmens prašyme įrašyti jį į lobistų sąrašą nurodytas teisinio reguliavimo sritis;

7.2. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauti rengiant ir rengti teisės aktų projektus, teikti pasiūlymus ir paaiškinimus dėl teisės aktų projektų turinio ir rengimo;

7.3. savo iniciatyva atlikti teisės aktų, teisės aktų projektų vertinimą, teikti išvadas ir komentarus dėl teisės aktų projektų lobistinės veiklos užsakovams, lobistinės veiklos naudos gavėjams;

7.4. aiškinti visuomenei, įtikinėti asmenis, kuriems lobistine veikla siekiama daryti įtaką, kad yra tikslinga priimti tam tikrą teisės aktą arba jo nepriimti;

7.5. dalyvauti teisės aktų nustatyta tvarka rengiamuose susitikimuose, posėdžiuose, pasitarimuose dėl teisės akto projekto;

7.6. siekdamas vykdyti lobistinę veiklą, pateikti ar gauti iš Tarnybos leidimus (taip pat ir nuolatinius) patekti į patalpas, jeigu tai neprieštarauja Tarnybos veiklą reglamentuojančių specialiųjų įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatoms;

7.7. rinkti duomenis ir informaciją apie teisėkūros procedūras ir teikti juos lobistinės veiklos užsakovams, lobistinės veiklos naudos gavėjams;

7.8. siūlyti asmenims, kuriems lobistine veikla siekiama daryti įtaką, susitikti su visuomene, lobistinės veiklos užsakovais, lobistinės veiklos naudos gavėjais ir jų atstovais;

7.9. organizuoti visuomenės apklausas dėl teisės aktų priėmimo ar įgyvendinimo;

7.10. iš Tarnybos gauti teisės aktų projektų kopijas ir kitą informaciją, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir jeigu lobisto prašoma informacija nėra viešai paskelbta kibernetinėje erdvėje ar visuomenės informavimo priemonėse. Informacija, kurią rengiant nereikia pateikti didelės apimties ar specialiai adaptuotų, apdorotų ar kitaip perdirbtų dokumentų, lobistams pateikiama ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo lobisto prašymo gavimo Tarnyboje dienos, o informacija, kurią rengiant reikia pateikti didelės apimties ar specialiai adaptuotus, apdorotus ar kitaip perdirbtus dokumentus, – ne vėliau kaip per septynias darbo dienas nuo lobisto prašymo gavimo Tarnyboje dienos. Tarnyboje priėmus sprendimą, kuriuo atsisakoma teikti informaciją lobistui, ne vėliau kaip kitą darbo dieną po lobisto prašymo gavimo dienos turi būti raštu pranešama lobistui apie atsisakymo suteikti informaciją priežastis.

8. Lobistas privalo prisistatyti valstybės tarnautojui ir darbuotojui, kuriam lobistine veikla siekiama daryti įtaką, pateikti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos išduotą lobisto pažymėjimą, nurodyti lobistinės veiklos užsakovą, lobistinės veiklos naudos gavėją ir norimą priimti arba nepriimti teisės akto projektą.

9. Lobistui draudžiama teikti valstybės tarnautojui ir darbuotojui, kuriam lobistine veikla siekiama daryti įtaką, dovanas arba žadėti atlygį už priimtą arba nepriimtą teisės aktą.

 

III SKYRIUS

TARNYBOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS, LOBISTINĖS VEIKLOS DEKLARAVIMAS

 

10. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, kuriems lobistine veikla siekiama daryti įtaką, privalo sudaryti sąlygas lobistams įgyvendinti šio Aprašo 7 punkte nustatytas teises, nevaržyti teisėtos lobistų veiklos ir leisti jiems nekliudomai įgyvendinti lobistinės veiklos užsakovų, lobistinės veiklos naudos gavėjų teisėtus interesus, taip pat sudaryti sąlygas Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai atlikti įstatymuose nustatytas lobistinės veiklos priežiūros funkcijas.

11. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kuriems lobistine veikla siekiama daryti įtaką, draudžiama iš lobistų priimti dovanas ar kitokį atlygį.

12. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, kurie pagal teisės aktų nustatyta tvarka jiems suteiktas pareigines funkcijas dalyvauja rengiant, svarstant teisės aktų projektus ir juos priimant (toliau – Deklaruojantis asmuo), privalo deklaruoti jų atžvilgiu vykdytą lobistinę veiklą dėl kiekvieno teisės akto projekto ne vėliau kaip per septynias dienas nuo lobistinės veiklos dėl konkretaus teisės akto projekto pradžios (žodinio ar rašytinio (taip pat ir elektroninėmis priemonėmis) teisės akto projekto nuostatų aptarimo su lobistu) Tarnybos vidinio tinklo (intraneto) tam tikslui skirtoje skiltyje, nurodant:

12.1. jo atžvilgiu vykdytos lobistinės veiklos pradžios datą;

12.2. kreipimosi formą;

12.3. asmenį, kuris vykdė lobistinę veiklą (nurodant lobisto vardą, pavardę (kai lobistas fizinis asmuo) arba pavadinimą, juridinio asmens vardu lobistinę veiklą vykdančio juridinio asmens dalyvio, valdymo organo nario ar darbuotojo vardą, pavardę);

12.4. lobistinės veiklos užsakovo (jeigu jis žinomas) vardą, pavardę arba pavadinimą;

12.5. lobistinės veiklos naudos gavėjo (jeigu jis žinomas) vardą, pavardę arba pavadinimą;

12.6. teisės aktą (-us), teisės akto (-ų) projektą (-us), dėl kurio (-ių) buvo kreiptasi;

12.7. teisės akto (-ų), teisės akto (-ų) projekto (-ų), dėl kurio (-ių) vykdyta lobistinė veikla, lobisto norimo pakeisti dalyko (-ų) trumpą apibūdinimą;

12.8. informaciją, ar asmeniui, kuriam lobistine veikla buvo siekiama daryti įtaką, buvo pateiktas konkretus teisės akto (-ų) projektas (-ai) ir siūloma inicijuoti šio (-ų) teisės akto (-ų) projekto (-ų) svarstymą;

12.9. informaciją, ar asmuo, kuris vykdė lobistinę veiklą, ir teisės aktas (-ai), teisės akto (-ų) projektas (-ai), kurio (-ių) atžvilgiu buvo vykdoma lobistinė veikla, užregistruoti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos interneto svetainėje;

12.10. lobistinės veiklos deklaracijos formą pildantį valstybės tarnautoją ar darbuotoją (nurodant struktūrinio padalinio pavadinimą, pareigybę, vardą ir pavardę);

12.11. kitas reikšmingas pastabas.

13. Deklaruojantis asmuo, deklaruodamas jo atžvilgiu vykdytą lobistinę veiklą, Tarnybos  vidiniame tinkle (intraneto) tam tikslui skirtoje skiltyje pateikia informaciją, nurodytą šio Aprašo 12 punkte, tai yra užpildo asmens, kurio atžvilgiu vykdyta lobistinė veikla, deklaraciją (toliau – Deklaracija), ir apie tai nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo Deklaracijos užpildymo, elektroniniu paštu informuoja tiesioginį vadovą apie užpildytą Deklaraciją Tarnybos vidiniame tinkle (intranete).

Tarnybos direktoriaus pavaduotojai, struktūrinių padalinių vadovai šiame Aprašo punkte nustatyta tvarka informuoja savo tiesioginį vadovą (Tarnybos direktorių, direktoriaus pavaduotoją, departamento direktorių) apie užpildytą Deklaraciją Tarnybos vidiniame tinkle (intranete).

14. Jeigu Deklaruojančiam asmeniui nėra žinoma visa informacija, kuri turi būti nurodoma Deklaracijoje, Deklaruojantis asmuo turi nurodyti tik tą informaciją, kuri jam yra žinoma ir (arba) viešai skelbiama Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos interneto svetainėje skelbiamame lobistų sąraše.

 

IV SKYRIUS

LOBISTŲ KREIPIMŲSI NAGRINĖJIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKA

 

15. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai lobistų kreipimusis nagrinėja Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

16. Valstybės tarnautojas ir darbuotojas, gavęs nagrinėti asmens pasirašytą rašytinį (taip pat elektroninėmis priemonėmis pasirašytą elektroniniu parašu) kreipimąsi dėl Tarnybos kompetencijai priskirtino teisės akto (ar jo pakeitimo) priėmimo arba nepriėmimo, patikrina, ar kreipimasis atitinka lobistinės veiklos požymius:

16.1. pateiktas ne Tarnybos iniciatyva;

16.2. neapima tik šio Aprašo 6 punkte nurodytų lobistine veikla nelaikomų veiklos sričių;

16.3. pateiktas asmens, kuris įtrauktas į Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos lobistų sąrašą, publikuojamą Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos tinklalapyje;

16.4. apima lobistui priskirtą teisės aktą (-us), teisės akto projektą (-us) ar administracinį
(-ius) sprendimą (-us), publikuojamą lobisto anketoje Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos tinklalapyje.

17. Lobistui, kurio kreipimasis atitinka visus šio Aprašo 16 punkte nurodytus lobistinės veiklos požymius, sudaroma galimybė įgyvendinti Aprašo 7 punkte nurodytas teises, nepažeidžiant Aprašo 7.10 papunktyje nustatytų terminų.

18. Valstybės tarnautojui ar darbuotojui nustačius arba kilus pagrįstų įtarimų, kad lobistas vykdo galimą neteisėtą lobistinę veiklą arba galimus Lobistinės veiklos įstatymo nuostatų pažeidimus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas apie tai Tarnybos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis (pateikiant kreipimosi duomenis) turi būti informuojamas už korupcijos prevenciją atsakingas Korupcijos prevencijos skyrius.

19. Korupcijos prevencijos skyriaus valstybės tarnautojams ar darbuotojams nustačius galimą neteisėtą lobistinę veiklą, galimus Lobistinės veiklos įstatymo nuostatų pažeidimus, Teisėkūros pagrindų įstatymo nuostatų dėl lobizmo ar įtakos teisėkūrai pažeidimus, Korupcijos prevencijos skyriuje parengiamas Tarnybos raštas, kuriuo per 5 darbo dienas nuo aplinkybių nustatymo informuojama Vyriausioji tarnybinės etikos komisija.

 

V SKYRIUS

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ

ELGESYS SUSIDŪRUS SU LOBIZMU

 

20. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams, atliekant tarnybines pareigas, rekomenduojama vengti:

20.1. susitikti su asmeniu, neįrašytu į lobistų sąrašą, kuris, siekdamas daryti įtaką dėl teisės aktų, administracinių sprendimų priėmimo arba nepriėmimo, kreipėsi raštu, elektroninėmis priemonėmis, telefonu arba tiesiogiai;

20.2. susitikti ar priimti kvietimus į įvairius renginius, neįvertinus situacijos;

20.3. dalyvauti susitikimuose su lobistais ir jų organizuojamuose renginiuose, jeigu dėl to galėtų kilti abejonių dėl valstybės tarnautojo ar darbuotojo ar Tarnybos veiklos skaidrumo;

20.4. bendrauti su lobistu, neįvertinus galimybės į šį bendravimą įtraukti ir kitas suinteresuotas šalis;

20.5. po darbo valandų organizuoti susitikimus su lobistu ar dalyvauti šiuose susitikimuose ne valstybės institucijų ar įstaigų patalpose (pvz., kavinėse, restoranuose ir kt.);

20.6. dalytis informacija su lobistu, jeigu neturi įgaliojimo tą daryti, taip pat teikti lobistui konfidencialią informaciją;

20.7. daryti ir sakyti tai, kas galėtų būti vertinama kaip pirmenybę (išskirtines sąlygas) lobistui suteikiantis elgesys;

20.8. sudaryti lobistui įspūdį, kad jo ar jos patarimai, idėjos, pateikta informacija gali būti ar bus lemiantys sprendimų priėmimo procese;

20.9. slėpti, kad lobistas bandė teikti dovanas ar žadėjo atsilyginti už priimtą arba nepriimtą teisės aktą ar administracinį sprendimą.

21. Valstybės tarnautojas ir darbuotojas, atlikdamas tarnybines pareigas, turi:

21.1. įsitikinti, kad asmuo, kuris siekia daryti įtaką, yra įrašytas į lobistų sąrašą;

21.2. išsiaiškinti, kieno interesams lobistas atstovauja ir kas jo ar jos lobistinę veiklą finansuoja (kas yra lobistinės veiklos užsakovas), taip pat paprašyti lobisto pateikti papildomą informaciją;

21.3. išsiaiškinti su lobistu planuojamo susitikimo tikslą, susitikime dalyvausiančius asmenis, planuojamus aptarti klausimus bei kitą susijusią informaciją dar iki susitinkant;

21.4. informuoti savo tiesioginį vadovą apie planuojamą susitikimą su lobistu. Po susitikimo pateikti vadovui informaciją apie įvykusį pokalbį;

21.5. įvertinti, ar susitikimas su lobistu nesukels interesų konflikto;

21.6. laikytis asmens duomenų teisinės apsaugos nuostatų, įtvirtintų Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), pateikiant lobistui duomenis ir informaciją;

21.7. nedelsiant pranešti Korupcijos prevencijos skyriui apie neteisėtą lobistinę veiklą ir lobisto pažadus atsilyginti ar bandymą teikti dovanas.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Deklaruojantys asmenys atsako už deklaracijų dėl lobizmo, įtakos teisėkūrai pateikimą ir pateikiamų duomenų teisingumą.

23. Konsultaciją dėl lobizmo, įtakos teisėkūrai gali suteikti Vyriausioji tarnybinės etikos komisija, Korupcijos prevencijos skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

24. Deklaruojančių asmenų užpildytos Deklaracijos viešai neskelbiamos. Su Deklaruojančių asmenų užpildytomis Deklaracijomis, be šių asmenų tiesioginių vadovų, turi teisę susipažinti Tarnybos direktorius, Korupcijos prevencijos skyriaus vedėjas.

25. Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos prašymu, informacija apie Deklaruojančių asmenų deklaruotą jų atžvilgiu vykdytą lobistinę veiklą teisės aktų nustatyta tvarka pateikiama Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai, kuri įstatymų nustatyta tvarka prižiūri lobistinę veiklą.

26. Už Deklaracijos nepateikimą, pavėluotą Deklaracijos pateikimą, žinomai neteisingą deklaruotinų duomenų nurodymą arba deklaruotinų duomenų nenurodymą (išskyrus atvejus, kai Deklaruojantis asmuo dėl objektyvių priežasčių nežino šių duomenų) teisės aktų nustatyta tvarka atsako Deklaruojantis asmuo.

27. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, pažeidę Aprašo reikalavimus, atsako Lobistinės veiklos įstatymo, Teisėkūros pagrindų įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ar Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

_____________

 

part_21f1c621ad4642838a7e166a5fee8711_end